Sivu 48/78

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 25.6.2011 11:04
Kirjoittaja AI
Ai niin, OY-Ladassa (1972) meni toukokuussa katsastus umpeen. Eikä sitä nyt ole tarkoituskaan katsastaa ihan lähiaikoina. Ei sen takia etteikö sitä pystyisi katsastamaan vaan kun en yksinkertaisesti tarvitse koko laitetta. Olkoon tallissa jemmassa vaikka kymmenen vuotta! Vikalista on tuossa seinällä ja kopio autossa:
- Vasemman takalokarin takaosassa alhaalla pieni reikä.
- Taka-akselin kardaanin puoleinen stefa vuotaa.
- Etupäässä joku kolisee oikealla.
- Valonvaihdin.
- Naarmuinen tuulilasi.
Ei siis kovin paha.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 26.6.2011 19:23
Kirjoittaja AI
Käytin tulppia irti kun tuo tuota öljyä jonkin verran kuluttaa. Ykkös- ja kolmospytyn tulppien sivuelektrodissa oli aavistuksen vaalea karstaa, putsailin teräsharjalla ja laitoin takaisin. Sitten kun perjantaiaamuna kaataa öljyä maksimimerkkiin asti on Lada kunnossa kesälomareissua varten!

Tulipas tänään pirullinen lukema mittariin, 66666!

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 28.6.2011 19:04
Kirjoittaja AI
Ähertelin nuo 6x9" kaiuttimet takaikkunalle pois laatikoista kumisemasta. Melkoinen homma oli kahden reiän kanssa! Kyllä ääni hiukan parani ja ulkonäkö huomattavasti. Krokuksen tuotantoa vasta muutama biisi kuunneltu, miten lie nykymusa sitten jytkii... Kaiuttimet ovat Sonyn 60 euroa maksavat eli ei varmastikaan parhaat mahdolliset mutta helppo nuo nyt on parempiin vaihtaa jos siltä tuntuu.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 1.7.2011 7:51
Kirjoittaja AI
Reilun tunnin päästä starttaa Lada trip to Arctic Ocean 2011! Väliaikatietoja laitan jos jostain netti löytyy. Ja kulkuvälineenähän on tuo näyttelytason 1972 Lada, KZL-9.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 1.7.2011 14:58
Kirjoittaja THI-900
Hyvä AI! Sissi oot!

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 8.7.2011 7:30
Kirjoittaja AI
Uimareissulta palailtu. Eli siis käytiin uimassa Jäämeressä ja tultiin takaisin eikä kertynyt kuin reilut 4000 km mittariin. Nettiä ei matkan varrelta löytynyt, Visakaan ei toiminut kun bensamittarissa luki jotain "Internet problems, pay in cash..." Lada toimi häiriöittä melkein kotiin asti, viimeisellä pysähdyksellä Kouvolan Prismassa lähti hyvin käymään mutta sammui peruuttaessa eikä suostunut lähtemään uudestaan käymään. Kaiken olevinaan katselin läpi ja oli kunnossa, ehkä kipinä olisi voinut olla kirkkaampi. Kaadoin sitten kaasuttimeen kanisterista suoraan bensaa ja sillä lähti, olisiko joku höyrylukko ollut jossain kun lämpöäkin oli kolmenkymmenen pintaan ja kone kuuma kuin saunan kiuas? Illalla kuitenkin kotosalla toimi ihan normaalisti kun tuli ajeltua.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 8.7.2011 17:53
Kirjoittaja jonir
Ei voi muuta sanoa kuin että respect! Hieno mies. Mulla oli joskus taannoin niin villi suunnitelma että sekin olisi joskus hieno toteuttaa. Ostaa ajokuntoisen mutta mahdollisimman halvan Ladan. Ottaa kompassisuunnan itään ja ajaa niin pitkälle kuin auto kestää. Kun auto hajoaa, koettaa saada sen myytyä sillä hinnalla että saa rahat kotimatkaan. Hajosi se sitten Kehä I:lle tai Siperiaan.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 15.7.2011 6:36
Kirjoittaja AI
Viikko jokapäiväistä ajoa tuon Prisman parkkihallissa tapahtuneen käynnistysongelman jälkeen eikä ole mitään ongelmia ollut, enkä mitään ole tehnyt kuin bensaa ostanut. Lievä mysteeri... Huomenna taas alkaa työajot kahden viikon loman jälkeen.

Kymppitonnikin tuli jo mittariin tälle kesäkaudelle, itse asiassa alkaa jo yhtätoistatuhatta kilometriä lähentelemään.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 17.7.2011 7:54
Kirjoittaja AI
Ja hyvin toimi työpäivän ajotkin, ei mitään ongelmia lämpimänä käynnistäessä. Huoltoajo-lapun vaan laitoin loman alettua niin hyvään jemmaan että en itsekään sitä löytänyt. Ellei tänään muistu mieleen missä on täytyy pyytää työnantajalta uusi ettei saa parkkisakkoja. Miksiköhän ihmeessä sen pois autosta edes otin?

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 22.7.2011 9:53
Kirjoittaja AI
KZL-9 syö kuskin puoleisen eturenkaan sisäreunaa. Jo viime kesänä näytti että eturengas on vinossa mutta kun lokari on saanut osumaa ja Lada kulki suoraan päättelin sen olevan optinen harha. Noin 5000 km ajettuna vaihtui kuskin puolelle ulompi raidetangon pää jolloin rengas ei ollut silmämääräisesti arvioituna kulunut mutta nyt reilut 11000 km ajettuna alkaa olla pikkuhiljaa vaihtokunnossa. Auraus tuossa raidetangonpään vaihdossa säädettiin kohdilleen ja jos siinä vika olisi niin eikös molemmat eturenkaat pitäisi kulua? Nyt korjauksena vaihdan vain renkaan, sillä pärjännee loppukesän.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 22.7.2011 18:39
Kirjoittaja audiq
Tarkista auraus uudelleen. Jos on säädätetty korjaamolla, niin voi hyvinkin olla poskellaan. Metrimitalla itse säätäen saa yleensä varmimmin aurauksen kohdilleen.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 22.7.2011 19:59
Kirjoittaja pressa
Myös alatukivarren pusla jos antaa myöten saattaa rengas ajossa mennä haritukselle, paikallaan mitattaessa auraus on silti ok.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 22.7.2011 22:03
Kirjoittaja Jokari
audiq kirjoitti:Tarkista auraus uudelleen. Jos on säädätetty korjaamolla, niin voi hyvinkin olla poskellaan. Metrimitalla itse säätäen saa yleensä varmimmin aurauksen kohdilleen.
Mainitsen vielä että itse säädin kerran aurauksen käyrällä harjanvarrella 0.1 asteen päähän suosituksesta... :lol:

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 25.7.2011 7:38
Kirjoittaja AI
Tässä nyt alkuun muutama maistiaiskuva Jäämeren reissusta:
http://lada1970.1g.fi/kuvat/arctic_ocean_2011/

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 26.7.2011 10:50
Kirjoittaja AI
Tänään Lahdessa kiertoliittymästä poistuessa päätti sammua. Lähti käymään mutta kun kytkintä nosti niin sammui samantien. Toisella käynnistyksellä sama juttu, ihan kuin ei bensaa olisi saanut. Pääsin sitten pois mokomasta suuremmilla kierroksilla kytkintä luistattamalla. Seuraavassa risteyksessä kävi tyhjäkäyntiä perin ontuen mutta liikkeelle lähtiessä toimi normaalisti. Kotona taas toimii kuten pitääkin, ihme juttu! Liian lämmintäkö taas lie?