weeber dgav ja suuttimien puljaus
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
solexin tuplat, 320asteinen nokka jollain yli 13mm nostolla yms. yms. yms.
Bensaahan siinä palaa jos tuollaista sodan aikaista kaasarikonetta kierrättää pitkälti yli 8000rpm.
Bensaahan siinä palaa jos tuollaista sodan aikaista kaasarikonetta kierrättää pitkälti yli 8000rpm.
21013 2300tic
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
niin vetoaluehan siinä on jossain 4500rpm ja 9500rpm välillä. eikä nostoa venalla muistaakseni ole kun 12,75mm
no no jos nyt palattaisiin ladoihin välillä. suuttimiakin löyty uusia lisää sattumalta kun ozooni romuja kattelin. ainakin 80 tyhjäkäynti ja ja jotain käyttökelposen olosia ilmoja ja päitä. täytys taas oikeen tehäkkin jotain että saa auton ajoon.
no no jos nyt palattaisiin ladoihin välillä. suuttimiakin löyty uusia lisää sattumalta kun ozooni romuja kattelin. ainakin 80 tyhjäkäynti ja ja jotain käyttökelposen olosia ilmoja ja päitä. täytys taas oikeen tehäkkin jotain että saa auton ajoon.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Tähän väliin taas pikku tilastotietoa verrokiksi noihin mun suutinsäätöihin, nyt ajettu tankillinen puhdasta kaupunkirallia eli sitä jota ajan 90% ajasta. Kulutus 10,5 L/100 km.
Kaiken se syö minkä tankkiin laittaa mut on se (melkein) sen arvoista
Kaiken se syö minkä tankkiin laittaa mut on se (melkein) sen arvoista

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
nyt illan aikaan saatiin jotain aikaankin, pakon edessä homma oikeen edistyykin
eli nyt on suuttimiakin puljattu, tyhjäkäynnit: 60/80 päät 137/145 ilmat tais olla peräti 160/170 parempaan suuntaan päästiin, lisää testi kilsoja niin osaa sanoo paremmin. tyhjäkäyntikin tuntus olevan parempi, mieleinen säätö löytyi pinellä säätöruuvin avauksella
myös ryyppyä säädettiin, nyt se saa ryyppyä ihan niinkun omistajakin
venttiilit tuli myös säädettyä, yllättävän hyvin olivat pysyneet, rallatusta pitikin löysällä ollut jakoketju
myös punanen sisusta löysi paikkansa, kuvia siitä ehkä myöhemmin.
jos huomenna sais sen jääkilpurinkin iskuun niin ei tarvii tähän tai ralli ladan nissaniin piikkejä laittaa

eli nyt on suuttimiakin puljattu, tyhjäkäynnit: 60/80 päät 137/145 ilmat tais olla peräti 160/170 parempaan suuntaan päästiin, lisää testi kilsoja niin osaa sanoo paremmin. tyhjäkäyntikin tuntus olevan parempi, mieleinen säätö löytyi pinellä säätöruuvin avauksella
myös ryyppyä säädettiin, nyt se saa ryyppyä ihan niinkun omistajakin

venttiilit tuli myös säädettyä, yllättävän hyvin olivat pysyneet, rallatusta pitikin löysällä ollut jakoketju
myös punanen sisusta löysi paikkansa, kuvia siitä ehkä myöhemmin.
jos huomenna sais sen jääkilpurinkin iskuun niin ei tarvii tähän tai ralli ladan nissaniin piikkejä laittaa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Jännä että se pelaa .60 ykkösen tyhjäkäynnillä, oma kosla ei suostu edes käynnistymään sillä vaikka vääntää seosruuvin melkein kiinni
Paljonkos seosruuvi on pohjasta auki?
Ainoa lievästi häiritsevä ominaisuus omassa webrussa on noin kahdessa tonnissa tuleva nyyskäys, jos esimerkiksi tulet risteykseen 2. vaihteella ja lähdet siitä painamaan kaasua, niin nyppäsee. Muuten pelaa kaikilla kierrosalueilla ja kaasun asennoilla kuin parempikin ruisku.
Tämä toivottavasti korjaantuu .55 tyhjäkäynnillä joka saapunee ensi viikon kuormassa
Suuttimet alkaa teilläpäin kuitenkin olemaan jo ehkä sielläpäin, toivottavasti
Hyvä kun sanoit, pitäis omasta rohjostakin säätää venttiilit kun ei se venakoneisto kestä kierroksia ilman että joku välys alkaa aina pitämään omaa konserttoaan. 6000 km vasta viime säädöstä...

Ainoa lievästi häiritsevä ominaisuus omassa webrussa on noin kahdessa tonnissa tuleva nyyskäys, jos esimerkiksi tulet risteykseen 2. vaihteella ja lähdet siitä painamaan kaasua, niin nyppäsee. Muuten pelaa kaikilla kierrosalueilla ja kaasun asennoilla kuin parempikin ruisku.
Tämä toivottavasti korjaantuu .55 tyhjäkäynnillä joka saapunee ensi viikon kuormassa

Suuttimet alkaa teilläpäin kuitenkin olemaan jo ehkä sielläpäin, toivottavasti

Hyvä kun sanoit, pitäis omasta rohjostakin säätää venttiilit kun ei se venakoneisto kestä kierroksia ilman että joku välys alkaa aina pitämään omaa konserttoaan. 6000 km vasta viime säädöstä...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
joku pari kierrosta on seosruuvi auki. ja tosiaan n2km tetilenkillä ei vielä hirveesti osaaa sanoo miten se toimii, ja sekin vielä että ryyppy ei lähtenyt pois päältä sillon, nyt sekin toimii oikein
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Tuo Startin nappis meni eilen jo alle 14L/100km
alkaa olla siis jo suuttimet kohdallaan.

21013 2300tic
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
vikalistaakin haettu.
-repsikan alapallo ja raidetangon pää vaihettava
-vasen etujarru ottaa huonommin kun oikea (ero 42%)
-päästöt ihan pielessä: HC pitoisuus: 3280 (sallittu 1000) O2: 12,80 (sallittu 5,00) saakohan nuita tuolla nokalla kuriin?? putki ei vuoda.
-katsastus mies väitti että siellä on korkea lohko
ei kai, pikkulohkona on ostettukkin
no tarvii kysellä saisko otteeseen merkinnän isolohkosta
-kuukausi korjaus aikaa.
niin ja kulutus ei ollu edellisellä tankilla kun 13,5 litraa/100km
melko halpaa ajaa ladalla 
osaisko kukaan sanoa paljonko tommoseen laittas sytytys ennakkoa?
-repsikan alapallo ja raidetangon pää vaihettava
-vasen etujarru ottaa huonommin kun oikea (ero 42%)
-päästöt ihan pielessä: HC pitoisuus: 3280 (sallittu 1000) O2: 12,80 (sallittu 5,00) saakohan nuita tuolla nokalla kuriin?? putki ei vuoda.
-katsastus mies väitti että siellä on korkea lohko


-kuukausi korjaus aikaa.
niin ja kulutus ei ollu edellisellä tankilla kun 13,5 litraa/100km


osaisko kukaan sanoa paljonko tommoseen laittas sytytys ennakkoa?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Ennakko haetaan tapauskohtaisesti, kuten suuttimetkin, mutta lähtisin 8 asteen kulmilta liikkeelle.
Taitaa olla aika rankka nokka, katsastukseen ennakkoa vähemmälle ja venttiilinvälyksilläkin voi vähän kikkailla.
Noilla arvoilla kyllä täytyy käydä ihan päin h*lvettiä ja olla paljon sytytyskatkoja, eihän tollasiin pääse vaikka yrittäisi.
Taitaa olla aika rankka nokka, katsastukseen ennakkoa vähemmälle ja venttiilinvälyksilläkin voi vähän kikkailla.
Noilla arvoilla kyllä täytyy käydä ihan päin h*lvettiä ja olla paljon sytytyskatkoja, eihän tollasiin pääse vaikka yrittäisi.

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Tuo nokkahan on vielä aika mieto, ja venttiilivälykset on säädetty vakio arvoihin.
Mutta nyt tuo kone kuitenkin käy ihan nätisti ja vetää hyvin.
Mutta nyt tuo kone kuitenkin käy ihan nätisti ja vetää hyvin.
21013 2300tic
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Mut tuo HC on ihan käsittämätön, melkein raakaa bensaa tulee putkesta noilla lukemilla.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
nokka on kai moposportin 289 asteinen
en tiiä miten tuon kanssa tekee että sais kuriin, käynti on ihan OK.
mutta ilmeisesti nokka on sen verta raju että menee raakana läpi?
vai onko muuta selitystä tommosille lukemille?
mikä tuohon HC arvoon vaikuttaa??
no ensi viikolla amiksen autopuolelta kyseleen saako tulla mittaan ja säätään että menis läpi
en tiiä miten tuon kanssa tekee että sais kuriin, käynti on ihan OK.
mutta ilmeisesti nokka on sen verta raju että menee raakana läpi?
vai onko muuta selitystä tommosille lukemille?
mikä tuohon HC arvoon vaikuttaa??
no ensi viikolla amiksen autopuolelta kyseleen saako tulla mittaan ja säätään että menis läpi
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Täytyisköhän munki käydä mittauttamassa päästöt bemaristaJokari kirjoitti:Mut tuo HC on ihan käsittämätön, melkein raakaa bensaa tulee putkesta noilla lukemilla.

Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Mut nehän oli ihan jees kun ei siinä ollu mikää norsunokkaBME316 kirjoitti:Täytyisköhän munki käydä mittauttamassa päästöt bemaristaJokari kirjoitti:Mut tuo HC on ihan käsittämätön, melkein raakaa bensaa tulee putkesta noilla lukemilla.

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Norsunokka ei, mutta toihan haisee lämpösenäkin rikkaalleJokari kirjoitti:Mut nehän oli ihan jees kun ei siinä ollu mikää norsunokkaBME316 kirjoitti:Täytyisköhän munki käydä mittauttamassa päästöt bemaristaJokari kirjoitti:Mut tuo HC on ihan käsittämätön, melkein raakaa bensaa tulee putkesta noilla lukemilla.


Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.