Sivu 5/21
Re: VAZ 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 30.4.2009 0:21
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Mitenkähän tämä on talvehtinut? Alkaa pikku hiljaa kiinnostaa KRIINIn olot, kun sille tuohon pihaan jo valmistelen paikkaa. Ei sitä vielä sieltä pellonkeskeltä mihinkään saa tai kannata hakea. Liian pehmeää on varmaan vielä siellä. Täytynee käydä vilkaisemassa. Niin ja kaipa sitä olisi haettava sieltä samoista jemmoista UAZ -vanteet kummeineen. Tiellä saattavat olla.
Toivottavasti lato on pystyssä, pressu ei ole polttanut maalia kuprulle, rotat eivät ole syöneet sisustaa tai joku ole hakenut koko koslaa sieltä muihin maisemiin. Lähdenpä huomenna vilkaisemaan niin siitä se asia selviää.
Re: VAZ 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 3.5.2009 1:28
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Enpäs päässyt tätä katsomaan. Kaverilla oli kuulemma viimeinen EU-paperien jättöpäivä, joten tukanrepimistä oli tarpeeksi ilman minunkin visiittiäni.
Ettei vaan olisi salaa kaupannut tätä herkkupalaa jollekin EU-pyrokraatille? AiJai sentään. Alkaakin kiinnostamaan todella se, että onko KRIINI enää siellä pellon sylissä säilössä vai onkos se hiihdellyt TalvenLumilla sieltä jonkin. Vainukoirat on laitettava asialle.
Re: VAZ 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 4.5.2009 15:58
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Enpä ole vieläkään käynyt KRIINIäni katsomassa. Huomenna on mentävä ja otettava se RekkaPeitto pois siitä päältä. Eiköhän sinne jo kuivinjaloin pääse. Onhan sinne tosiaan ihan pellonpiennartie, joten ei se missään savivellissä siellä makaa.
Sittenpä nähdään ja kuullaa miltä talvehtiminen on maistunut.
Re: VAZ 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 4.8.2009 22:37
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Tarkastettu. Talvehtinut täysin ilman Vaurioita. Jatkaa lepoaan samassa osoitteessa kunnes...
Re: VAZ 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 24.2.2010 18:34
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Huh!!!
Mitähän Kymenlaakson Jättilumikuormat saavatkaan aikaan.
KRIINIhän on eräässä ladossa lähellä Markista. Lato ei ole mikään äskettäin rakennettu. Minun tämänhetkisellä tuurillani ja tunaroinnillani katto putoaa KRIINIn päälle ja siinä menee todellinen MuseoOrggis sitten paalauskuntoon.
Uskaltaisikohan tiedustella tilusten omistajalta tilannetta. No, ei se tiedustelematta muuksi muutu.
Re: VAZ 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 24.2.2010 22:38
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Jännitystä pitelee. Ei ole kuulunut vastausta tiedusteluun. No, voi olla että Ystäväni on reissutöissä, joten ei ole katsomassa tilannetta.
Mutta minkäs teet jos vaurioita on tullut. Piti KRIINI viime kesänä siirrellä suojaisampiin satamiin, mutta...
Tämä olisi kyllä jo vähän liian arvokas tuhoutumaan. Mutta se on otettava vastaan mitä Taivaalta annetaan.
Re: VAZ 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 26.2.2010 21:05
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Tällä hetkellä ainakin KRIINIä ympäröivä Lato on pystyssä ja sen katto on katolla eli Kurkihirsi kestää. Tällä hetkellä.
Seuraavaksi aprikoin tilannetta toukokuussa. Ei sitä kaikesta voi koko ajan huolta kantaa.
Re: VAZ 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 16.9.2010 17:21
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Käytiin Poikain kanssa kurkkimassa KRIINIä. Lato oli edelleen pystyssä.
Ladossa on pressukehikolla kiskoliukuovi, joka piti jo nostella kiskoilta silloin kun vekotin vietiin sinne. Sen alaosa makasi muutenkin maassa. Nyt se oli entistä tukevammin maassa ja maatuneena. Saatiin kuitenkin ovea sen verran sivuun, että vekottimen kokoinen läpi siihen tuli.
Pressua pois päältä. Hyvä, että se oli ollut siinä. Kaikkea kamaa ja elukantörykä oli ressun pinnalla. Reippaasti ressu pois ja pelkäämään tuhoja.
Renkaissa oli ilmaa. Hieman olivat uponneet pehmeään pohjahiekkaan. Ovi auki. Normaali tämänaikaisien Latojen, siis autojen tuoksu vähän tunkkaisena. Ei suurempia homehtumia.
Konepelti auki. Ai miten on puhdas näin vähän käytetty moottori ja kun vielä on ollut ennen minua pitään lämpimässä tallissa todellisella autojen arvostajalla.
Akun kenkä kiinni. Käsilipsuttimella pensaa. Ei meinaa nousta mitään. Tankkiin vajaa 10. En muista paljonko sinne jäi. Vähän ajan päästä lipsuttimella pumppu nostaa kamaa kaasariin. Käynnistämään. Ei lähde. Akussa liian vähän potkua. Toinen akku tilalle. Lipsuttelemaan. Pumppu peeveli ei nosta kamaa ensinkään enää. No, käynnistetään. Ei lähde. Ei edes lupaa.
Pensapumppu siis sanoutunut irti seisokin aikana. Jätettiin sinne ja haetaan myöhemmin. Pumppuja on. 3irtonaista ja irrotin SamaraSedan raadosta toimivan.
Kohta mennään uudelleen. Se ensimmäinen hakureissu oli tuomittu juuri tuohon, koska meillä oli Kiire! Saamarin kiireellä näitä ei saa inahtamaankaan. Nyt mennään ajan kanssa. Ja käydään vaikka 10kertaa. Sunnuntaina sen on oltava kotona, koska talvehditaan nyt kotioloissa.
Vieläpä samassa talossa on hakematta uudet UAZ -vanteet uusine renkaineen. No, ne ehtii huomenna.
Josko lykästäisi jo heti toisella kertaa.
Re: VAZ 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 16.9.2010 17:50
Kirjoittaja Jaccez
Paas sitten muutama kuva

Re: VAZ 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 16.9.2010 19:33
Kirjoittaja lada.h.s
Niin autosta kuvia!
Re: VAZ 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 16.9.2010 20:30
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Katsokaas tuolta aiemmin niitä kuvia. Ainakin Pavlovits on linkittänyt.
Minulla nuo kuvat ovat Pakatussa salkussa enkä jaksa opetella sen purkamista, josta saisin linkitettyä. Tuolla ne ovat muutama sivu takaisin päin.
Lommollahan tuo on takapaksi ja muutenkin on ihan rupinen.

Re: VAZ 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 16.9.2010 20:46
Kirjoittaja Pavlovits
Eipä näy tuo minun linkki toimivan. Täytyy etsiskellä mihin se on hävinnyt.
Re: VAZ 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 16.9.2010 21:40
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Tuossa tuosta toisesta linkistä yksi noista kuvista:
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/al ... riini4.JPG
Onneksi tuossa eivät näy kaikki karmeat ruvet, lommot ja naarmut.
Nuo tyypit tuossa ovat jotain venäläisiä, jotka yllätin pälliselemstä KRIINIä. Taisin ottaa puolitoistametrisellä varrella olleen lekan ja sillä huitomalla ajoin pällistelijät muualle. Nykyisin olisin jo paljon lempeämpi ja sanoisin vai Priviet Pasalsta.
Re: VAZ 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 17.9.2010 10:50
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kolmas yritys. Edellinen jumahti paikoilleen tai siis KRIINI ei halunnut liikkua vaan yritti kaivautua asemiin.
Hieman takkusi käynnistyminen. En vaihtanut polttoainepumppua. Kyllä se on aika laiska. Kun ei ole kunnon imua niin heikkoa on. Sitten kun käynnistyy niin ei ole mitään ongelmia.
Takajarrut eivät olleet jumissa, mutta etujarrut sitäkin pahemmin. Perä yritti kaivaa itseään akseliaan myöten pehmeään pohjaan.
Levittelin peittona olleen rekkapressun kunniakujaksi ulos ladosta. Ajattelin että saattasi KRIINI siitä vähän innostua. Eipä innostunut. Haluaisikohan se maata siellä hyvässä suojassa, poissa silmistä ja samalla mielestä vaikka kuinka kauan.
Kaverina KRIINIllä on siellä joku 40-luvun Jenkki. Tai siis paloiteltu jenkki. Lähinnä sisutuksen osia, peltejä, puskureita ja mitä nyt siitä on jäljellä. En muista mistä mallista ja merkistä on kyse.
No, täytyy tästä lähteä potkaisemaan ne etujarrut auki. Keula ylös, eturenkaat irti, kevyttä naputtelua satuloihin. Eiköhän se siitä liikahda.
Täytyy lainata valokuvauskonetta ja ottaa ulostulomarssista pari kuvaa. Marssi ei punaista vaan sinistä rekkapressuapitkin pellon laitaan. Sitten taas odottelemaan, että joku lähtee matkaan ja haetaan KRIINI omille maille.
Niin eilen ajeli vanhalla Iitintiellä meistä ohi mustakilpinen kupla ja hieno olikin. Oli setällä kiire kun tykitteli yli satasta menemään Iittiin päin.
Re: VAZ 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 17.9.2010 11:17
Kirjoittaja Pavlovits
Pulloryypyllähän nuo kuolleet pitää henkiin herätellä. Vaikka lirputtimet ja lärpyttinet olisivat tukossa, kuivuneet tai muuten epäkunnossa, on se mukavaa kun heti ensi starttauksella saa savut ja lupaukset uudesta elämästä. Jos tuon huikan polttamisen jälkeen ei jää käyntiin, voi samalla sulkea pois monta syytä siihen.
Usein vielä tuolla ryypyllä ottaa sen verran hyvät kierrokset, että tankkiin asti tulee hyvät imut.
Ja yritä tunnistaa se Jenkki.