Sivu 42/46
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 1.3.2013 13:27
Kirjoittaja Kypehne
eilen tapahtu jotain ihmeellistä :O ajelin tuos edestakasi ja säätelin kaasutinta kun yhtäkkiä yskäisi huohottimesta öljyä pihalle noin puoli desiä

heti siitä puristuspaineita mittailemaan ja joka pytyssä oli 13-14 luokkaa. osaako kukaan kertoa tälle mitään järkevää selitystä ?
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 29.3.2013 21:04
Kirjoittaja Kypehne
megasquirtin asentajat kertokaa millä olette sovittaneet trikkeripyörän kampuran päähän??

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 31.3.2013 12:35
Kirjoittaja Mazak-
Kypehne kirjoitti:megasquirtin asentajat kertokaa millä olette sovittaneet trikkeripyörän kampuran päähän??

1700i takapotkusta hihnapyörä + jakopäänkoppa. Mansemotorsilta kannattaa myös kysellä noita hihnapyöriä joissa erilaisia trikkeröintejä.
Ite tehdyn trikkepyöränhän voi vaikka pultata kiinni.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 2.5.2013 20:47
Kirjoittaja Kypehne
nyt meni hermo noihin kaasarivehkeisiin

rakenteilla on 4pisteruiskuturbo nivan imusarjalla ja omavalmiste pakosarjalla tehotavoite noin aluksi jotain 170hp luokkaa. sytkää ja bensansyöttöä tulee ohjaamaan ms1 v2.2. trikkeripyörä on sovitettu kampuran siivapyörän taakse ja laturin jalan alle tehty 6mm pellistä tukeva kiinnike anturille.. minkäkokoisia ruiskusuuttimia olette käyttäneet noissa ruiskuturboladoissa ja mistä autoista sellaisia kannattaisi etsiä? romikselta tai autospurgaamosta olisi tarkoitus kattella semmoset kun ei malta uusiakaan ostaa

niin ja moottorina toimii perus 1500nen jossa kaikki sisuskalut uusia. hyviä megasquirtin säätövinkkejä myös otetaan vastaan koska koko systeemi on itselle aivan uusi tuttavuus

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 3.5.2013 0:18
Kirjoittaja START
ilmeisesti korkea ohmiset haussa kun kerta karvalakki mallin mega? oliskohan saabeissa boschilaisia korkea ohmisia? vanhemmissa japseissa ainakin matalaohmiset yleensä, kai nekin toimii jostekee jotain virityksiä. suutin laskureitahan on esim tuolla:
http://www.finjector.com/fi/suuttimen-valintatyokalu/
itellä on samasta puljusta ostetut ev14 490cc niillä ny pärjää 300 heppaan hyvinkin
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 3.5.2013 12:03
Kirjoittaja Kypehne
romikselta bongasin yhden 9000sen turbosaabin ja näytti olevan jotku 213cc suuttimet vain kuinkahan niissä niin pienet voi olla

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 3.5.2013 14:45
Kirjoittaja START
oisko vapari.. katoppa ahdettuja
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 3.5.2013 19:18
Kirjoittaja toktornivako
Ei ne Cossu sierrankaan vakio suuttimet paljon isommat ole, ne on vaan "optimoitu" niin tiukalle.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 3.5.2013 21:15
Kirjoittaja Kypehne
no nyt löytyi suuttimetkin purkaamolta

ovat ilmeisesti jostain saabista ja korkeaohmiset ~16ohm ja 349 cc/min eiköhän näillä alkuun päästä, suuttimissa oleva numerosarja on 0 280 150 431 jos jotain sattuu kiinnostamaan. nyt vaan innokkaasti polttoainelinjoja värkkäämään
mikähän turbo tuohon muuten olisi sellanen passeli että alkais jo vähä alempaa vetämään ja vetoja piisais aina yläkierroksille asti.
mitään perus garretin T3:sta tähän ei kyllä tule koska niistä ei ole itsellä eikä edes kavereillä hyviä kokemuksia(pakopesä halkeaa aina)
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 4.5.2013 8:28
Kirjoittaja START
no noille tehoille piisaa minkä tahansa noin kaks litrasen bensa vehkeen vakio turbo.
joku t25 tai 28 garretti tai joku mitsun vastaava. tai sit joku uus kiinalainen. uudet masterpoverit on kuulemma ainakin hyviä
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 4.5.2013 20:32
Kirjoittaja Kypehne
nyt tuli onkelmia tuon imu/pakosarjan laipan kanssa. mikä olisi hyvää tiivistevärkkiä että saisi tuon pitämään??
imu ja pakosarja on vähän lapsellisesti tullut tehtyä eli: pakosarjan laippaan tulee imusarja kiinni että sai nuo 2 lisäpultinreikää nivan imusarjalle ja suuttimenkolot siihen laippaan tuli myös vinguteltua. pakosarjasta menee tukirauta moottorin kannakkeen kahteen pultinreikään ja imusarjasta venttiilikopan päälle
edit.. laippa saatu pitäväksi. oli aiva pakko tehdä jyrsimeen jigi tuolle kun oli n.2milliä kieros kokolaippa
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 11.5.2013 15:06
Kirjoittaja Kypehne
viisaammat auttakaa
ongelma tälläkertaa on että läppärini ei suostu olemaan yhdynnässä megasquirt boksin kanssa kun laittaa kaapelin kiinni (usb-sarjaportti) niin tulee tuollainen vikailmoitus
-Controller code version does not match signature in megasquirt-I.ini.
(see audit.log for where the above file was found.)
Expected "0x14" (found in ini file)
Received "" (from controller)
megasquirt on ms1 v2.2 ja 029y4 firmware
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 11.5.2013 19:58
Kirjoittaja START
melkeen kannattaa finsquirtin sivuilta kysellä tota.
ainahan ne laipat oikeestaan tarvii hitsuun jälkeen jyrsimessä oikasta, vaikka miten hitsais
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 12.5.2013 2:20
Kirjoittaja Kypehne
nojoo nyt on testisavut saatu moottorista (turbo ei vielä kiinni)

megatune vaihtui tunerstudioon pienen finsquirt selailun jälkeen ja kyseisen ohjelman kanssa ei mitään ongelmia ollut saada yhteyttä ecuun. tosiaan sytkä ja seokset vielä vähän hukassa mutta tänään se antoi jo pieniä elonmerkkejä pakosarjanpäästä

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 13.5.2013 19:25
Kirjoittaja Kypehne
minkäslaista letkua olette käyttäneet tuossa turbon öljynkierrossa? tuloletku jotain 4mm sisähalkaisialla? paluuletku varmaan saa olla ainakin 10mm sisältä. hydrauliikkaletkusta olis tarkoitus tehdä