Sivu 5/12

Lähetetty: 22.11.2004 6:19
Kirjoittaja R-J
Volvo härski, Lada tyylikäs. 8)

Lähetetty: 6.12.2004 12:25
Kirjoittaja RTJN65
No tohon LIMOon olis tarkoitus asentaa 1700 Ruisku kone. Mitähän papereita tarvittas muutos/rekisteröinti katsastukseen ja mistähän noi dokumentit saisi??.

Sis rekisteröinti eipä ole ongelma, vain tuo koneen muutoskatsastus.

Projektista otetaan kuvia tasaisin ajoin ja tehdään joskus CD.

Lähetetty: 6.12.2004 12:34
Kirjoittaja veli alexei
RTJN65 kirjoitti:No tohon LIMOon olis tarkoitus asentaa 1700 Ruisku kone.
Ruisku on vaan paloautoissa. :D

Lähetetty: 6.12.2004 12:48
Kirjoittaja Jankos
RTJN65 kirjoitti:No tohon LIMOon olis tarkoitus asentaa 1700 Ruisku kone. Mitähän papereita tarvittas muutos/rekisteröinti katsastukseen ja mistähän noi dokumentit saisi??.

Sis rekisteröinti eipä ole ongelma, vain tuo koneen muutoskatsastus.

Projektista otetaan kuvia tasaisin ajoin ja tehdään joskus CD.
Eiköhän tuohonkin muutoskatsastukseenkin kelpaa tuo AI:n konelatodistus:
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_ifo ... distus.jpg

Eikä siinä muutenkaan mitään ongelmaa pitäisi olla, kun kerran se on jo valmiiksi ollut isommalla koneella ja tehonnousu/kuutiotilavuusprosentit pitäisi mun muistaakseni riittää ihan suoraan.

Lähetetty: 6.12.2004 12:55
Kirjoittaja R-J
RTJN65 kirjoitti:No tohon LIMOon olis tarkoitus asentaa 1700 Ruisku kone. Mitähän papereita tarvittas muutos/rekisteröinti katsastukseen ja mistähän noi dokumentit saisi??.

Sis rekisteröinti eipä ole ongelma, vain tuo koneen muutoskatsastus.

Projektista otetaan kuvia tasaisin ajoin ja tehdään joskus CD.
Mikäs kone tuossa Limossa alunperin on ollut? Äkkiseltään tuntuis, ettei muutoskatsastus 1700 i-koneelle pitäis olla kovinkaan hankalaa. Takavetoisissa on kuitenkin moinen mylly ollu tarjolla ihan vakiona, niin mikseipä sen 1700sen saisi asentaa myöskin limoon. Ja vielä muutoskatsastettuna.

Dokumentteja vois tietysti yrittää hankkia Teltta-auton kautta. Vielä parempi juttu olis saada käsiinsä joku oikein kunnon Lada-guru. Konelan Uutisissahan oli kauan, kauan sitten kysymys/vastauspalsta, jossa joku huoltopäällikkö/muu guru antoi teknisiä neuvoja. Joku Lassi Sevon tai sinnepäin se nimi oli. Joku tollanen henkilö varmaan olisi kultaakin kalliimpi neuvoineen Limo-projektissa.

Lähetetty: 6.12.2004 13:43
Kirjoittaja RTJN65
No Limossa on alkuperäisenä ollut tuo 1452 kuutioinen kone ja 5- vaihteinen laatikko. Tosin auton paino on noussut joten ajattelin sen verran antaa periksi että toi 1700i kone antas hiukka enemmän tehoa tolle korille.

Täytyy yrittää talven aikana purkaa myös tuota vakionopeuden säädintä, jos sen saisi vielä kunnostettua.

Lähetetty: 6.12.2004 16:08
Kirjoittaja R-J
Hyvä se varmaan olis joku lisäpolle saada. Mikäs on muuten Limon omapaino?

Lähetetty: 8.12.2004 8:30
Kirjoittaja AI
RTJN65 kirjoitti:No tohon LIMOon olis tarkoitus asentaa 1700 Ruisku kone. Mitähän papereita tarvittas muutos/rekisteröinti katsastukseen ja mistähän noi dokumentit saisi??.
Ei pitäisi olla mitään ongelmaa kun minäkin sain nappikseen 1200-koneen tilalle laitettua 1700-koneen. Joku on saanut tuosta mun todistuksesta printatulla paperilla muutoskatsastuksen suoritettua, pitää varmaan kohta ruveta perimään provikkaa...

Lähetetty: 8.12.2004 9:23
Kirjoittaja RTJN65
Limon omamassa on 1070 Kg ja kokonaismassa on 1445 Kg.

Kyllä siinä on 1700 koneelle liikuteltavaa.

Lähetetty: 8.12.2004 9:29
Kirjoittaja R-J
84 hv ja maksimi kokonaismassa 1445 kg. Ei mikään imarteleva tehopainosuhde. :?

Lähetetty: 8.12.2004 10:10
Kirjoittaja Jankos
No joo, kuvittelin että se painaisi huomattavasti enemmän kuin vakioseiskat. Mutta eihän tuossa ole kuin muutama kymmenen kiloa enemmän painoa.

Kyllä tuo ruiskukone sitä liikuttanee oikein hyvin!

Lähetetty: 8.12.2004 12:00
Kirjoittaja R-J
Kyllä se riittävästi varmaankin sitä liikuttaa; limoillahan kruisaillaan yleensä hienostuneesti ja hiljakseen. :)

Lähetetty: 8.12.2004 15:57
Kirjoittaja Stefa
Kävin tuon kyseisen todistuksen kanssa kyselemässä konttorilta vihreää valoa nappiksen turbo-muunnokseen niin kelpasi vertailumoottoriksi tuo 1700i. Että pitäisi mennä ihan helposti tuolla paperilla, kun vain löytää hyvän konttorin, kaikille ei kelpaa.

Lähetetty: 10.12.2004 12:29
Kirjoittaja Hasa
Pitkän tauon jälkeen selaan sivuja taas, ja on ilo huomata Lada-harrastajien vain lämpenevän kun kelit kylmenee..

Lähetetty: 23.12.2004 16:37
Kirjoittaja RTJN65
Kävin viemässä limolle uudet helmapellit (pitää ostaa lisää ja samalla ne reikä pellit sinne keskelle koteloa). Ja kun noi kerta vaihtaa niin samlla noi pitkittäis palkit kans. Ja jos ne vaihtaa niin sitten myös pohjapellit lattiaan. Ja lokasiivet myös.

Laitoin myös noi alumiinivanteet (kiitos SS127). Näyttää tyylikkäältä.

Sisustus plyysien valmistaja löytyi. Vierailen sielä piakkoin, toivottavasti löytyy alkperäistä plyysiä lisää.

Nyt pitää muistaa ottaa kuvia.