Sivu 50/170

Lähetetty: 28.2.2007 16:38
Kirjoittaja noose01
Tollaset valot ei kyllä sovi mihinkään autoon...
Onneksi sen voi todeta jo pelkällä kuvien leikkaa-liimaa-askartele metodilla :D

Lähetetty: 5.3.2007 23:39
Kirjoittaja sakke
Meikäläsen Samara läks tänään kiertoon. Katotaan joskus uudemman kerran josko eukko kauppa-/aerobic-kassia tarttee niin Ladoista se on varmaan edelleen sedan-Samara tai sitten merkin ulkopuolelta vaikka Mersun 300CE tai Chevroletin El Camino. Riippuu vähän isännänkin sen hetkisestä aivoödeemasta ja toisaalta myös kukkaron hiekkamäärästä.

Taloudellinen auto; kertaakaan ei tarttenu tankata kun Hämeenlinnasta sen ensiksi tänne toin ja kuvausajoa ynnä muuta sekalaista suorittelin ja vielä varmaan jonkun matkaa seuraava omistaja höyryillä Kouvolaankin asti pääsee.

Lähetetty: 11.3.2007 14:06
Kirjoittaja Samara87/88
Perskules sulaisi nuo tiet jo.. saisi sen varaosa kärrynhinatuks tänne...
Tuli liityttyä kerhoonkin ku rahatilanne antoi myöten :lol:

Halpa samara on jo kuljettanut yli 6000km ilman kummoisia ongelmia, ikkunat vaan täytyy paikata lämpimämmillä keleillä, taas alkaa itkeä samara kun vettä sataa...

btw tuli muuten mieleen että nissan on keksinyt sen minkä rxxxssä keksi 80 luvulla, nimittäin katumaasturin joka on etuveto. Samara.

Lue lisää nissan qanssahhaha mikä lienee sen omilta sivuilta. Mä sanon että WANHA!

Lähetetty: 13.3.2007 16:47
Kirjoittaja Samara87/88
Nyt se alkoi. Operaatio samara.

Näin kauniin kevätpäivän kunniaksi purin samarasta ne sivuverhoilut(=muovit) pois, ja tottakai ne kiinnitys tapit lähtivät n. 3 palasena, pitää keksiä jotain sitten kun pistää takaisin.

Kuitenkin, kuinka saa irti seuraavat osat:

Etupenkkiläisten turvavyön jutskan joka kiinni sivupilarissa, en uskalla käyttää suurta voimaa jos siihen on jokin jekku

Etuovien ikkunakammet, mites ne lähtee irti?


Ja samalla alkaa suuri taistelu saada samarasta vesitiivis, onko muita ideoita kuin sikamassaa tiivisteen välit täyteen? (sikamassa ostettu :wink: )


on hyvin oletettavaa että taistelusta tulee vähintään yhtä verinen ja onnistunut kuin erään maan terrorismin vastainen sota.

lisää kysymyksiä ja tyhmiä kysymyksiä varmasti vielä ilmenee ja paljon :oops:


Edit: Lisäys: takaturvavyön takapilarissa sijaitseva ruuvi pyörii läpi toinen. Milläs sen avaat :shock: Tavoitteena saada ne muovit pois sivuista niin pääsee tiivisteisiin käsiksi hyvin...

Lähetetty: 13.3.2007 19:26
Kirjoittaja Lada-Jussi
nyt pitäis jonkun moden siirtää noi samara87/88:n kysymykset teknisiin, koska tällä palstalla kertoillaan vain kokemuksia, kysymyksiin ei vastailla :D

vähän kokemustakin, ajelin viikonloppuna vierasmerkkisellä automaatilla ja nyt gruisasin Samaralla ja huomasin että Samarassa on lähes tulkoon puoliautomaatti tai jotain. taajamassa voi ajaa koko päivän kolmosella ja maantiellä nelosella, kytkimeen ei tarvii paljon koskea ja nopeusvaihtelut on hallittavissa. Tämä tietysti johtuu ruisku-samaran huimasta ja laajasta väännöstä sekä hyvistä välityksistä. Joskus jos oikein hitaasta vauhdista pitää kiihdyttää on kiihtyvyys hyvin automaattivaihteisen auton kaltaista, ei niin urheilullista. no tietysti tomaattejakin on monenlaisia nykyään. täysin automaattivaihteinen samara olisi kyllä aika äijä vehe.

Lähetetty: 19.3.2007 21:24
Kirjoittaja Lada-Jussi
nyt kävi sellaista mitä ei Samaralla ole ennen käynyt, eli se ei käynyt. Edellisenä päivänä käytin autoa ulkona sen verran että pesin sen, sit takas talliin. Tänään ei sitten sytyttäny, bensa haisi kyllä.

Jos Samarassa on vikaa, niin se on käyttäjän omaa mokaa. Vaihdoin jo 300 km ylitse huoltovälistä meneet tulpat ja sitten auto jo lähti käymään, vähän kyllä ontuen kävi, tosin en käyttänyt kovin pitkään. Vilkasin samantien äkkiseltään jakohihnan kireyden ja venttiilien säädön. Hivenen alkaa välykset taas olemaan pieniä joissain venttiileissä, mutta ei pahasti. Samaan vauhtiin vaihdoin Samarailta haetun erillaisen venttiilikopan tiivisteen, ihan kokeeksi josko se ei vuotaisi niin paljoa, sen aika näyttää. Merkittävin työ lienee kuitenkin kampiakselin asentotunnistimen puhdistus, se oli ihan öljyn ja muun tökötin peitossa.

Hyvin kävi ja kulki, tosin vähän tuntui niinkuin 71 hv:sta puuttuisi 2 tai 3, en sit tiedä. Ton Samaran kone on vähän äänekkäämpi kuin edellisten, jokaisessa on ollut sellainen "ominaisuus" että bensahaisee kylmäkäynnistyksen jälkeen, ryypyttääköhän noi vähän liikaa kylmänä?

Lähetetty: 19.3.2007 22:16
Kirjoittaja samarai
Joo kyllä samaa hienoista bensanhajua olen itsekin havainnut satunnaisesti kylmäkäynnistyksen jälkeen, yleensä siihen ei kiinnitä edes huomiota, kun lähtee liikkeelle saman tien. Oliskohan lämpöanturi vähän hidas reagoimaan ja pitää seosta rikkaalla tms. :roll: Lämpöanturin toimimattomuus voi kyllä varmaan myös aiheuttaa käynnistyshäiriöitäkin yms.. Jos se "höyrypönttö" taas vuotais niin haisisi bensa varmaan muutenkin?

Lähetetty: 28.3.2007 16:24
Kirjoittaja Samara87/88
Ja kokemuksia halvasta samarasta


Ties kuika kauan vuotaneiden ikkuiden ansiosta odotti odotettu yllätys ruskean verhoilun alla. Eli kaikki se "eriste"(?) eli sellainen 1-2cm paksu karvainen jutska, oli muuttunut mustaksi mörön paskaksi. Tämä on tapahtunut ainakin kuskin jalkatilassa, ja ilmeisesti kaikissa muissakin.

Eli tavoitteena siis repiä joku päivä koko lattia verhoilu pois, mahdolliset ruosteet (näkyi vähän) laikalla hitsi, jotain miranolia etc ja mitäs sitten? kaippa sinne jotain lasivillaa pitää iskeä kerros :lol:

Ikkunoiden tiivistys etenee, kohta pääsee odottamaan sadetta.

Valtavalle virtajohdolle, jonka suunta takakonttiin, tein omaperäisen läpimenon lokasuojasta konehuoneeseen, tällöin johto riittää mainiosti, ja sisälokasuoja suojaa koko hommaa.

hmm.. samara lähtee paljon huonommin käyntiin tälläisellä kelillä kuin vaikka -10c. siperian auto.

Pitänee putsailla kaasari ja vaihtaa ilmansuodattimen elementti, kunhan nää pölykelit menee ohi.

Lähetetty: 28.3.2007 16:42
Kirjoittaja noose01
Mitenkäs kaasari-samarassa, onko siinäkin käsikäyttöinen imuilman valitsin? Takavedoissa on Legendan mukaan pidettäva ainakin +10 asteen lämpöihin asti talviasennossa.

Lähetetty: 29.3.2007 14:43
Kirjoittaja Samara87/88
emt imuilman valinnasta, mutta sellane tuli mieleen että varaosaraadossa menee kiiltävä putki pakosarjalta imuilmanottoon, mutta omassa ei, onko tämä jokin lämmitys mikä pitäis olla online?

ja vine kysymyksistä joutaa peppuun sen sijaan vastauksia kiitos :evil:

Eristematosta: enmpä usko että pistän mtn erikoista sinne, revin kaikki pois ja katson ettei vuoda mistään sisään. Sitten vois harkita, mutta saatan kyllä pistää ohuen kerroksen tota lämpöeriste "lasivillaa" missä ei tosin ole lasia :wink:

Lähetetty: 29.3.2007 20:53
Kirjoittaja Tshernobyl
Samara87/88 kirjoitti:emt imuilman valinnasta, mutta sellane tuli mieleen että varaosaraadossa menee kiiltävä putki pakosarjalta imuilmanottoon, mutta omassa ei, onko tämä jokin lämmitys mikä pitäis olla online?
Se on imuilmanesilämmitys.

Lähetetty: 29.3.2007 21:05
Kirjoittaja Samara87/88
joo asia selvisikin, kiitoksia taas yv:stä :wink:

Lähetetty: 30.3.2007 0:52
Kirjoittaja Lada-Jussi
Samara87/88 kirjoitti:emt imuilman valinnasta, mutta sellane tuli mieleen että varaosaraadossa menee kiiltävä putki pakosarjalta imuilmanottoon, mutta omassa ei, onko tämä jokin lämmitys mikä pitäis olla online?
sul jäätyy kaasari ilman tuota lämmönottoa pakosarjalta

edit: ai tähän oliki jo vastaus ja vielä yv:nä oikein :D

Lähetetty: 30.3.2007 7:47
Kirjoittaja pressa
juu se on varmaan parempien foorumien keskustelutapa
laitetaan yksi kysymys näkyviin mihin kaikki vastaa yv:llä
silloin ei vastaus pääse asiattomien tietoon

Lähetetty: 30.3.2007 10:20
Kirjoittaja Samara87/88
^^ itse asiassa ainoa foorumi jolla olen ks. tapaukseen tavannut on tämä. Muilla tulee korkeitnaan kysymyksiä YV:nä, jos muut keskustelijat sellaisen kuvan saavat että kysyä kannattaa.

Pääasia että vastaus tulee... :wink: