Lada-uutisia
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Lada-uutisia
eikös toi kopeikka-2 projekti ollut vaan ihan jonkun keksimä hieno photoshop juttu, mistään virallisesta lähteestä ei ole kerrottu mitään asiasta, kaikkia epämääräisiä linkkejä on löytynyt?

Re: Lada-uutisia
Täysin tsoukkijuttuhan tuo oli, mutta osoittaa ehkä kuitenkin sen, että takapotkua alkaa olla jo monilla ikävä ja kaikki eivät ole tyytyväisiä AvtoVazin nykyiseen automallistopolitiikkaan. Itse uskoisin, että tätä vaihtoehtoa ei missään nimessä pitäisi pois sulkea. Tekisivät nyt vaan showmielessä näytekappaleet ja antaisivat kansan päättää jatkosta. Turha niitä "korealaiskopioita" on ainakaan enää lisää suunnitella, ne markkinat on varmaan jo pitkään olleet muutenkin aika kylläiset.

https://auto.mail.ru/article/61095-avto ... peiku_2_0/

https://auto.mail.ru/article/61095-avto ... peiku_2_0/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada-uutisia
Moi,
Huomenna Avtovazin osakkeen omistajilla tärkeä päivä, Avtovazin yhtiökokous. Mahdetaankohan maksaa osinkoja viime vuodelta??
Venäläisen uutissivuston mukaan kaksi Lada Vestaa on osallistunut korroosiotutkimukseen, jossa autojen metallirakenteita vanhennettiin 60 päivän testissä vastaamaan ehkä noin 15-20 vuoden käyttöä vastaavan ajan.
Autojen maalipintaa vaurioitettiin eri syvyisillä viilloilla eri puolilta. Tämän jälkeen autot laitettiin sääkammioon jossa vaihdeltiin tietyissä sykleissä lämpötilaa, kosteutta ja suolapitoisuutta. Esimerkiksi lämpötilaa vaihdeltiin +/- 30 asteen verran nollan molemmilla puolilla.
Autot saatiin kyllä ruostumaan, joskin tulokset ovat vielä epäselviä. Esimerkiksi konepellin alaosa, pulttien ja mutterien päät ruostuivat eri puolilta, venttiilikoppa ja laturin runko hapettuivat selkeästi. Ilmeisesti suurimman yllätyksen tarjosivat auton jotkin suojatut hitsaussaumat joissa maalipinnat lohkeilivat ja ruostuminen oli käynnistynyt.
Huomenna Avtovazin osakkeen omistajilla tärkeä päivä, Avtovazin yhtiökokous. Mahdetaankohan maksaa osinkoja viime vuodelta??
Venäläisen uutissivuston mukaan kaksi Lada Vestaa on osallistunut korroosiotutkimukseen, jossa autojen metallirakenteita vanhennettiin 60 päivän testissä vastaamaan ehkä noin 15-20 vuoden käyttöä vastaavan ajan.
Autojen maalipintaa vaurioitettiin eri syvyisillä viilloilla eri puolilta. Tämän jälkeen autot laitettiin sääkammioon jossa vaihdeltiin tietyissä sykleissä lämpötilaa, kosteutta ja suolapitoisuutta. Esimerkiksi lämpötilaa vaihdeltiin +/- 30 asteen verran nollan molemmilla puolilla.
Autot saatiin kyllä ruostumaan, joskin tulokset ovat vielä epäselviä. Esimerkiksi konepellin alaosa, pulttien ja mutterien päät ruostuivat eri puolilta, venttiilikoppa ja laturin runko hapettuivat selkeästi. Ilmeisesti suurimman yllätyksen tarjosivat auton jotkin suojatut hitsaussaumat joissa maalipinnat lohkeilivat ja ruostuminen oli käynnistynyt.

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Lada-uutisia
Ei tällä tiedolla ole mitään merkitystä kun ei ole vertailupohjaa?Jouska kirjoitti: Venäläisen uutissivuston mukaan kaksi Lada Vestaa on osallistunut korroosiotutkimukseen, jossa autojen metallirakenteita vanhennettiin 60 päivän testissä vastaamaan ehkä noin 15-20 vuoden käyttöä vastaavan ajan.
Autojen maalipintaa vaurioitettiin eri syvyisillä viilloilla eri puolilta. Tämän jälkeen autot laitettiin sääkammioon jossa vaihdeltiin tietyissä sykleissä lämpötilaa, kosteutta ja suolapitoisuutta. Esimerkiksi lämpötilaa vaihdeltiin +/- 30 asteen verran nollan molemmilla puolilla.
Autot saatiin kyllä ruostumaan, joskin tulokset ovat vielä epäselviä. Esimerkiksi konepellin alaosa, pulttien ja mutterien päät ruostuivat eri puolilta, venttiilikoppa ja laturin runko hapettuivat selkeästi. Ilmeisesti suurimman yllätyksen tarjosivat auton jotkin suojatut hitsaussaumat joissa maalipinnat lohkeilivat ja ruostuminen oli käynnistynyt.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Lada-uutisia
Moi,Lattarauta kirjoitti:Ei tällä tiedolla ole mitään merkitystä kun ei ole vertailupohjaa?Jouska kirjoitti: Venäläisen uutissivuston mukaan kaksi Lada Vestaa on osallistunut korroosiotutkimukseen, jossa autojen metallirakenteita vanhennettiin 60 päivän testissä vastaamaan ehkä noin 15-20 vuoden käyttöä vastaavan ajan.
Autojen maalipintaa vaurioitettiin eri syvyisillä viilloilla eri puolilta. Tämän jälkeen autot laitettiin sääkammioon jossa vaihdeltiin tietyissä sykleissä lämpötilaa, kosteutta ja suolapitoisuutta. Esimerkiksi lämpötilaa vaihdeltiin +/- 30 asteen verran nollan molemmilla puolilla.
Autot saatiin kyllä ruostumaan, joskin tulokset ovat vielä epäselviä. Esimerkiksi konepellin alaosa, pulttien ja mutterien päät ruostuivat eri puolilta, venttiilikoppa ja laturin runko hapettuivat selkeästi. Ilmeisesti suurimman yllätyksen tarjosivat auton jotkin suojatut hitsaussaumat joissa maalipinnat lohkeilivat ja ruostuminen oli käynnistynyt.
Sää / vanhennustestejä tehdään hyvin paljon Suomessakin erilaisille materiaaleille, kuten esimerkiksi muoviosille ja maalipinnoille. Testejä tehdään yleensä jonkin standardin mukaan joka määrittelee tarkasti kuinka se tehdään. Niissä selvitetään kuinka materiaali kuluu ja muuttuu kun sitä keinotekoisesti vanhennetaan. Rasitustekijöitä, kuten esimerkiksi UV-valo ja sadetuslaitteistoja käytetään näissä testeissä. Testikappaleita voidaan rasitustestin jälkeen mittailla, esimerkiksi maalipinnan kiillon heikkenemistä tai vaikka lujuusominaisuuksia.
Lada Vestan testiä en tunne tarkemmin, mutta siinä lienee testattu lähinnä sitä, että mistä paikoista auton kori lähtee ruostuu herkimmin, kuinka pelkkä pohjamaali kestää rasitusta jne. Monia tekijöitä voidaan luotettavasti mitata.
On syytä muistaa, että näissähän käytetään kalibroituja mittausvälineitä.

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada-uutisia
Avtovaz lanseeraa 50-vuotis juhlamalliston Vesta ja Xray autoista:
Juhlamallia tehdään 500 kappaletta kumpaakin uutta mallia parhaimmalla varustetasolla. Jokainen auto saa numeroinnin välillä 1-500. Väreinä ovat punainen ja musta ja nahkaakin käytetään ainaskin ohjauspyörässä. Tulevat omistajat saavat kirjallisen todistuksen autojen kuulumisesta tähän juhlasarjaan, jotta autot ovat sitten kiinnostavia 20-30 vuoden päästä. Lisäksi 50-vuotis merkki näkyy autossa monessa paikassa.
Valitettavasti vaan juhla-Vestoissa tulee olemaan vain 106 heppainen moottori.




Juhlamallia tehdään 500 kappaletta kumpaakin uutta mallia parhaimmalla varustetasolla. Jokainen auto saa numeroinnin välillä 1-500. Väreinä ovat punainen ja musta ja nahkaakin käytetään ainaskin ohjauspyörässä. Tulevat omistajat saavat kirjallisen todistuksen autojen kuulumisesta tähän juhlasarjaan, jotta autot ovat sitten kiinnostavia 20-30 vuoden päästä. Lisäksi 50-vuotis merkki näkyy autossa monessa paikassa.
Valitettavasti vaan juhla-Vestoissa tulee olemaan vain 106 heppainen moottori.




Viimeksi muokannut Jouska, 24.6.2016 9:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada-uutisia
Todennäköisesti kukaan ei tuolloin edes muista mikä Vesta edes oli. Ei tota takavetosta tule enään mikään uudempi lada malli peittoamaanJouska kirjoitti:jotta autot ovat sitten kiinnostavia 20-30 vuoden päästä.]
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Lada-uutisia
Ei 1.8 moottoria..?
Mikähän näissä nyt pitäisi kiinnostaa?

Mikähän näissä nyt pitäisi kiinnostaa?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Lada-uutisia
Moi,Jarkko_I kirjoitti:Todennäköisesti kukaan ei tuolloin edes muista mikä Vesta edes oli. Ei tota takavetosta tule enään mikään uudempi lada malli peittoamaanJouska kirjoitti:jotta autot ovat sitten kiinnostavia 20-30 vuoden päästä.]
Hah haa, niin miksikäs meitä harrastajia nämä 20-30 vuotta vanhat romut kiinnostavat? Itse en osaa sanoa.
Tuntuu, että ne nuoremmat sukupolvet kiinnostuvat aina näistä vanhoista kotteroista joilla isät tai isoisät ovat ajaneet. Esimerkiksi itse aloittelin autoilua 80-luvulla. 80-luvun lopulla vieroksuttiin nappiksia ja 90-luvulla piti olla joko eläkeläinen, köyhä, tai jollain lailla erikoinen että uuden takavedon osti. Ainaskin täällä etelässä.

Mutta ei näitä meidän romuja enää ole 20-30 vuoden päästä, kun ei niitä ole enää valmistettu pitkään aikaan. Joku Ladan "Jubilee" malli voi ollakin kiinnostava harraste sitten 20 vuoden päästä jos sellaisia Vestoja enää on olemassa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada-uutisia
Jännä homma kun Kaikki ladamallit kiinnostaa. Oli vetotapa vaikka vararenkaassa.
Re: Lada-uutisia
Moi,
Eilen 23.6.2016 oli juhlallinen esittelytilaisuus näille 50v malleille. Vielä yksi kuva:

Seuraavaa mallia pukkaa jo. Lada Vesta Sport on siviiliversio kilpasarjan autosta. Nyt en muista tarkkaan mikä mylly tässä on, veikataan 1,8 litraista.

Yksi "tavallinen" Vesta viety myös Ranskaan sisaryhtiölle katsottavaksi ja ranskalaisten autolehtien testattavaksi. Vesta sanahan tulee käsittääkseni sanasta "West" eli länteen päin pyritään näitä myymään.
Eilen 23.6.2016 oli juhlallinen esittelytilaisuus näille 50v malleille. Vielä yksi kuva:

Seuraavaa mallia pukkaa jo. Lada Vesta Sport on siviiliversio kilpasarjan autosta. Nyt en muista tarkkaan mikä mylly tässä on, veikataan 1,8 litraista.

Yksi "tavallinen" Vesta viety myös Ranskaan sisaryhtiölle katsottavaksi ja ranskalaisten autolehtien testattavaksi. Vesta sanahan tulee käsittääkseni sanasta "West" eli länteen päin pyritään näitä myymään.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada-uutisia
Kuhan ei olisi Ploppi kuten EuroSamaran kanssa kävi.
Re: Lada-uutisia
Vesta nimi saattaa tulla myös antiikin jumaltarustosta.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Lada-uutisia
Moi,
Tällainen ruosteinen kuva lipsahti venäläiselle Lada merkkiä kannattavalle autosivustolle. Myöhemmin epäasiallinen kuva poistettiin.
Siinä on kuva Vesta CNG prototyypin autosta, jossa on yhden talven jäljiltä melkoisesti "kukkaa". Eli eräänlainen "eko-auto"

Tämähän ei nyt ole sama asia kuin sarjatuotannon Vesta. Niissähän tuo kohta on erilainen ja suojattu massalla.
Tällainen ruosteinen kuva lipsahti venäläiselle Lada merkkiä kannattavalle autosivustolle. Myöhemmin epäasiallinen kuva poistettiin.
Siinä on kuva Vesta CNG prototyypin autosta, jossa on yhden talven jäljiltä melkoisesti "kukkaa". Eli eräänlainen "eko-auto"


Tämähän ei nyt ole sama asia kuin sarjatuotannon Vesta. Niissähän tuo kohta on erilainen ja suojattu massalla.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada-uutisia
Moi,
Togliatissa on 16.7 alkanut Avtovaz yhtiön 50-vuotisjuhlat. Juhlat kestävät kokonaista 5 päivää. Juhlan kunniaksi tehtaalla on kaiken maailman ohjelmaa. Muun muassa "avoimet ovet", jossa vieraat pääsevät tutustumaan tehtaan kokoonpano linjastoon.
Tästähän se kaikki kai alkoi?




Togliatissa on 16.7 alkanut Avtovaz yhtiön 50-vuotisjuhlat. Juhlat kestävät kokonaista 5 päivää. Juhlan kunniaksi tehtaalla on kaiken maailman ohjelmaa. Muun muassa "avoimet ovet", jossa vieraat pääsevät tutustumaan tehtaan kokoonpano linjastoon.
Tästähän se kaikki kai alkoi?




***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.