Sivu 5/5
Lähetetty: 22.10.2006 19:42
Kirjoittaja ralli lada
ei kai huonoa ladaa ole vielä tehty
tehokas takaveto+amis ratissa= näyttävää menoa
ainakin ekaan mutkaan asti
ja on niitä nopeitakin senatoreita, täälläpäin pyörii yks lotus-omegan tekniikalla oleva ( 3,6litraa ja kaksi turboa)
Lähetetty: 22.10.2006 19:58
Kirjoittaja Jokari
Huonoin Lada on sellainen, jossa on paljon vikaa....mallista riippumatta

Lähetetty: 22.10.2006 20:29
Kirjoittaja LadaTunari
voi juupelis vai lotus omegan tekniikal oleva senator

olis varmaan aikas kiva peli

Lähetetty: 22.10.2006 21:22
Kirjoittaja Kimmo86
Ei huonoa Ladaa olekaan! Se, että tykkääkö joku esim. 110:n ulkonäöstä tai etuvedosta, onkin taas makuasioita. Itse kelpuutan kaiken malliset Ladat

Lähetetty: 19.11.2006 16:42
Kirjoittaja robson
huonoin lada on ehdottomasti mun 2104:nen!

ainakun saa yhden vian korjattuu,niin tulee toinen.jos en oli just maalannut sitä,niin sais lada vähän lekaa kylkeen!!yhtä hyvin olis voinut heittää ladaan laittamani rahat suoraan roskikseen....

Lähetetty: 19.11.2006 17:19
Kirjoittaja Jokari
^^ Kyllä ne viat yleensä jossain vaiheessa loppuu...

Lähetetty: 19.11.2006 19:41
Kirjoittaja robson
toivottavasti!

nyt ei pitäisi enää olla muuta vikaa kuin takavalot ei toimi.tarvii huomenna väsätä takavaloihin kunnon pohjat,pääsee niistä orkkis piirilevy pohjista eroon.

Lähetetty: 19.11.2006 20:54
Kirjoittaja BA3
Eihän niitä olekkaan kuin hyviä tai erinomaisia, siis Neuvostoliitossa valmistetut

Venäläiset Latat on jo sitten eri asia...
Lähetetty: 19.11.2006 22:15
Kirjoittaja samarai
BA3 kirjoitti:Eihän niitä olekkaan kuin hyviä tai erinomaisia, siis Neuvostoliitossa valmistetut

Venäläiset Latat on jo sitten eri asia...
Joo kyllä CCCP:llä on hyvä maine autovalmistuksessa
Valmistusvuosi 93 - ja edelleen vaan "sdelano v sssr"

Lähetetty: 19.11.2006 23:34
Kirjoittaja larssi21074
Edelleenkin taitaa lukea "sdelano v sssr" uusien kanttilamppujen osissa, ainakin osissa.
Lähetetty: 20.11.2006 5:48
Kirjoittaja hiawis
Offtopic; täytyy kyllä korjata sen verran, että RWD vetotapana sinänsä elää ja voi hyvin.
Kuten todettu, monet suuret autovalmistajat ovat lopettaneet tyystin takavetoisten mallien valmistuksen. Perinteisistä merkeistä tosiaan vain BMW:llä ja Mersulla taitaa olla valtaosa malleista takatuuppareita. Mutta sellainen pilkunviilaus lisäksi, että bemulla on myös useampia nelivetomalleja, ainakin 3- ja 5-sarjalaisiin saa "x-drive":n sekä tietysti oksettavat citymaasturit (X3&X5) räpiköivät myöskin jokaisella pyörällä. Firma on ilmoittanut uhmakkaasti, ettei etuvetoista baijerilaista tule.
Takaa tönääviä premium-autoja valmistaa myös japanilainen Lexus ja Ameriikassa valmistetuista tuodaan Suomeenkin ainakin Cadillacin malleja ja Chrysler 300C:tä.
Mutta jos takaveto on harvinaista herkkua kauppakassiluokassa, niin
urheiluautoissa se on ylivoimaisesti suosituin ratkaisu. Tietenkin myös moottorin sijoitus vaihtelee etu-, keski- ja takamoottorin välillä..

Top Gear -tv-ohjelman kierrosajoista saa suuntaa-antavan kuvan siitä, mitä vakioautot ovat miehiään (tai naisiaan <3):
http://www.bbc.co.uk/topgear/powerlaps.shtml
Tosta taitaa jo ensimmäiset 14 olla takavetosia.
Koko viestihän ei liittynyt alkuperäiseen aiheeseen vahingossakaan, innostuin tässä pikkutunneilla vaan vähän jutusteleen mielenkiintoisesta kysymyksestä..

Lähetetty: 23.11.2006 3:56
Kirjoittaja samarai
hyvä offtopic tämä "potkuaihe" on aina
Itse olen vankkumaton etupotkun kannattaja kun puhutaan autoista kokoluokassa a'la Lada - jota pidän pienenä autona - sitä pienempiä en edes voisi kuvitella takapotkuna. Sitten kun mennään noihin isompiin Mersuihin, Kädeihin, venäläisistä Volga jne. - niin silloin kyllä pitää jo olla takapotku. Pakettiautoa, jossa "toi koko nippu on edessä" - en ottaisi mistään hinnasta

Tämä siis itselle puhtaasti kokoluokkakysymys - meikäläisen sladittelut on aikoja sitten sladiteltu.
Takapotku-Lada puolustaa ilman muuta paikkaansa, mutta itselle vain "suomihistoriallisesta

näkökulmasta" - se on mulle "museoauto 60-luvun tekniikalla", jota itse pitäisin harrasteautona - en käyttöautona. On kuitenkin hienoa, että niillekin löytyy- ja näköjään vielä enenevässä määrin (nostalgia) omat käyttäjänsä, jotka niistä edelleen pitää, ettei ne kaikki vielä mene pitkään aikaan Tapparin käsien kautta taivaaseen.

Lähetetty: 23.11.2006 8:11
Kirjoittaja IlkkaHe
Täydellisen rempan jälkeen tulee mille tahansa vehkeelle "henki".
Hyvällä huollolla se antaa hyvää kyytiä, huonolla kohtelulla v*ttuilee päin naamaa. Sitten on vielä nämä uudet autot, joilla ei ole itsekunnioitusta ja ne alistuvat mihinkä tahansa kohteluun, vaikka kuinka pahasti ajaisi. Toimivat aina jotenkin, mutta todelliseksi rautaiseksi ystäväksi niistä ei ole. En sitten tiedä mitenkä niiden mieleen vaikuttaisi täydellinen hermoloma jonkun osaavan rakentajan tallissa, joka avaisi moottoriin ja muualle jo syntyneet traumat ja krampit.
Hyvällä ladalla on myös mieli, joskus se voi suuttua äkillisestä rallista. Pysähtyen keskelle tietä ja antaen kuskillensa hieman ajateltavaa 20km:n työntömatkaa varten. Yöllä tallissa 5 tuntia korjattuaan kuski kiroaa ladan maan viimeisempään rakoon, josta sitten taas lada saa mietittävää; Olinkohan ollut liian raju kuskille, joka halusi vaan pitää hieman hauskaa? Tästä opiksi ottavat auto ja kuski. Kuski osaa pitää rallinsa kohtuullisena ja ajopeli kestää myös pienet rääkkäykset.
Pitkän aja kuluessa alkaa auto jo muistuttaa kuskiaan, ja kuski autoaan.
Villin nuoruuden tyhmät teot alkavat poiketa molemman mielestä ja hetken ajan molemmat vaan elävät hyvää elämää, ei liian rentona tai kireänä. Vanhana kuski muuttuu hitaammaksi suomalaiseksi herrasmieheksi, kuin myös Nappis joka pääsee kunniapaikalle sunnuntai ajeluihin. Herrasmiehen juuri tekemä monen tunnin entisöinti työ näkyy ladasta, joka loistaa ja toimii rauhallisen varmasti, kuten kuskinsa...