Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
no niin päässyt Sakke vihdoin laatuautoon käsiksi. Jos halvalla sai, niin Helsingissä tolla tekee kovan tilin, itä ja etelän naapurit käy siellä imuroimassa kaikki Sedanit kovaan hintaan. Mutta kannattaa harkita auton säilyttämistä itsellä on se kuitenkin aivan huippu käyttöauto, paras mitä Lada tuotannosta löytyy.

Otinpa varmuuden vuoksi autosta muutaman kuvankin arkistoihin josko se riistetään minulta jo ennen seuraavaa valoisaa aikaa.
Otan kyllä ostotarjouksia vastaan, jos joku tarvitsee tuommoista hyvää käyttöautoa itselleen. Katsastettu tammikuussa. Vetokoukku. Lohkolämmitin. Kahdet renkaat. Vaihdossa käy myös esmes hyvä takapotku, joka on originaali.
SEDAN
SEDAN
SEDAN
SEDAN
Otan kyllä ostotarjouksia vastaan, jos joku tarvitsee tuommoista hyvää käyttöautoa itselleen. Katsastettu tammikuussa. Vetokoukku. Lohkolämmitin. Kahdet renkaat. Vaihdossa käy myös esmes hyvä takapotku, joka on originaali.
SEDAN
SEDAN
SEDAN
SEDAN
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Kyllä 110 hakkaa mennen tullen sedan samaran käyttöautona. Nuo ovat kuitenkin jo kaikki sen ikäisiä että alkavat olemaan siinä kunnossa..Lada-Jussi kirjoitti:no niin päässyt Sakke vihdoin laatuautoon käsiksi. Jos halvalla sai, niin Helsingissä tolla tekee kovan tilin, itä ja etelän naapurit käy siellä imuroimassa kaikki Sedanit kovaan hintaan. Mutta kannattaa harkita auton säilyttämistä itsellä on se kuitenkin aivan huippu käyttöauto, paras mitä Lada tuotannosta löytyy.
Muutenkin 110:n laatu ja viihtyvyys / mukavuus on kuin toiselta laneetalta.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kuvista äkkiseltään päätellen aikakin jättää jälkensä vaikka kilometrejä ei paljon olekaan, mutta jos tuollaisen haluaa niin ei paljoa voi ronklata, itekin vaihdoin HB:n vähän kalliimpaan sedaniin ja jolla on enemmän ajettu ja vielä enemmän huoltoja tekemättä yms. ja auto on vielä standart varustein. et sakke tullut katsoneeksi sitä versiokoodia tyyppikilvestä? olisko 21099-20-138?
tosta Samara <-> 110 on ehkä makuasioita osittain, kummassakin on käytettynä harminsa ja 110:ssä on enemmän kaikkea mistä voi muodostua enemmän harmia jos vaan sattuu hajoomaan ja tietysti se hankinta hinnan ero.
ajoin viikonloppuna samana iltana 21099-21-138 vm-95, 21083-S20-130 vm-01 ja 2112-S20-130 vm-01 autoilla. Pakko myöntää oman tappioksi että se oli kaikkein laiskin, johtuen varmasti teho erosta 71hv, 76hv, 91hv, mutta paikaltaan lähdössä tuo pienempi Samara oli kyllä tolkuttoman ketterä, ehkä johtuu osin välityksistä painon lisäksi. 2112:lla kyllä pääsee taloudellisempaan ajoon yli 90 km/h nopeuksissakin, joihin nämä muut ei enää kykene, huiputkin (joskin niillä mitään tekee) jää Samaroissa heikommaksi.
Tietysti noissa uudemmissa oli kaikki siistimpää, joka osittain johtuu vähistä omistajistakin, 21083 on peräti yhden omistajan auto, 21099 jo pidempiaikainen kiertopalkinto. auton ulkonäköön liittyvät seikat on makuasioita joten niistä ei liene kertomista. Vanhan etuna on rakenteen yksinkertaisuus, esim. ajonestolaitetta ei ole -95:ssä, näitä autoje seuranneena noiden uudempien Bosch ruisku on osoittautunut huonommaksi. Jotain kertonee myös että 21083:a olin noutamassa hoidosta kun oli ryytynyt pakkasilla ja 2112:sta olin viemässä korjattavaksi, 21099:llä siirryttiin paikasta toiseen. Samaroissa pystyi lukitsemaan ovet halutessaan, 2112:ssa sitä ei kannata tehdä, kun kuljettajan ovi ei välttämättä aukea enää ilman verhoilujen purkamista. kerrottakoon vielä, että autoilla on kilometrejä takana 21099: 175tkm, 21083: 100tkm, 2112: 90tkm
tosta Samara <-> 110 on ehkä makuasioita osittain, kummassakin on käytettynä harminsa ja 110:ssä on enemmän kaikkea mistä voi muodostua enemmän harmia jos vaan sattuu hajoomaan ja tietysti se hankinta hinnan ero.
ajoin viikonloppuna samana iltana 21099-21-138 vm-95, 21083-S20-130 vm-01 ja 2112-S20-130 vm-01 autoilla. Pakko myöntää oman tappioksi että se oli kaikkein laiskin, johtuen varmasti teho erosta 71hv, 76hv, 91hv, mutta paikaltaan lähdössä tuo pienempi Samara oli kyllä tolkuttoman ketterä, ehkä johtuu osin välityksistä painon lisäksi. 2112:lla kyllä pääsee taloudellisempaan ajoon yli 90 km/h nopeuksissakin, joihin nämä muut ei enää kykene, huiputkin (joskin niillä mitään tekee) jää Samaroissa heikommaksi.
Tietysti noissa uudemmissa oli kaikki siistimpää, joka osittain johtuu vähistä omistajistakin, 21083 on peräti yhden omistajan auto, 21099 jo pidempiaikainen kiertopalkinto. auton ulkonäköön liittyvät seikat on makuasioita joten niistä ei liene kertomista. Vanhan etuna on rakenteen yksinkertaisuus, esim. ajonestolaitetta ei ole -95:ssä, näitä autoje seuranneena noiden uudempien Bosch ruisku on osoittautunut huonommaksi. Jotain kertonee myös että 21083:a olin noutamassa hoidosta kun oli ryytynyt pakkasilla ja 2112:sta olin viemässä korjattavaksi, 21099:llä siirryttiin paikasta toiseen. Samaroissa pystyi lukitsemaan ovet halutessaan, 2112:ssa sitä ei kannata tehdä, kun kuljettajan ovi ei välttämättä aukea enää ilman verhoilujen purkamista. kerrottakoon vielä, että autoilla on kilometrejä takana 21099: 175tkm, 21083: 100tkm, 2112: 90tkm

- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
viime yönä näin karmean unen jossa kaikki irtain ja sterkat oli ryöstetty samarasta, jopa wunderbaum ja karvanopat
Onneksi se oli vain unta.
Tänään samara pääsee jakeluautoksi. Otin pienipalkkaisen osa-aika työn erään nimeltämainitsemattoman firman leivissä, ja jaan lehtiä eräällänimeltämainitsemattomalla paikkakunnalla. Ompahan jotain käyttöä tolle autolle, ja jokin järkevä (teko)syy pitää sitä. Välitöntä tarvetta autolle ei siis ole, mutta ei sitä ilmankaan voi elää
No nyt on tarve.

Onneksi se oli vain unta.
Tänään samara pääsee jakeluautoksi. Otin pienipalkkaisen osa-aika työn erään nimeltämainitsemattoman firman leivissä, ja jaan lehtiä eräällänimeltämainitsemattomalla paikkakunnalla. Ompahan jotain käyttöä tolle autolle, ja jokin järkevä (teko)syy pitää sitä. Välitöntä tarvetta autolle ei siis ole, mutta ei sitä ilmankaan voi elää

No nyt on tarve.
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
En tullut vaikka katsoinkin.Lada-Jussi kirjoitti: et sakke tullut katsoneeksi sitä versiokoodia tyyppikilvestä? olisko 21099-20-138?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jes, ihanaa kiitos, nyt tuntuu hyvältäsakke kirjoitti:En tullut vaikka katsoinkin.Lada-Jussi kirjoitti: et sakke tullut katsoneeksi sitä versiokoodia tyyppikilvestä? olisko 21099-20-138?


Tervehdys vaan täältäkin, uutena kirjoittajana, mutta pitkäaikaisena kävijänä päätin liittyä foorumille, kun on muutamia ladailukokemuksia jaettavana.
Mutta itse asiaan, eli Samaraan. Oma autoni on ollut nyt 2 päivää korjaamolla jarrurempan vuoksi ja sain siksi aikaa lainaani -93 mallisen 1300cc kaasarisamaran. Kyseinen auto on saanut osakseen huonoa huoltoa ja vähäistä käyttöä, eli tahtoo sanoa että ongelmia tiedossa. Eilen en päässyt lähtemään töihin, koska autoa ei saanut käyntiin. Lopulta se käynnistyi mäkistartilla. Tänään sama juttu, mutta taas mäkistartilla käyntiin ja töissä sitten työkaverin antamalla apuvirralla käyntiin. Auton akku on siis finaalissa, mikä näillä säillä on ikävämpi juttu
Huomenna pitänee sponsoroida auton omistajaa uudella akulla, jos vaikka pääsisi eroon edes käynnistysongelmista. Muita ongelmia autossa:
-Renkaat TODELLA huonot, pinnoitetut pari talvea ajetut renkaat, sivuttaispitoa ei siis ole
-toinen etuiskari aivan loppu
-kaasua painettaessa auto meinaa tukehtua, osaisiko joku veikata ongelmaa? kone siis ei aluksi ota kierroksia vaan nykii ja röpeltää.
-vaihteistossa 5. vaihde ujeltaa, 2. vaihde jyristää, muut toimivat joten kuten hyvin
Tässä näitä ongelmia nyt sitten oli. Ai niin, kävin äsken vielä tankkaamassa ja kulutus maantieajossa ollut lähes 12 litraa
Loppuun vielä kysymys: onko normaalia, että Samarassa kaikki sähkölaitteet toimivat vaikka virta olisi pois ja avain poissa lukosta? Huomasin nimittäin äsken, että jopa jarruvalot palavat vaikka autosta olisi virrat kytketty pois.
Mutta itse asiaan, eli Samaraan. Oma autoni on ollut nyt 2 päivää korjaamolla jarrurempan vuoksi ja sain siksi aikaa lainaani -93 mallisen 1300cc kaasarisamaran. Kyseinen auto on saanut osakseen huonoa huoltoa ja vähäistä käyttöä, eli tahtoo sanoa että ongelmia tiedossa. Eilen en päässyt lähtemään töihin, koska autoa ei saanut käyntiin. Lopulta se käynnistyi mäkistartilla. Tänään sama juttu, mutta taas mäkistartilla käyntiin ja töissä sitten työkaverin antamalla apuvirralla käyntiin. Auton akku on siis finaalissa, mikä näillä säillä on ikävämpi juttu

Huomenna pitänee sponsoroida auton omistajaa uudella akulla, jos vaikka pääsisi eroon edes käynnistysongelmista. Muita ongelmia autossa:
-Renkaat TODELLA huonot, pinnoitetut pari talvea ajetut renkaat, sivuttaispitoa ei siis ole
-toinen etuiskari aivan loppu
-kaasua painettaessa auto meinaa tukehtua, osaisiko joku veikata ongelmaa? kone siis ei aluksi ota kierroksia vaan nykii ja röpeltää.
-vaihteistossa 5. vaihde ujeltaa, 2. vaihde jyristää, muut toimivat joten kuten hyvin
Tässä näitä ongelmia nyt sitten oli. Ai niin, kävin äsken vielä tankkaamassa ja kulutus maantieajossa ollut lähes 12 litraa

Loppuun vielä kysymys: onko normaalia, että Samarassa kaikki sähkölaitteet toimivat vaikka virta olisi pois ja avain poissa lukosta? Huomasin nimittäin äsken, että jopa jarruvalot palavat vaikka autosta olisi virrat kytketty pois.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
-93 Samara on tuolla maankuululla surkealla vähäpäästöisellä Axtec tekniikalla, jos sitä tekniikkaa ei pidä kuin kipeetä kyr... tai jotain niin ongelmia tulee juuri käynnistymisessä, käynnissä ja kulutuksessa sekä päästöjen kanssa viimeistään katsastuksessa.

- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
On ulissut jo 5tkm ostohetkestä alkaen (ajettu 213tkm) ja mitään hajua milloin toi alkoi. Eli en ota stressia tos asiassa.Samara87/88 kirjoitti:itelläki vitonen hiukan ujeltaa, onko lopun alkua??
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä
, 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä

Galleriassa
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
Kiitos tiedoista, mitä toiselta autoa paljon käyttäneeltä kuulin niin tuossakin tuo vitonen on huutanut alusta asti, autolla siis ajettu nyt 95 tkm. Tuo tekniikkapuoli tuossa tosiaan on aika huonolla tolalla, koska auton omistaja on tarkka periaatteistaan, eli ilman hänen lupaansa on turha mennä autoa korjaamaan tai korjauttamaan. Meinasin jo käydä ostamassa uuden akunkin omaan laskuuni, mutta kuulin sitten, että ei parane mennä tekemään sitä virhettä jos väleissä haluaa pysyä
No täytyy tänään yrittää vähän suostutella edes uusi akku ostamaan, koska nuo molemmat akut ovat tosiaan sitä luokkaa, että niistä herkiää virtaa yhteen käynnistykseen ja se on sitten siinä eli ajo pisteestä A pisteeseen B -> akku irti ja sisälle lataukseen. Eilen tosiaan oli onni, että pyysin kaverilta käynnistysapua jo töihin mennessä koska omin voimin kottero ei suostunut edes inahtamaan.

No täytyy tänään yrittää vähän suostutella edes uusi akku ostamaan, koska nuo molemmat akut ovat tosiaan sitä luokkaa, että niistä herkiää virtaa yhteen käynnistykseen ja se on sitten siinä eli ajo pisteestä A pisteeseen B -> akku irti ja sisälle lataukseen. Eilen tosiaan oli onni, että pyysin kaverilta käynnistysapua jo töihin mennessä koska omin voimin kottero ei suostunut edes inahtamaan.
No niin, tänään tuli autoa vähän tutkittua tarkemmin tallissa ja irroitettiin solenoidi. Täytyy huomenna käydä biltemasta kyselemässä uutta tilalle. Samalla varmaan pitää ostaa uudet startin hiiletkin. Ennen irroitusta tilanne oli mennyt jo sellaiseksi, että avainta kääntämällä kuului vain hillitön rutina, nopea tasainen naputus.