Sivu 50/56
Lähetetty: 13.6.2006 20:56
Kirjoittaja Lada-Jussi
nyt on 2107:ssa lailliset pyörät alla, eli 2107 tubeless vanteet varustettuna Бл-85 175/70R13 tubeless renkailla. Aiemmat Barum tubelekset oli tubetype vanteilla, onneksi kukaan ei ehtinyt kuolla. Tämä uusi yhdistelmä vaikuttaa muuten ihan hyvältä, mutta jonkin verran puoltaa vasempaan. Tarvii pitää kunnolla ratista kiinni.
Lähetetty: 13.6.2006 21:01
Kirjoittaja Jaakkima
Onko nää ne mitkä lahjoitin? Mikäli ovat, niin samaa ne teki mullakin. Renkaiden vaihto akselilta toiselta auttoi hieman.
Lähetetty: 13.6.2006 21:02
Kirjoittaja Jokari
Nuo BL-85:set on omien kokemuksien perusteella tosi maukkaat renkaat...satasen vauhdissa tuntuu katoavan se viimeisinkin tuntuma, jonka jälkeen tuntuu kuin ajelis hyytelökupin päällä. Tosin onhan niillä ikääkin jo, mutta en usko uusienkaan olevan paljoa paremmat

Lähetetty: 14.6.2006 9:28
Kirjoittaja Lada-Jussi
Jaakkima kirjoitti:Onko nää ne mitkä lahjoitin? Mikäli ovat, niin samaa ne teki mullakin. Renkaiden vaihto akselilta toiselta auttoi hieman.
joo nämä on ne, näin kaun kesti että sain ne alle. Toi 2107 ontuu vähän muutenkin että ei tuollainen juuri haittaa ja kun auto on muutenkin kakkosautona. Kiva vaan kokeilla onko noi ryssän renkaat niin huonoja kun väitetään.
Eniten harmittaa kun ei orkkis keskiökuppeja uskalla laittaa autoon. Pyörän navat on niin tiukat, että ei niitä enää saa ehjänä siitä pois sitten kun on tarvis. tarvis tehdä jotain asialle.
Lähetetty: 14.6.2006 9:47
Kirjoittaja Jokari
Lada-Jussi kirjoitti:Jaakkima kirjoitti:Onko nää ne mitkä lahjoitin? Mikäli ovat, niin samaa ne teki mullakin. Renkaiden vaihto akselilta toiselta auttoi hieman.
joo nämä on ne, näin kaun kesti että sain ne alle. Toi 2107 ontuu vähän muutenkin että ei tuollainen juuri haittaa ja kun auto on muutenkin kakkosautona. Kiva vaan kokeilla onko noi ryssän renkaat niin huonoja kun väitetään.
Eniten harmittaa kun ei orkkis keskiökuppeja uskalla laittaa autoon. Pyörän navat on niin tiukat, että ei niitä enää saa ehjänä siitä pois sitten kun on tarvis. tarvis tehdä jotain asialle.
Mä muuten huomasin noissa keskiökupeissa sellaisen asian, että nuo ihan alkuperäiset keskiökupit mallia "korkeampi" ovat ihan perkeleen tiukat etunapoihin ja taaksekkin, kun taasen nuo uutta tuotantoa olevat mallia "matalampi" ovat ihan löysät napoihin. Itseasiassa noiden kanssa ei tarvitsis edes laittaa vaseliinia.
Mutta kyllä ne ihan orkkiksetkin saa sopimaan kun hioo vaan navan kunnolla ruosteesta puhtaaksi ja vähän lisääkin ja vetäsee kunnon vassut väliin niin ei juutu. Tosin jos navoissa on pientä mittaheittoa niinkuin ladoissa yleensä niin siihenhän ei sitten auta mikään muu kuin rajumpi hionta. Iso maa isot toleranssit

Lähetetty: 17.6.2006 22:46
Kirjoittaja Lada-Mies
'aatee' kirjoitti:tänää tuli kunnon kyydissä olemis kokemuksia ladan kyydissä veli osti 1200s -90 ladan järvenpäästä ja sitte moottoritiellä ajeltii hyvää vauhtia

aluksi ei saatu mittariin ku 135 jtn koska oli karstoja. sitten alko heräämään peli ja mittari osotti parhaimmillaa 147!
nii ja ei minkäälaista rasismia tuntenut ladaa kohtaa koska ohiteltiin ja hyvin muun liinketeen mukana....
ja auto tulee myyntii ihan kohta kun vähä fiksataan....
eikä sitten mitään tunink

ia
Lähetetty: 17.6.2006 22:49
Kirjoittaja 'aatee'
ei ruoeste pilkkui vähä laitettii mut sitte tuli väärän väristä maalia v*** tuli iha paskan näkönen

kyl sen joku vissii ehkä ostaakin

varmaa 400e lähtee.. soitti muuten joku mulatti puolen tunnin päästä ku laitettii nettiautoon myyntii ja lupas ostaa muttei kuulunu sit mitää

:D
Lähetetty: 26.6.2006 14:51
Kirjoittaja Jokari
Tänään lata pääsi viimein korjaamolle ja apukuskin etupyörän laakerit vaihdettiin. Samalla pistettiin edestä auraukset kohdilleen, oli päässyt harituksen puolelle 13mm joten ei ihme että pikkasen oli levoton ajettava
Samalla autokorjaaja kiinnitti huomion outoon rohinaan joka tuli konetilasta. Itekin olen ihmetellyt satunnaista rousketta, mutten ole onnistunu paikallistamaan sitä. Ja kas vain, vesipumpun laakerit on ihan finaalissa, hihnapyörässä ihan riittämiin klappia.
Uusi pumppu tulikin jo tilattua, keskiviikkona sitten vaihtaen.
Ja olinhan minä asentanu aikanaan sen käsijarruvaijerin peltisen längen väärinpäin...ihmekkös käsijarrua ei meinaa saada pitämään, kun vaijeri pääsee taipumaan alaspäin käkkäriä nyittäessä. Pitää kääntää se samalla oikeinpäin.
Jarrutkin alkoivat puoltaa jonkun verran vasemmalle reilummin jarrutettaessa, mutta muutaman kovemman jarrutuksen jälkeen ei puolla enää paljoa. Hyvähän nuo etujarrut olis aukaista ja vähän putsailla, mutta kun vain yksi niistä satulan tapeista lähtee irti suosiolla, niin ei viiti ihan turhaan niitä mäiskiä. Ne loput tapit ovat kyllä ihan p*rkeleen tiukassa...
Täytyy koittaa viedä lata leimalle kenties jo ensi viikolla...parempi katastaa silloin kun ei ole mitään pahempaa häikkää

Lähetetty: 28.6.2006 21:54
Kirjoittaja Lada1500SL
Tänään käytettiin tuota axtecia katsastuksessa mutta ei saatu tuoretta leimaa

Toinen ajovalo näyttää liian alas ja repsikan puolen takajousen lautanen tarvii hitsata. Pikku vikoja ens viikolla viimestään uusiks.
Lähetetty: 2.7.2006 22:50
Kirjoittaja Jokari
Tulipahan heitettyä pieni kesälomareissu (360 km) Päijät-Hämeeseen sukulaisten luo. Lada pelasi taas kuin enkeli, nyt kulkee mukavan suoraan ja jämptisti kun on pyöränkulmat kohdillaan. Kulutukseenkin sain jotain tolkkua ensimmäistä kertaa kun harrasteli piripintaan tankkaamista. Kulutus oli noin 8L/100 km, aika hyvin siihen nähden että kyydissä oli kuitenkin 3 henkeä+ matkatavarat ja vauhtikin pääosin 100 km/h.
Että kyllä taitaa säädöt olla edes jotenkin kohdillaan (ehkä)

Lähetetty: 11.7.2006 0:55
Kirjoittaja Jokari
Mukavasti on taas kertynyt Ladan mittariin kilometrejä, noin 800 parissa viikossa. Kulku senkuin vaan tuntuu paranevan. Lootakin on alkanu toimia tosi mukavasti tuon näemmä oikeamman öljyn lisäämisen jälkeen. Täytyy koittaa viedä laapotti leimalle heti ensi viikolla, en kyllä usko että mitään on. Täytyy vain kääntää sopparuuvia vähän pienemmälle, ei välttämättä ole ihan mittarin mieleen nykysellään. Jarrut kyllä puoltaa satunnaisesti vähän vasemmalle, mutta tuskimpa liikoja vaikuttaa...
Tänään taas tuli pientä häikkää kun pissapoika lopetti toimintansa. No ei muutakuin pumppu pois ja kas vain, pumpun runko haljennut sieltä alhaalta, samaa kyytiä säiliöön tippuivat pumpun akseli ja siivilä. Otin samalla mukaan valojen pesurin pumpun.
Ei muutakuin pumppu atomeiksi, vähän öljyä laakereihin ja rungon fiksaus epoksilla. Jo toimii. Toisesta pumpusta oli laakerit ruostuneet vaan jumiin sekä toisen hiilen jousi murusina. Uusi jousi kuulakärkikynästä, vähän öljyä laakereihin ja niin rupesi sekin pelittämään. Tuo toinen pumppu jääkööt varalle, kun ei noita lamppujen pyyhkijöitä edes ole.
On muuten tosi yksinkertasia purkaa noi pumput. Siinä on vaihteeksi veli venäläinen tehnyt jotain hyvin

Lähetetty: 11.7.2006 1:39
Kirjoittaja Kimmo86
Juu nuo Ladan orkkis pissapojan pumput on kyllä tosi mukavia purkaa/ kasata huoltoa varten, mutta olisi Toveri voinut samalla laittaa akselille kunnolliset tiivisteet..
Omassa latassa on joku tarvikepumppu ruiskimassa tuulilasille, tosi paha-ääninen mutta alkuperäistä paljon tehokkaampi. Orkkispumpusta puuttuu se akseli ja muut systeemit.. Lampunpesurien pumppu oli ehjä joten se on huollettuna varalla, jos tuo em. tarvikevekotin sattuu brakaamaan.
Lähetetty: 11.7.2006 2:00
Kirjoittaja Jokari
Joo ei nuo kyllä kummosesti ruiski siltikään...nuo pissapojan suuttimet on kyllä sieltä ja syvältä, kun eivät tahdo pysyä säädöissään. Esimerkiksi 2107:ssa on sellaset hyvät kromiset suuttimet jotka on ruuvilla säädettävät ja ne toimivat. Täytynee vielä koittaa laittaa tippa liimaa suuttimen alle jotteivat nyt ihan hervottomina heilu ja ruiski lientä pitkin paksinkantta ja kattoa
No mutta pääasia että vähänkin lientä heittää lasille. Toista pumppua koitettaessa ihmettelin kun ei mitään tullut lasille...olin unohtanut pumpun letkun pois, ihan kivastihan se kasteli konepellin mattoa ja muutakin konehuonetta...

Lähetetty: 17.7.2006 21:53
Kirjoittaja Jokari
Latan mittariin pärähti passelisti 169000 km ja sen kunniaksi pesu, kojelaudan kiillotus, tuulilasin perusteellinen puhdistus sekä sisustan imurointi. Samalla kääntelin sopparuuvia jonkun verran kiinnemmäs, nyt on noin 2 kierrosta auki. Ei siis pitäisi ainakaan liian rikkaalla käydä. Huomenna siis leimalle koittamaan, mitään vikaa ei kyllä pitäisi olla...huomenna senkin sitten näkee

Lähetetty: 18.7.2006 18:43
Kirjoittaja Jokari
Eipä sitten vielä katsastettukkaan ladaa. Aamulla kävin kattelemaan että kaikki valot toimivat, paitsi vasen pitkä. Tarkistin sulakkeet, polttimon ja vähän muutakin enkä tullut hullua hurskaammaksi. Siinä samalla ropeltaessa valot tietty olivat välillä päällä, ehkä noin 10 min yhteensä. Ja tietenkin vanhasta Hankookin akusta loppui mehut ihan totaalisesti, pyöritti puoli kierrosta ja sen jälkeen solenoidi kävi vain pärisemään kun ei jaksa vetää. Kiroilua ja lata työntämällä käyntiin ja suoraa päätä paikalliseen akkuliikkeeseen. No mukaan tarttu tuommoinen 65 Ah akku, huoltovapaa...oli vielä kantohihnaa ja varauksen kertova ikkuna. Oikea hinta noin satkun, mutta seittemänkymppiä siitä piti köyhtyä. Nyt latailee selvästi paremmin ja tasaisemmin. Starttikin pyörittää tietty selvästi lujempaa. Olishan tuo akku pitänyt muutenkin vaihtaa talveksi, koska viimetalvena loppui mehut moneen otteeseen tuosta Hankookista.
Akkuliikeestä sitten kaverille, ja yleismittarilla mittailemaan pitkää. Johto oli kyllä ehjä mutta sulakkeelta valon kantaan ei yhteyttä. Itse sulakepoksin liitin oli kyllä tiukka mutta sitä oikein kovasti painamalla sai pitkän syttymään. Liittimen apikon taivuttelua kireämmälle ja pari kertaa viinaa liittimeen. Ja rupesihan se pitkä palamaan ja näytti vielä palavan kotipihallakin.
No huomenna sitten leimalle. Mikähän häikkä huomenaamulla odottaa...
