Sivu 42/56

Lähetetty: 8.1.2006 10:05
Kirjoittaja tahko
Tuli eteen ongelma kun nykyisin sattuneesta syystä päivittäiskäytössä oleva kirkkolada alkoi potea ajoittaisista sytytyskatkoista ja tehonpuutteesta useinkin kiihdytyksissä. Sytytyksen säätely ei auttanut, joten seuraava operaatio oli kärkivälin säätö. Löytyipä kärkien läheisyydestä irronnut keskipakosäätäjän jousi, joka vissiinkin iloisesti oikosulki kärkiä säännöllisen epäsäännöllisesti.

Se oli joutunut sinne kun tästä uudemmasta ladasta halkesi syksypuolella pyörijä vieden mennessään virranjakajan kannen ja keskipakosäätäjän jousen. Matka loppui Tiusalan korpeen klo 5.30 kuin veitsellä leikaten, mitä nyt satakunta metriä pääsi rullailemaan. Paikallisen Ladakorjaamon kunniaksi täytyy mainita että tuli varaosien kanssa paikanpäälle (jahka olivat tulleet liikkeeseen ja puhelimen ääreen) ja laittoi vielä osat paikalleenkin. Minulla oli kyllä kaikki osat jo valmiina, mutta tuohon arkiladaan olen kierteyttänyt pyörijän kiinnitysruuvien rei'ät 4 mm kokoon alkuperäisen 3,5 mm sijaan. Tähän kirkkoladaan muutosta en ole tehnyt ja mukana olikin 4 mm ruuvit.

Lähetetty: 14.1.2006 22:23
Kirjoittaja Jokari
Kyllä onkin taas ihanan halpaa ladalla ajaminen kun pystyy käyttämään ysivitosta :)

Tuota tosiaan on tullu tankkailtua viimeaikoina eikä jälkikäynnin häivääkään vielä...kyllä mun säätelyistä on selkeesti ollu hyötyä :lol:

Nyt ei tarttes enää muutakun hiljasemman venakoneiston, niin lata kulkis kuin mersu. Ihmeellisen kovaa metakkaa tuo pitää, ja varsinkin kakkosella pintakaasulla ajaessa naputtelee aikas kivasti. Kun kerran venavälyksetkin oli kohdillaan, niin pakkohan se on uskoa että siellä on kulumaa nokassa/keinuvivuissa ainakin :oops: Ei mikään ihmekkään kun on ajeltu paskoilla öljyillä varmaan koko ikänsä....jummijammi öljyissä ei pidä säästellä :evil:

Noh päivä kerrallaan ladan kanssa, koitetaan selvitä kesään saakka :wink:

Lähetetty: 15.1.2006 10:33
Kirjoittaja pressa
hienoa jokari
eli nyt voit uskoa siihen että
ehjä lada ei ysikasia kaipaa!!

Lähetetty: 15.1.2006 12:15
Kirjoittaja tahko
Ja tässä nähtiin myös se öljyjen ja öljylaatujen merkitys, josta on jo aiemmin keskusteltu. Öljyt kannattaa vaihtaa ajoissa. Jopa 5000 tkm välein.

Lähetetty: 15.1.2006 15:31
Kirjoittaja tahko
Kerholaisilla tuntuu olevan Ladoja seisomassa pitkiäkin aikoja. minullakin oli tuo arkilada ajamatta marraskuun alusta alkaen ja nyt ei sitten ei millään saanut sitä käyntiin. Sen lisäksi että sytytyspuolen vehkeet pitää olla AINA tiptop kunnossa, pitää näköjään noille seisotettaville vehkeille tehdä keran kuussa sellaien koekäyttö. Samoin ajoittainen 2-3 kk välein tehtävä ajokoe olisi ihan paikallaan, saisi jarrutkin nöyrrytystä.

Ajosta tuon parkkeerasin, mutta huonot kärjet kun on niin saa sahata apukaapeleilla käyntiin ja on hanki auton takana mustana.

Lähetetty: 15.1.2006 19:26
Kirjoittaja Lada-Jussi
pressa kirjoitti:hienoa jokari
eli nyt voit uskoa siihen että
ehjä lada ei ysikasia kaipaa!!
mä olen kans orkkisklassikolla ajellu ysivitosella koko talven ja on toiminut, eli auto on kunnossa :D

Lähetetty: 15.1.2006 20:19
Kirjoittaja Team perseauki racing
sen kerran ku jäi vararengas kotia niin eikös taka kumi puhkee keskelle ei mitään... ja kännykässäkään ei ollu kenttiä eli sai kävellä jonkin matkaa että pysty soittamaan ratsuväkeä, no kun sain renkaan ni eipä ollut ristikko avaitakaan. kyllä ne pulti aukee ladan työkalu pussin 17/19 lenkillä mutta nyt on rystyset auki eikä siinä vielä kaikki kaupan päälisenä kun olin kantamassa tyhjää rengasta kontiin niin huomasin bootsien pito vaikeuden jäällä eli toinen kannikka on mustana....

eli tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

tosin nyt huomasi lukko perän toiminnan, kulkuun puhkeaminen ei suuremmin vaikuttanut ainoastaan perä alkoi soutaa

Lähetetty: 15.1.2006 22:28
Kirjoittaja tahko
Tänään kun kaapeleilla käynnistelin arkiladaa tarjoten kirkkoladasta siihen sähköä, niin juuri kaapeleita kiinnittäessä jouduin senverran kurottamaan että alkoi sieviläinen rautasaapas luistaa jäällä ja kyllä vihlasi vasemman reiden etupintaa - kai joku suonenveto. Kipu meni ohi eikä spakaatikaan ollut ihan maahan saakka kun pelkäsin niiden akkukaapeleiden menevän oikkariin - ja sainhan lokasuojasta tukea. Jalka tuntui pelaavan ihan ok, mutta kun sitten piti kytkintä painaa, niin siinä se vihoitteli oikein urakalla.

Lähetetty: 24.1.2006 20:10
Kirjoittaja Misha
Auto oli kaverilla lainassa ja etupenkki alkoi roikkumaan taaksepäin. Irrotin penkin ja purin selkänojan, selkänojasta oli vasemmanpuoleinen pystyputki murtunut poikki alempi putki irronnut oikeasta reunasta. Kaverin kaikki tietokonetuolit on hajonnu oikeasta reunasta, eli ehkä on kaverissa syy. Mutta turhaan sitä syyttelemään, kun tuo tuli näppärästi migillä ja parilla vahvikepalalla korjattua.

Se on muuten hassua miten auto tuntuu aina kulkevan paremmin kun ajaa korjauksen jälkeen tallista, vaikka olis vaan kuskin penkkiä vähän korjaillu :)

Lähetetty: 25.1.2006 22:04
Kirjoittaja lärssön
Mulla on pelannu muuten hyvin mutta peltotiellä täräytin ölypohjan kiveen oikeen kunnolla. Pihassa hitsasin pohjaan kiinni mukuttimen ja vetäsin öljypohjan suoraks, mutta vauriota oli tullu ja öljynpaineen merkkivalo palo tyhjäkäynnillä koko ajan :cry: . Sitten joku perjantai ilta sain torilla ladalla pyörimaan rinkiä ja kasia nii nätisti että en malttanu lopettaa :twisted: ja kone sano kaput kanpiakselin laakerit leikkas kiinni :cry: . Sen jälkeen autoon vaihettiin 2.0 TC. 8)

Lähetetty: 30.1.2006 0:43
Kirjoittaja Lada-Jussi
tuli viikonloppuna ajeltua orkkisklassikolla eli Lada 2107 -90:llä noin 550 km. Sekalaisessa ajossa tavaratila täynnä romua ja lähes koko ajan vähintäänkin tyhjä peräkärry perässä oli kulutus 9,4 litraa/100 km. matkanopeus kyllä pysyi melko matalana, ei juuri yli 60 km tunnissa ajeltu paitsi moottoritiellä 80 km/h. nopeusmittarikin tuli testattua näyttötaulussa. 70 km/h mittarissa on oikea nopeus 65 km/h.

Lähetetty: 30.1.2006 18:06
Kirjoittaja 'aatee'
eka kerta jäällä 1700iillä no kylmänä ryki mut sit ku lämpes ni ei enää pahasti ja sit ku se ei lataa ni paskaimaista sitte loppujen lopuks sammuili vaa ja kokoaja piti antaa lisä virtaa ni hinaatti sit pois jäält ja 1200L varma peli viiän eli nyt yritetää saaha toi 1700i lataamaan...
eli mikä mun 1700i LADAA VAIVAA?!?!mitä epäilette
tulpat vaihetaa ainaki jos vaik pysyis sit käynnis ja ei rykis

Lähetetty: 31.1.2006 1:05
Kirjoittaja Jokari
Kilometrejä on taas kertyny ladalla melkein ilman moitteen sanaa.

Ainoa vaan että loota kautta profeetan parran on käyny renaamaan näin talvella aika hyvin. Oon tässä muutaman viikon sisään saanu kakkosen rutisemaan ilkeäst jonkun kymmenen kertaa isommalta pienemmälle vaihtaessa, myös ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa :roll: Ei auta vaikka kytkin on sinnikkäästi matossa ja rauhallisesti vaihtaa, silti satunnaisesti rutisee vaan. Ilmiö korostuu entisestään jos lada seisoo vähänkään pitempään ja sitten pitäs lähtä johonkin. Kakkosessa vaan tuntuu semmonen "pykälä" jonka yli täytyy vaan vääntää vaihde tupaan. Joskus (melkein aina) taas menee kuin kusi sukkaan.

Mitähän tässä nyt keksis :roll:

Olisko kellään antaa vinkkiä mitä öljyä tuon kanssa vois koittaa, nyt on tebiksen synteettiset 75W-90 GL4:set...kaipaiskohan tuo jotain paksumpaa kamaa...mutta mitä?

Lähetetty: 31.1.2006 1:35
Kirjoittaja destor
Enpä oikein usko että öljyillä tuosta paranisi, nuo synteettiset on sen verran arvokkaatkin ettei niitä varmaan raaski ottaa pois ihan kokeilumielessä..

Lähetetty: 31.1.2006 14:04
Kirjoittaja Stefa
Eiköhän siellä ole kakkosen synkro antautumassa, eli eipä paljoa ole tehtävissä ilman isompaa remonttia. Ajelee sen mitä kestää tai viitsii, ja vaihtaa sitten joko sykrot tai lootan.