Sivu 5/17

Re: Madallus

Lähetetty: 21.4.2012 11:55
Kirjoittaja toktornivako
Voisin kanssa tuolla hinnalla ottaa muutaman sarjan! ja vaikka -90mm :)

Re: Madallus

Lähetetty: 26.4.2012 10:49
Kirjoittaja rottarauta
Ai joka kulmaan iskarit ja jouset !! 160E ?? Pitää vissii lähtee shoppailee koha viisumi tulee

Re: Madallus

Lähetetty: 26.4.2012 14:55
Kirjoittaja Tomtom
rottarauta kirjoitti:Ai joka kulmaan iskarit ja jouset !! 160E ?? Pitää vissii lähtee shoppailee koha viisumi tulee
Joo neljä kappaletta iskareita ja jousia 160e. Riippuu toki valmistajasta, mutta kuitenki todella halpaa verrattuna suomeen.

/Tomi

Re: Madallus

Lähetetty: 27.4.2012 20:10
Kirjoittaja veli samara
Tuleekohan liian kova etukeno jos takana on -50mm jouset ja eteen laittas -90mm jouset. Pitäis saada etujouset pois alta ja myyntiin...

Re: Madallus

Lähetetty: 25.6.2012 16:11
Kirjoittaja skubbe
Itse madalsin omasta ladastani edestä 3,5 kierrosta ja takaa 2 kierrosta. Oli helppo homma kun oli autonosturi, takaa katkaisin rälläkällä ja edestä pillillä..

Re: Madallus

Lähetetty: 27.6.2012 14:27
Kirjoittaja veli samara
Ei ole nappis vieläkään sopivalla korkeudella, joten miten saisin perää laskettua muutaman sentin ilman jousien vaihtoa? Keulan tiputan uusilla alatukivarsilla sekä palikalla tukivarren ja alapallon välissä. Taakse ei vissiin paljon vaihtoehtoja ole. Tai sitten pitää pistää vakio jouset rälläkällä poikki, että sais sen muutaman sentin pois. Takana on nyt siis plazan -70mm jouset, niitä en kehtaa ruveta pätkimään. Vinkit kelpais...

Sitten noista pohjaanlyönti kumeista. Saako niitä pienempinä jostain toisesta autosta, vai pitääkö sahata sekin vain lyhyemmäksi...
Low lada vaatiikin hieman enemmän tekemistä kuin pelkkä jousien vaihto, että saa just oman maun mukaan korkeuden 8)

Re: Madallus

Lähetetty: 12.8.2012 18:50
Kirjoittaja Toveri Hyy
veli samara kirjoitti:Ei ole nappis vieläkään sopivalla korkeudella, joten miten saisin perää laskettua muutaman sentin ilman jousien vaihtoa? Keulan tiputan uusilla alatukivarsilla sekä palikalla tukivarren ja alapallon välissä. Taakse ei vissiin paljon vaihtoehtoja ole. Tai sitten pitää pistää vakio jouset rälläkällä poikki, että sais sen muutaman sentin pois. Takana on nyt siis plazan -70mm jouset, niitä en kehtaa ruveta pätkimään. Vinkit kelpais...

Sitten noista pohjaanlyönti kumeista. Saako niitä pienempinä jostain toisesta autosta, vai pitääkö sahata sekin vain lyhyemmäksi...
Low lada vaatiikin hieman enemmän tekemistä kuin pelkkä jousien vaihto, että saa just oman maun mukaan korkeuden 8)
Teitkö kumeille jotain tai löysitkö pienempiä jostain?

Re: Madallus

Lähetetty: 12.8.2012 22:12
Kirjoittaja joumään
Onkos kukaan duunaillut noihin etuiskareihin sellasia madalluspalikoita jostain lattaraudasta tms? Eli siis sellasia että saisi noita iskareiden alakiinnityskohtia hieman alaspäin, ei luulis olevan mitään kauhean vaikeaa kun 4 kohtaa pitäis vaan taivuttaa ja porata 4 reikää. Nyt on siis madallettu niin paljon, että on ne pohjaanlyöntikumien metallikupitkin otettu pois ja nyt makaa iskareiden varassa, eli niistä kun saisi niitä kiinnityskohtia hieman alemmas niin tulis pikkasen joustoa. Joku 3-4mm lattaraudan luulis kai olevan käypää tohon hommaan. Vai onko ihan tuhoontuomittu ajatus?

Re: Madallus

Lähetetty: 13.8.2012 13:35
Kirjoittaja Mazak-
Lattaraudasta voi kantata palikan jolla sitä kiinnityskohtaa saa tiputettua vaikka maahan asti. Ei ole tuhoontuomittu koska on noita nähty. Laillisuudesta en sitten tiedä.

Re: Madallus

Lähetetty: 13.8.2012 14:35
Kirjoittaja joumään
Joo tollasta mä meinasinki. Ja ei sillä laillisuudella nyt enää mitään väliä ole kun ei toi mikään laillinen tällä hetkelläkään ole.

Re: Madallus

Lähetetty: 13.8.2012 23:09
Kirjoittaja veli samara
Voihan perk*ele. Miksen itse tajunnut tuota.

Re: Madallus

Lähetetty: 15.8.2012 15:45
Kirjoittaja joumään
Mikäs tuolla takana nyt sit mahtaa ottaa vastaan kun iskarit ei pohjaa eikä mitkään pohjaanlyöntikumit(niitä ei ole). Ottaakos seuraavaks se perämurikan kumityyny kiinni runkoon, kun olin sellaisen siellä näkevinäni. Vai mikäköhän siellä kanittaa kun ei ole joustoa ollenkaan?

Re: Madallus

Lähetetty: 16.8.2012 0:10
Kirjoittaja veli samara
Joumään, kerrotko speksejä jousista ja iskareista joita käytät.

Re: Madallus

Lähetetty: 17.8.2012 0:51
Kirjoittaja joumään
No siis edessä on Ladan vakio kaasuiskarit ja L-profiili lattaraudasta väsätyt madalluspalat (olisko noin 5cm vakiota alempana iskarin alapään kiinnitys) ja Ladan vakiojouset puolesta välistä poikkastuna. Pohjaanlyöntikumit yms. turha poistettu. Takana on Volvo 240 iskarit, iskarin alapään kiinnikkeitä jatkettu noin 10cm ja 900 Saabin jouset n. puoliksi poikkastuna. Taakse pitäis sitä joustoa vaan jotenki kehitellä. Veikkaan että se perämurikan kumityynyjuttu pistää vastaan. Pitäis saada johonki nosturille tai huoltomontulle ajettua toi ni vois paremmi tutkia. Voin vaikka huomenna ottaa jotain kuvia miltä toi nyt näyttää.

Re: Madallus

Lähetetty: 17.8.2012 10:34
Kirjoittaja veli samara
Juu, kuva olis hyvä. Itse ajattelin perää hieman laskea, kun on vielä hiukan korkealla...

http://aijaa.com/0090410726671.jpg
Tuossa näkee...

Etupäässä on siis plazan -90mm jouset, alapallo nostettu alatukivarren yläpuolelle ja väliin vielä noin 25mm tavaraa. Takana on ainoastaan plazan -70mm jouset. Kokeilen ladan vakioista katkasta sopivat, ja katsoa sitten joskus parempia jousia taakse.

Etupäähän pitäis vielä tehdä iskarin alapään kiinnikkeet uusiks, sais joustoa hieman ja iskari ei olis lähellä "pohjaa". Rajoitin kumeista sahattu puolet pois...
Iskarit eessä vakio öljyt(vaihtaa saabin kaasut), takana tällä hetkellä plazasportin -50mm sarjan iskari. Mutta pitää vaihtaa varmaan 240 vollen iskareihin...
Etupäässä sisälokari poistettu ja lokarin pokkaus käännetty sisään, takana koskematon lokari. Vanteet ovat tällä hetkellä 15x6,5" 185/55 renkailla. Vanteiden ET on 35. Edestä otettu vakio "spaceri" pois ja laitettu se taakse. Nyt on tulossa uudet vanteet ET20 15x7". Renkaiksi 165/45R15.

Rupee olee kohta matala auto.