VAZ-21051 - 1989 - "Perintökalleus" - Kesäauto
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta
Noinkohan wyrttiläisiä on ees kunnollisia. Ainakin mun työmaalla käytetyt on aika kulutustavaraa ihan normaali peltiinkin. Muutenkin vähän luotto mennyt täällä työskennellessä koko wurthiin, mutta pakko se on niillä töitä tehdä kun parempiakaan ei saa hommata.
Projektit:
-82 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Fiat Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Fiat Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
Kokeillaan nyt noilla, jos ei tuo pysty, niin millinen katkaisulaikka pystyy sitten kyllä....tapi0 kirjoitti:Noinkohan wyrttiläisiä on ees kunnollisia. Ainakin mun työmaalla käytetyt on aika kulutustavaraa ihan normaali peltiinkin. Muutenkin vähän luotto mennyt täällä työskennellessä koko wurthiin, mutta pakko se on niillä töitä tehdä kun parempiakaan ei saa hommata.
Ei tuo pystynyt yhtään sen paremmin, liekko vika sittenkin miehessä...
Katkaisulaikka pystyi sitten kyllä ja nyt vain odotellaan uusia tukivarsia ja pultteja...

Katkaisulaikka pystyi sitten kyllä ja nyt vain odotellaan uusia tukivarsia ja pultteja...

Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Nyt olis viimeinkin loputkin etupään osat tullut...
Huomenna pitää hyökätä talliin ja koittaa saada tällekin jotain aikaankin... Ohjauksen osat pitää purkaa pois ja kasata uusia tilalle, pakoputki pitää purkaa pois tieltä ja vaihtaa siihen mytyssä oleva alkupää... Akkuteline pitää vaihtaa nyt kun konehuoneessa on tilaa... Tekeminen ei pääse loppumaan, kansi on ollut pöydällä jo pari viikkoa eikä kukaan oo sillekkään keriinny mitään tekemään...
Huomenna pitää hyökätä talliin ja koittaa saada tällekin jotain aikaankin... Ohjauksen osat pitää purkaa pois ja kasata uusia tilalle, pakoputki pitää purkaa pois tieltä ja vaihtaa siihen mytyssä oleva alkupää... Akkuteline pitää vaihtaa nyt kun konehuoneessa on tilaa... Tekeminen ei pääse loppumaan, kansi on ollut pöydällä jo pari viikkoa eikä kukaan oo sillekkään keriinny mitään tekemään...
Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa... Alatukivarret ja navat olis etupääs kiinni... Samaten vaihtelin vesipumpun, bensapumpun ja jotain muuta pientä...
Irrotin tankin ja masennuin, mätävikaa on tankin alle kattottuna paljon enemmän kun miltä näytti, enkä tietenkään muistanu kuvia ottaa... Jos tämä Lada olis joku muu kun perintökalleus niin voi olla että jäis korjaamatta... Mutta täs tapaukses ei kai muukaan auta kun ottaa härkää sarvist kempin kahva käteen ja ruveta korjaamaan.. Varapyörää en viittiny edes irrottaa, olis vain aiheuttanu lisää mielipahaa...
Kansiremonttiakin aloittelin hiomalla venttiilikopan ja maalaamalla sen uusiksi... Pitää koittaa jatkaa viikonlopun aikana...
Irrotin tankin ja masennuin, mätävikaa on tankin alle kattottuna paljon enemmän kun miltä näytti, enkä tietenkään muistanu kuvia ottaa... Jos tämä Lada olis joku muu kun perintökalleus niin voi olla että jäis korjaamatta... Mutta täs tapaukses ei kai muukaan auta kun ottaa härkää sarvist kempin kahva käteen ja ruveta korjaamaan.. Varapyörää en viittiny edes irrottaa, olis vain aiheuttanu lisää mielipahaa...
Kansiremonttiakin aloittelin hiomalla venttiilikopan ja maalaamalla sen uusiksi... Pitää koittaa jatkaa viikonlopun aikana...
Jos on kovin mätä tuo tankin alus niin kannattaa suosiolla ostaa venäjän kävijöiltä korjauspelti. Hinta tuolle korjauspalalle on ollu jossain 10-15 euron paikkeilla niin ei kannata alkaa ite pellistä väänteleen.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Korjauspeltejä on jo jonkin verran hankittuna, katotaan mihin asti niillä päästään... Suorasta pellistä en kovin äkkiä rupia vääntämään, lopputulos on kaikkea muuta kun katseenkestävä...
Perintökalleuteen pitäisi käyttää "verta, hikeä ja kyyneleitä"
Valat vain muotin betonista.

Prässäät metripeltiä.

Ja prässäät lisää...

Ja kohta on korjaupala valmiina hitsattavaksi.

Toki kuten jta mainitsi niin voi oikaista ostamalla valmiiksi tehdyn palan...
Valat vain muotin betonista.
Prässäät metripeltiä.
Ja prässäät lisää...
Ja kohta on korjaupala valmiina hitsattavaksi.
Toki kuten jta mainitsi niin voi oikaista ostamalla valmiiksi tehdyn palan...
Osais edes tehdä valmiista korjauspaloista, tuo menee mulle jo liian rakettitieteeksi...
Tämän korjausprojektin tarkoitushan on saattaa tämä auto takaisin liikenteeseen... Sitten kun museoikä alkaa lähestyä olis tarkoitus tehdä tarkempi mutterientisöinti...
Tämä auto pidetään edelleenkin täysin alkuperäisenä, ei sotketa tähän länsimaisia hapatuksia niinkun weebereitä tai muuta vastaavaa... Ainut päivitetty osa on kärjetön sytkä, se on tuohon vaihdettu joskus kauan ennen ennenkö se on mun omistukseen siirtynyt ja se saa ollakkin sielä...

Tämän korjausprojektin tarkoitushan on saattaa tämä auto takaisin liikenteeseen... Sitten kun museoikä alkaa lähestyä olis tarkoitus tehdä tarkempi mutterientisöinti...

Tämä auto pidetään edelleenkin täysin alkuperäisenä, ei sotketa tähän länsimaisia hapatuksia niinkun weebereitä tai muuta vastaavaa... Ainut päivitetty osa on kärjetön sytkä, se on tuohon vaihdettu joskus kauan ennen ennenkö se on mun omistukseen siirtynyt ja se saa ollakkin sielä...
Ei ole minulla valunut verta, hikea ja kyyneliä osia tehdessä. Helpoimmallahan pääsee kun laittaa lasikuitua ruosteen päälle.
Ne tekee jotka osaa, ne jotka ei osaa, ostaa valmiita osia, niinkun minä... Hatunnosto noista tehdyistä osista, multa jäis tekemättä...JPM kirjoitti:Ei ole minulla valunut verta, hikea ja kyyneliä osia tehdessä. Helpoimmallahan pääsee kun laittaa lasikuitua ruosteen päälle.
Lasikuitu kuuluu veneenpohjaan, ei autoon..
Kinkun sulatteluina kansiremontti on aloitettu... Ohjurienkumit oli kuin lasia, kovia koppuroita jotka hajoaa palasiksi irrotettaes, eikä varmasti oo enää tiivistäny mitään...
Neloseen ja kommoseen olis jo kumit vaihdettuna ja venttiilit läpättynä, ainakin näyttäis siltä että sain niistä tiiviit, tiiveyttä oon kokeillu perinteisellä bensaa kanaviin, kokeella...
Eiköhän tuon kannen saa käyttää loppiaisen jälkeen oikaistavana ja sitten takaisin paikoilleen...
Neloseen ja kommoseen olis jo kumit vaihdettuna ja venttiilit läpättynä, ainakin näyttäis siltä että sain niistä tiiviit, tiiveyttä oon kokeillu perinteisellä bensaa kanaviin, kokeella...
Eiköhän tuon kannen saa käyttää loppiaisen jälkeen oikaistavana ja sitten takaisin paikoilleen...
Siitäkö sitten sellainen 2mm tasoitus siivu pois??