Takavetoisesta lisäkokemuksia
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Tänään kun kaapeleilla käynnistelin arkiladaa tarjoten kirkkoladasta siihen sähköä, niin juuri kaapeleita kiinnittäessä jouduin senverran kurottamaan että alkoi sieviläinen rautasaapas luistaa jäällä ja kyllä vihlasi vasemman reiden etupintaa - kai joku suonenveto. Kipu meni ohi eikä spakaatikaan ollut ihan maahan saakka kun pelkäsin niiden akkukaapeleiden menevän oikkariin - ja sainhan lokasuojasta tukea. Jalka tuntui pelaavan ihan ok, mutta kun sitten piti kytkintä painaa, niin siinä se vihoitteli oikein urakalla.
Auto oli kaverilla lainassa ja etupenkki alkoi roikkumaan taaksepäin. Irrotin penkin ja purin selkänojan, selkänojasta oli vasemmanpuoleinen pystyputki murtunut poikki alempi putki irronnut oikeasta reunasta. Kaverin kaikki tietokonetuolit on hajonnu oikeasta reunasta, eli ehkä on kaverissa syy. Mutta turhaan sitä syyttelemään, kun tuo tuli näppärästi migillä ja parilla vahvikepalalla korjattua.
Se on muuten hassua miten auto tuntuu aina kulkevan paremmin kun ajaa korjauksen jälkeen tallista, vaikka olis vaan kuskin penkkiä vähän korjaillu
Se on muuten hassua miten auto tuntuu aina kulkevan paremmin kun ajaa korjauksen jälkeen tallista, vaikka olis vaan kuskin penkkiä vähän korjaillu

Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Mulla on pelannu muuten hyvin mutta peltotiellä täräytin ölypohjan kiveen oikeen kunnolla. Pihassa hitsasin pohjaan kiinni mukuttimen ja vetäsin öljypohjan suoraks, mutta vauriota oli tullu ja öljynpaineen merkkivalo palo tyhjäkäynnillä koko ajan
. Sitten joku perjantai ilta sain torilla ladalla pyörimaan rinkiä ja kasia nii nätisti että en malttanu lopettaa
ja kone sano kaput kanpiakselin laakerit leikkas kiinni
. Sen jälkeen autoon vaihettiin 2.0 TC. 




- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tuli viikonloppuna ajeltua orkkisklassikolla eli Lada 2107 -90:llä noin 550 km. Sekalaisessa ajossa tavaratila täynnä romua ja lähes koko ajan vähintäänkin tyhjä peräkärry perässä oli kulutus 9,4 litraa/100 km. matkanopeus kyllä pysyi melko matalana, ei juuri yli 60 km tunnissa ajeltu paitsi moottoritiellä 80 km/h. nopeusmittarikin tuli testattua näyttötaulussa. 70 km/h mittarissa on oikea nopeus 65 km/h.

eka kerta jäällä 1700iillä no kylmänä ryki mut sit ku lämpes ni ei enää pahasti ja sit ku se ei lataa ni paskaimaista sitte loppujen lopuks sammuili vaa ja kokoaja piti antaa lisä virtaa ni hinaatti sit pois jäält ja 1200L varma peli viiän eli nyt yritetää saaha toi 1700i lataamaan...
eli mikä mun 1700i LADAA VAIVAA?!?!mitä epäilette
tulpat vaihetaa ainaki jos vaik pysyis sit käynnis ja ei rykis
eli mikä mun 1700i LADAA VAIVAA?!?!mitä epäilette
tulpat vaihetaa ainaki jos vaik pysyis sit käynnis ja ei rykis
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Kilometrejä on taas kertyny ladalla melkein ilman moitteen sanaa.
Ainoa vaan että loota kautta profeetan parran on käyny renaamaan näin talvella aika hyvin. Oon tässä muutaman viikon sisään saanu kakkosen rutisemaan ilkeäst jonkun kymmenen kertaa isommalta pienemmälle vaihtaessa, myös ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa
Ei auta vaikka kytkin on sinnikkäästi matossa ja rauhallisesti vaihtaa, silti satunnaisesti rutisee vaan. Ilmiö korostuu entisestään jos lada seisoo vähänkään pitempään ja sitten pitäs lähtä johonkin. Kakkosessa vaan tuntuu semmonen "pykälä" jonka yli täytyy vaan vääntää vaihde tupaan. Joskus (melkein aina) taas menee kuin kusi sukkaan.
Mitähän tässä nyt keksis
Olisko kellään antaa vinkkiä mitä öljyä tuon kanssa vois koittaa, nyt on tebiksen synteettiset 75W-90 GL4:set...kaipaiskohan tuo jotain paksumpaa kamaa...mutta mitä?
Ainoa vaan että loota kautta profeetan parran on käyny renaamaan näin talvella aika hyvin. Oon tässä muutaman viikon sisään saanu kakkosen rutisemaan ilkeäst jonkun kymmenen kertaa isommalta pienemmälle vaihtaessa, myös ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa

Mitähän tässä nyt keksis

Olisko kellään antaa vinkkiä mitä öljyä tuon kanssa vois koittaa, nyt on tebiksen synteettiset 75W-90 GL4:set...kaipaiskohan tuo jotain paksumpaa kamaa...mutta mitä?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Jokari_ kirjoitti:Kilometrejä on taas kertyny ladalla melkein ilman moitteen sanaa.
Ainoa vaan että loota kautta profeetan parran on käyny renaamaan näin talvella aika hyvin. Oon tässä muutaman viikon sisään saanu kakkosen rutisemaan ilkeäst jonkun kymmenen kertaa isommalta pienemmälle vaihtaessa, myös ykköseltä kakkoselle vaihdettaessaEi auta vaikka kytkin on sinnikkäästi matossa ja rauhallisesti vaihtaa, silti satunnaisesti rutisee vaan. Ilmiö korostuu entisestään jos lada seisoo vähänkään pitempään ja sitten pitäs lähtä johonkin. Kakkosessa vaan tuntuu semmonen "pykälä" jonka yli täytyy vaan vääntää vaihde tupaan. Joskus (melkein aina) taas menee kuin kusi sukkaan.
Mitähän tässä nyt keksis![]()
Olisko kellään antaa vinkkiä mitä öljyä tuon kanssa vois koittaa, nyt on tebiksen synteettiset 75W-90 GL4:set...kaipaiskohan tuo jotain paksumpaa kamaa...mutta mitä?
Ladassa pahentunu toi vaihdeongelma?

Ehkä aavistuksen...tekstistä saa ehkä vähän väärän kuvan. Kakkoselle täytyy vaan vaihtaa äärimmäisen hitaasti, samalla kuitenkin pitää käyttää voimaa suht paljon, kumpaankin suuuntaan vaihdettaessaMikkoo kirjoitti:Jokari_ kirjoitti:Kilometrejä on taas kertyny ladalla melkein ilman moitteen sanaa.
Ainoa vaan että loota kautta profeetan parran on käyny renaamaan näin talvella aika hyvin. Oon tässä muutaman viikon sisään saanu kakkosen rutisemaan ilkeäst jonkun kymmenen kertaa isommalta pienemmälle vaihtaessa, myös ykköseltä kakkoselle vaihdettaessaEi auta vaikka kytkin on sinnikkäästi matossa ja rauhallisesti vaihtaa, silti satunnaisesti rutisee vaan. Ilmiö korostuu entisestään jos lada seisoo vähänkään pitempään ja sitten pitäs lähtä johonkin. Kakkosessa vaan tuntuu semmonen "pykälä" jonka yli täytyy vaan vääntää vaihde tupaan. Joskus (melkein aina) taas menee kuin kusi sukkaan.
Mitähän tässä nyt keksis![]()
Olisko kellään antaa vinkkiä mitä öljyä tuon kanssa vois koittaa, nyt on tebiksen synteettiset 75W-90 GL4:set...kaipaiskohan tuo jotain paksumpaa kamaa...mutta mitä?
Ladassa pahentunu toi vaihdeongelma?

Jep, näin se on tehtävä. No ajetaan vaan hissukseen ja kattellaanStefa kirjoitti:Eiköhän siellä ole kakkosen synkro antautumassa, eli eipä paljoa ole tehtävissä ilman isompaa remonttia. Ajelee sen mitä kestää tai viitsii, ja vaihtaa sitten joko sykrot tai lootan.

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Eilen oli -15 pakkasta ja sain ladan sahattua juuri ja juuri käyntiin. Nyt kun on -17 niin pyörittää niin woihan wanha wihtahousu laiskasti että ei toivoakaan lähtemisestä
Akkukin on ihan hiljattain ladattu mutta ei siinä paskaläjässä näemmä virta pysy päivää kauempaa näillä pakkasilla....
Ehän minä muuten tuota turhaan sahailisi ilman lämmitystä, mutta kun maanantaina on vielä reilusti pakkasta ja pitäisi sieltä koulusta päästä kotio ilman mitään lämmityksiä (joka on ollut kerran jo ihan hilkulla)....lämmityksen perästä tuo akun kuvatus kyllä jaksaa herättää myllyn.
Pitäskö sitä ostaa uusi akku vai mitähän tässä nyt tekis
Pitäsköhän siirtyä takas bussikyytiin kun näillä minun ajoilla ei pysy mikään akku kunnon varauksessa... 

Ehän minä muuten tuota turhaan sahailisi ilman lämmitystä, mutta kun maanantaina on vielä reilusti pakkasta ja pitäisi sieltä koulusta päästä kotio ilman mitään lämmityksiä (joka on ollut kerran jo ihan hilkulla)....lämmityksen perästä tuo akun kuvatus kyllä jaksaa herättää myllyn.
Pitäskö sitä ostaa uusi akku vai mitähän tässä nyt tekis


- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Osta uusi akku ja kokeile miten se käyttäytyy.Jokari_ kirjoitti:Eilen oli -15 pakkasta ja sain ladan sahattua juuri ja juuri käyntiin. Nyt kun on -17 niin pyörittää niin woihan wanha wihtahousu laiskasti että ei toivoakaan lähtemisestäAkkukin on ihan hiljattain ladattu mutta ei siinä paskaläjässä näemmä virta pysy päivää kauempaa näillä pakkasilla....
Ehän minä muuten tuota turhaan sahailisi ilman lämmitystä, mutta kun maanantaina on vielä reilusti pakkasta ja pitäisi sieltä koulusta päästä kotio ilman mitään lämmityksiä (joka on ollut kerran jo ihan hilkulla)....lämmityksen perästä tuo akun kuvatus kyllä jaksaa herättää myllyn.
Pitäskö sitä ostaa uusi akku vai mitähän tässä nyt tekisPitäsköhän siirtyä takas bussikyytiin kun näillä minun ajoilla ei pysy mikään akku kunnon varauksessa...

Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
No sepä se...pysyykö edes hyvässä akussa latinki kun ajaa alta 10 km päivässäRussianTUNER kirjoitti:Osta uusi akku ja kokeile miten se käyttäytyy.Jokari_ kirjoitti:Eilen oli -15 pakkasta ja sain ladan sahattua juuri ja juuri käyntiin. Nyt kun on -17 niin pyörittää niin woihan wanha wihtahousu laiskasti että ei toivoakaan lähtemisestäAkkukin on ihan hiljattain ladattu mutta ei siinä paskaläjässä näemmä virta pysy päivää kauempaa näillä pakkasilla....
Ehän minä muuten tuota turhaan sahailisi ilman lämmitystä, mutta kun maanantaina on vielä reilusti pakkasta ja pitäisi sieltä koulusta päästä kotio ilman mitään lämmityksiä (joka on ollut kerran jo ihan hilkulla)....lämmityksen perästä tuo akun kuvatus kyllä jaksaa herättää myllyn.
Pitäskö sitä ostaa uusi akku vai mitähän tässä nyt tekisPitäsköhän siirtyä takas bussikyytiin kun näillä minun ajoilla ei pysy mikään akku kunnon varauksessa...

Siihen -10 asti ei oo mitään ongelmia, mutta sen jälkeen jo laiskistuu ja -15 on jo ihan hilkulla.
Laitoin tuon keksinnön lämmitykseen, täytyy joskus tunnin päästä käydä heittämässä vähän lenkkiä ettei huomenna jäädä kotipihaan kun pitäs lähtä asioille

kautta profeetan parran

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Minä laittaisin akkulaturin lohkon kanssa samaan johtoon siten että lataus toimii samalla kuin lämmitys. Laittaa jonkun laturin kiinteästi konepellin alle siten että akun latausta ohjataan releellä, joka taas saa ohjauksen laturin käynnistyttyä. Eli kun laturi rupeaa lataamaan, se yhdistää releen avulla esim. + navan laturilta akulle. Tämä estää laturia tyhjentämästä akkua silloin kun lataus on pois päältä.
Hyvinhän tuo taas hyrähti tulille kun oli ollut 1½ lämmityksessä...ei mitään ongelmia. Mylly kyllä kuulostaa näillä pakkasilla ihan hirveältä, venttiilit naputtelevat viimisiään ja jotain kumman helinää kuuluu välillä
Myllyn perussoundi on muuttunu pikkuhiljaa entistä enemmän kilkatuksen ja naputuksen sekaiseksi konsertoksi...toivotaan ettei hajoa mikään 


- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™