Sivu 5/45

Lähetetty: 23.2.2005 18:36
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Ostitko sen satkun setin riihimäeltä -PS:com

Nyt siellä olikin yllättävän hyvin äijillä vannetta ja rengasta myynnissä, mäkin löysin itelle oikein komeet mankelssit ja huomena lentää hesas kaverin rekan lavalle ni ei tullu ees mitään kuljetuskustannuksia.

Lähetetty: 23.2.2005 18:48
Kirjoittaja liero
juu ,kyseinen setti majailee jämsässä nykyisin, tosi siisti olivat, parilla kaverilla on irrallisia mateen-nahkoja renkaita erinäisiä kokoja, joten pitänee testailla hieman eri kokoja alle, tuleekos noi vitaran valssit kanssa pihalle nivean kaarista ilman levityksiä?

Lähetetty: 23.2.2005 19:00
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Se beige missä mulla ne vitaran vanteet on ni siinä on pienet levikkeet (vielä pari päivää) ja noin silmämääräsesti katottuna ni takana pysyy kotelon sisäpuolella ja edessä tulee kaaren yli jonkun pari cm, mut sekin tulee muuttuun ku tosiaan mulle tulee huomena ne mankelssit ja ne tuo rengasta ulospäin jonkin verran enemmän ja kaaretkin lähtee pois ja mahollisesti teen vielä jonkunnäköset ja -kokoset levityspalat ainaskin taakse ettei nappaa rengas kiinni pyöränkotelon takaseinään sisäänjoustossa. Mä kävin ton beigen muutoskatsastaan noille 235:lle ny ku on vielä levikkeet kiinni.
Vitaran vanteet siirtyy tohon punaseen ja siitä oonkin jo kaaret leiponut että siihen tarvii varmaan kehittää jokkut pienet levikkeet ainaskin muutoskatastukseen, siinä on nyt 185/75-16 orkkisvanteella ja metässä hankaa kiinni kotelon seinään.

Lähetetty: 25.2.2005 2:30
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Nivailijat huom.

Nyt kun on ollut näitä vähän kovempiakin pakkasia niin muistakaas semmonen kätevä pikku homma ku ootte rykässy auton kylmästä käyntiin ja annatte (toivottavasti) sen käydä hetken lämpöseks, niin alennusvaihteisto mahdollistaa vaihteisto- ja jakolaatikkoöljyjen notkistamisen.
Alennusvaihteisto vapaalle eli taaempi keppi keskiasentoon ja 4-vaihde silmään, onpahan vähän mukavempi lähtee runnoo niitä vaihteita kun on laatikossa öljytkin jo vetristyny.

Lähetetty: 1.3.2005 10:45
Kirjoittaja liero
hyvin pelas toi toveri nivan mainitsema laatikko öljyjen notkistus, amusella -27 pakkasta niin tuli testattua... oli jo paljon nöyremmän oloinen ajella kun antoi pyöriä askien hupia ikkunoiden raappauksen ajan :D

Lähetetty: 6.3.2005 17:57
Kirjoittaja liero
kas niin, nyt tuli testattua nivaaan mankesseja ja 235/75-15 kummeja, edessä ei mahu kääntymään ilman kaarien muokkausta, takana ottaa kiinni vasta joustossa, hieman modifiontia taitaa tulla, edestä mittasin lokasuojan kaaresta kuvion reunaan 60mm :evil: joten aika paljon pitäs niveaa lewittää, hyviä vinkkejä???
vai vaihtaa vanteet vähemmän lewittäviin ...
kaarien muokkaus tulee joka tapauksessa kun ei mahu nykysetkään 205/85-16 vapaasti joustossa pyöriin :cry:

Lähetetty: 6.3.2005 19:56
Kirjoittaja Lada-Jussi
mä taas orkkis miehenä tulen tännekin rähisemään :wink:

eikö ne alkuperäis kokoiset pyörtä ole juuri maasturiin sopivan kapeat ja korkeat? ainakin jossain testeissä on rengastusta pidetty hyvänä. Eikä silloin tarvitse lähteä koria muokkaamaan että mahtuu. normirengaskoko taitanee olla halvempikin?

Lähetetty: 6.3.2005 23:47
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Normirengasta ei taida mistään saada ja lähin mad. 185/75-16 ja orkkisvanteet ei sovi ku jos haluu rikkoo vetarit ruopimalla jossain umpihangessa, paksussa lumessahan se kapee menee paremmin mut eipä tarvi kyllä oikein maastoon mennä ku ne on niin sisällä että takana rengas hankaa pyöränkotelonseinään sisäänjoustossa.
Levee kantaa paremmin ja pystyy ajaan pienemmillä paineilla (en nyt tarkoita mitään off-trial kisoissa käytettävää 0,3bar paineita)!!!

Lähetetty: 6.3.2005 23:55
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Onkohan Liero tota sun Nivaas madallettu jos ottaa edessä kiinni vai ottaako siihen etukulmaan se kun on aikas lähellä jo noilla 6" leveillä vitara-vanteilla jotka ei levitä läheskään niin paljoo ku sun 7" leveet mankelit.
Kuva
Rälläkkä vaan laulaan!! Ja taakse kannattaa sisäänjousto rajottaa sitten niin ettei raavi kiinni pyöränkotelon takaseinään, jää pian jumiin :wink:

Lähetetty: 7.3.2005 19:21
Kirjoittaja liero
eipä sitä varmaankaan madallettu ole, etu ja takareunaan nappaa kiinni...
turkasen paljon vaatis vaan levittää :evil:
pitänee laittaa lentävän laikat ostoslistalle :)
"toveri niva" laitoin sulle pari kuvaakin koe sovituksesta :)

Lähetetty: 7.3.2005 20:24
Kirjoittaja Nonnis
Mulla on talvitassut 185/75R16 ja kesätassut 195, onko ne sitten ihan surkeet? :cry: Kesätassuilla tosin ajaa enää yhen kesän, mutta talvitassut on misukat joissa pintaa ja nastoja piisaa.

Lähetetty: 7.3.2005 20:39
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Talvella se on hyvä se 185/75-16 ja enpä usko että sua tulee hirveesti harmittaa se renkaan kiinniraapiminen, taikka eihän sitä tiiä millanen himo-offari metsämönkijä susta tulee ku Vihru valmistuu ja tuut Nokian mettään testaan :wink:

Lähetetty: 7.3.2005 21:11
Kirjoittaja Nonnis
Vihru :o :)

nivan kepeistä

Lähetetty: 14.3.2005 9:52
Kirjoittaja mchauta
mitä nivan kepiistä tapahtuu ku yhres on vaihteet toisesta hidas/nopia puali mut mitä pirua se yx tekee muutaku sytyttää sen valon koelaudassa?
Onko kukaan asentanu nivaan minkään muun merkin tekniikkaa?
itse mittailin volvonkonetta mut kylse piru on liian suuri urakka.

Lähetetty: 14.3.2005 12:21
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Nivan "kepit":
Pisin on luonnollisesti vaihdekeppi.
Etummainen "pätkäkeppi" joka sytyttää sen valon kojelautaan on tasauspyörästön lukko, eli siitä kytketään veto eteen 50% ja taakse 50%.
Takimmainen "pätkäkeppi" on alennusvaihteiston valitsin, hidas-vapaa-nopea.