Sivu 5/30
Re: Outoja autoja
Lähetetty: 2.7.2012 17:27
Kirjoittaja Pavlovits
Kuka muistaa vielä ensimmäiset mikroautot?
Ne rakennettiin itse, moottori joko moottorisahasta tai Jawasta kuten tässä:
Sitikka-kypärä ja solmio kaulassa.

Re: Outoja autoja
Lähetetty: 3.7.2012 19:30
Kirjoittaja Zapsky
Varmasti haastavia vehkeitä ajaa!
Mutta täytyyhän sitä haastetta ollakkin

Re: Outoja autoja
Lähetetty: 4.7.2012 12:13
Kirjoittaja Pavlovits
Pininfarina X 1960

Re: Outoja autoja
Lähetetty: 4.7.2012 13:34
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Edelliseen liittyen:
Sergio Pininfarina on kuollut eilen 3.7.2012. Hän eli 85-vuotiaaksi.
http://www.faz.net/aktuell/technik-moto ... 08360.html
SvS
Re: Outoja autoja
Lähetetty: 4.7.2012 14:24
Kirjoittaja Pavlovits
Tuon pohjalta kuvakin löytyi. Toki tutumpia karvahattumallejakin löytyy esim. Peugeotille ja Austin/Morrikselle
Re: Outoja autoja
Lähetetty: 5.7.2012 20:17
Kirjoittaja Pavlovits
Vw SP2 Brasilian Volkkarilta. 1700-kuutioinen littumoottori, valmistettu 10 000 kpl vuosina 1972-1976.

Re: Outoja autoja
Lähetetty: 7.7.2012 16:34
Kirjoittaja Pavlovits
Chryslerin kaasuturbiiniauto -60-luvun alusta. muutamia kymmeniä rakennettiin, mutta 130 hv:n teho ja suuri polttoaineenkulutus eivät innostaneet jatkamaan.

Re: Outoja autoja
Lähetetty: 14.7.2012 13:35
Kirjoittaja Pavlovits
Eurokanttis ?

Re: Outoja autoja
Lähetetty: 16.7.2012 16:33
Kirjoittaja Pavlovits
Re: Outoja autoja
Lähetetty: 21.7.2012 11:17
Kirjoittaja Pavlovits
Tämmöinen Mosse oli teatterinjohtaja Mikko Nousiaisella, (Rummukaisen Ana). Toista samanlaista en ole livenä nähnyt. Nousiaisella oli hyvät suhteet Neuvostoliittoon, joten mikä lie erikoistoimitus sitten ollut.

Re: Outoja autoja
Lähetetty: 21.7.2012 22:18
Kirjoittaja toktornivako
Pavlovits kirjoitti:Vw SP2 Brasilian Volkkarilta. 1700-kuutioinen littumoottori, valmistettu 10 000 kpl vuosina 1972-1976.

Siinäpä ensimmäinen ja ainoa HYVÄN näköinen Wolkkari!
Re: Outoja autoja
Lähetetty: 20.8.2012 16:42
Kirjoittaja Pavlovits
Renault Fregate 1961
Neliovisen umpimallin kyydissä olen ollut.

Re: Outoja autoja
Lähetetty: 3.9.2012 20:48
Kirjoittaja Pavlovits
Re: Outoja autoja
Lähetetty: 16.9.2012 10:41
Kirjoittaja Pavlovits
Re: Outoja autoja
Lähetetty: 3.10.2012 9:56
Kirjoittaja samarai
Fiat Project 123

Auto oli yhtaikaa Fiatin pääsuunnittelijalla Dante Giagosalla projektina 124:n kanssa ja hän piti silloin tällä etuvetomallilla parempana korvata vanhentunut 1100 malli. Konservatiivinen toteuttava tekninen osasto oli kuitenkin 1300/1500:n korvaavan 124:n kannalla ja se tuli v.1966 tuotantoon.
Projekt 123 tuli sitten tuotantoon
Autobianchi 111 nimellä. Ensimmäinen etuveto-Fiat/Autobianchi Primula oli myös Neuvostoliitossa v.1967 testeissä yhdessä Peugeot 204:n ja Fiat 124:n ja Fiat 1500 kanssa.
Italian ja Ranskan näkyvä mukana olo Neuvostoliiton autoteollisuudessa johtui tietysti poliittisista perusteista. Niissä oli silloiset merkittävät kommunistiset puolueet ja hyvät suhteet NKP:n kanssa.
http://124fiat.blogspot.fi/2009_09_01_archive.html
http://express.irkutsk.ru/smi/press/mar ... 4/hist.htm