Joulun reissu meni hyvin, ajettiin Ladalla Kuopion kautta Nurmekseen ja sieltä Sotkamoon Ontojoelle, siellä oltiin pari päivää ja Kajaanin kautta palattiin takaisin kotiin, Lada kesti hyvin koko reissun

Tulihan sitä päivitettyä aika paljon uusilla osilla, siinä on nyt ihan tuliterä uudet etutukivarret molemmin puolin, uusilla puslilla, kaikki pallonivelet ovat uusia, myös ohjausvarret vaihdoin kaikki, asensin myös kuulalaakeroidun apusimpukan, etu ja takaiskarit vaihdoin uusiin, jarrukilvet ovat myös uudet, vanhat olivatkin aika murusina, taka-akseliin tein uudet jarruputket, taka-akselissa jarruputkien T-haarapalikka on ihan uusi, taka jarrutyösylinterit vaihtuivat myös uusiin, siinä ainakin nyt jotain mitä tuli mieleen, taisi varmasti unohtua mainita jotakin

Eteen hankin myös uudet kallistuksen vakaajan kumit mutta ne jäi vaihtamatta. Kun lähdimme Jyväskylästä liikkeelle, alkumatkasta Lada oli mielestäni hyvin lämmin ja takit sai heittää pian pois päältä, mutta silloin sunnuntaina kun palattiin takaisin ja ajettiin vielä pisemmän kaavan kautta kun käytiin nopeasti sukulaisten luona Kajaanissa, ei Viron Lada tuntunut silloin enää niin kovin lämpöiseltä

Muuten reissussa ei ollut mitään ongelmia, kulutuksiakin laskeskelin, pohjoista päin ajettaessa vauhti oli aika rauhallista ja oman mittarin mukaan suurinpiirtein 80-90km/h koko ajan, silloin sain kulutukseksi 7,6L/100km ja seuraavan tankkauksen jälkeen kun oli isompaa tietä Kajaanista Jyväskylää kohti, ajeltiin niin että vauhtia oli välillä pitkänkin aikaa 100-110km/h omaan mittariin, silloin sain kulutukseksi 7,9L/100km ja tämähän on tosiaan nelivaihteisella laatikolla, perävälityksestä ei ole kyllä mitään tietoa, oiskohan 4.1? Pohjoisen reissussa tuli kilometrejä yli 800 ja tämä auto oli kerrankin hyvä ajaa, tykkäsin kovasti kun ohjaus oli kerrankin kevyt, remontti siis onnistui, enää ohjaus ei ole niin tervainen. Täytyy vielä joku päivä vaihtaa ne kallistuksen vakaajan kumit ja käyttää Ladaa sen jälkeen pyöränkulmien suuntauksessa.
Nyt Viron Ladani on ollut joka päiväinen käyttöauto, nopeusmittarin vaijeri venyy joka päivä ja aika paljon tulee ajeltua, suurin piirtein 100km päivässä kun aina pitää käydä jossakin. Nyt on koko Suomessa tuntuu olevan pakkasta aika reippaasti, eräänä päivänä tuli mieleen että voisimpa laittaa tuon lohkolämpöön niin säästäisihän se moottoria enemmän, nokkapellin kun aukaisin niin huomasin että eihän tuossa ole lohkolämmitintä ollenkaan... Eilen alkoi ihmetyttämään tosissaan kun tuntuu että lämpöä ei tule tarpeeksi hyttiin, asiaa ei myöskään paljoa auta etuovien vuotavat tuuletusikkunat kun kummastakin on lukot irti ja käy kunnon läpiveto. Otin ja vaihdoin eilen termostaatinkin uuteen, mutta eipä sekään auttanut, lämpöä tulee hyvin hyvin vähän enemmän mutta ei silti tarpeeksi. Tuo vika on aika jännä, ajossa tulee lämpöä vähäsen jos puhallin ei ole päällä, silloin tuntuu lämmin henkäys, mutta jos menee laittamaan puhaltimen päälle, on se sitten hiljaisella asennolla tai täysillä niin tulee aika kylmää ilmaa...

Onkohan tuossa Viron Ladassa minkälainen lämmityslaitteen kenno? Alumiinisyyläri tuossa ainakin on ja lohkolämmitintä ei ole, onkohan tuossa myös sellainen ohut alumiininen lämmityslaitteen kenno eikä sellainen vanha kunnon kupari/messinki kenno?