Mulla tuossa 30v. ikäisessä mursu 280 TE:ssä on vain 180 hv, kun siihen aikaan autot oli tosi heikotehoisia. Siinä on koneena väärä vitonen, eikun suora kutonen.START kirjoitti:alfa romeo 75 1600 twin cam
alumiini lohko, laatikko taka-akselilla, takalevyt "perän päässä" eli vetareiden "väärässä päässä" dellorton 40mm tuplat, vääntösauva jouset edessä, 110heppaa
Mutta on siinä jotain eroa nykypäivän Corolloihin, Ladoihin, fiateihin. Nääs kun esim ooppeli astralla ajaa nelosella kuuttakymppiä, ja sitten survaisee kaasupolkimen pohjaan, niin se tukehtuu, alkaa kakoa ja kuuluu kummallinen " mooooooo" ääni ja sitten pikkuhiljaa se alkaa nostaa nopeutta ja kiihtyvyys saadaan aikaan vain nostamalla kaasujalkaa.
Tämä mun vanha mursun rumilus käyttäytyy ihan erilailla. Kun ajelet kuuttakymppiä ja sitten survaiset kaasupolkimen pohjaan, niin tapahtuu näin: salamannopea kick-down ja sitten se ärjäisee ja sitten kannattaa pitää lujasti ratista kiinni ja alkaa etsiä jarrupoljinta..
Tietenkin tuo on aivan järjetön tempaus, lisää vaan ilmaston lämpenemistä. Ja muutenkin yleisellä tiellä tuomittava teko.