muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

markku kirjoitti:Aivan jussi , kyllä osasivat tehdä komeen koneen jo 70 luvulla italialaiset ........ ladassa ei olla vielä päästy edes 2008 lähellekään samoja lukemia 8)
Ladan 1,5 moottori saastelaitteineen parhaimmillaan n. 64 DIN hv/l
fiatti aikoinaan kovamaineisella twin camilla 59,5 - 68,75 SAE hv/l

Eli kyllähän tuo nyt aika melkoisen lähellä on.. :roll:

Ja puhutaan eri tarkoitukseen suunnitellusta moottorista.
tänä päivänä samantyylisten samaan käyttöön suunniteltujen koneiden eli
fiat punto 1,4 77hv
lada kalina 1,4 89hv

hitsi tuosta silti kiistelemään.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Lada-Jussi kirjoitti:paljo tyylikkäämpää olis laittaa GAZ-53:n V8 Ladaan orkki K-kaasuttimella :D
Mitä helevettiä laittamaan tollasia alitehoisia maamoottoreita, kunnon kasissa on 300+ heppaa ja ylärajaa ei ole 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Pallokorva

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja Pallokorva »

Jokari kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:paljo tyylikkäämpää olis laittaa GAZ-53:n V8 Ladaan orkki K-kaasuttimella :D
Mitä helevettiä laittamaan tollasia alitehoisia maamoottoreita, kunnon kasissa on 300+ heppaa ja ylärajaa ei ole 8)
Alkuperämaa lienee tässä nyt se perimmäinen aatos ja kulkua johdattava tähti.

Muussa tapauksessa ehdottomasti tuo esittämäsi "kunnon kasi". Tosin ikinä emme tule tätä nykysäännöksillä suomen kilvissä näkemään. Valitettavasti...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Jokari kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:paljo tyylikkäämpää olis laittaa GAZ-53:n V8 Ladaan orkki K-kaasuttimella :D
Mitä helevettiä laittamaan tollasia alitehoisia maamoottoreita, kunnon kasissa on 300+ heppaa ja ylärajaa ei ole 8)
tosi tekiä kiusaa tosta GAZin koneestaki monta sataa hv, ite hakisin kasilla lähinnä tyyliä ja paras tyyli tulee kun konekin on samasta maasta kuin auto.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
RAMLERSSI

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja RAMLERSSI »

eikös viimesis polle pick-upeis oo lukkoperä,ihan säman näkönen kiinnityksiltään ku ladas
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

Lada-Jussi kirjoitti:
Jokari kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:paljo tyylikkäämpää olis laittaa GAZ-53:n V8 Ladaan orkki K-kaasuttimella :D
Mitä helevettiä laittamaan tollasia alitehoisia maamoottoreita, kunnon kasissa on 300+ heppaa ja ylärajaa ei ole 8)
tosi tekiä kiusaa tosta GAZin koneestaki monta sataa hv, ite hakisin kasilla lähinnä tyyliä ja paras tyyli tulee kun konekin on samasta maasta kuin auto.
tästä olen samaa mieltä.. nuo neukku kasit ei työn jälellään yhtään häpeän ameriikan moottorille ja sanoohan sen järkikin jo litra tilavuus on esimerkksi viisi litraa niin pakosti siitä saa enmepi kuin 150 hummaa ja vääntöäkin ihan kivasti. nuihin venäläisiin kaasuttimiin en ole perehtynyt mutta jokin nelikurkkuinen neukku kaasari on taatusti samaa tasoa kuin ameerikan poikien holley, suuri maa suuret toleranssit...
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Marko
Viestit: 981
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja Marko »

jos en ihan väärin muista,nii Dakar on voitettu 7 kertaa kamazilla.Miks pitää laittaa viiatin kone,ku ladast saa saman helpost(ainakii mie saan),kertokaa MIKSI?Perusteluks ei riitä,et se on ladan kone,ku ei näytetä tietävän mistää MITÄÄ.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tarvitseeko kaikkia asioita aina selitellä järkisyillä? Jos joku virittää ladan omaa konetta, se on ok. Jos joku laittaa fiiatin koneen, niin se on ok. Jos joku laittaa vaikka mersun koneen sinne, niin sekin on ok.
En minäkään kysele, miksi joku ajaa saranalla...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Marko
Viestit: 981
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja Marko »

jooo,eikä tarvii aina puhuu moottoreist,millä ei muka tekis mitää.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja START »

mistä koneesta tahansa saa ihan hyvän ja tehokkaan kun vaihtaa kaikki sisuskalut niin että vanhaa ei jää muuta kun lohko.. joistain koneista saa kuitenkin tehoa saman verran vaikka jotain vanhoja osia olisi vielä käytössä
sehän vasta hienoa onkin kun tehään jostain venäläisestä maamoottorista korkealle vinkuva kisakone. helppohan sitä tehoa on saada kun heittä keulalle jokun nykyaikasen v8:n. mutta se vaatiikin jo jotain kun siitä ladan 1600 koneesta otetaan sama kun 4litrasesta ahetusta kasista
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

määrittele nykyaikainen kasi.... 90 luvullakin nuo ovat täysin rakenteeltaan 60- 70 luvulta enkä usko että 2000 luku on mitään isoja muutoksia tuonnut, no ruisku nyt on voinnut tulla mutta muuten yhtä karkeaa
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
J-Tech
Viestit: 100
Liittynyt: 18.5.2006 16:55
Paikkakunta: Kouvola

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja J-Tech »

Chrysler 300c HEMI loisto esimerkki nykykasista 2000-luvulla.On edelleen työntötanko moottori.kehityksen kärjessä nuo pöljät jenkit... :D
Loud&Fast
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

J-Tech kirjoitti:Chrysler 300c HEMI loisto esimerkki nykykasista 2000-luvulla.On edelleen työntötanko moottori.kehityksen kärjessä nuo pöljät jenkit... :D
turha toimivaa on muuttaa ja yksinkertainen on kaunista 8)
vehkeen pitää olla mahdollisimman yksinkertainen toiminta varmuuden takaamiseksi... lada on hyvä esimerkki mutta eipä ole valittamista ole ollu chervoletin pikkulohkon toimivuudesta, edes ryyppyä en ole saanut aikaiseksi asennella ja joka aamu on avaimesta käyntiin lähtenyt. tietokone ohjattu kaasutin ja jakaja on lepikossa ja tilalla normi jakaja ja perus kaasari
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja START »

lähinnä hain takaa jotain eurooppalaisten tekemää kasia. (audi bmw..) ja on ne kehittynyt, jenkit nyt vielä käyttää työntö tankoja mutta "nykyaikasissa" on sentään kannen yläpuoliset nokat ja neljä venttiiliä/sylinteri ja kunnon ruiskutekniikka

hyviä esimerkkejä löytyy tekniikan huippu kehityksestä myös muita: dodge viper ja edelleen ne työntö tangot (niin se v10 oli alunperin jonkun kuorma-auton moottori mutta dodgella joku älypää keksi istuttaa sen urheiluautoon) noinkin hienossa autossa luulisi jo olevan modernia tekniikkaa mutta jenkit ovat näköjään niin tyytyväisiä vanhaan että mitä sitä muuttaan. jos huomataan että japanilaisten ja eurooppalaisten autoissa on tehoja ja kulkua enemmän lyyään siihen vanhaan kasiin tuplasti lisää kuutioita että saadaan tehot nouseen..
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
_Roberto_

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja _Roberto_ »

no mikäs siinä on että on litra tilavuutta jenkki autossa eiks se oo niitten idea :shock: mutta aika moni jenkki kasi on nelisylinterisiä kun niiillä ajetaan hitaasti ja sittenku polkaistaan lähtee loputkin mukaan ja tankki on tyhjä.
Vastaa Viestiin