Vieraskirja

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Joo, välillä se on periaatteessa "oleskelua" noin näennäisesti tietyt hommat; välillä taas on kiire yötä päivää. Ei just tässä hommassa, mutta kuitenkin. Eikös joku joskus laulanut tai jotain, jotensakin niin, että:
Niin pieninä palasina on leipäni maailmalla. Minäkin touhuan monenlaista työkseni ja muutenkin. Freelancer-pohjalta ikään kuin. Voisin tietysti periaatteessa käyttää vaikka yrittäjä-titteliä, mutta eipä sitä semmosia. Tittelit pois, tykkään minä.
Joo, enpä minä tuosta mieltäni pahoittanut sen kummemmin. Mitä suotta. Ahistaa se joskus ihan oikeesti muutenkin, kun se menee aina välillä niin:
Ettei tiedä mitä tekisi
tai
Ei tiedä, miten ehtisi tekemään kaiken, mitä pitäis ehtiä tekemään.
Semmosta se vaan on. :roll: :)
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
LamaAjanElvis

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

minä haluaisin minkä tahansa duunin...
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

LamaAjanElvis kirjoitti:minä haluaisin minkä tahansa duunin...
Ja noinkin se täällä Suomenmaassa valitettavan usein menee. Eipä täällä Kainuussakaan työtilanne kovin hääppöinen ole. Eikäpä se kovin häävi ole muuallakaan Suomessa.
Jossain pääkaupunkiseudulla saattais olla vähän parempi tilanne, mutta sinne ei kyllä tämmösellä maalaispojalla mieli halaja. Siellä on jotenkin ikään kuin paniikinsekainen ilmapiiri. Kaikilla on mahoton kiire jonnekin.
Se ei ole ainakaan minusta kovin miellyttävä tilanne.
R-J
LamaAjanElvis

no mulla nyt kusee tuo töitten saanti koulutuksen puutteeseen... toivottavasti syksyllä pääsis johonkin kouluun. muttei edes semmosia pieniliksaisia yksinkertaisia ruumiillisia töitä ole tarjolla. viimeksi mitä jossain hommissa olin, niin kyseessä oli työharjoittelu 6kk semmosessa paikassa jossa oli hommana jääkaappien,kodinkoneiden jne korjausta ja myyntiä, muuttokuormia, lumitöitä pitkin kaupunkia, halkojen ajua/tekoa ja jopa sähköasennuksia + sitten kaikki muut jokapaikanhöylän hommat. kela maksoi mulle tuen. eikä työnantajalle tullut kuluja vaan itseasiassa se sai jotain rahallista tukea siitä että piti harjoittelioita eikä joutunut oikeita palkallisia pitämään. naurettavinta oli tässä hommassa se että täysin työttömänä saa enemmän rahaa kuukaudessa...

mutta tulipahan jotain edes tehtyä. täytynee taas joku harjoittelupaikka etsiä ettei pää pääse pehmenemään työttömänä ollessa. ja eipähän ihan kolmosdivarissa sossun elätettävänä tartte olla, vaan pääsee kakkosdivariin kelan elätettäväksi...
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
nivailija

Viesti Kirjoittaja nivailija »

R-J kirjoitti:
LamaAjanElvis kirjoitti:minä haluaisin minkä tahansa duunin...
Ja noinkin se täällä Suomenmaassa valitettavan usein menee. Eipä täällä Kainuussakaan työtilanne kovin hääppöinen ole. Eikäpä se kovin häävi ole muuallakaan Suomessa.
Jossain pääkaupunkiseudulla saattais olla vähän parempi tilanne, mutta sinne ei kyllä tämmösellä maalaispojalla mieli halaja. Siellä on jotenkin ikään kuin paniikinsekainen ilmapiiri. Kaikilla on mahoton kiire jonnekin.
Ei täällä kyllä mitenkään paniikinsekainen ilmapiiri vallitse... :o Mulla ei ole minnekkään kiire. Pidän stadista.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Tappari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tappari »

R-J kirjoitti: Jossain pääkaupunkiseudulla saattais olla vähän parempi tilanne, mutta sinne ei kyllä tämmösellä maalaispojalla mieli halaja. Siellä on jotenkin ikään kuin paniikinsekainen ilmapiiri. Kaikilla on mahoton kiire jonnekin.

Nyt on pakko ottaa vielä tähän kantaa. Aika paha yleistys tuo, että "kaikilla on mahoton kiire jonnekin" ja "paniikinomainen ilmapiiri". EI PIDÄ PAIKKAANSA!
Itse asun Espoossa. Vuonna 1984 muutin Tampereen kulmilta ensin Helsinkiin ja kohta perään Espooseen. Itse asun omakotitalossa rauhallisella alueella. Puita ja pensaita on tontilla eli ei näy naapureihin suoraan. Mun tuttava-piirissäni ei ole ainuttakaan jolla olis "mahoton kiire jonnekin" ja tuttavia eri harrastustuksista ja töistä on siunaantunut varsin paljon. (voi tietysti olla joku, mutta ei tule mieleen vaikka kuinka mietin).
Maaseudun tuttavistani voisin nimetä heti kolme pariskuntaa joilla on "mahoton kiire..." tai ainakin ovat tien liikenteessä koko ajan.
Itsekin, kun joskus asuin kerrostalossa niin en minäkään hirveästi paikallani viihtynyt, vaikka ei kiire varsinaisesti ollutkaan.
Töitä täällä pk-seudulla on niin paljon kuin jaksaa tehdä, jos ei alasta välitä.
Eli yleistykset ovat p******ä, varsinkin jos ne tulevat tietämättömien suusta tai kynästä.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

LamaAjanElvis kirjoitti:no mulla nyt kusee tuo töitten saanti koulutuksen puutteeseen... toivottavasti syksyllä pääsis johonkin kouluun. muttei edes semmosia pieniliksaisia yksinkertaisia ruumiillisia töitä ole tarjolla. viimeksi mitä jossain hommissa olin, niin kyseessä oli työharjoittelu 6kk semmosessa paikassa jossa oli hommana jääkaappien,kodinkoneiden jne korjausta ja myyntiä, muuttokuormia, lumitöitä pitkin kaupunkia, halkojen ajua/tekoa ja jopa sähköasennuksia + sitten kaikki muut jokapaikanhöylän hommat. kela maksoi mulle tuen. eikä työnantajalle tullut kuluja vaan itseasiassa se sai jotain rahallista tukea siitä että piti harjoittelioita eikä joutunut oikeita palkallisia pitämään. naurettavinta oli tässä hommassa se että täysin työttömänä saa enemmän rahaa kuukaudessa...

mutta tulipahan jotain edes tehtyä. täytynee taas joku harjoittelupaikka etsiä ettei pää pääse pehmenemään työttömänä ollessa. ja eipähän ihan kolmosdivarissa sossun elätettävänä tartte olla, vaan pääsee kakkosdivariin kelan elätettäväksi...
Tuo se välillä kyllä pistää ihmettelemään, että joutenolosta maksetaan enemmän. Toisaalta korpee kyllä sekin, että kaiken maailman tukiaisia hyväksikäyttämällä voi työllistää henkilön toisensa jälkeen, joutumatta oikeastaan maksamaan juuri mitään. Kun tuet loppuu, kenkää ja uutta tilalle. Ei se sekään kyllä oikein meikäläisen kaaliin mahdu. :roll:
R-J
LamaAjanElvis

ehkä se etelä/kiire yleistys johtuu siitä kolmosen aamuteeveen sääkuvasta jossa on livekuvaa jostain valtaväylästä missä autoja kuhisee muurahaisten lailla ja tämmöstä 25tuhannen ihmisen tuppukyläläistä alkaa hirvittämään :)
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Tappari kirjoitti:
R-J kirjoitti: Jossain pääkaupunkiseudulla saattais olla vähän parempi tilanne, mutta sinne ei kyllä tämmösellä maalaispojalla mieli halaja. Siellä on jotenkin ikään kuin paniikinsekainen ilmapiiri. Kaikilla on mahoton kiire jonnekin.

Nyt on pakko ottaa vielä tähän kantaa. Aika paha yleistys tuo, että "kaikilla on mahoton kiire jonnekin" ja "paniikinomainen ilmapiiri". EI PIDÄ PAIKKAANSA!
Itse asun Espoossa. Vuonna 1984 muutin Tampereen kulmilta ensin Helsinkiin ja kohta perään Espooseen. Itse asun omakotitalossa rauhallisella alueella. Puita ja pensaita on tontilla eli ei näy naapureihin suoraan. Mun tuttava-piirissäni ei ole ainuttakaan jolla olis "mahoton kiire jonnekin" ja tuttavia eri harrastustuksista ja töistä on siunaantunut varsin paljon. (voi tietysti olla joku, mutta ei tule mieleen vaikka kuinka mietin).
Maaseudun tuttavistani voisin nimetä heti kolme pariskuntaa joilla on "mahoton kiire..." tai ainakin ovat tien liikenteessä koko ajan.
Itsekin, kun joskus asuin kerrostalossa niin en minäkään hirveästi paikallani viihtynyt, vaikka ei kiire varsinaisesti ollutkaan.
Töitä täällä pk-seudulla on niin paljon kuin jaksaa tehdä, jos ei alasta välitä.
Eli yleistykset ovat p******ä, varsinkin jos ne tulevat tietämättömien suusta tai kynästä.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
No joo, lieköpä tuossa nyt kyse sen enempää tietämättömyydestä kuin mistään muustakaan vastaavasta. Mie en vaan voi sille mitään, että lähes aina, kun olen joutunut siellä käymään (ja nimenomaan joutunut; kun vapaa-ajan "keikkoja" en ole juurikaan sinnepäin tehnyt), on vaan tuommoinen olo ittelle tullut. Että eipä se nyt sen kummempi yleistys ollut. Siltä vaan on on aina valitettavasti tuntunut. :roll: :lol: :lol:
R-J
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

LamaAjanElvis kirjoitti:ehkä se etelä/kiire yleistys johtuu siitä kolmosen aamuteeveen sääkuvasta jossa on livekuvaa jostain valtaväylästä missä autoja kuhisee muurahaisten lailla ja tämmöstä 25tuhannen ihmisen tuppukyläläistä alkaa hirvittämään :)
Tuokin varmasti mielikuviin vaikuttaa. Totuus voi hyvinkin olla toinen. Ihmettelee toinen tuppukylän asukki. :)
R-J
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Meillä ainakin on paniikinomainen ilmapiiri, kuudesta kuuteen jaetaan nyytiä ja silti sitä vaan kasaantuu. Ja vaikken oo koko vuonna pitäny pekkasia niin nyt näyttää siltä etten saa edes paria päivää. :evil:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Mä asuin vuoden verran Espoon Leppävaarassa enkä sen kokemuksen perusteella PK-seudulle muuttaisi.

Helsinki ja lähiseudut on pieni kaupunki johon on muuttanut liikaa ihmisiä.

Okei, jossain kalliossa tms kävelymatkan päässä keskustasta on varmaan ihan siedettävä asua, muttakun en ole rikas, niin pitää muuttaa johonkin hevonkuuseen tunnin bussimatkan päähän jos haluaa kohtuuhintaisen kämpän.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Tappari
Viesti:

Nonnis kirjoitti:Meillä ainakin on paniikinomainen ilmapiiri, kuudesta kuuteen jaetaan nyytiä ja silti sitä vaan kasaantuu. Ja vaikken oo koko vuonna pitäny pekkasia niin nyt näyttää siltä etten saa edes paria päivää. :evil:

Sittenhän sä oot ensi vuonna puoli vuotta lomilla?
Tiukka ote vaan pomoihin. Se on saatava mikä kuuluu. Itse olen saanut tahtoni varsin hyvin läpi, kun ajoissa puhuu asiat ja painostaa sillain sopivasti. Sen nyt vaan tiedän, että Mansessa ollaan tarkempia kuin täällä, mutta se ihmetyttää jos ne yrittää siellä duunaria kusettaa.
Tappari
Viesti:

Misha kirjoitti:Mä asuin vuoden verran Espoon Leppävaarassa enkä sen kokemuksen perusteella PK-seudulle muuttaisi.

Helsinki ja lähiseudut on pieni kaupunki johon on muuttanut liikaa ihmisiä.

Okei, jossain kalliossa tms kävelymatkan päässä keskustasta on varmaan ihan siedettävä asua, muttakun en ole rikas, niin pitää muuttaa johonkin hevonkuuseen tunnin bussimatkan päähän jos haluaa kohtuuhintaisen kämpän.

Täällä on sanonta, että Espoo on Savon suurin kaupunki. Tosin se voi olla Helsinki tai Vantaakin.
Leppävaara on mulle tuttu, kun asun Lintuvaarassa, mutta meininki on ihan toinen kuin Leppävaaran kivitaloissa. Tosin Espoon keskusta on kyllä mielestäni paljon karumpi asuinpaikka. Asuin joskus siellä vieressä eli Suvelassa. Ei ollut paljon kehumista. Sielläkin tosin on ihan kivoja mestoja jossain vähän sivummalla. Mutta eiköhän tuo kerrostaloasuminen ole ankeeta Turussa ja Tampereellakin?
Tai onhan kerrostaloasumisessa se hyvä puoli ettei tarvi hoitaa puutarhaa eikä tehdä aamulla lumitöitä.

Tosin nyt ollaan alkuperäisestä aiheesta jo kaukana.
Viimeksi muokannut Tappari, 30.11.2004 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tää on menny taas perinteisesti off topic, mutta ei se mitään

pakko kirjottaa tosta pk-seudusta itekin, kun siellä käyn töissä, mutta köyhänä ja maalla asumaan tottuneena asun täällä 100 km päässä työpaikasta. Kyllä siinä aikamoinen ero on kun aamulla lähtee kotikylältä ja päätyy sitten Helsinkiin, sitä eroa ei selitä edes vajaa pari tuntia kestänyt työmatka, sillä tilanne on sama jos lähtisi töihin jo pari tuntia aikaisemmin.

ero on lähinnä se häly ja hulina mikä siellä on ja varmaan kaikesta siitä ihmismassasta ja liikenteestä johtuen siellä yleensä on paljon huonompi (kuraisempi ja sohjoisempi) keli. Täytyy myöntää että täältä maalta lähteneenä siellä on ollut pikkuisen pallohukassa, toisaalta asuessani 1000 ihmisen taajaman keskustassa kerrostalossa tunsin sielläkin olevani liian kesellä jotain suurta.

tietysti Helsinki olisi erillainen jos tällaiset meikäläiset ei edes menis sinne. Tilastollisesti kai suurimpia ongelmia on maalta sinne muuttaneilla ja pakolaisilla jotka ovat syrjäytyneet eivätkä ole osanneet sopeutua uuteen ympäristöön. Lisäksi ruuhkia vähentäisi jos kaikki maalaisetkin ei tunkis sinne töihin, mutta jostain kumman syystä kaikki työpaikat sinne pakkaantuu.

vielä orkkis aiheeseen liittyen: en taida vielä tänäänkään saada kahtatuhatta viestiä kasaan :( :wink:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin