Sivu 5/13
Lähetetty: 10.2.2009 15:46
Kirjoittaja Jusu
Miksiköhän ne ensiasennusöljyt piti sitten sisäänajon jälkeen vaihtaa pois kuleksimasta jos ne niin erinomaista tavaraa olivat?
Ai niin: Voi víttu taas teidän kanssanne...
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 10.2.2009 19:14
Kirjoittaja Ukki
Tervehdykset toivottelen.
Ekahuollossahan ne moottoriöljyt yleisesti vaihdettiin, se ei vissiinkään salaisuus, että tämä tapahtuu olipa merkki kuin merkki. Silloin kutsuttiin niitä ns. Sisäänajoöljyt. Niin ja samalla vaihdettiin yllätys, yllätys myös öljynsuodatin. Nykyaikanako ei tehdä tälläisiä toimenpiteitä uudelle autolle, että vaihdetaan moottoriöljyt ensimmäisessä huollossa.
Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Mikä Öttiäinen sieltä vastaa?
Kun käytät kovin usein sanoja Voi hitsi. Tiedätkö mikä se on? Onko se jotenkin miehekkäämpää ja tunteeko siinä itsensä voimakkammaksi, kun osaa tälläisiä Voimasanoja ja vielä kun uskaltaa sanoa ne ääneen sekä kirjoittaa tänne kaikkien luettavaksi ja ihailtavaksi. Suuren ihailun huokauksia ja muminaa, että siinäpä vasta oikea sankarien Sankari. Uskaltaisimpa minäkin.
Lähetetty: 10.2.2009 20:30
Kirjoittaja Jusu
No eipä juuri tullut mieleen yhtään hienovaraisempaa tapaa kommentoida tuota teitin lapsellista jankutusta.
Eikä tarvitse uutta psykoanalyysia kiitos. Tiedän olevani moukka. Mulkuksikin on päin naamaa haukuttu. Tuo öttiäinen oli kyllä uutta...
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 10.2.2009 21:27
Kirjoittaja Ukki
Tervehdykset toivottelen.
Miksi täytyy kommentoida jos se on lapsellista jankutusta ja kommentoijalla ei ole mitään sanottavaa. Et kuitenkaan pystynyt antamaan sen parempaa tietoa asiaan. Se Voi ---tu tai yhdistettynä Voi--tu on Kirnu "Kansankielellä"
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 10.2.2009 23:29
Kirjoittaja START
asiasta kolmanteen tänä aamuna oli pakkasta päälle kymmenen, ja joutu laittaan ladan käyntiin ilman lämpöjä.
on se vaan paljon kivempi lähtee lämpimästä tallista, niinkuin viime viikollakin joka päivä. se vaan tahtoo olla että sinne kasaantuu kaikki projektit joten ei taho käyttöpelille lämpimästä löytyä tilaa
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 18.2.2009 20:40
Kirjoittaja sasu
Vaikkei nyt ihan aiheeseen liity, niin ajattelinpa kysyä silti asiaa täällä.
Eli. Pesin autoni eilen (1700i), annoin sen kuivatella hallissa n.tunnin ja lähdin ajamaan sillä, jonkun 15km tais tulla ajettua. Aamulla kuitenkin kun kokeilin startata, ei tapahtunut mitään. Virrat menee päälle + kaikki muut toiminnot toimivat normaalisti, ei vaan starttaa, eikä pidä minkäänlaista ääntä.
Olisko mahdollisesti solenoidi jäätynyt kiinni tjms?
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 19.2.2009 20:21
Kirjoittaja ipuxii
Joskus vuosia sitten kun vielä omistin 1200 L:n kulkupeli seisoskeli viikon verran sellasissa rapiat -30 kelissä ja lähtihän tuo ilman apukeinoja käyntiin jo toisella avaimen väännöllä.
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 20.2.2009 9:03
Kirjoittaja Ukki
Tervehdykset toivottelen.
Mahdollistahan startin ja solenoidin jäätyminen on varsinkin jos moottori pestään paineella. Molemmat eivät ole niin tiiviitä etteikö vesi pääsisi sisälle jostakin saumasta. Lisäksi on vielä kosteuden tiivistymisilmiö. Oletko kokeillut napauttaa starttia ja solenoidia tai laittaa muovipussiin kuumaa vettä ja sulattaa tällä startti. Kuumavesipussi on myös kätevä väline lukkojen yms. sulatukseen, jos on sellaista ilmiötä, ja helppo ottaa kotoa mukaan.
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 21.2.2009 1:13
Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP
Joskus vuosia sitten oltiin pari viikkoa reissussa ja pihalla seisoi 1200L sekä 90 Saabbi. Reissusta tultua oli aika startata autot ja pakkasta oli n. -25 astetta ja lunta autojen päällä n. 30 senttiä. Lada käynnistyi heti ekasta startista mutta Saabbi käynnistyi myös. Hyviä talviautoja molemmat.
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 21.2.2009 1:45
Kirjoittaja sasu
Kuumavesipussilla kokeilin sulatella sitä, ei kuitenkaan harmikseni auttanut, kun ei sitä kunnolla sen startin/solenoidin ympärille saanut konehuoneen yläpuolelta.
Ongelma kuitenkin ratkesi, kun tänään vedettiin auto käyntiin Jeepillä. Vein tallille kolmeksitunniksi sulamaan, ja taas rokkaa.
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 2.3.2009 21:59
Kirjoittaja mjs
2003-2004 vuodenvaihteessa oli nelisenkymmentä astetta pakkasta ja -84 Sunny lähti ilman lämmitystä, ekalla kerralla hörähti ja toisella jäi käyntiin. Kaveri kävi kylässä Samaralla joka on nyt mulla, meinas että ee taho ratti oiken kääntyä ku on nii jäässä
Pari vuotta sitten Omega lähti -35 ekalla ilman lämmitystä, ku siitä kusi suuttimet aika reilusti

. Lämpimänä sai sitten sahata pitempään.
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 4.3.2009 2:11
Kirjoittaja pikku-maukka
asteekki ei lähe kirveelläkää -10 kylmemmällä ilman roikkaa 1700i varmaa jotai -25-30 lähteny ja ilman roikkaa
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 28.3.2009 20:15
Kirjoittaja Team perseauki racing
-32 vakio 1200l lada jäi parkki paikalle ja 5 litranen bensa letukka lähti...
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 28.3.2009 20:55
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ruutta 1700i vekottimesta saa mahtavat pölläykset aikaan jos joutuu kauan sahailemaan. Minulla kerran tässä eräänä päivänä unohtui piuhat muualle. Täällä Joensuussa sahailin melkoista kauan. Taisi olla pikkurapiat 30raatia.
HuhHuh kun se syttyi. Ihan hirveät käryt ja väri oli mahtava. En tiedä tekeekö kaikki vehkeet samaa jos sahaillaan pitkään ja syttyy.
Minulla nämä Ruutat eivät kovin hyvin ole syttyneet pakkasilla ilman piuhaa. En ole kyllä tuon jälkeen paljon yritellytkään.
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lähetetty: 28.3.2009 21:10
Kirjoittaja Jokari
Mulla meinas ruutta kyykätä jo kympin pakkasessa ilman lämmittelyä. En ole sen jälkeen paljoa talvella ajellut, ei noi ruutat talvikäyttöön kelpaa
