Sivu 43/48

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 14.5.2011 20:29
Kirjoittaja lada.h.s
Vanteet on nyt myös lakattu, ja pölärit kiinnitetty.

Onko Tupliksissa erilaiset etukuraläpät kuin nappiksissa? Tähän on joku kötöstellyt ihan ite omat versiot jotka on ihan kauheat...
SIIS JOS JOLLAIN ON MYYDÄ SELLAISET NIIN OTTAKOON YHTEYTTÄ!

Ja onko tupliksissa erilaiset jäykemmät jouset vakiona kuin nappiksissa, kun siltä se ainakin tuntuu.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 21.5.2011 8:44
Kirjoittaja lada.h.s
Takakonttia on purettu, koko takaluukku on pois ja samoin takavalot. Maalata meinasin koko tavaranraahausosaston.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 28.5.2011 8:46
Kirjoittaja lada.h.s
Takakontti on nyt "entisöinniltään" valmis.

Hieman ihmetyttää venttiilien sisälle kantautuva ääni! Kylmällä moottorilla ääntä ei ole, mutta moottorin lämmetessä muuttuu aina vaan
voimakkaammaksi. Olisiko syynä virheellinen säätö?
Minun järjen mukaan moottorit yleensä ääntää enempi kylmänä kuin kuumana? Vinkkejä?

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 28.5.2011 13:23
Kirjoittaja Jokari
Moniaste se siellä vaan menettää ominaisuutensa tiukan raceajon jälkeen... 8)

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 3.6.2011 7:08
Kirjoittaja lada.h.s
Jokari kirjoitti:Moniaste se siellä vaan menettää ominaisuutensa tiukan raceajon jälkeen... 8)
Tiukkaa raceajoa tulee kylläkin aina silloin tällöin, mutta Teboilin moniasteita en käytä.
Onko se tosissaan öljystä kiinni? Jos on niin sitten vaihdan!

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 3.6.2011 11:14
Kirjoittaja Jokari
Venttiilikoneiston äänen hävittämiseen on kaksi tapaa:

1) Sammuta moottori
2) Vaihda moottorin tai auton merkkiä

Ei nää ole mitään silkkiperseiden moottoreita.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 7.6.2011 12:48
Kirjoittaja lada.h.s
Konepelti on nyt kiillotettu jonkun harrastaman epäonnisen maalauksen jäljen parantamiseksi! Kova työ oli mutta paremmalta näyttää!

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 21.6.2011 11:56
Kirjoittaja lada.h.s
WEBER asennettu! :o
Kyllä lähtee! 8) Orkkis ilmanputsari on asennettu väliaikaisella patentilla paikalleen. Kun isäni kerkeää saa hän metallimiehenä rakentaa ihan kunnollisen adapterin siihen.

Kumpaa virranjakajaa on parempi käyttää Weberin kanssa, keskipakosäätöistä vai alipainesäätöistä? Kumpiakin löytyy käytämättöminä hyllystä
1kpl

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 21.6.2011 12:08
Kirjoittaja Jokari
Teoriassa alipainesäätöisellä voi päästä matka-ajossa pienempään kulutukseen. Siis teoriassa.

Alipainesäätimen paras etu on että se lisää niitä muutamia kriittisiä asteita pintakaasuajossa, jota mekaanisella ennakolla ei voi saavuttaa. Pintakaasuajon seos on sen verran laihalla että se vaatii palakseen reilusti ennakkoa. Näin myöskään nykimistä ei esiinny.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 21.6.2011 12:12
Kirjoittaja lada.h.s
No sellaisen voisi sinne asentaa tässä joskus, nykyinen virranjakajakin on hieman kulunut.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 23.6.2011 0:54
Kirjoittaja Jokari
Kyllä hymyilyttää.

Kun kovinkin orkkismies taipuu, tietää että käännytystyö on tehnyt tehtävänsä.

En ole pitänyt kirjaa mutta yli 10 se on jo?

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 23.6.2011 2:02
Kirjoittaja 'aatee'
Hyvä että on eksynyt Weberi pellin alle, se tekee ihmeitä 8)

Minkä webruttimen iskit kiinni ?

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 23.6.2011 7:29
Kirjoittaja AI
'aatee' kirjoitti:Hyvä että on eksynyt Weberi pellin alle, se tekee ihmeitä
Varsinkin tuossa minun 1972 Ladassa... Todella ihmeitä!

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 23.6.2011 11:56
Kirjoittaja lada.h.s
'aatee' kirjoitti:Hyvä että on eksynyt Weberi pellin alle, se tekee ihmeitä 8)

Minkä webruttimen iskit kiinni ?
Weber DGAV. Kurkkujen koot ei nyt kirveelläkään muistu mieleen! :D
Mutta ihan hyvin tuo toimii, ehkä hieman liian rikasta antaa piha-ajossa. Täytyy tehä säätöjä ja palauttaa kaasarin orkkissäädöt takaisin sitten
kun alkaa korttia löytymään taskusta.
AI kirjoitti:Varsinkin tuossa minun 1972 Ladassa... Todella ihmeitä!
Ei aina voi onnistua, eikä läheskään joka kerta.

Tällä kertaa minulla kuitenkin onnistui.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 28.6.2011 0:28
Kirjoittaja THI-900
Se on Taunuksen DGAV - eli 26/27 sisäkurkut.