Sivu 43/110
Lähetetty: 19.2.2007 18:59
Kirjoittaja Jaska HKI
Vuotavan jäähdyttimen korjaus,kun vika on pystyrivoituksessa:
Poistetaan jäähdytyslamellit vuotavan kohdan molemmin puolin.Hiotaan metallipinnalle ruuvimeisselillä,johon on kääritty hiomanauhaa.Katkaistaan vuotokohdasta,kierreteään molempia katkaistuja lamellin tynkiä itsensä ympäri.Näin muodostuneet spiraalit peitetään hyvällä epoxi-liimalla.
Lähetetty: 19.2.2007 19:32
Kirjoittaja Jaska HKI
Veli teki tämän kun pakkasta oli -30 ja autona 70-luvun Opel Kadett.
Lämmityslaitteen tehon lisääminen kun jäähdytin on jo peitetty.Vuorataan moottorin lohko kovalla 25mm:n lasivillalla ajoviiman jäähdyttävän vaikutuksen eliminoimiseksi.
Lähetetty: 19.2.2007 19:37
Kirjoittaja Jaska HKI
Maalin sekoittaminen päältäladattavalla pyykinpesukoneella:
Täysi koneellinen pyykkiä koneeseen ja pitkä linkous.Maalipurkki (iso) sidotaan leikkuulaudalla ja kuormaliinalla pesukoneen kannen päälle.Kun pyykki on pesty ja lingottu on maalikin sekoitettu.
Lähetetty: 19.2.2007 19:38
Kirjoittaja ff8728
Minä tukkesin ennen aikaan ilmanvaihtoritilät, mukamas tulee lämmin auto. Eikö mitä, sitten se vasta kylmä oli. Opetus: ilmankiertokin näyttelee jotakin osaa, kun halutaan lämmin auto.
Lähetetty: 19.2.2007 19:40
Kirjoittaja pressa
jep
pulloon on vaikea puhaltaa
ellei ilma poistu takaa niin ei lämmin pääse edestä sisälle
Lähetetty: 20.2.2007 10:13
Kirjoittaja köhmä
Jaska HKI kirjoitti:Maalin sekoittaminen päältäladattavalla pyykinpesukoneella:
Täysi koneellinen pyykkiä koneeseen ja pitkä linkous.Maalipurkki (iso) sidotaan leikkuulaudalla ja kuormaliinalla pesukoneen kannen päälle.Kun pyykki on pesty ja lingottu on maalikin sekoitettu.

Saman tapainen ohje oli jossain syksyn niksi-pirkassa selluliitin poistamiseen. Eli nojataan pyykkikoneen kulmaan takamuksella linkouksen aikaan.

Lähetetty: 20.2.2007 18:13
Kirjoittaja Midi^
Lähetetty: 20.2.2007 18:27
Kirjoittaja aon
Linkki täytyy kopioida uuteen selainikkunaan/välilehteen, että toimii

Lähetetty: 20.2.2007 19:13
Kirjoittaja RussianTUNER
Tuo etuvalokaan ei vissiin kyseiseen autoon kuulu.

Lähetetty: 28.2.2007 15:07
Kirjoittaja Jaska HKI
Halpojen silmälasien kaventaminen silmien välille sopivaksi:
Otetaan linsseistä kiinni ja kierretään linssejä 1 kierros vastakkaisiin suuntiin.Silmälasit kaventuvat arvioni mukaan 1-2 mm yhdyspidikkeen kiertyessä itsensä ympäri.
Akkuporakoneen toiminnan testaus akkulaturilla:
Katsotaan porakoneen akusta +ja- napa ja verrataan niitä akkuporakoneen kahvassa oleviin kontakteihin.Laitetaan akkulaturin hauenleuat vastaaviin kontakteihin.Pahvinpala hauenleukojen väliin ettei ne mene oikariin.Jos kysymyksessä on 9voltin kone niin laitetaan laturi 6 voltin jännitteelle.Testataan.
Lähetetty: 7.3.2007 10:13
Kirjoittaja samarai
Lähetetty: 8.3.2007 20:10
Kirjoittaja Jaska HKI
Poika rakenteli kuuosuojaimista sterokuulokkeet.Rikkinäisistä kuulokkeista otetaan kuulokeosat,jotka liitetään kulosuojaimien täytteiden paikalle.Kuitenkin niitä voi käyttää kuulosuojaimina..edes jonkinlaisina.Ainoastaan sankojen puristusvoima saisi olla pienempi.
Lähetetty: 11.3.2007 19:38
Kirjoittaja Jaska HKI
Minulla on erinäinen nippu säätöarvolehdyköitä vanhoihin autoihin.Ne tarvitsivat järjestystä.Lehdyköissä on valmiit reiät.Tällaisen tein:
Leikataan Saku olutlaatikon kannesta kansipahvit lehdykän kokoa mallina käyttäen.Päällystetään kontaktimuovilla joka on löydetty roskiksesta.Muovi on jalopuujäljitelmää.Tehdään reiät kansiin rei´ityskoneella.Laitetaan lehdykät järjestykseen nippusiteillä jotka pujotetaan kansien ja lehdyköiden läpi.Nippusiteiden päitä ei katkaista vaan liimataan ne päälykanteen ylimääräisellä jalopuusiirtomuovilla.Nyt kun kannesta käännetään niin sivut avautuvat vapaasti.
Hinta:--4 nippusidettä.
Lähetetty: 21.3.2007 20:37
Kirjoittaja khonkonen
Lähetetty: 21.3.2007 23:16
Kirjoittaja Aapo89
riemurasia äijät perillä asioista, lohkolämmitin auton sisätilassa.