Kokemuksia halvasta Samarasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

no niin päässyt Sakke vihdoin laatuautoon käsiksi. Jos halvalla sai, niin Helsingissä tolla tekee kovan tilin, itä ja etelän naapurit käy siellä imuroimassa kaikki Sedanit kovaan hintaan. Mutta kannattaa harkita auton säilyttämistä itsellä on se kuitenkin aivan huippu käyttöauto, paras mitä Lada tuotannosta löytyy.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
sakke
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1019
Liittynyt: 26.9.2003 0:02
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakke »

Otinpa varmuuden vuoksi autosta muutaman kuvankin arkistoihin josko se riistetään minulta jo ennen seuraavaa valoisaa aikaa.

Otan kyllä ostotarjouksia vastaan, jos joku tarvitsee tuommoista hyvää käyttöautoa itselleen. Katsastettu tammikuussa. Vetokoukku. Lohkolämmitin. Kahdet renkaat. Vaihdossa käy myös esmes hyvä takapotku, joka on originaali.

SEDAN
SEDAN
SEDAN
SEDAN
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Lada-Jussi kirjoitti:no niin päässyt Sakke vihdoin laatuautoon käsiksi. Jos halvalla sai, niin Helsingissä tolla tekee kovan tilin, itä ja etelän naapurit käy siellä imuroimassa kaikki Sedanit kovaan hintaan. Mutta kannattaa harkita auton säilyttämistä itsellä on se kuitenkin aivan huippu käyttöauto, paras mitä Lada tuotannosta löytyy.
Kyllä 110 hakkaa mennen tullen sedan samaran käyttöautona. Nuo ovat kuitenkin jo kaikki sen ikäisiä että alkavat olemaan siinä kunnossa..
Muutenkin 110:n laatu ja viihtyvyys / mukavuus on kuin toiselta laneetalta.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kuvista äkkiseltään päätellen aikakin jättää jälkensä vaikka kilometrejä ei paljon olekaan, mutta jos tuollaisen haluaa niin ei paljoa voi ronklata, itekin vaihdoin HB:n vähän kalliimpaan sedaniin ja jolla on enemmän ajettu ja vielä enemmän huoltoja tekemättä yms. ja auto on vielä standart varustein. et sakke tullut katsoneeksi sitä versiokoodia tyyppikilvestä? olisko 21099-20-138?

tosta Samara <-> 110 on ehkä makuasioita osittain, kummassakin on käytettynä harminsa ja 110:ssä on enemmän kaikkea mistä voi muodostua enemmän harmia jos vaan sattuu hajoomaan ja tietysti se hankinta hinnan ero.

ajoin viikonloppuna samana iltana 21099-21-138 vm-95, 21083-S20-130 vm-01 ja 2112-S20-130 vm-01 autoilla. Pakko myöntää oman tappioksi että se oli kaikkein laiskin, johtuen varmasti teho erosta 71hv, 76hv, 91hv, mutta paikaltaan lähdössä tuo pienempi Samara oli kyllä tolkuttoman ketterä, ehkä johtuu osin välityksistä painon lisäksi. 2112:lla kyllä pääsee taloudellisempaan ajoon yli 90 km/h nopeuksissakin, joihin nämä muut ei enää kykene, huiputkin (joskin niillä mitään tekee) jää Samaroissa heikommaksi.

Tietysti noissa uudemmissa oli kaikki siistimpää, joka osittain johtuu vähistä omistajistakin, 21083 on peräti yhden omistajan auto, 21099 jo pidempiaikainen kiertopalkinto. auton ulkonäköön liittyvät seikat on makuasioita joten niistä ei liene kertomista. Vanhan etuna on rakenteen yksinkertaisuus, esim. ajonestolaitetta ei ole -95:ssä, näitä autoje seuranneena noiden uudempien Bosch ruisku on osoittautunut huonommaksi. Jotain kertonee myös että 21083:a olin noutamassa hoidosta kun oli ryytynyt pakkasilla ja 2112:sta olin viemässä korjattavaksi, 21099:llä siirryttiin paikasta toiseen. Samaroissa pystyi lukitsemaan ovet halutessaan, 2112:ssa sitä ei kannata tehdä, kun kuljettajan ovi ei välttämättä aukea enää ilman verhoilujen purkamista. kerrottakoon vielä, että autoilla on kilometrejä takana 21099: 175tkm, 21083: 100tkm, 2112: 90tkm
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

viime yönä näin karmean unen jossa kaikki irtain ja sterkat oli ryöstetty samarasta, jopa wunderbaum ja karvanopat :evil:

Onneksi se oli vain unta.

Tänään samara pääsee jakeluautoksi. Otin pienipalkkaisen osa-aika työn erään nimeltämainitsemattoman firman leivissä, ja jaan lehtiä eräällänimeltämainitsemattomalla paikkakunnalla. Ompahan jotain käyttöä tolle autolle, ja jokin järkevä (teko)syy pitää sitä. Välitöntä tarvetta autolle ei siis ole, mutta ei sitä ilmankaan voi elää :cry:

No nyt on tarve.
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
sakke
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1019
Liittynyt: 26.9.2003 0:02
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakke »

Lada-Jussi kirjoitti: et sakke tullut katsoneeksi sitä versiokoodia tyyppikilvestä? olisko 21099-20-138?
En tullut vaikka katsoinkin.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

sakke kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti: et sakke tullut katsoneeksi sitä versiokoodia tyyppikilvestä? olisko 21099-20-138?
En tullut vaikka katsoinkin.
jes, ihanaa kiitos, nyt tuntuu hyvältä :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
silentti

Viesti Kirjoittaja silentti »

Tervehdys vaan täältäkin, uutena kirjoittajana, mutta pitkäaikaisena kävijänä päätin liittyä foorumille, kun on muutamia ladailukokemuksia jaettavana.

Mutta itse asiaan, eli Samaraan. Oma autoni on ollut nyt 2 päivää korjaamolla jarrurempan vuoksi ja sain siksi aikaa lainaani -93 mallisen 1300cc kaasarisamaran. Kyseinen auto on saanut osakseen huonoa huoltoa ja vähäistä käyttöä, eli tahtoo sanoa että ongelmia tiedossa. Eilen en päässyt lähtemään töihin, koska autoa ei saanut käyntiin. Lopulta se käynnistyi mäkistartilla. Tänään sama juttu, mutta taas mäkistartilla käyntiin ja töissä sitten työkaverin antamalla apuvirralla käyntiin. Auton akku on siis finaalissa, mikä näillä säillä on ikävämpi juttu :(
Huomenna pitänee sponsoroida auton omistajaa uudella akulla, jos vaikka pääsisi eroon edes käynnistysongelmista. Muita ongelmia autossa:

-Renkaat TODELLA huonot, pinnoitetut pari talvea ajetut renkaat, sivuttaispitoa ei siis ole
-toinen etuiskari aivan loppu
-kaasua painettaessa auto meinaa tukehtua, osaisiko joku veikata ongelmaa? kone siis ei aluksi ota kierroksia vaan nykii ja röpeltää.
-vaihteistossa 5. vaihde ujeltaa, 2. vaihde jyristää, muut toimivat joten kuten hyvin

Tässä näitä ongelmia nyt sitten oli. Ai niin, kävin äsken vielä tankkaamassa ja kulutus maantieajossa ollut lähes 12 litraa :shock:

Loppuun vielä kysymys: onko normaalia, että Samarassa kaikki sähkölaitteet toimivat vaikka virta olisi pois ja avain poissa lukosta? Huomasin nimittäin äsken, että jopa jarruvalot palavat vaikka autosta olisi virrat kytketty pois.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ei ne nyt kaikki sähkölaitteet pitäs ilman virtaa pelata :? Jarruvalot kyllä palaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

-93 Samara on tuolla maankuululla surkealla vähäpäästöisellä Axtec tekniikalla, jos sitä tekniikkaa ei pidä kuin kipeetä kyr... tai jotain niin ongelmia tulee juuri käynnistymisessä, käynnissä ja kulutuksessa sekä päästöjen kanssa viimeistään katsastuksessa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

itelläki vitonen hiukan ujeltaa, onko lopun alkua??
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Samara87/88 kirjoitti:itelläki vitonen hiukan ujeltaa, onko lopun alkua??
On ulissut jo 5tkm ostohetkestä alkaen (ajettu 213tkm) ja mitään hajua milloin toi alkoi. Eli en ota stressia tos asiassa.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä ;) , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

nii se on itelläki ostosta asti ujeltanu. Vonkukoon. 5500km ajellu ite tolla...
129tkm ajettu
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
silentti

Viesti Kirjoittaja silentti »

Kiitos tiedoista, mitä toiselta autoa paljon käyttäneeltä kuulin niin tuossakin tuo vitonen on huutanut alusta asti, autolla siis ajettu nyt 95 tkm. Tuo tekniikkapuoli tuossa tosiaan on aika huonolla tolalla, koska auton omistaja on tarkka periaatteistaan, eli ilman hänen lupaansa on turha mennä autoa korjaamaan tai korjauttamaan. Meinasin jo käydä ostamassa uuden akunkin omaan laskuuni, mutta kuulin sitten, että ei parane mennä tekemään sitä virhettä jos väleissä haluaa pysyä :roll:

No täytyy tänään yrittää vähän suostutella edes uusi akku ostamaan, koska nuo molemmat akut ovat tosiaan sitä luokkaa, että niistä herkiää virtaa yhteen käynnistykseen ja se on sitten siinä eli ajo pisteestä A pisteeseen B -> akku irti ja sisälle lataukseen. Eilen tosiaan oli onni, että pyysin kaverilta käynnistysapua jo töihin mennessä koska omin voimin kottero ei suostunut edes inahtamaan.
silentti

Viesti Kirjoittaja silentti »

No niin, tänään tuli autoa vähän tutkittua tarkemmin tallissa ja irroitettiin solenoidi. Täytyy huomenna käydä biltemasta kyselemässä uutta tilalle. Samalla varmaan pitää ostaa uudet startin hiiletkin. Ennen irroitusta tilanne oli mennyt jo sellaiseksi, että avainta kääntämällä kuului vain hillitön rutina, nopea tasainen naputus.
Vastaa Viestiin