Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Joen musikka kirjoitti:Ja pullahtihan se Besserwisser kuitenkin pintaan!
Eli:teetä kaikki ammattilaisilla tai osta uusi auto.
Älä missään tapauksessa osta vanhaa Ladaa jonka tekniikka oli syntyessään vanhaa ja korjaustavat antiikkisia.
Tällä puolen rajaa ei saa tehdä vanhanaikaista remonttia,eihän?
Jos normaalien kansitöiden tekeminen tai pitkälle kantavista, hyvistä toimintatavoista kertominen on besserwissermismiä, niin olen oikein mielelläni se kusipää joka näistä mainitsee ja pahoittaa nuukajussien mielen. Ymmärrätkö Musikka, että vaikka sinä haet maksimaalista säästöä tankkaamalla 5 L 92E kerralla Venäjältä, niin toiset, kuten minä ja moni muu haluaa tehdä tämän luokan remontit niin että tulos hyvä tai parempi käytettyyn rahamäärään nähden. Siinä ei ainakaan 8€/reikä venttiili + seetitöistä 8-venttiilisessä kannessa paina.
Jos venttiilien hionta hiomakoneessa tai istukoiden jyrsintä miralla on jotenkin niin nykyaikaista toimintaa ettei sitä voi soveltaa 60-luvun koneeseen, niin kannattaa varmaan tutustua hieman alan ihmisiin, vehkeisiin ja vekottimiin ennenkuin laukoo tollaisia älyttömyyksiä. Ei siellä togliatin moottoriosastollakaan ole kansiaihoihin tehty seetejä hiomatahnalla...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
pekkaolavi kirjoitti:Tosta pitikin kysyä että käykö lyijytön nappikseen?
Ot. Ei pahalla, mutta tuo sinun avatar on melkoisen v-mäinen.
"Enää nouse kyytiin enkelten en, vaan kävelen ― kautta kivien ja kantojen.
Eräs kaunis päivä kaikki käy kuin tanssi päällä ruusujen
Eräs kaunis päivä kaikki käy -käy kuin tanssi päällä hautojen" Viikate - Eräs kaunis päivä
Jokari kirjoitti:Pihdeillä vaan ronskisti vääntäen ohjurinkumit pois ja uudet menee paikoilleen muistaakseni 8 tai 9 mm 1/4" hylsyllä ja jatkolla naputellen. No jokatapauksessa joku 1/4"-sarjan hylsy siihen käy kuin tehtynä.
Joo on toi avatar tosi ärsyttävä. Täytyy vaihtaa....
No noi venttiilinvarren kumit sitten vaihdettu. Vanhat oli tosi vaikee saada kärkipihdeillä irti. Toivottavasti ohjuriholkkien päät ei kovin paljon kärsiny operaatiosta. Uudet meni tosi hyvin paikoilleen 1/4" 11mm hylsyllä ja jatkolla.
Tossa kuva kannesta ja vanhojen kumien silpuista....
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä Lada 1200L vm 86
Nyt on kansi kiinni ja momentissa. Tollaisella kuvan mukaisella Britool avaimella vedetty kiinni.
Samassa kuvassa näkyy työkalu millä laitoin venttiilin jouset kiinni. Pari kertaa pamahti jouset irti ja nythän on kaksi venttiiliä laittamatta kun kartiokiilat huitsin nevadassa eikä löydy.
Eli jos jollain on neljä kpl kartiokiiloja niin kiitollisena ottaisin vastaan jos sellaiset joutaa.
Toivottavasti eivät ole menneet mihinkään moottoriin kuitenkaan. Magneetilla yritin löytää mutta kun ulkona tekee remppaa niin eihän niitä löydä lehtien hiekan ja muun rojun seasta...
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä Lada 1200L vm 86
Nyt sitten on nokka-akseli paikoillaan. Nokkaketju jotenkin sylttäsi vaikka oli koukussa roikkumassa. Voi olla että joudun ottaan jäähdyttäjän ja maskin pois ja ketjun kopan ja laittaa se paikoilleen sillä tapaa.
Puuttuneet kiilat jouduin hommaan liikkeestä... 10 e tuli kustantaan, että on siinä kilohintaa kerrakseen...
Kaasarin läpän akseli meni poikki kun sitä "herättelin". Oli meinaan tosi lujassa kiinni.
Jos löytyy edullista toimivaa kaasaria niin laittakaa yv:tä. Tai sitä kaasarin alaosaa jossa on läpät...
Nyt ei ole projekti edennyt. Pitäis saada jäähdytin pois ja alavesiletkun pois saaminen tuntuu tuskaiselta. Täytyy varmaan ottaa irti moottorin puolelta.
Vettä vaan satelee ja ulkona ei ole herkkua työstää...
No eipä tällä ole kiirus aikataulu.
Muuten olin luullut että ladan huoltohommat olisi aika helppoja mutta kyllä tässä ainakin tuntuu olevan kaikki niin piukkaan ahdettu konehuoneeseen että... Monessa muussa autossa on ollut huollot ja korjaukset paljon helpommin tehtävissä.
Puhun nyt vanhemmista autoista, en näistä uudemmista tuppervaareista...
Nappiksen konehuone on ahdas verrattuna esimerkiksi kanttilamppuiseen koska se on noin 10 cm lyhyempi. Siksi varsinkin nuo koneen etupäässä tehtävät hommat on aina hieman hankalampia nappiksessa. Esimerkkinä vesipumpun vaihto kanttiksessa on lasten leikkiä kun taas nappiksessa saa olla sorminäppäryys kunnossa ja melkein helpompi olisi irrottaa koko syyläri pumpun vaihtoa varten koska tilaa ei paljon ole.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.