Sivu 5/7
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 21.1.2009 23:05
Kirjoittaja ralli lada
solexin tuplat, 320asteinen nokka jollain yli 13mm nostolla yms. yms. yms.
Bensaahan siinä palaa jos tuollaista sodan aikaista kaasarikonetta kierrättää pitkälti yli 8000rpm.
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 22.1.2009 14:59
Kirjoittaja START
niin vetoaluehan siinä on jossain 4500rpm ja 9500rpm välillä. eikä nostoa venalla muistaakseni ole kun 12,75mm
no no jos nyt palattaisiin ladoihin välillä. suuttimiakin löyty uusia lisää sattumalta kun ozooni romuja kattelin. ainakin 80 tyhjäkäynti ja ja jotain käyttökelposen olosia ilmoja ja päitä. täytys taas oikeen tehäkkin jotain että saa auton ajoon.
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 22.1.2009 22:27
Kirjoittaja Jokari
Tähän väliin taas pikku tilastotietoa verrokiksi noihin mun suutinsäätöihin, nyt ajettu tankillinen puhdasta kaupunkirallia eli sitä jota ajan 90% ajasta. Kulutus 10,5 L/100 km.
Kaiken se syö minkä tankkiin laittaa mut on se (melkein) sen arvoista

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 24.1.2009 2:27
Kirjoittaja START
nyt illan aikaan saatiin jotain aikaankin, pakon edessä homma oikeen edistyykin
eli nyt on suuttimiakin puljattu, tyhjäkäynnit: 60/80 päät 137/145 ilmat tais olla peräti 160/170 parempaan suuntaan päästiin, lisää testi kilsoja niin osaa sanoo paremmin. tyhjäkäyntikin tuntus olevan parempi, mieleinen säätö löytyi pinellä säätöruuvin avauksella
myös ryyppyä säädettiin, nyt se saa ryyppyä ihan niinkun omistajakin
venttiilit tuli myös säädettyä, yllättävän hyvin olivat pysyneet, rallatusta pitikin löysällä ollut jakoketju
myös punanen sisusta löysi paikkansa, kuvia siitä ehkä myöhemmin.
jos huomenna sais sen jääkilpurinkin iskuun niin ei tarvii tähän tai ralli ladan nissaniin piikkejä laittaa
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 24.1.2009 2:58
Kirjoittaja Jokari
Jännä että se pelaa .60 ykkösen tyhjäkäynnillä, oma kosla ei suostu edes käynnistymään sillä vaikka vääntää seosruuvin melkein kiinni

Paljonkos seosruuvi on pohjasta auki?
Ainoa lievästi häiritsevä ominaisuus omassa webrussa on noin kahdessa tonnissa tuleva nyyskäys, jos esimerkiksi tulet risteykseen 2. vaihteella ja lähdet siitä painamaan kaasua, niin nyppäsee. Muuten pelaa kaikilla kierrosalueilla ja kaasun asennoilla kuin parempikin ruisku.
Tämä toivottavasti korjaantuu .55 tyhjäkäynnillä joka saapunee ensi viikon kuormassa
Suuttimet alkaa teilläpäin kuitenkin olemaan jo ehkä sielläpäin, toivottavasti
Hyvä kun sanoit, pitäis omasta rohjostakin säätää venttiilit kun ei se venakoneisto kestä kierroksia ilman että joku välys alkaa aina pitämään omaa konserttoaan. 6000 km vasta viime säädöstä...
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 24.1.2009 8:37
Kirjoittaja START
joku pari kierrosta on seosruuvi auki. ja tosiaan n2km tetilenkillä ei vielä hirveesti osaaa sanoo miten se toimii, ja sekin vielä että ryyppy ei lähtenyt pois päältä sillon, nyt sekin toimii oikein
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 31.1.2009 10:13
Kirjoittaja ralli lada
Tuo Startin nappis meni eilen jo alle 14L/100km

alkaa olla siis jo suuttimet kohdallaan.
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 31.1.2009 10:16
Kirjoittaja START
vikalistaakin haettu.
-repsikan alapallo ja raidetangon pää vaihettava
-vasen etujarru ottaa huonommin kun oikea (ero 42%)
-päästöt ihan pielessä: HC pitoisuus: 3280 (sallittu 1000) O2: 12,80 (sallittu 5,00) saakohan nuita tuolla nokalla kuriin?? putki ei vuoda.
-katsastus mies väitti että siellä on korkea lohko

ei kai, pikkulohkona on ostettukkin

no tarvii kysellä saisko otteeseen merkinnän isolohkosta
-kuukausi korjaus aikaa.
niin ja kulutus ei ollu edellisellä tankilla kun 13,5 litraa/100km

melko halpaa ajaa ladalla
osaisko kukaan sanoa paljonko tommoseen laittas sytytys ennakkoa?
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 31.1.2009 15:23
Kirjoittaja Mara
Ennakko haetaan tapauskohtaisesti, kuten suuttimetkin, mutta lähtisin 8 asteen kulmilta liikkeelle.
Taitaa olla aika rankka nokka, katsastukseen ennakkoa vähemmälle ja venttiilinvälyksilläkin voi vähän kikkailla.
Noilla arvoilla kyllä täytyy käydä ihan päin h*lvettiä ja olla paljon sytytyskatkoja, eihän tollasiin pääse vaikka yrittäisi.

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 31.1.2009 18:47
Kirjoittaja ralli lada
Tuo nokkahan on vielä aika mieto, ja venttiilivälykset on säädetty vakio arvoihin.
Mutta nyt tuo kone kuitenkin käy ihan nätisti ja vetää hyvin.
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 31.1.2009 21:56
Kirjoittaja Jokari
Mut tuo HC on ihan käsittämätön, melkein raakaa bensaa tulee putkesta noilla lukemilla.
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 1.2.2009 4:55
Kirjoittaja START
nokka on kai moposportin 289 asteinen
en tiiä miten tuon kanssa tekee että sais kuriin, käynti on ihan OK.
mutta ilmeisesti nokka on sen verta raju että menee raakana läpi?
vai onko muuta selitystä tommosille lukemille?
mikä tuohon HC arvoon vaikuttaa??
no ensi viikolla amiksen autopuolelta kyseleen saako tulla mittaan ja säätään että menis läpi
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 2.2.2009 9:38
Kirjoittaja BME316
Jokari kirjoitti:Mut tuo HC on ihan käsittämätön, melkein raakaa bensaa tulee putkesta noilla lukemilla.
Täytyisköhän munki käydä mittauttamassa päästöt bemarista

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 2.2.2009 9:59
Kirjoittaja Jokari
BME316 kirjoitti:Jokari kirjoitti:Mut tuo HC on ihan käsittämätön, melkein raakaa bensaa tulee putkesta noilla lukemilla.
Täytyisköhän munki käydä mittauttamassa päästöt bemarista

Mut nehän oli ihan jees kun ei siinä ollu mikää norsunokka

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 2.2.2009 10:09
Kirjoittaja BME316
Jokari kirjoitti:BME316 kirjoitti:Jokari kirjoitti:Mut tuo HC on ihan käsittämätön, melkein raakaa bensaa tulee putkesta noilla lukemilla.
Täytyisköhän munki käydä mittauttamassa päästöt bemarista

Mut nehän oli ihan jees kun ei siinä ollu mikää norsunokka

Norsunokka ei, mutta toihan haisee lämpösenäkin rikkaalle

Katsastuksen päästötestistä meni vaan läpi mutta ne lukemathan ei näy enää kun kävi jälkitarkastuksessa. Vois käydä mittauttamassa uudestaan muualla
