Sivu 45/170

Lähetetty: 1.2.2007 12:27
Kirjoittaja Pavlovits
Rättisitikan jälkeen 60-luvun kylmin auto oli Skoda Octavia. Siihen aikaan joka toisen navetan takana oli Pobedan raatoja, joista sitten laitettin lämppäreitä Skodiin. Pobeda oli tunnetusti sen ajan lämpimin auto.
Vaihtotyökin oli helppo, koska silloin autoissa oli vielä kojelaudan alla reilusti tilaa, eikä mitään konsoleita eikä muita hilavitkuttimia.

Lähetetty: 1.2.2007 12:27
Kirjoittaja Pavlovits
Rättisitikan jälkeen 60-luvun kylmin auto oli Skoda Octavia. Siihen aikaan joka toisen navetan takana oli Pobedan raatoja, joista sitten laitettin lämppäreitä Skodiin. Pobeda oli tunnetusti sen ajan lämpimin auto.
Vaihtotyökin oli helppo, koska silloin autoissa oli vielä kojelaudan alla reilusti tilaa, eikä mitään konsoleita eikä muita hilavitkuttimia.

Lähetetty: 1.2.2007 12:28
Kirjoittaja Pavlovits
Rättisitikan jälkeen 60-luvun kylmin auto oli Skoda Octavia. Siihen aikaan joka toisen navetan takana oli Pobedan raatoja, joista sitten laitettin lämppäreitä Skodiin. Pobeda oli tunnetusti sen ajan lämpimin auto.
Vaihtotyökin oli helppo, koska silloin autoissa oli vielä kojelaudan alla reilusti tilaa, eikä mitään konsoleita eikä muita hilavitkuttimia.

Lähetetty: 1.2.2007 12:29
Kirjoittaja Pavlovits
Rättisitikan jälkeen 60-luvun kylmin auto oli Skoda Octavia. Siihen aikaan joka toisen navetan takana oli Pobedan raatoja, joista sitten laitettin lämppäreitä Skodiin. Pobeda oli tunnetusti sen ajan lämpimin auto.
Vaihtotyökin oli helppo, koska silloin autoissa oli vielä kojelaudan alla reilusti tilaa, eikä mitään konsoleita eikä muita hilavitkuttimia.

Lähetetty: 1.2.2007 12:29
Kirjoittaja Pavlovits
Rättisitikan jälkeen 60-luvun kylmin auto oli Skoda Octavia. Siihen aikaan joka toisen navetan takana oli Pobedan raatoja, joista sitten laitettin lämppäreitä Skodiin. Pobeda oli tunnetusti sen ajan lämpimin auto.
Vaihtotyökin oli helppo, koska silloin autoissa oli vielä kojelaudan alla reilusti tilaa, eikä mitään konsoleita eikä muita hilavitkuttimia.

Lähetetty: 1.2.2007 12:31
Kirjoittaja Pavlovits
Tuli prkl moneen kertaan, kun väiitti, että ei voi lähettää.

Lähetetty: 1.2.2007 17:28
Kirjoittaja Samara87/88
kokemuksia halvasta samarasta ja halvasta huollosta.

kuten jo aikaisemmin mainitsin, samara meni eilen huoltoon kuopion ammattiopiston osaavien poikien käsiin, tavoite oli vaihtaa jakohihna, öljyt ja suodatin.

Eilen sitten klo 8 aamulla auton jätin sinne. Klo 15.25 puhelin soi ja opettaja ilmoitti auton olevan valmis, ja että he vaihtoivat myös laturin hihnan, oli näyttäny kuluneelta. Noh sanoin hakevani auton huomenna(siis tänään)

Tänään sitten menin vähän yli kymmenen hakemaan autoa. Maksoin omasta mielestäni ihan asiallisen vähän ks. työstä, myöhempänä paljonko. Tosin mielipidekkin ehti myöhemmin muuttua.

Starttasin auton. Kaasua kun vähän käytti niin heti vingahti todella iloisesti.
Kaasua ku painaisi niin kyllä vinku. Opettaja totesi että hihna kireällä, löysätään.

sitte, 4 litran öljypötön annoin, että pistäkää siitä. Noh, oli sitten asentaja pistäny kaikki 4 litraa, öljytilan ollessa se 3.5... Epäilyt heräsivät kun ei ollu mitään purkin pohjalla...

nooh, välillä kun säätäminen kesti ja kesti, hitsit nousi aika korkeallekkin. Mutta mikä ihana tunne päästä Ladan rattiin, joka toimi kuin unelma( tai lada).

Opetus: amiska lol... kaikki mitä piti tehdä meni päin peppua. Suodatinta en oo kattonu, kenties se on liian tiukalla tai löysällä. Ihmettelisin jos se olisi täysin oikein kiinni...

Eli opetus: kannattaa tehdä kaikki itse.

Lähetetty: 1.2.2007 19:06
Kirjoittaja RussianTUNER
Itsekkin tuota autopuolta käyn niin ei meillä kyllä ole tuollaista touhua siellä ollut. :shock: Öljymäärät tarkistetaan aina kirjoista taikka koneelta ennenkuin uutta lisätään. Mutta osa porukasta on hieman laiskoja ja heitä ei jaksa kiinnostaa niin on työnlaatukin huonompaa kuin niillä ketkä jaksavat tehdä ja kiinnostaa tehdä. Ensimmäistä vuotta käyn. :roll:

Lähetetty: 1.2.2007 20:18
Kirjoittaja Samara87/88
no hei. Jos voimasähköpuolella aateltas samalla tavalla että ei tässä justiinsa, niin porukkaa alkas kuolla.

Jos auton vie huoltoon, ja siitä otetaan edes nimellinen maksu, olettaa että auto tulee vähintään samassa kunnossa, mielellään paremmassa takasi.

Sille ei voi mitään jos vähän pitempään menee ku opettelee vasta, yms, se ei haittaa, mutta jos tekee ihan selkeitä huolimattomuusvirheitä niin kyllä siitä on lupa kautta profeetan parran vähä punaista nähdä.

Katotaa ku viet Toyotasi huoltoon ja paukahtaa liian kireälle laitettu hihna jossai motarilla ja venttiilit solmussa, naurattaako.

nooh, kaikki kuitenki hyvin päättyi. Mut ei tollanen oo kyl sellasta mitä pitäs sulattaa, niinku ^^tossa ylempi kirjoittaja sanoikin...


Eli hinta. Koko paska maksoi 84e ja risat, josta:

Jakohihnan vaihdon osuus. n.20e
jakohihnan kiristinrulla n. 45e
laturin hihna n 7e
muutama euro öljynvaihdosta yms pienestä, kuitti on autossa en ulkoa ihan muista. mut tollai suunnilleen jakautui.

öljyt+suodatin erikseen ite hankin jo ajat sitten. samoin jakohihnan.

Lähetetty: 2.2.2007 10:14
Kirjoittaja Samara87/88
Jos niihin sokeasti luottaisi en olisi öljyjä tai muuta vastaavaa ruvennu tarkistelemaan, ja tosiaankin ite olisin muuten tehny, ku ei tuo jakohihnan vaihto tuohon kamalan vaativa operaatio ole, mutta kun -15c kerrostalon pihalla auton purkaminen ekaa kertaa ei oikein innostanu.

itehä tuota tosiaan kannattaa laitella, koska jos kosahtaa tiellekkin niin ei oo sit sormi suussa.

Mutta eihänse kosahda :wink:

Lähetetty: 2.2.2007 10:33
Kirjoittaja ,_,/ukka
No kun näitä kokemuksia lukee, niin ei ne Delta-auton huollotkaan aina niin ammattimaisilta vaikuta, laskut kylläkin :lol:

,_/ukka

Lähetetty: 2.2.2007 16:16
Kirjoittaja Lada-Jussi
joo mitä huoltoihin tulee, niin ennemmin aina ajelin luottavaisin mielin teetetyn työn jälkeen (mikä tahansa ammattikorjaamo), kun omien remppojen jälkeen miettii ja epäilee puolivuotta, että kestääköhän. Nyt kun on kuullut täällä ja muuallakin korjaamoiden työn seuraamuksista, niin huomaa ettei niidenkään varaan voi laskea, ainut että hintaa vasten saa takuun. Ei takuukaan paljon lämmitä jos auto ryytyy ja se pitää taas hinailla korjaamolle takaisin.

lämmityslaitteesta taas sen verran, että taidankin itse olla vähän viluinen, kun kaveri oli kyydissä sen tarvitsi saada jo lämppäriä pienemmälle, kun on niin kuuma. Tänään pesin auton pihalla, jätin auton käymään ja sisälle pistin puhaltimen puhaltamaan kuumaa ilmaa. Pesun jälkeen auton sisällä oli tosissaan kuuma, ajoviiman puute oli vähän nostanut koneen lämpöä korkeammalle verrattuna ajoon. kyllä se lämppäri taitaa kuitenkin toimia, mutta takavedon lukemiin ei lämmössä päästä.

Lähetetty: 2.2.2007 19:59
Kirjoittaja Jokari
Kyllä lämpöä pitää olla, ja sitähän takavedossa piisaa, samarasta en taas tiedä...pikkasen vaan tänään korpes kun pitempää siivua ajoi, hana ei sulkeudu kunnolla vaikka näyttää olevan kiinni. Oikeasti tulee aivan järjettömän kuuma, mikään muu auto ei kuumene niinkuin takavetolada. Sitten kun laittaa kaikki vivut vasemmalle niin kohta on ikkunat huurussa. Pikkasen raottaa raitisilmavipua niin kohta on taas turkkilainen höyrysauna valmis Kuva

Mitä oliskaan elämä ilman takavetoa ja kaikkia sen omituisuuksia Kuva

Lähetetty: 2.2.2007 22:19
Kirjoittaja Samara87/88
varmaan jo paatuneet ladistit tämän tietää, mutta varoituksen sana jonka tuttava oppi kantapään kautta:

älä koskaan pese autoasi jos on valot päällä.

Tuttava pesi Primeransa pakkasella, suihkutti vettä auton valoille ja molemmat umpioiden laseista räsähtivät rikki.

tuli mieleen ko ylempänä puhuttiin autonpesusta auto käynnissä...

Ei varmaan ollu eka eikä viimenen jolle noin kävi...

Lähetetty: 3.2.2007 7:02
Kirjoittaja Nonnis
^Jep mutta joku voi keksiä vaikkapa huoltoasemalla pyyhkästä valoja ja räts . Nimim. sumuvalo halki.