Sivu 43/56

Lähetetty: 25.1.2006 22:04
Kirjoittaja lärssön
Mulla on pelannu muuten hyvin mutta peltotiellä täräytin ölypohjan kiveen oikeen kunnolla. Pihassa hitsasin pohjaan kiinni mukuttimen ja vetäsin öljypohjan suoraks, mutta vauriota oli tullu ja öljynpaineen merkkivalo palo tyhjäkäynnillä koko ajan :cry: . Sitten joku perjantai ilta sain torilla ladalla pyörimaan rinkiä ja kasia nii nätisti että en malttanu lopettaa :twisted: ja kone sano kaput kanpiakselin laakerit leikkas kiinni :cry: . Sen jälkeen autoon vaihettiin 2.0 TC. 8)

Lähetetty: 30.1.2006 0:43
Kirjoittaja Lada-Jussi
tuli viikonloppuna ajeltua orkkisklassikolla eli Lada 2107 -90:llä noin 550 km. Sekalaisessa ajossa tavaratila täynnä romua ja lähes koko ajan vähintäänkin tyhjä peräkärry perässä oli kulutus 9,4 litraa/100 km. matkanopeus kyllä pysyi melko matalana, ei juuri yli 60 km tunnissa ajeltu paitsi moottoritiellä 80 km/h. nopeusmittarikin tuli testattua näyttötaulussa. 70 km/h mittarissa on oikea nopeus 65 km/h.

Lähetetty: 30.1.2006 18:06
Kirjoittaja 'aatee'
eka kerta jäällä 1700iillä no kylmänä ryki mut sit ku lämpes ni ei enää pahasti ja sit ku se ei lataa ni paskaimaista sitte loppujen lopuks sammuili vaa ja kokoaja piti antaa lisä virtaa ni hinaatti sit pois jäält ja 1200L varma peli viiän eli nyt yritetää saaha toi 1700i lataamaan...
eli mikä mun 1700i LADAA VAIVAA?!?!mitä epäilette
tulpat vaihetaa ainaki jos vaik pysyis sit käynnis ja ei rykis

Lähetetty: 31.1.2006 1:05
Kirjoittaja Jokari
Kilometrejä on taas kertyny ladalla melkein ilman moitteen sanaa.

Ainoa vaan että loota kautta profeetan parran on käyny renaamaan näin talvella aika hyvin. Oon tässä muutaman viikon sisään saanu kakkosen rutisemaan ilkeäst jonkun kymmenen kertaa isommalta pienemmälle vaihtaessa, myös ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa :roll: Ei auta vaikka kytkin on sinnikkäästi matossa ja rauhallisesti vaihtaa, silti satunnaisesti rutisee vaan. Ilmiö korostuu entisestään jos lada seisoo vähänkään pitempään ja sitten pitäs lähtä johonkin. Kakkosessa vaan tuntuu semmonen "pykälä" jonka yli täytyy vaan vääntää vaihde tupaan. Joskus (melkein aina) taas menee kuin kusi sukkaan.

Mitähän tässä nyt keksis :roll:

Olisko kellään antaa vinkkiä mitä öljyä tuon kanssa vois koittaa, nyt on tebiksen synteettiset 75W-90 GL4:set...kaipaiskohan tuo jotain paksumpaa kamaa...mutta mitä?

Lähetetty: 31.1.2006 1:35
Kirjoittaja destor
Enpä oikein usko että öljyillä tuosta paranisi, nuo synteettiset on sen verran arvokkaatkin ettei niitä varmaan raaski ottaa pois ihan kokeilumielessä..

Lähetetty: 31.1.2006 14:04
Kirjoittaja Stefa
Eiköhän siellä ole kakkosen synkro antautumassa, eli eipä paljoa ole tehtävissä ilman isompaa remonttia. Ajelee sen mitä kestää tai viitsii, ja vaihtaa sitten joko sykrot tai lootan.

Lähetetty: 31.1.2006 14:19
Kirjoittaja Mikkoo
Jokari_ kirjoitti:Kilometrejä on taas kertyny ladalla melkein ilman moitteen sanaa.

Ainoa vaan että loota kautta profeetan parran on käyny renaamaan näin talvella aika hyvin. Oon tässä muutaman viikon sisään saanu kakkosen rutisemaan ilkeäst jonkun kymmenen kertaa isommalta pienemmälle vaihtaessa, myös ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa :roll: Ei auta vaikka kytkin on sinnikkäästi matossa ja rauhallisesti vaihtaa, silti satunnaisesti rutisee vaan. Ilmiö korostuu entisestään jos lada seisoo vähänkään pitempään ja sitten pitäs lähtä johonkin. Kakkosessa vaan tuntuu semmonen "pykälä" jonka yli täytyy vaan vääntää vaihde tupaan. Joskus (melkein aina) taas menee kuin kusi sukkaan.

Mitähän tässä nyt keksis :roll:

Olisko kellään antaa vinkkiä mitä öljyä tuon kanssa vois koittaa, nyt on tebiksen synteettiset 75W-90 GL4:set...kaipaiskohan tuo jotain paksumpaa kamaa...mutta mitä?

Ladassa pahentunu toi vaihdeongelma? :?

Lähetetty: 31.1.2006 18:23
Kirjoittaja Jokari
Mikkoo kirjoitti:
Jokari_ kirjoitti:Kilometrejä on taas kertyny ladalla melkein ilman moitteen sanaa.

Ainoa vaan että loota kautta profeetan parran on käyny renaamaan näin talvella aika hyvin. Oon tässä muutaman viikon sisään saanu kakkosen rutisemaan ilkeäst jonkun kymmenen kertaa isommalta pienemmälle vaihtaessa, myös ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa :roll: Ei auta vaikka kytkin on sinnikkäästi matossa ja rauhallisesti vaihtaa, silti satunnaisesti rutisee vaan. Ilmiö korostuu entisestään jos lada seisoo vähänkään pitempään ja sitten pitäs lähtä johonkin. Kakkosessa vaan tuntuu semmonen "pykälä" jonka yli täytyy vaan vääntää vaihde tupaan. Joskus (melkein aina) taas menee kuin kusi sukkaan.

Mitähän tässä nyt keksis :roll:

Olisko kellään antaa vinkkiä mitä öljyä tuon kanssa vois koittaa, nyt on tebiksen synteettiset 75W-90 GL4:set...kaipaiskohan tuo jotain paksumpaa kamaa...mutta mitä?

Ladassa pahentunu toi vaihdeongelma? :?
Ehkä aavistuksen...tekstistä saa ehkä vähän väärän kuvan. Kakkoselle täytyy vaan vaihtaa äärimmäisen hitaasti, samalla kuitenkin pitää käyttää voimaa suht paljon, kumpaankin suuuntaan vaihdettaessa :roll: Kaksoispoljentaa tulee käytettyä kylmänä ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa, jolloin menee ihan hienosti tupaan.
Stefa kirjoitti:Eiköhän siellä ole kakkosen synkro antautumassa, eli eipä paljoa ole tehtävissä ilman isompaa remonttia. Ajelee sen mitä kestää tai viitsii, ja vaihtaa sitten joko sykrot tai lootan.
Jep, näin se on tehtävä. No ajetaan vaan hissukseen ja kattellaan :wink:

Lähetetty: 4.2.2006 16:07
Kirjoittaja Jokari
Eilen oli -15 pakkasta ja sain ladan sahattua juuri ja juuri käyntiin. Nyt kun on -17 niin pyörittää niin woihan wanha wihtahousu laiskasti että ei toivoakaan lähtemisestä :roll: Akkukin on ihan hiljattain ladattu mutta ei siinä paskaläjässä näemmä virta pysy päivää kauempaa näillä pakkasilla....

Ehän minä muuten tuota turhaan sahailisi ilman lämmitystä, mutta kun maanantaina on vielä reilusti pakkasta ja pitäisi sieltä koulusta päästä kotio ilman mitään lämmityksiä (joka on ollut kerran jo ihan hilkulla)....lämmityksen perästä tuo akun kuvatus kyllä jaksaa herättää myllyn.

Pitäskö sitä ostaa uusi akku vai mitähän tässä nyt tekis :roll: Pitäsköhän siirtyä takas bussikyytiin kun näillä minun ajoilla ei pysy mikään akku kunnon varauksessa... :evil:

Lähetetty: 4.2.2006 16:10
Kirjoittaja RussianTUNER
Jokari_ kirjoitti:Eilen oli -15 pakkasta ja sain ladan sahattua juuri ja juuri käyntiin. Nyt kun on -17 niin pyörittää niin woihan wanha wihtahousu laiskasti että ei toivoakaan lähtemisestä :roll: Akkukin on ihan hiljattain ladattu mutta ei siinä paskaläjässä näemmä virta pysy päivää kauempaa näillä pakkasilla....

Ehän minä muuten tuota turhaan sahailisi ilman lämmitystä, mutta kun maanantaina on vielä reilusti pakkasta ja pitäisi sieltä koulusta päästä kotio ilman mitään lämmityksiä (joka on ollut kerran jo ihan hilkulla)....lämmityksen perästä tuo akun kuvatus kyllä jaksaa herättää myllyn.

Pitäskö sitä ostaa uusi akku vai mitähän tässä nyt tekis :roll: Pitäsköhän siirtyä takas bussikyytiin kun näillä minun ajoilla ei pysy mikään akku kunnon varauksessa... :evil:
Osta uusi akku ja kokeile miten se käyttäytyy. :?:

Lähetetty: 4.2.2006 16:17
Kirjoittaja Jokari
RussianTUNER kirjoitti:
Jokari_ kirjoitti:Eilen oli -15 pakkasta ja sain ladan sahattua juuri ja juuri käyntiin. Nyt kun on -17 niin pyörittää niin woihan wanha wihtahousu laiskasti että ei toivoakaan lähtemisestä :roll: Akkukin on ihan hiljattain ladattu mutta ei siinä paskaläjässä näemmä virta pysy päivää kauempaa näillä pakkasilla....

Ehän minä muuten tuota turhaan sahailisi ilman lämmitystä, mutta kun maanantaina on vielä reilusti pakkasta ja pitäisi sieltä koulusta päästä kotio ilman mitään lämmityksiä (joka on ollut kerran jo ihan hilkulla)....lämmityksen perästä tuo akun kuvatus kyllä jaksaa herättää myllyn.

Pitäskö sitä ostaa uusi akku vai mitähän tässä nyt tekis :roll: Pitäsköhän siirtyä takas bussikyytiin kun näillä minun ajoilla ei pysy mikään akku kunnon varauksessa... :evil:
Osta uusi akku ja kokeile miten se käyttäytyy. :?:
No sepä se...pysyykö edes hyvässä akussa latinki kun ajaa alta 10 km päivässä :roll:

Siihen -10 asti ei oo mitään ongelmia, mutta sen jälkeen jo laiskistuu ja -15 on jo ihan hilkulla.

Laitoin tuon keksinnön lämmitykseen, täytyy joskus tunnin päästä käydä heittämässä vähän lenkkiä ettei huomenna jäädä kotipihaan kun pitäs lähtä asioille :roll:

kautta profeetan parran :evil:

Lähetetty: 4.2.2006 16:30
Kirjoittaja destor
Minä laittaisin akkulaturin lohkon kanssa samaan johtoon siten että lataus toimii samalla kuin lämmitys. Laittaa jonkun laturin kiinteästi konepellin alle siten että akun latausta ohjataan releellä, joka taas saa ohjauksen laturin käynnistyttyä. Eli kun laturi rupeaa lataamaan, se yhdistää releen avulla esim. + navan laturilta akulle. Tämä estää laturia tyhjentämästä akkua silloin kun lataus on pois päältä.

Lähetetty: 4.2.2006 18:42
Kirjoittaja Jokari
Hyvinhän tuo taas hyrähti tulille kun oli ollut 1½ lämmityksessä...ei mitään ongelmia. Mylly kyllä kuulostaa näillä pakkasilla ihan hirveältä, venttiilit naputtelevat viimisiään ja jotain kumman helinää kuuluu välillä :shock: Myllyn perussoundi on muuttunu pikkuhiljaa entistä enemmän kilkatuksen ja naputuksen sekaiseksi konsertoksi...toivotaan ettei hajoa mikään :roll:

Lähetetty: 4.2.2006 18:59
Kirjoittaja 'aatee'
tänää 1200L jäällä lämmityslaite jäässä :evil: hitsit se pitää sulattaa

Lähetetty: 4.2.2006 19:20
Kirjoittaja ladoilla radalle
ei saatu ladaa käyntiin tänää apuvirralla ja vedettiin mut nii jäykkä et tuli vaan nahkoneen.. nyt se makaa keskellä peltoa kun ei käymääkää ruennu.. kyseessa ventiilivikanen 1200... :lol: :lol: