Sivu 5/28

Lähetetty: 21.3.2005 18:59
Kirjoittaja nivailija
Niva ei mennyt läpi katsastuksesta. Takajarrut oli epätasapainoiset.

TÄNÄÄN kuitenkin leima tuli!!! ...Korjaamolla käynnin jälkeen, jossa myös säädettiin korkeahko HC-arvo 588:sta reilusti alhaisemmaksi (sallittu 600... ). Nyt on kaikki hyvin. 8)

Lähetetty: 28.4.2005 15:22
Kirjoittaja veli alexei
Jipppiiiii! SL sai leiman. Ja kerrasta!!! Viimeksi ne tykkäs autosta niin paljon että piti kolme kertaa käydä näyttämässä. Nyt meni läpi että sujahti. Eli edes rekisteriotteeseen ei merkattu mitään korjattavaa. Ainoa mistä tuli kehotus "vikalistaan" oli äänenvaimennus. Pitäs muka olla kaksi vaimentajaa...

Onko muille tullut yhdestä vaimentajasta sanomista? Meinaan toi on tolla vaimennuksella leimattu kaksi kertaa ilman rutinoita. Eli tossa on vaan yksi vaimentaja taka-akselin takapuolella.

Lähetetty: 28.4.2005 15:25
Kirjoittaja Mikko_PKP
2104 leimaan ilman huomautuksia. Koomista, 110:n jouduin sentään käymään näyttämässä kuluneista etujarrupaloista, tuon jarruihin ei ole SA-INT:n jälkeen kukaan koskenut :)

Lähetetty: 28.4.2005 16:28
Kirjoittaja Nonnis
Ei mulle ainaskaan mitään äänenvaimennuksesta sanottu kun combia katsastin.

Missä Aki käytit?

Lähetetty: 28.4.2005 20:08
Kirjoittaja corona
Kerrotaanko täällä katsastuskokemuksia, vai? Alkoi 111 Farmarilla tämä rumba, kun tuli 5 vuotta täyteen. Nyt sitten vuosittain. Ei huomauttamista, vaikka vetikin jarrutuksessa vinoon. Ei kyllä tien päällä huomaa. Huomautti, että bensa haisee, varmaan haisikin kun juuri tankkasin 100 m aiemmin.

Lähetetty: 28.4.2005 20:11
Kirjoittaja Lada-Jussi
Nonnis kirjoitti:Ei mulle ainaskaan mitään äänenvaimennuksesta sanottu kun combia katsastin.

Missä Aki käytit?
no mut 1300:ssa onkin vain yksi vaimennin, 1600:ssa pitäis olla parit, sinänsä mitään eroa tollasilla, itellä on Linnussa ollu koko ajan yksipönttönen putki ja monta leimaa takana, enkä kuule mitään meteliäkään. Ehkä ne halusivat jostain vaan urputtaa kun ei muuta löytynyt.

Lähetetty: 29.4.2005 15:14
Kirjoittaja veli alexei
Lada-Jussi kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:Ei mulle ainaskaan mitään äänenvaimennuksesta sanottu kun combia katsastin.

Missä Aki käytit?
no mut 1300:ssa onkin vain yksi vaimennin, 1600:ssa pitäis olla parit, sinänsä mitään eroa tollasilla, itellä on Linnussa ollu koko ajan yksipönttönen putki ja monta leimaa takana, enkä kuule mitään meteliäkään. Ehkä ne halusivat jostain vaan urputtaa kun ei muuta löytynyt.
Joo no samaa mä veikkaan että oli pakko jotain keksiä. Ja mulla kans toi on hiljasimmasta päästä autoja. Pitäs kai olla isompaa putkea niin ei niin metelöittis. :D Ja änkkäreitä ei ole kai kun yhdessä autossani ollut yhtä useampi. Mut miten vaan.

Lähetetty: 29.4.2005 19:22
Kirjoittaja Lada-Jussi
veli alexei kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:Ei mulle ainaskaan mitään äänenvaimennuksesta sanottu kun combia katsastin.

Missä Aki käytit?
no mut 1300:ssa onkin vain yksi vaimennin, 1600:ssa pitäis olla parit, sinänsä mitään eroa tollasilla, itellä on Linnussa ollu koko ajan yksipönttönen putki ja monta leimaa takana, enkä kuule mitään meteliäkään. Ehkä ne halusivat jostain vaan urputtaa kun ei muuta löytynyt.
Joo no samaa mä veikkaan että oli pakko jotain keksiä. Ja mulla kans toi on hiljasimmasta päästä autoja. Pitäs kai olla isompaa putkea niin ei niin metelöittis. :D Ja änkkäreitä ei ole kai kun yhdessä autossani ollut yhtä useampi. Mut miten vaan.
olisitpa ollut kuulemassa mikä äänilähti ku päräytin pikapin käyntiin, se on toi 1600 kone sen verran tehokas että siitä lähtee ääntäkin tehokkaasti.

Lähetetty: 1.5.2005 14:18
Kirjoittaja veli alexei
Lada-Jussi kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti: no mut 1300:ssa onkin vain yksi vaimennin, 1600:ssa pitäis olla parit, sinänsä mitään eroa tollasilla, itellä on Linnussa ollu koko ajan yksipönttönen putki ja monta leimaa takana, enkä kuule mitään meteliäkään. Ehkä ne halusivat jostain vaan urputtaa kun ei muuta löytynyt.
Joo no samaa mä veikkaan että oli pakko jotain keksiä. Ja mulla kans toi on hiljasimmasta päästä autoja. Pitäs kai olla isompaa putkea niin ei niin metelöittis. :D Ja änkkäreitä ei ole kai kun yhdessä autossani ollut yhtä useampi. Mut miten vaan.
olisitpa ollut kuulemassa mikä äänilähti ku päräytin pikapin käyntiin, se on toi 1600 kone sen verran tehokas että siitä lähtee ääntäkin tehokkaasti.
Juma!!! Se siis käy. Ihmeiden aika ei ole ohi. :) Älä ny ittees tai muita autoja sen kanssa siä telo. :evil:

Lähetetty: 1.5.2005 18:02
Kirjoittaja Lada-Jussi
veli alexei kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:
veli alexei kirjoitti: Joo no samaa mä veikkaan että oli pakko jotain keksiä. Ja mulla kans toi on hiljasimmasta päästä autoja. Pitäs kai olla isompaa putkea niin ei niin metelöittis. :D Ja änkkäreitä ei ole kai kun yhdessä autossani ollut yhtä useampi. Mut miten vaan.
olisitpa ollut kuulemassa mikä äänilähti ku päräytin pikapin käyntiin, se on toi 1600 kone sen verran tehokas että siitä lähtee ääntäkin tehokkaasti.
Juma!!! Se siis käy. Ihmeiden aika ei ole ohi. :) Älä ny ittees tai muita autoja sen kanssa siä telo. :evil:
no käyhän se, mut ei kukaan sanonu että se liikkuis :lol: on vähän uponnut maahan ja ei ketään ollu työntämässä, niin siihen se sitten jäi. mut ei sillä voi ajella, hepat pelkää naapurissa.

Lähetetty: 27.6.2005 18:36
Kirjoittaja liero
amusella tuli niveaan leima lappuun ,ilman huomautuksia... :D :D
katsastus sujui helposti ,ei testannut pyyhkiöitä,pissapoikaa tahi pilliä.
ei myöskään avannut konepeltiä (runkonumero) ,pohjaa ei kolistellut laisinkaan, etupyöriä ja niiden niveliä heilutteli... taisi ukko koeajossa ja jarrutestissä todeta biilin olevan kunnossa, ja ruosteetoman pohjan näkee kolistelemattakin :)
ei myöskään tarkistusmitannut päästöjä lappu oli huoltoneliöstä.
:D :D :D

Lähetetty: 27.6.2005 22:22
Kirjoittaja Jusu
liero kirjoitti:amusella tuli niveaan leima lappuun ,ilman huomautuksia... :D :D
katsastus sujui helposti ,ei testannut pyyhkiöitä,pissapoikaa tahi pilliä.
ei myöskään avannut konepeltiä (runkonumero) ,pohjaa ei kolistellut laisinkaan, etupyöriä ja niiden niveliä heilutteli... taisi ukko koeajossa ja jarrutestissä todeta biilin olevan kunnossa, ja ruosteetoman pohjan näkee kolistelemattakin :)
ei myöskään tarkistusmitannut päästöjä lappu oli huoltoneliöstä.
:D :D :D
Jämsässä? :shock: Kuka katsasti?

Lähetetty: 27.6.2005 22:55
Kirjoittaja liero
jämsässä jees...
ihan vaki katastusmies sen katsasti, nimeä en voorumilla mainitse ,mutta asiallisesti on ennenkin toiminnu...

Lähetetty: 28.6.2005 10:26
Kirjoittaja 'aatee'
kerran kun mentiin katsastaa veljen vanhaa bemaria (museo kilvet) siin oli jännät vaihteet ei muistaakseni menny vaihteet helposti
sitte ku katsastus mies yritti lähteä ajamaan ei saanu vaihteita päälle :lol:
piti iskän neuvoa :) sai leiman

Lähetetty: 30.6.2005 0:16
Kirjoittaja Lada-Jussi
tänään rekisteröin ja katsastin RTJN65:n entisen Lada 2107:n (siis sellaisen 1,5 mallin), auto oli seissyt jo muutaman vuoden (?) ja osan siitä farmilla mätänemässä, mutta yllätys yllätys ainoastaan pakokaasupäästöt oli liian suuret. Jarrutkin oli yllättävän tasaiset, sekä edessä että takana vain 7% erot, minun ensimmäinen auton pohjan hitsauskin meni läpi, tosin ei sitä paljoa tutkittukaan (ehkä hyvä :? )

kauheaa katsastuksessa oli hinta, siirtolupineen katsastus päästötesteineen oli yli 100 euroa. sitten päälle rekisteröinti omiin nimiin sekä rekisterikilpi maksu, lähemmäksi 150 euroa meni siis kaikkin papereihin ja maksuihin. vaikka päästöistäkin esitettiin korjaamon lappu, täytyy siitäkin maksaa 6 euroa! eli nämä kustannukset oli enemmän kuin auton hinta!

korjaukset oli edullisia päästölappu ja kaasuttimen säätö oli vain 15 euroa ja hitsaukset kustansi käyttöenergian ja oman työnarvon verran.

eli jos autoa pidemmän aikaa seisottaa, ei ainakaan alle kahden vuoden käyttämättömyyden takia kannata kilvistä poistaa veron takia, on meinaan vaikeaa ja hintavaa toi katsastus.

tässä vielä kuva autosta tuorein eurokilvin