Limo-otsake

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Volvo härski, Lada tyylikäs. 8)
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

No tohon LIMOon olis tarkoitus asentaa 1700 Ruisku kone. Mitähän papereita tarvittas muutos/rekisteröinti katsastukseen ja mistähän noi dokumentit saisi??.

Sis rekisteröinti eipä ole ongelma, vain tuo koneen muutoskatsastus.

Projektista otetaan kuvia tasaisin ajoin ja tehdään joskus CD.
Lada rules
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

RTJN65 kirjoitti:No tohon LIMOon olis tarkoitus asentaa 1700 Ruisku kone.
Ruisku on vaan paloautoissa. :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

RTJN65 kirjoitti:No tohon LIMOon olis tarkoitus asentaa 1700 Ruisku kone. Mitähän papereita tarvittas muutos/rekisteröinti katsastukseen ja mistähän noi dokumentit saisi??.

Sis rekisteröinti eipä ole ongelma, vain tuo koneen muutoskatsastus.

Projektista otetaan kuvia tasaisin ajoin ja tehdään joskus CD.
Eiköhän tuohonkin muutoskatsastukseenkin kelpaa tuo AI:n konelatodistus:
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_ifo ... distus.jpg

Eikä siinä muutenkaan mitään ongelmaa pitäisi olla, kun kerran se on jo valmiiksi ollut isommalla koneella ja tehonnousu/kuutiotilavuusprosentit pitäisi mun muistaakseni riittää ihan suoraan.
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

RTJN65 kirjoitti:No tohon LIMOon olis tarkoitus asentaa 1700 Ruisku kone. Mitähän papereita tarvittas muutos/rekisteröinti katsastukseen ja mistähän noi dokumentit saisi??.

Sis rekisteröinti eipä ole ongelma, vain tuo koneen muutoskatsastus.

Projektista otetaan kuvia tasaisin ajoin ja tehdään joskus CD.
Mikäs kone tuossa Limossa alunperin on ollut? Äkkiseltään tuntuis, ettei muutoskatsastus 1700 i-koneelle pitäis olla kovinkaan hankalaa. Takavetoisissa on kuitenkin moinen mylly ollu tarjolla ihan vakiona, niin mikseipä sen 1700sen saisi asentaa myöskin limoon. Ja vielä muutoskatsastettuna.

Dokumentteja vois tietysti yrittää hankkia Teltta-auton kautta. Vielä parempi juttu olis saada käsiinsä joku oikein kunnon Lada-guru. Konelan Uutisissahan oli kauan, kauan sitten kysymys/vastauspalsta, jossa joku huoltopäällikkö/muu guru antoi teknisiä neuvoja. Joku Lassi Sevon tai sinnepäin se nimi oli. Joku tollanen henkilö varmaan olisi kultaakin kalliimpi neuvoineen Limo-projektissa.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

No Limossa on alkuperäisenä ollut tuo 1452 kuutioinen kone ja 5- vaihteinen laatikko. Tosin auton paino on noussut joten ajattelin sen verran antaa periksi että toi 1700i kone antas hiukka enemmän tehoa tolle korille.

Täytyy yrittää talven aikana purkaa myös tuota vakionopeuden säädintä, jos sen saisi vielä kunnostettua.
Lada rules
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Hyvä se varmaan olis joku lisäpolle saada. Mikäs on muuten Limon omapaino?
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3660
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

RTJN65 kirjoitti:No tohon LIMOon olis tarkoitus asentaa 1700 Ruisku kone. Mitähän papereita tarvittas muutos/rekisteröinti katsastukseen ja mistähän noi dokumentit saisi??.
Ei pitäisi olla mitään ongelmaa kun minäkin sain nappikseen 1200-koneen tilalle laitettua 1700-koneen. Joku on saanut tuosta mun todistuksesta printatulla paperilla muutoskatsastuksen suoritettua, pitää varmaan kohta ruveta perimään provikkaa...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Limon omamassa on 1070 Kg ja kokonaismassa on 1445 Kg.

Kyllä siinä on 1700 koneelle liikuteltavaa.
Lada rules
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

84 hv ja maksimi kokonaismassa 1445 kg. Ei mikään imarteleva tehopainosuhde. :?
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

No joo, kuvittelin että se painaisi huomattavasti enemmän kuin vakioseiskat. Mutta eihän tuossa ole kuin muutama kymmenen kiloa enemmän painoa.

Kyllä tuo ruiskukone sitä liikuttanee oikein hyvin!
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Kyllä se riittävästi varmaankin sitä liikuttaa; limoillahan kruisaillaan yleensä hienostuneesti ja hiljakseen. :)
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kävin tuon kyseisen todistuksen kanssa kyselemässä konttorilta vihreää valoa nappiksen turbo-muunnokseen niin kelpasi vertailumoottoriksi tuo 1700i. Että pitäisi mennä ihan helposti tuolla paperilla, kun vain löytää hyvän konttorin, kaikille ei kelpaa.
Vauhdin tae - alamäki
Hasa

Viesti Kirjoittaja Hasa »

Pitkän tauon jälkeen selaan sivuja taas, ja on ilo huomata Lada-harrastajien vain lämpenevän kun kelit kylmenee..
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Kävin viemässä limolle uudet helmapellit (pitää ostaa lisää ja samalla ne reikä pellit sinne keskelle koteloa). Ja kun noi kerta vaihtaa niin samlla noi pitkittäis palkit kans. Ja jos ne vaihtaa niin sitten myös pohjapellit lattiaan. Ja lokasiivet myös.

Laitoin myös noi alumiinivanteet (kiitos SS127). Näyttää tyylikkäältä.

Sisustus plyysien valmistaja löytyi. Vierailen sielä piakkoin, toivottavasti löytyy alkperäistä plyysiä lisää.

Nyt pitää muistaa ottaa kuvia.
Lada rules
Vastaa Viestiin