Sivu 42/56
Lähetetty: 2.1.2006 13:40
Kirjoittaja erkkimalinen
Tänä iltana saa takavetoisesta lisäkokemusta jos vaan painaa surutta menemään. Lumiräntää satanut koko päivän ja syrjätiet ja polut on kohta Nivalla mentävässä kunnossa. Susikoskella tarkastetaan pellit ja kuullaan mietteitä talven ajokeleistä. Malttia vaan peliin niin pysytään tiellä!

Lähetetty: 2.1.2006 22:14
Kirjoittaja mikko853
Jokari_ kirjoitti:mikko853 kirjoitti:Kimmo86 kirjoitti:Keskiökupit pitää olla! Hommasin just uudet, kesävanteille..

Mistäköhän löytäis uudet keskiöt noihin Ladan aluihin, kun nuo tuosta kunnostaa kunhan jaksaa, ni ei kehtais tuommosia rujon näkösiä keskiöitä enää laittaa
http://koti.mbnet.fi/mikko853/Kuvat/Lada/DSCN0714.JPG
Tuommoset siis.
Nuohan on just tyylikkäät, ei jää auton merkki epäselväksi

Meinasin samanlaisia, mutta uusia

Lähetetty: 2.1.2006 22:16
Kirjoittaja Jokari
mikko853 kirjoitti:Jokari_ kirjoitti:
Nuohan on just tyylikkäät, ei jää auton merkki epäselväksi

Meinasin samanlaisia, mutta uusia

Aha...no eiköhän noistakin ihan hyvät saa, kun viittii vähän paneutua
Prkl ku rupesi itteänikin himottaa tommoset orkkisalut tahi vastaavat...täytyy yrittää tyytyä valkosiin peltsareihin vaan

Lähetetty: 7.1.2006 16:14
Kirjoittaja Jokari
Mihinkähän tuo lata oikein hävittää jäähdytinnestettä

Tuon jakopään rempan yhteydessä laitoin osittain uudet nesteet, kun syyläri oli poissa, lohkossa säily liemet kun kone oli kylmä. Täytin paisuntasäiliön muutaman sentin päälle maksimirajan. Ladalla on tullu joku 300 kilsaa tuon jälkeen, tänään kurkkasin paisariin ja huomasin että siellä ei ole mitään!
Mistään ei kyllä näytä oikein tihkuvan mitään. Pitää hakee jäähdytinnestettä maanantaina ja tarkkailla tilannetta. Silti ihmetyttää noin iso hävikki...
Lähetetty: 7.1.2006 18:36
Kirjoittaja erkkimalinen
Jokari_ kirjoitti:Mihinkähän tuo lata oikein hävittää jäähdytinnestettä

Tuon jakopään rempan yhteydessä laitoin osittain uudet nesteet, kun syyläri oli poissa, lohkossa säily liemet kun kone oli kylmä. Täytin paisuntasäiliön muutaman sentin päälle maksimirajan. Ladalla on tullu joku 300 kilsaa tuon jälkeen, tänään kurkkasin paisariin ja huomasin että siellä ei ole mitään!
Mistään ei kyllä näytä oikein tihkuvan mitään. Pitää hakee jäähdytinnestettä maanantaina ja tarkkailla tilannetta. Silti ihmetyttää noin iso hävikki...
Eiköhän systeemi ole vain ilmaantunut ja nyt nesteet pysyvät kokolailla normeissaan.

Lähetetty: 7.1.2006 18:49
Kirjoittaja Jokari
erkkimalinen kirjoitti:Jokari_ kirjoitti:Mihinkähän tuo lata oikein hävittää jäähdytinnestettä

Tuon jakopään rempan yhteydessä laitoin osittain uudet nesteet, kun syyläri oli poissa, lohkossa säily liemet kun kone oli kylmä. Täytin paisuntasäiliön muutaman sentin päälle maksimirajan. Ladalla on tullu joku 300 kilsaa tuon jälkeen, tänään kurkkasin paisariin ja huomasin että siellä ei ole mitään!
Mistään ei kyllä näytä oikein tihkuvan mitään. Pitää hakee jäähdytinnestettä maanantaina ja tarkkailla tilannetta. Silti ihmetyttää noin iso hävikki...
Eiköhän systeemi ole vain ilmaantunut ja nyt nesteet pysyvät kokolailla normeissaan.

Samaa mietiskelin. Pääs nimittäin tuota hävikkiä syntymään jonkunverran kun tiputteli aukinaisesta alavesiletkusta 3 päivän ajan. Ihan kivasti oli astiassa pinta noussut lopulta.
Eiköhän tämä tästä taas selkiä. Kiitoksia vaan erkille

Lähetetty: 8.1.2006 10:05
Kirjoittaja tahko
Tuli eteen ongelma kun nykyisin sattuneesta syystä päivittäiskäytössä oleva kirkkolada alkoi potea ajoittaisista sytytyskatkoista ja tehonpuutteesta useinkin kiihdytyksissä. Sytytyksen säätely ei auttanut, joten seuraava operaatio oli kärkivälin säätö. Löytyipä kärkien läheisyydestä irronnut keskipakosäätäjän jousi, joka vissiinkin iloisesti oikosulki kärkiä säännöllisen epäsäännöllisesti.
Se oli joutunut sinne kun tästä uudemmasta ladasta halkesi syksypuolella pyörijä vieden mennessään virranjakajan kannen ja keskipakosäätäjän jousen. Matka loppui Tiusalan korpeen klo 5.30 kuin veitsellä leikaten, mitä nyt satakunta metriä pääsi rullailemaan. Paikallisen Ladakorjaamon kunniaksi täytyy mainita että tuli varaosien kanssa paikanpäälle (jahka olivat tulleet liikkeeseen ja puhelimen ääreen) ja laittoi vielä osat paikalleenkin. Minulla oli kyllä kaikki osat jo valmiina, mutta tuohon arkiladaan olen kierteyttänyt pyörijän kiinnitysruuvien rei'ät 4 mm kokoon alkuperäisen 3,5 mm sijaan. Tähän kirkkoladaan muutosta en ole tehnyt ja mukana olikin 4 mm ruuvit.
Lähetetty: 14.1.2006 22:23
Kirjoittaja Jokari
Kyllä onkin taas ihanan halpaa ladalla ajaminen kun pystyy käyttämään ysivitosta
Tuota tosiaan on tullu tankkailtua viimeaikoina eikä jälkikäynnin häivääkään vielä...kyllä mun säätelyistä on selkeesti ollu hyötyä
Nyt ei tarttes enää muutakun hiljasemman venakoneiston, niin lata kulkis kuin mersu. Ihmeellisen kovaa metakkaa tuo pitää, ja varsinkin kakkosella pintakaasulla ajaessa naputtelee aikas kivasti. Kun kerran venavälyksetkin oli kohdillaan, niin pakkohan se on uskoa että siellä on kulumaa nokassa/keinuvivuissa ainakin

Ei mikään ihmekkään kun on ajeltu paskoilla öljyillä varmaan koko ikänsä....jummijammi öljyissä ei pidä säästellä
Noh päivä kerrallaan ladan kanssa, koitetaan selvitä kesään saakka

Lähetetty: 15.1.2006 10:33
Kirjoittaja pressa
hienoa jokari
eli nyt voit uskoa siihen että
ehjä lada ei ysikasia kaipaa!!
Lähetetty: 15.1.2006 12:15
Kirjoittaja tahko
Ja tässä nähtiin myös se öljyjen ja öljylaatujen merkitys, josta on jo aiemmin keskusteltu. Öljyt kannattaa vaihtaa ajoissa. Jopa 5000 tkm välein.
Lähetetty: 15.1.2006 15:31
Kirjoittaja tahko
Kerholaisilla tuntuu olevan Ladoja seisomassa pitkiäkin aikoja. minullakin oli tuo arkilada ajamatta marraskuun alusta alkaen ja nyt ei sitten ei millään saanut sitä käyntiin. Sen lisäksi että sytytyspuolen vehkeet pitää olla AINA tiptop kunnossa, pitää näköjään noille seisotettaville vehkeille tehdä keran kuussa sellaien koekäyttö. Samoin ajoittainen 2-3 kk välein tehtävä ajokoe olisi ihan paikallaan, saisi jarrutkin nöyrrytystä.
Ajosta tuon parkkeerasin, mutta huonot kärjet kun on niin saa sahata apukaapeleilla käyntiin ja on hanki auton takana mustana.
Lähetetty: 15.1.2006 19:26
Kirjoittaja Lada-Jussi
pressa kirjoitti:hienoa jokari
eli nyt voit uskoa siihen että
ehjä lada ei ysikasia kaipaa!!
mä olen kans orkkisklassikolla ajellu ysivitosella koko talven ja on toiminut, eli auto on kunnossa

Lähetetty: 15.1.2006 20:19
Kirjoittaja Team perseauki racing
sen kerran ku jäi vararengas kotia niin eikös taka kumi puhkee keskelle ei mitään... ja kännykässäkään ei ollu kenttiä eli sai kävellä jonkin matkaa että pysty soittamaan ratsuväkeä, no kun sain renkaan ni eipä ollut ristikko avaitakaan. kyllä ne pulti aukee ladan työkalu pussin 17/19 lenkillä mutta nyt on rystyset auki eikä siinä vielä kaikki kaupan päälisenä kun olin kantamassa tyhjää rengasta kontiin niin huomasin bootsien pito vaikeuden jäällä eli toinen kannikka on mustana....
eli tyhmästä päästä kärsii koko ruumis
tosin nyt huomasi lukko perän toiminnan, kulkuun puhkeaminen ei suuremmin vaikuttanut ainoastaan perä alkoi soutaa
Lähetetty: 15.1.2006 22:28
Kirjoittaja tahko
Tänään kun kaapeleilla käynnistelin arkiladaa tarjoten kirkkoladasta siihen sähköä, niin juuri kaapeleita kiinnittäessä jouduin senverran kurottamaan että alkoi sieviläinen rautasaapas luistaa jäällä ja kyllä vihlasi vasemman reiden etupintaa - kai joku suonenveto. Kipu meni ohi eikä spakaatikaan ollut ihan maahan saakka kun pelkäsin niiden akkukaapeleiden menevän oikkariin - ja sainhan lokasuojasta tukea. Jalka tuntui pelaavan ihan ok, mutta kun sitten piti kytkintä painaa, niin siinä se vihoitteli oikein urakalla.
Lähetetty: 24.1.2006 20:10
Kirjoittaja Misha
Auto oli kaverilla lainassa ja etupenkki alkoi roikkumaan taaksepäin. Irrotin penkin ja purin selkänojan, selkänojasta oli vasemmanpuoleinen pystyputki murtunut poikki alempi putki irronnut oikeasta reunasta. Kaverin kaikki tietokonetuolit on hajonnu oikeasta reunasta, eli ehkä on kaverissa syy. Mutta turhaan sitä syyttelemään, kun tuo tuli näppärästi migillä ja parilla vahvikepalalla korjattua.
Se on muuten hassua miten auto tuntuu aina kulkevan paremmin kun ajaa korjauksen jälkeen tallista, vaikka olis vaan kuskin penkkiä vähän korjaillu
