Takavetoisesta lisäkokemuksia

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Noistahan se jo oikeastaan näkyikin tarpeeksi, ihan siististi ne siihen istuu. Eikä ne taida sen enempää myötäillä tai sortaa kuin leveämmällä vanteellakaan, täytyypä katsella josko sijoittaisi rahaa kumeihin. Voi kyllä olla vähän huono sijoituskohde tällä ajotyylillä :lol:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

destor kirjoitti:Noistahan se jo oikeastaan näkyikin tarpeeksi, ihan siististi ne siihen istuu. Eikä ne taida sen enempää myötäillä tai sortaa kuin leveämmällä vanteellakaan, täytyypä katsella josko sijoittaisi rahaa kumeihin. Voi kyllä olla vähän huono sijoituskohde tällä ajotyylillä :lol:
Heh, voi olla kyllä asiaa rengaskauppaan vähän turhankin usein :lol:

Kivempihän niitä huonoja hampaattomia talvirenkaita tms. on sulatella kuin uusia kumeja. Tai sitten pitää ostaa niin leveät renkaat että ladasta alkaa loppua teho :D Onneksi ei tarvi omalla ladalla kumia sulatella...

Ohan noilla n+1 kertaa mukavampi ajella kuin noilla loppuunkulutetuilla slikseillä ja hampaattomilla talvirenkailla. Ja pitääkin olla...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

nyt tuli aika raju kokemus 1700in kanssa
eli meinasin et mitenköhä kiertää ilman ilmanputsaria ja kantta ni perkeles löin käymää ja rupesin kattoo et sehä lyö sielt 20-30cm liekkiä!!! 8)
miks se noin teki ??!
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Imuventtiili jostain pytystä palanut tai vuotaa, taikka sitten sytkä pahasti pielessä. Myös kampiakselin etupäässä olevan hihnapyörän kolot ja se anturin kärki saattavat olla likaiset jolloin sytytyshetki saattaa vaihdella.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

destor kirjoitti:Imuventtiili jostain pytystä palanut tai vuotaa, taikka sitten sytkä pahasti pielessä. Myös kampiakselin etupäässä olevan hihnapyörän kolot ja se anturin kärki saattavat olla likaiset jolloin sytytyshetki saattaa vaihdella.
ok kiitos infosta, piitäkin mennä tutkimaan :!:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kyllä mulla ainakin hyppäsi irtonainen ilmanputsarin kansi pari senttiä ilmaan, kun säädin ajatuksissani sytyn jotain 180º pieleen... :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Kyllä noi takavedot on aika mopoja Samaran rinnalla, tänäänkin oli todella vaikeuksia päästä Vantaankoskelta Kehä-3:lle liikenteeseen mukaan. Samara 71 hv:n MPFi koneella lähtee ku ohjus millä tahansa vaihteella ja ollaan pian liikenne virrassa mukana, mut takaveto 75 hv:n kaasarikoneella, kiihtyy sitte ku kiihtyy. Ei tolla kyllä uskalla noille isoille teille lähteä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Lada-Jussi kirjoitti:Kyllä noi takavedot on aika mopoja Samaran rinnalla, tänäänkin oli todella vaikeuksia päästä Vantaankoskelta Kehä-3:lle liikenteeseen mukaan. Samara 71 hv:n MPFi koneella lähtee ku ohjus millä tahansa vaihteella ja ollaan pian liikenne virrassa mukana, mut takaveto 75 hv:n kaasarikoneella, kiihtyy sitte ku kiihtyy. Ei tolla kyllä uskalla noille isoille teille lähteä.
No ohan nyt ruiskun ja perinteisen kaasarikoneen välillä jotain eroa oltava :D

Kyllä sillä 75 kaakilla kerkeää kun vain polkee ajatuksen kanssa. Tämä tunnehan voi johtua myös siitä että en ole tehokkaampia kärrejä juurikaan ajanut. Ei se lata kakkosella oikein lähde, mutta kun saa kolmosen tupaan ja kakkoskurkun avautumaan niin jo lähdetään :wink:

Myönnetään että ohan siinä jo reilusti kengittävä jos haluaa pysyä tuon kiihkeän liikennevirran/nykyautojen mukana. Toistaiseksi eivät edellä ajavien perävalot ole juuri loitonneet :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Lada-Jussi kirjoitti:Kyllä noi takavedot on aika mopoja Samaran rinnalla, tänäänkin oli todella vaikeuksia päästä Vantaankoskelta Kehä-3:lle liikenteeseen mukaan. Samara 71 hv:n MPFi koneella lähtee ku ohjus millä tahansa vaihteella ja ollaan pian liikenne virrassa mukana, mut takaveto 75 hv:n kaasarikoneella, kiihtyy sitte ku kiihtyy. Ei tolla kyllä uskalla noille isoille teille lähteä.


Taitaa olla vaan koneen säädöt vähän miten sattuu, ainakin tuolla omalla 67 hv asteekilla pystyy ihan ongelmitta ohittelemaan vielä moottoritielläkin. Ensin kakkosella lämäpohjaan ja sitte kolmosta tupaan :arrow: kohtapuolin vauhtia onkin jo 130 mittarissa :)
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Lada-Jussi kirjoitti:Kyllä noi takavedot on aika mopoja Samaran rinnalla, tänäänkin oli todella vaikeuksia päästä Vantaankoskelta Kehä-3:lle liikenteeseen mukaan. Samara 71 hv:n MPFi koneella lähtee ku ohjus millä tahansa vaihteella ja ollaan pian liikenne virrassa mukana, mut takaveto 75 hv:n kaasarikoneella, kiihtyy sitte ku kiihtyy. Ei tolla kyllä uskalla noille isoille teille lähteä.
Vai että sarana lähtee kuin ohjus :lol: Ei millään pahalla, mutta sanamuoto vain pisti hiukan silmään :wink:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

destor kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:Kyllä noi takavedot on aika mopoja Samaran rinnalla, tänäänkin oli todella vaikeuksia päästä Vantaankoskelta Kehä-3:lle liikenteeseen mukaan. Samara 71 hv:n MPFi koneella lähtee ku ohjus millä tahansa vaihteella ja ollaan pian liikenne virrassa mukana, mut takaveto 75 hv:n kaasarikoneella, kiihtyy sitte ku kiihtyy. Ei tolla kyllä uskalla noille isoille teille lähteä.
Vai että sarana lähtee kuin ohjus :lol: Ei millään pahalla, mutta sanamuoto vain pisti hiukan silmään :wink:
ohjus kuvaa hyvin tuollaista suurvalta teknologian suuria saavutuksia tai jotain sellasta :lol:

täytyy myöntää että itellä on 2107:ssa vähän seoshäiriötä, mut ei se paljoa teee eroa, pitäis kyllä vastata 67 hv:ta. Onko se joku harha vai todellisuutta että axtecit olis vähän vääntävämpiä kuin noi ozoni mallit?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kyllä taas huomaa kuinka seisottaminen tuhoaa auton. Orkkisklassikossa (2105 1500s -91) meni leima vanhaksi maaliskuun lopussa, enkä viitsinyt sitä konttorille kärrätä kun torvi ei toiminut eikä asialla ollut kiirettä kun nivalla ja firman autoilla pääsee kulkeen. No, äsken tuumasin että jos alkais sitä torvee laittamaan. No, auto oli kerennyt seisoon 1,5 kk ja nyt torven lisäksi leiman estää käsijarru, joka nousee tosi jähmeesti eikä pidä mitään. Lisäksi iskarin alakiinnityksen toinen puoli (katkennut ruuvi korvattu hitsinöölillä) irtosi koeajossa. Että silleen :evil:

Sen sijaan combi lähti yllättäen laakista käyntiin monen kuukauden jälkeen (viime yrittämällä ei käynnistynyt ees). Sen kässäriä en edes testannut kun leimaa on tammikuulle. Ehkäpä sen voisi ottaa käyttöön kun orkkis vaatii remonttia.

Jollain pitäs päästä Mansoon :lol:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei helevettiläinen, tänään normaalin öljyntarkistussyynäyksen yhteydessä loin katseen kampuran hihnapyörän mutteriin joka...loisti poissaolollaan :? Omaa tyhmyyttähän tuokin on, jakopäärempan yhteydessä vedin mutterin sen verta kireälle mitä nyt pystyi vaihdetta vastaan, siinä sitten unohdin kunnon kiristyksen ihan kokonaan. Koko jutun muistin vasta kuukauden päästä tuon jälkeen...aina on pitänyt kiristää mutta tilanahtaus on ollu liian suuri kynnys.

Nyt on sitte pakko metästää uusi mutteri ja teetättää tuohon hylsyyn sopiva jatkovarsi jostain latasta tms. kun sopivaa väännintä ei ole. Kasaus kyllä kierrelukitteen kanssa ja niin pirun tiukkaan.

Kohtuullisen hyvää säkää ettei hihnapyörä ole päässyt tippumaan akselilta... :roll: Saattoi kyllä tippua tänä aamunakin vasta, ihmettelin vain kun helvetinmoinen kolaus kuului pohjasta täysin puhtaalla tiellä...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

Kyllä minäkin kyllästynyt 1200 koneeseen "tosi mopo" mutta ei ole kauan kun tulee 1600 mylly ja pienillä viri virillä :wink:
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Lada-Jussi kirjoitti: täytyy myöntää että itellä on 2107:ssa vähän seoshäiriötä, mut ei se paljoa teee eroa, pitäis kyllä vastata 67 hv:ta. Onko se joku harha vai todellisuutta että axtecit olis vähän vääntävämpiä kuin noi ozoni mallit?


No tiiä nyt sitten tosta axtecin "väännöstä", alakierroksilla meno on aika vaisua mutta sitten kun runttaa pedaalin pohjaan niin alkaa tapahtua :) Eli kierroksia vaan reilusti, niin pärjäähän sillä. Sama koskee mielestäni muitakin kaasari-Ladoja
Vastaa Viestiin