Sivu 41/41

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?

Lähetetty: 30.7.2010 15:39
Kirjoittaja 1500i
samarai kirjoitti:Monet ovatkin keskittyneet Delta-Auton malliin pelkkään varaosamyyntiin
Aika huonoa tuntu osien saanti olevan. Kuukauden ovat kuulemma oottaneet jotain eikä mitään ole kuulunut :shock: Eivät kuulemma lähetä venäjältä tai ainakin jotain sellaista olivat ainakin selittäneet.... :? Myöskään Ladan ex-edustus ei tällä kertaa voinut auttaa, mutta neuvoi asian suhteen niin, että auto oli jo samana iltana kunnossa. Jos osien saanti on noin huonoa niin luulisi käytettyjen Ladojen hintojen alkavan tipua entisestään siitä mitä toiset viitsii niillä vielä pyytää. Ainoa missä ymmärrän arvon säilymisen on Niva, mutta ei kai senkään kymppiä tai yli enää nyt pari kolme vuotta vanhana luulisi maksavan :roll:

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?

Lähetetty: 30.7.2010 16:00
Kirjoittaja samarai
Marko kirjoitti:Joo ja Saksassa mitä ilmeisemmin Lada on kohtuullisen kallis auto,noh hyvät joskus maksaa.
Vanhat Ladat on kyllä Saksassa kohtuullisen kalliita, ei niinkään uudet. Itseasiassa esim. Kalina 1,4 koneella Saksassa (alk. 7250e) on nyt halvempi kuin Venäjällä (+300.000ruplaa).

Sanderon saa kuitenkin Saksassa 6990 eurolla, niin ehkä siinä mielessä. :)

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?

Lähetetty: 2.8.2010 0:48
Kirjoittaja KSE 1995

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?

Lähetetty: 2.8.2010 2:42
Kirjoittaja samarai
Tuo Priora Coupehan tuli tuotantolinjalle jo tammikuussa 110 Coupen tilalle ja on ollut jo yli puoli vuotta Venäjän markkinoilla.

Venäjällä hintaa sillä on n. 10 000e. Tästä näkee sen kilpailijoita samassa hintaluokassa Venäjän markkinoilla:
http://www.bezrulya.ru/cars/lada/2010/priora/665/
->"Смотреть все варианты (34 модели)" - näkee 34 kilpailijaa

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?

Lähetetty: 2.8.2010 6:43
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

"Myös alustaa voisi kehittää, sillä takaa löytyy nykyaikana harvinaiset rumpujarrut."(TMnet)

Hieman säälittää tämän tasoinen autotekniikan ymmärrys. Toisaalta sitä voi odottaakin taholta, joka kirjoittaa suomalaisille lukijoille ja jonka jarrujutuissa en esimerkiksi muista nähneeni kovin monta viittausta vaikkapa jarrujen toimintaan, kun auton toisen puolen pyörät ovat liukkaalla ja toisen pitävällä.

SvS

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?

Lähetetty: 2.8.2010 16:26
Kirjoittaja samarai
Ote kirjasta "Высокой мысли пламень (Часть первая)"

R.Nasretdinov -testiajaja
3. tammikuuta 1967

Moskovasta Krimille ajoi autokolonna, etummaisena Fiat 124, Peugeot 204, Fiat Primula (ensimmäinen etuveto-Fiat), Fiat 1500, Volga 21 ja Moskvits 408. Pakkasta oli 25 astetta ja heti selvisi, että etelästä lähtöisellä Fiat 124:lla "salonki" oli lämpimämpi kuin pohjoisesta olevilla Volgalla ja Moskvitsilla ja sen ikkunat nätisti puhtaana jäästä.
Reittinä oli Baidarskije Vorota - Sokolinoje - Orlinoje - Jalta, ajoa vuoristossa, kuraisilla ja märillä teillä, tässä näyttivät parhaimmat puolensa etuvetoiset: Primula ja Peugeot 204.
Fiat 124:lla oli takana jo modifoitu levyjarrusysteemi, mutta palojen kuluminen oli edelleenkin alapuolella arvostelun. Testiajojen jälkeen suunnittelijoille tehtiinkin "ultimaatum" takajarrujen rakenteen muuttamisesta.

Kuvassa - testeissä hajonnut Fiat 124:n takalevyjarru:
Kuva

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?

Lähetetty: 2.8.2010 16:47
Kirjoittaja Pavlovits
Ja minä kun luulin tuntevani tuon ajan autot, niin eikö ole Primulaa ja 204 Pököttiä, jollaisia en ollut ennen nähnytkään.
Oliko tuota Pösöäkään tuotu Suomeen?

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?

Lähetetty: 3.8.2010 2:06
Kirjoittaja samarai
Kyllä tuota Pösö 204:ää tuotiin Suomeenkin ja olen niitä itsekin aikoinaan bongannut.

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?

Lähetetty: 4.8.2010 19:38
Kirjoittaja Lada-Jussi
Priora Coupessa on yksi paha puute, se että se ei ole oikeasti Coupe, vaan 3-ovinen HB, eli torikassi. Tätä termivirhettä ei ainoastaan Lada tee, aina vaan muistuu mieleen pohjanoteeraus eli Renault Meganen 5-ovinen Coupe :D

Muutoin ylihinta selittynee sillä, että Coupessa on kaikki mahdolliset Prioran varusteet vakiona, eli muihin Prioran versioihin pitää verrata täysin varusteltuihin, eikä hinnat alkaen malleihin. Ite ostaisin mieluummin täysin varustellun Sedan version.

jaska se jaksaa selittää audien puolesta, ehkä 700e saa niitä pahimpia raatoja, jotka ei taida pikkuremontilla lähteä jatkamaan matkaa, näissä arvon alenema siin vain 700e, ite otin Samaran hinnat alkaen mallin 100e jossa ei juuri laitettavaa, arvon alenema 100e. täysin priiman Samaran voi saada 1000e, mutta Audin (jos ei ole suhteita tms. hyvää säkää) voi saada oikein hyvän 2000e. muutaman vuoden käytön jälkeen molemmat on arvottomia raatoja, mutta Audi on menettänyt 1000 euroa enemmän arvoa.

Siskolla on ajossa tollanen 16v HB 110, josta muistaakseni 800e maksoi, ei siinä mitään älyttömiä vikoja ole ollut, nyt laitoin katsastukseen jarruletkun ja takaturvavyön (tämäkin sen takia, että koira oli syöny vanhan). konetta ei ole koskaan availtu, eikä ruiskun antureita vaihdettu. pari vuotta on tainnut jo tolla ajaa. en uskaltais lähteä kokeilee ite audia, että pääseekö halvemmalla.