tuosta ohittamisen vaikeudesta.
viime viikolla ajelin kotia päin limellä ja siitä jämsän shellin ympyrästä lahteen päin jouduin jonkun 90-luvun sunnyn perään. en siinä ohitus kaistalla viittinyt ohi lähteä vaikka olisin päässyt, koska ohitus kaista oli jäinen ja luminen joten aika turha toivo että tuo olisi 4-vaihteellakaan pitoja ottanut.
no siinä sitten rauhallisesti ja kiltisti kokolailla rajotusten mukaan mentiin peräkanaan, kunnes parin kolmen kilometrin päästä jouduttiin tukkiauton perään. (kaipolan liittymän jälkeen) siinä sitten hiljenneltiin ja ajeltiin rauhassa tukkiauton perässä pari kilsaa, kunnes katuvalaistus loppuu ja avautuu muutama hyvä ohitus suora.
no ensimmäinen ohitus paikka, autoja tulee vastaan, kunnes jo lähempänä mutkaa ei tule ketään. sunny mies (tai siis henkilö) toteaa että nyt vois kokeilla. vilkku vasempaan ja ohi. tukkiauton perävaunun puolessa välissä tuo toteaa, ettei suora riitä. jarrua ja takasin omalle kaistalle.
minä olen kokoajan tulossa perässä ohi, tässä vaiheessa jo tuumaan että melkonen sankari tämä nissanin mies.
no seuraava suora. sunnyn mies taas kärkkyy ohitus paikkaa. välillä jo käy vastaan tulevien puolella ja sitten palaa takasin. aina joku muka tulee vastaan, ei pääse ohi.
tämä henkilö on jo n3km hakenut ohitus paikkaa, lopulta aukeaa loiva alamäki, oikelle kaarre ja sitten suora. ketään ei tule vastaan.
korostan siis että joka kerta kun edellä menevä on lähdössä ohi minulla käy ladassa vaihde nelosella ja valmiina lyömään läpät auki.
no tällä kertaa loisto paikka ohittaa, seuraan sekunnin pari, edellä ajava ei lähde ohi, kai se on jo tajunnut ettei pääse. (v*tutus on melkoinen kun toiset ei osaa ajaa)
nyt meni hermot. heitän ladassa nelosta, kaasu pohjaan ja vilkku vasempaan. nissani jää hetkessä taakse, niin myös tukki auto. ladan mittari kusee mulla satasen vauhdissa n20km (näyttää liikaa) n. 2sekunttia sen jälkeen kun tukkiauto on jäänyt taakse vilkasen mittaria joka on pohjilla. sitten jo höllätään.
kilometrin päästä peilistä kurkkaan kun olen toisessa päässä suoraa että rekka tulee eellä.
on se vaan niin pirun vaikeeta

ihme ettei tämä nissanin mies törmännyt keneenkään kärkkyessään ohi. kortti pois tommosilta jotka saa takana tulijoiden pinnan palamaan. en väitä että tekemäni ohitus on malli kelponen mutta paremmin se sujui kun tatsuni ihmiseltä