Madallus

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Voisin kanssa tuolla hinnalla ottaa muutaman sarjan! ja vaikka -90mm :)
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

rottarauta

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja rottarauta »

Ai joka kulmaan iskarit ja jouset !! 160E ?? Pitää vissii lähtee shoppailee koha viisumi tulee
Tomtom

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Tomtom »

rottarauta kirjoitti:Ai joka kulmaan iskarit ja jouset !! 160E ?? Pitää vissii lähtee shoppailee koha viisumi tulee
Joo neljä kappaletta iskareita ja jousia 160e. Riippuu toki valmistajasta, mutta kuitenki todella halpaa verrattuna suomeen.

/Tomi
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Tuleekohan liian kova etukeno jos takana on -50mm jouset ja eteen laittas -90mm jouset. Pitäis saada etujouset pois alta ja myyntiin...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
skubbe

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja skubbe »

Itse madalsin omasta ladastani edestä 3,5 kierrosta ja takaa 2 kierrosta. Oli helppo homma kun oli autonosturi, takaa katkaisin rälläkällä ja edestä pillillä..
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Ei ole nappis vieläkään sopivalla korkeudella, joten miten saisin perää laskettua muutaman sentin ilman jousien vaihtoa? Keulan tiputan uusilla alatukivarsilla sekä palikalla tukivarren ja alapallon välissä. Taakse ei vissiin paljon vaihtoehtoja ole. Tai sitten pitää pistää vakio jouset rälläkällä poikki, että sais sen muutaman sentin pois. Takana on nyt siis plazan -70mm jouset, niitä en kehtaa ruveta pätkimään. Vinkit kelpais...

Sitten noista pohjaanlyönti kumeista. Saako niitä pienempinä jostain toisesta autosta, vai pitääkö sahata sekin vain lyhyemmäksi...
Low lada vaatiikin hieman enemmän tekemistä kuin pelkkä jousien vaihto, että saa just oman maun mukaan korkeuden 8)
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Toveri Hyy
Viestit: 20
Liittynyt: 19.5.2011 6:18
Paikkakunta: Porvoo

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Toveri Hyy »

veli samara kirjoitti:Ei ole nappis vieläkään sopivalla korkeudella, joten miten saisin perää laskettua muutaman sentin ilman jousien vaihtoa? Keulan tiputan uusilla alatukivarsilla sekä palikalla tukivarren ja alapallon välissä. Taakse ei vissiin paljon vaihtoehtoja ole. Tai sitten pitää pistää vakio jouset rälläkällä poikki, että sais sen muutaman sentin pois. Takana on nyt siis plazan -70mm jouset, niitä en kehtaa ruveta pätkimään. Vinkit kelpais...

Sitten noista pohjaanlyönti kumeista. Saako niitä pienempinä jostain toisesta autosta, vai pitääkö sahata sekin vain lyhyemmäksi...
Low lada vaatiikin hieman enemmän tekemistä kuin pelkkä jousien vaihto, että saa just oman maun mukaan korkeuden 8)
Teitkö kumeille jotain tai löysitkö pienempiä jostain?
joumään
Viestit: 171
Liittynyt: 12.8.2012 21:58

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja joumään »

Onkos kukaan duunaillut noihin etuiskareihin sellasia madalluspalikoita jostain lattaraudasta tms? Eli siis sellasia että saisi noita iskareiden alakiinnityskohtia hieman alaspäin, ei luulis olevan mitään kauhean vaikeaa kun 4 kohtaa pitäis vaan taivuttaa ja porata 4 reikää. Nyt on siis madallettu niin paljon, että on ne pohjaanlyöntikumien metallikupitkin otettu pois ja nyt makaa iskareiden varassa, eli niistä kun saisi niitä kiinnityskohtia hieman alemmas niin tulis pikkasen joustoa. Joku 3-4mm lattaraudan luulis kai olevan käypää tohon hommaan. Vai onko ihan tuhoontuomittu ajatus?
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Lattaraudasta voi kantata palikan jolla sitä kiinnityskohtaa saa tiputettua vaikka maahan asti. Ei ole tuhoontuomittu koska on noita nähty. Laillisuudesta en sitten tiedä.
21013 1500 16v Turbo rojekti
joumään
Viestit: 171
Liittynyt: 12.8.2012 21:58

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja joumään »

Joo tollasta mä meinasinki. Ja ei sillä laillisuudella nyt enää mitään väliä ole kun ei toi mikään laillinen tällä hetkelläkään ole.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Voihan perk*ele. Miksen itse tajunnut tuota.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
joumään
Viestit: 171
Liittynyt: 12.8.2012 21:58

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja joumään »

Mikäs tuolla takana nyt sit mahtaa ottaa vastaan kun iskarit ei pohjaa eikä mitkään pohjaanlyöntikumit(niitä ei ole). Ottaakos seuraavaks se perämurikan kumityyny kiinni runkoon, kun olin sellaisen siellä näkevinäni. Vai mikäköhän siellä kanittaa kun ei ole joustoa ollenkaan?
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Joumään, kerrotko speksejä jousista ja iskareista joita käytät.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
joumään
Viestit: 171
Liittynyt: 12.8.2012 21:58

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja joumään »

No siis edessä on Ladan vakio kaasuiskarit ja L-profiili lattaraudasta väsätyt madalluspalat (olisko noin 5cm vakiota alempana iskarin alapään kiinnitys) ja Ladan vakiojouset puolesta välistä poikkastuna. Pohjaanlyöntikumit yms. turha poistettu. Takana on Volvo 240 iskarit, iskarin alapään kiinnikkeitä jatkettu noin 10cm ja 900 Saabin jouset n. puoliksi poikkastuna. Taakse pitäis sitä joustoa vaan jotenki kehitellä. Veikkaan että se perämurikan kumityynyjuttu pistää vastaan. Pitäis saada johonki nosturille tai huoltomontulle ajettua toi ni vois paremmi tutkia. Voin vaikka huomenna ottaa jotain kuvia miltä toi nyt näyttää.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Juu, kuva olis hyvä. Itse ajattelin perää hieman laskea, kun on vielä hiukan korkealla...

http://aijaa.com/0090410726671.jpg
Tuossa näkee...

Etupäässä on siis plazan -90mm jouset, alapallo nostettu alatukivarren yläpuolelle ja väliin vielä noin 25mm tavaraa. Takana on ainoastaan plazan -70mm jouset. Kokeilen ladan vakioista katkasta sopivat, ja katsoa sitten joskus parempia jousia taakse.

Etupäähän pitäis vielä tehdä iskarin alapään kiinnikkeet uusiks, sais joustoa hieman ja iskari ei olis lähellä "pohjaa". Rajoitin kumeista sahattu puolet pois...
Iskarit eessä vakio öljyt(vaihtaa saabin kaasut), takana tällä hetkellä plazasportin -50mm sarjan iskari. Mutta pitää vaihtaa varmaan 240 vollen iskareihin...
Etupäässä sisälokari poistettu ja lokarin pokkaus käännetty sisään, takana koskematon lokari. Vanteet ovat tällä hetkellä 15x6,5" 185/55 renkailla. Vanteiden ET on 35. Edestä otettu vakio "spaceri" pois ja laitettu se taakse. Nyt on tulossa uudet vanteet ET20 15x7". Renkaiksi 165/45R15.

Rupee olee kohta matala auto.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Vastaa Viestiin