Sivu 45/110
Lähetetty: 23.4.2007 17:17
Kirjoittaja max-mannerlaatta
Ei olisi tullut pieneen mieleenikään että 1100 akkukotelo olisi noinkin monikäyttöinen
Lähetetty: 25.4.2007 11:03
Kirjoittaja Jaska HKI
Rikkoutuneesta pölynimurista lattiavalaisin.Näitä takuulla ei saa kaupasta
Poistetaan rikkoutunut moottori.Poistetaan kaapelikelasysteemi.Väliseiniä avaretaan siten että imurin sisään saadaan yhtenäinen tila.Pyörimisnopeussäädin jätetään ja kytketään siihen ylijäänyttä 2-napaista kaapelia pari metriä.Istutetaan imurin putki suoraan pölynimurin päähän siten,että kaapeli tulee imuputken sisälle.Imurin sisään laitetaan iso jätepussi joka valutetaan täyteen kuivaa hiekkaaSuljetaan pussi solmulla...kansi kiini.Imurisuutin poistetaan ja päähän asennetaan hehkulamppu ja heijastin.Voidaan myös maalata sisustukseen sopivaksi.
Käyttö:
Lattialla seisovaa laitetta potkaistaa virtakytkimestä...valo sytyy,toinen potku ...valo sammuu.Valaistusvoimakkuutta säädetään liukupotentiometriä liu'uttamalla.
Lähetetty: 25.4.2007 20:47
Kirjoittaja Ladakeho
Vanhoista vaneripohja-sängyistä saa tosi kätevästi kirjahyllyn, tai hyllykön ihan mihin tarpeeseen vain:
Otetaan kaksi sänkyä, poistetaan aspit, ja vaneripohjat ovat irti. Nostetaan sängyt pääty ylöspäin, jolloin pohjan tukipuut toimittavat valmiiksi hyllyjen kannattimien virkaa. Pohjavanereista saa sahattua hyllyt (4 kpl). Vaneria jää ylikin, siis jos haluaa ja on jotain höylälautaa nurkissa, voi hyllyjä tehdä enemmänkin.
Sitten vaan pari lautaa ruuveilla kiinni sivuille tukipuiksi, ja hops, tyylikäs massiivikoivuinen hyllykkö on valmis olohuonetta koristamaan.
Lähetetty: 25.4.2007 21:09
Kirjoittaja Lada-Jussi
tääl Lada-Farmilla on tehty vaneripohjaisesta sängystä vessan ovi, tuli hieno vessakoppi, kun se muutenkin tehtiin käytetyistä purkuosista mm. lastulevyä, vanhoja patjoja yms, oven kahvana Ladan kauhukahvat
Lähetetty: 27.4.2007 0:38
Kirjoittaja samarai
Lähetetty: 27.4.2007 9:37
Kirjoittaja Stefa
Eräs entinen kuljetusalan yrittäjä ajoi aina vastaantulevien kaistalla jos se oli vapaa. Näin ei auton jousitus painunut toispuoleisesti tien pyöreyden takia.
Lähetetty: 30.4.2007 23:57
Kirjoittaja samarai
Lähetetty: 3.5.2007 9:56
Kirjoittaja Jaska HKI
Hyvä konsti renkaiden testaamiseen jos epäilee että pinnoitus on irti:
Nostaa tunkilla toisen vetävän pyörän irti maasta.Laittaa testattavan renkaan ilmassa olevaan pyörän paikalle.Käynnistää auton ja laitaa suurimman vaihteen päälle.Nostaa kierrokset pariksi minuutiksi 3000-4000r/min,mikä vastaa renkaan kehältä noin 250km/t nopeutta koska toinen lukittu pyörä tuplaa tasauspyörän ansiosta renkaan kehänopeuden.Jos tuntuu kovaa ravistusta tai irtoava pinnoite lopsuttaa lokareihin testi on keskeytettävä.Tietenkään ei kannata olla renkaan suunnassa jos jotain sattuu lentämään.
Lähetetty: 4.5.2007 4:46
Kirjoittaja samarai
Lähetetty: 4.5.2007 8:14
Kirjoittaja Pavlovits
Miksi meillä kaikki hauska kielletään ?
Lähetetty: 4.5.2007 17:39
Kirjoittaja köhmä
Voihan integraation ihmeet

. Tuossa viimesessä kuvassa kaverilta on nähtävästi loppunut oikean puolen takavalot kesken, kun on pitänyt pyöräyttää siihen vasen takavalo ylösalaisin.

Lähetetty: 7.5.2007 0:01
Kirjoittaja Mara
Köyhää ja epäilyttävän näköistä savupiipun purkua.

Combin takaluukun lukon suojus
Lähetetty: 11.5.2007 23:40
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kuulin tässä eräänä päivänä Jokarilta, että combi-ihmisillä on ollut ongelmia takaluukunlukon likaantumisessa ja jäätymisessä. Sinne "sataa ja valuu" kaikki lika ja vesi. Combin perä on varmaan oivallinen tuollaisen tilanteen muodostumiseen.
Itsellänihän on tuossa combissa se upea Ladan oma ilmanohjain katon takaosassa, joka ohjaa ajoviiman viistopetää alas. Ei muodostu pyörteitä eikä sontaa kerry. Koko perä pysyy oivallisesti puhtaana.
Kuulin Jokarilta että Veljillä on rajan takana saatavana jonkinlaisia läppiä suojeemaan combin takakahvaa ja lukkoa. Siitäpä murha idea ja tämä köyhä patentti sitten alkoi itää mielessä.
Saatuani tänään pihan siistiksi ja valmistautuessani huomiseen Joensuuhun lähtöön keksin: Viritänpä minäkin läpän kahvan ja lukon suojaksi.
Tarvikkeet: Vanhaa saappaanvartta, sakset ja kontaktiliimaa.
Toteutus: Saappaanvarresta leikataan omaa silmää miellyttävä pala, joka muotoillaan yläosaltaan mukailemaan kahvaa ja lukkoa. Lukkohan on kahvan keskellä ja muodostaa puoliympyrän kahvan keskikohdan yläpuolelle. Levitetään kontaktiliimaa kahvan ja lukkopesän sekä sen tiivisteen yläosaan. Levitetään liimaa leikatun palan yläosaan. Saappaanvarren sisäosahan on kangastettu ja huokoinen, joten se ottaa hyvin liimaa vastaan. Annetaan kuivua riittävän kauan (n.1h). Asetetaan pala sisäpuoli alaspäin niin, että liimat tulevat vastakkain. Päälle jää siis kumipuoli. Painellaan sauma tiiviiksi ja ihaillaan tulosta vielä toisenkin tupakan verran.
Tuossa sitten pällistelin combin perää matkanpäästä. Ei siitä erottanut koko läppää. Se on aivan lukon ja kahvan muotoinen.
Huomenna sitten kovaa ajoa Joensuuhun. Saa nähdä, onko läppä vielä ensimmäisellä pysähdyspaikalla kiinni. Onhan se voinut lentää pientareita koristamaan. Idea on kuitenkin hyvä ja jos ensiyritys ei onnistu, kehittelen kiinnitystä lisää. Mitäs sanotte?

Lähetetty: 12.5.2007 1:41
Kirjoittaja Jaakkima
Miks sää menit liimaamaan sen luukkuun etkä laittanut rekisterikilven pultteihin kiinni?
Lähetetty: 12.5.2007 8:48
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
En viitsinyt tehdä kyseisestä hienoudesta niin suurta, että se olisi voitu kiinnittää rekisterikilven pulteilla. Tämä minun MurhaPatentiin on tosiaan vain takakahvan ja lukon kokoinen muuten, mutta se menee alaosastaan alemmas kuin hantaaki. Tämä systeemi ei tosiaankaan erotu (edukseen

)kovinkaan selvästi.
Kohta Joensuuhun ja eikun patenttia testaamaan. Miksei myös niitä paljon puhetta herättäneitä "nypittyjäkin". Kirjoitin suu ja vormet vaahdossa pelkää kökköä kun väitin käyttäväni vain 155 nypittyjä. Nyt oli alle livahtanut 175set. Minä otin pois vanteilta tuolloin ja kaveri rengasti. En muistanut niin tarkkaan mitkä nullit alle oli sattuneet. No ajellaan ne pois pelistä ensin. Nämä olivat vähiten perhaat. Nuukuus istki, kuten rengasjutun yhteydessä kirjoitin.
