Sivu 5/31

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 8.4.2010 14:31
Kirjoittaja THI-900
Jaska HKI kirjoitti:
THI-900 kirjoitti:Miten se lähtee käyntiin. Kaverin omassa on pitkä vieteri ja se on siitä hiukka huolissaan. Sanoin että ei ole syytä olla, mutta kerros ny miten se sun hörähtää tulille?
Koska järjestelmässä on paineakku niin kakkua saa heti ja auto käynnistyy välittömästi.Kylmänäkin yön seisonnan jälkeen laakista.
pitää varmaan vaihtaa tulpat. Tossa taitaa olla kolmikärkiset vakiona, tiedä luojakaan koska ne on vaihdettu. Sillä on kumminkin ajettu 405tkm...

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 8.4.2010 18:38
Kirjoittaja Jaska HKI
Laturin hihna vikisi ikävästi ja koska päätin käydä katsastuksessa kiristin sen.Laturin alapultti menee osaksi nokkahihnakotelon läpi johon tavallinen 13mm:n hylsy ei käy(putkihylsy käy?).Niinpä otin puupalikan ja 2kg:n moskalla taputtelin laturia hihnan kiristämisesksi.Lisäksi tarkistin valot ja polttimot.No leima tuli erityismainintana ryhdikäs kori.Kehuja oli kiva kuunnella koska kyseessä on 2000€:n halpis ja vastaavan ikäiset keskivertoautot ovat olleet kasattuna päällekkäin vuosia sitten autopurkaamoilla.Nyt on edessä ajoaikaa 14kk ja 18 päivää.Autossa on myös jarrupianeensäädin takana jota kuittien mukaan ei näytä koskaan korjatun.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 8.4.2010 19:37
Kirjoittaja 1500i
Jaska HKI kirjoitti:Autossa on myös jarrupianeensäädin takana jota kuittien mukaan ei näytä koskaan korjatun.
Vinnoiletko? :wink:

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 11.4.2010 16:02
Kirjoittaja Jaska HKI
Kuten katsatusmies mainitsi tyhjäkäynnissä oli pientä aaltoilua.Tänään vedin 80km moottoritiellä moottoria jopa rasittaen.Kun palasin kotiin niin tyhjäkäynti oli huomattavasti rauhoittunut.Epäilen että kone oli käytön puutteessa ja pintakaasulla ajaessa karstottunut.Moottoritiellä meno oli yhtä juhlaa,vajaa 200 huiput ja kaksi jäähdytyspuhallinta kertovat että kyseessä on myös autobahnille suunniteltu kulkine.Alusta on tuttua Lada 110:stä ja Samarasta (Mc Pherson-joustintuet kolmiotukivarsin,kallistuksenvakain.Takana vääntövarsiakselisto,kallistuksenvakain,pitkittäistukivarret),eli ei mitään multilink systeemejä joiden korjaus tulee ikäännyttyä kalliiksi.Katsastusaemalla oli myös eräs pappa jonka 10 vuotiaassa Nissan Almerassa oli alkanut hitsausrumba.Japanissa veropolittisista syistä auto vaihdetaan 5 vuoden välein joten koriin ei kannata sijoittaa.Sitten näitä tuodaan Suomeen ja niillä ajetaan 18 vuotta.Hyvä että edes hitsareille on töitä josta voi veloittaa 40€/t +ppm.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 11.4.2010 18:57
Kirjoittaja Pavlovits
Jaska HKI kirjoitti:Moottoritiellä meno oli yhtä juhlaa,vajaa 200 huiput
Hyi hyi Jaska !

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 11.4.2010 19:10
Kirjoittaja Jaska HKI
Pavlovits kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:Moottoritiellä meno oli yhtä juhlaa,vajaa 200 huiput
Hyi hyi Jaska !
Tarkoitin että auto varmaan kulkis sen.No ainakin 140.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 11.4.2010 22:00
Kirjoittaja 1500i
Jaska HKI kirjoitti: Tarkoitin että auto varmaan kulkis sen.No ainakin 140.
Eikös tuon pääse takaveto Ladoillakin :D Etuveot sitten erikseen :wink:

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 11.4.2010 22:04
Kirjoittaja Jokari
Mites Jaska olisi jos nyt kuitenkin vielä antaisit mahdollisuuden laadukkaalle ja luotettavalle satakympille? :lol:

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 12.4.2010 5:53
Kirjoittaja Jaska HKI
Jokari kirjoitti:Mites Jaska olisi jos nyt kuitenkin vielä antaisit mahdollisuuden laadukkaalle ja luotettavalle satakympille? :lol:
Tiellejätöt omalta kohdaltani:
1.Lada 112 6 kertaa
2.Samara 3 kertaa
3.Lada 1200L kerran
4.Toyota Corolla kerran
5 Toyota Tercel kerran
6.Renault 18 kerran
7.Wartburg ei kertaakaan
8.Ford Taunus ei kertaakaan
9.VW Passat ei kertaakaan
10.Fiat 124 ei kertaakaan
11.Fiat Regata ei kertaakaan
12.Renault 12 ei kertaakaan
Päätelkää tästä.Lada 112:N hinta 10 000€,Renault 12:n hinta 100€.Yksikään saksalainen ei jättänyt tielle kertaakaan.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 12.4.2010 8:30
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Mutta Jaska hyvä, moniko niistä 112-Ladasi tiellejätöistä, vesiletkujen irtoamisista (sytytyskatkojen takia ravistava moottori) ja kannentiivisteongelmista mahtoi johtua yhdestä ainoasta syystä: viallisesta sytytysyksiköstä, jota ei jostain syystä laitettu heti vaihtoon, vaan vasta kymmenientuhansien kilometrien päästä ensi vikojen ilmestymisestä?

Päätelmien teko tästä on tietysti jokaisen oma asia, mutta äkkiä tulisi mieleen huoltohenkilöstön ammattitaidottomuus, varsinkin, kun sytytysyksikön viat olivat ex-autosi valmistusaikana lähes tyyppivikoja ja sytytyskatkot on varsin helposti todettavissa moottorinohjausyksikön muistista ao. testerillä (ilmoittaa "väliin jääneet" palamiset viimeisten tuhannen työkierron ajalta).

menestystä Horchille (Audi)

SvS

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 12.4.2010 11:14
Kirjoittaja Lada-Jussi
mulla on ollut monta venäläistä ja neuvostoliittolaista autoa, eikä ne ole tienpäälle jättänyt, muistaakseni mikään auto ei ole jättänyt, jos ei lasketa Skodaa, kun siitä loppui bensa kesken matkan.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 12.4.2010 17:36
Kirjoittaja calmari
Jaa nyhhän mä hokasin että minutkin se Jaskan 112 jätti tielle kun meni kurja katolleen :-)

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 12.4.2010 17:58
Kirjoittaja Jusu
Eikös se kuitenkin ollut tien ulkopuolella katollaan eikä tiellä? :idea:

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 12.4.2010 20:32
Kirjoittaja calmari
Jusu kirjoitti:Eikös se kuitenkin ollut tien ulkopuolella katollaan eikä tiellä? :idea:
No joo eikä se miuta jättäny, siihen se jäi, oikeastaan mie jätin sen.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 13.4.2010 2:16
Kirjoittaja samarai
Selailin mielenkiinnosta Audin historian päätapahtumia maahantuojan sivustolta, niin kiinnitti huomiota miten sodan jälkeinen aika oli kuitatulla korulauseella: "Sodan loppuminen merkitsee Auto Unionille muuttoa Chemnitzistä". Alkoi tulla mieleen jo ne 70-luvun koulun historian oppikirjat. :)
http://www.audi.fi/VV-Auto/Audi3.nsf/0/ ... F300257A6E

Tuo "muutto" todellisuudessa tarkoitti sitä, että Auto Unionin Chemnitzin tehtaat menivät sotakorvauksina + kaikki varat pakkolunastettiin Neuvostoliitolle ja Auto Union AG of Chemnitz poistettiin kaupparekisteristä 1948.
Vuonna 1949 Baijerin vapaavaltion lainoittamana ja Marshal-avun turvin perustettiin Ingolstadtiin uusi yhtiö Auto Union GmbH.
http://en.wikipedia.org/wiki/Audi