Sivu 45/46
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 2.10.2015 10:14
Kirjoittaja START
14mm yläpäällä ne ainakin on. pituus sen ratkasee, o-renkaitten väli. 61mm on ainakin muistaakseni yleinen mitta
http://www.finjector.com/verkkokauppa/client/index/184/ tuolta saa uusia ev14 suuttimia järki hintaan. kun tekee tunnukset ni saa alennuksia vielä
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 2.10.2015 10:37
Kirjoittaja Mazak-
START, viittisitkö mitata ulkomitat niistä suuttimista niin puran tosta omasta nivan sarjasta suuttimet pois niin näkee onko ne saman kokoset. Ja onko ne korkeaohmiset? Voisin ne ostaa jos ei oo hirveen kalliit.
Rupee näyttään nyt siltä että karkaa taas lapasesta nää rojektit kun nappiksen vanha pakosarja ja T3/4 ahdinki on tossa ylimääräisenä. Niin ja 6 lapanen sintteri jäykällä asetelmalla. Eiköhän tossa oo rahkeita 200hv takavetokoneeseen.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 2.10.2015 20:27
Kirjoittaja START
kyl alkaa kytkin oleen kovilla
voinhan mää ne mitata kun löydän jostain. kyllä ne saabin pitäs olla korkee ohmit, mulla on siihen ev14 530 tulossa tilalle
olis tuossa kait matalaohmisia, mk3 supran suuttimiakin 12kpl...
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 2.10.2015 22:19
Kirjoittaja Mazak-
Emmä matalaohmisia halua nii ei tarvii etuvastusten kanssa kikkailla. Mahdollisimman yksinkertainen ja toimiva asennus on mulle enemmän mieleinen. Mutta ilmottele yv:llä ku oot mitannu suuttimet niin aletaan hieroo kauppaa niistä

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 8.10.2015 8:12
Kirjoittaja saquzi
Mazak- kirjoitti:Kypehne kirjoitti:no nyt löytyi suuttimetkin purkaamolta

ovat ilmeisesti jostain saabista ja korkeaohmiset ~16ohm ja 349 cc/min eiköhän näillä alkuun päästä, suuttimissa oleva numerosarja on 0 280 150 431 jos jotain sattuu kiinnostamaan.
Juu saabbiin näyttäis koodin perusteella olevan tarkoitettu. Sopivatko nämä suuttimet suoraan nivan imusarjaan ja suutinkiskoon? Ymmärsin että käytät niitä.
Jep, sopivat suoraan. Tasivat vaan kärähtää, kun kypehne starttaili autoa joskus ilman bensanpaineita ja ylikuumenivat.... jonka jälkeen tuli 500cc suuttimet?
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 19.10.2015 21:43
Kirjoittaja t tulppu
https://www.youtube.com/watch?v=Jks9ZF-YS0I
Ei varsinaisesti kuulu minun juttuihin.mutta ehkä tänne voi tämän tuoda.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 17.9.2016 18:55
Kirjoittaja jiri
Mitenkäs kun otin ahdetun 1.5 koneen ja laitoin sen nappikseen niin alkanut kone pätkimään ja seosmittari näyttää et menrr laihalle eikä ennen koneen vaihtoa tätä tehnyt kaasari on weber 32/36 dgv paineistettuna myös tankissa on kovat paineet joku paineen tasaus letkut joka yuler korkin viereen sylkee reippaasti bensaa ulos pienen ajon jälkeen ? Tätäkään ei tehnyt aijemmin oisko neuvoja
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 19.9.2016 20:16
Kirjoittaja saquzi
MIKSI tankissa on painetta? Eikö ole siis ruiskun bensapumppua ja malpassin kaasariturbosäädintä? Jos ei niin laita. Ja kaasari kannattaa varmaan putsata jos noin vaan rupee pätkimään.. Entäs jakajan kunto, tulppien kunto?
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 25.9.2016 11:35
Kirjoittaja jiri
Sähkönen bensapumppu löytyy sekä säädin oli tankin huohotusletkussa tukos einään ei tuu painetta. Kaasari putsattu ja tulpat sun muut tarkistettu vielä vaan pätkii minkä kokoiset suuttimet pitäis olla ?
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 5.10.2016 7:31
Kirjoittaja jiri
Vika löytyi haljenneesta kaasarin päälle tulevasta kotelosta. Ei kerennyt kauan toimia

ykösellä kova kiihdytys kakkosta silmään rusahdus ja sen jälkeen vinkui köynnissä joko laatikosta tai kytkimestä nyt kun laittaa vaihteen päälle ei liiku kuin 5km/h kaasupohjassa menikö kytkin vai laatikko ?kiitos vastanneille!
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 25.12.2016 0:56
Kirjoittaja jiri
Onko normaalia kaasari turbossa että ahdoilla seos mittari seilaa laidasta laitaan eli näyttää laiha -rikas edes takas sittenkun ajaa ilman että ahtaa niin näyttää vähän rikasta
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 25.12.2016 10:34
Kirjoittaja LadaJanne
onko se ykskaista seosmittari vai laajakaista? ykskaista mittari ei osaa lukea osaalueita vaan näyttää silloin juurikin noin. Täyskaasuvedolla suuntaa antavasti voi lukea onko rikkaalla vai laihalla seos. Jos tarkasti haluaa afr mitata niin laajakaista lambda putkeen ja säätämään seokset.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 12.3.2017 3:00
Kirjoittaja jiri
Unohdimpas vastata... joo ykskaista lamda kyseessä. Onko sytytys sitten väärin / ajoitus kun alkaa kesken kiihdytyksen tai kiihdytyksen loppupäässä röpeltämään ja lyömään liekkiä putkesta?
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 12.3.2017 11:52
Kirjoittaja jaketech racinteam
jiri kirjoitti:Unohdimpas vastata... joo ykskaista lamda kyseessä. Onko sytytys sitten väärin / ajoitus kun alkaa kesken kiihdytyksen tai kiihdytyksen loppupäässä röpeltämään ja lyömään liekkiä putkesta?
voi olla seos rikkaalla eli se ei pala sylinterissä vaan pakoputkessa. kipinä loppuu ja seos palaa pakoputkessa.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 12.3.2017 13:27
Kirjoittaja jiri
Hmm alkaako siis rikkaalla myös hyytymään sittenkun löysää kaasun noin 2s niin vetää taas moitetta hetken matkaa kunnes edellä mainittu toistuu