Sivu 6/10

Lähetetty: 3.5.2006 15:15
Kirjoittaja Misha
,_,/ukka kirjoitti:Taitaa olla Delta-autolle vähän pakko kyykyttää asiakasta noissa takuu yms. asioissa tai on konkurssissa kohta koko firma. esim. myynnin vetonaulaksi hankittu KIA voi muuten olla oikea rahareikä tuon 5v takuunsa ansiosta.

,_,/ukka
Eikös se maksaja kuitenkin ole Kia eikä Delta?

Lähetetty: 4.5.2006 13:15
Kirjoittaja Mikko_PKP
Ja kello käy... Joko Deltassa pidetään dramatiikasta tai ei olla lainkaan kiinnostuneita arkielämän realiteeteista.

Lähetetty: 4.5.2006 14:36
Kirjoittaja ff8728
Deltassa taitaa olla työssä " pokerinpelaajia" :wink:

Lähetetty: 4.5.2006 15:01
Kirjoittaja ,_,/ukka
Aika outoa olisi jos oikeudella uhkailun alla antaisivat periksi. Tätä konstiahan käyttäis kohta kaikki: "jos ei tuu sitä ja tätä, niin vedän asian oikeuteen". Eiköhän siellä ole annettu myös tämän asian hoito jollekkin lakimiehelle.

,_,/ukka

Lähetetty: 4.5.2006 15:35
Kirjoittaja Mikko_PKP
,_,/ukka kirjoitti:Aika outoa olisi jos oikeudella uhkailun alla antaisivat periksi. Tätä konstiahan käyttäis kohta kaikki: "jos ei tuu sitä ja tätä, niin vedän asian oikeuteen". Eiköhän siellä ole annettu myös tämän asian hoito jollekkin lakimiehelle.
Kuluttajansuojalain perusteella periksi antaminen ei olisi tässä kovinkaan outoa, sillä he ovat asiassa väärässä edelleen. Ollaan aika kaukana tilanteesta "jos ei tuu sitä ja tätä", kun kauppakirjassa mainittu tuote poikkeaa toimituksesta.

Lähetetty: 4.5.2006 18:10
Kirjoittaja ,_,/ukka
Olet oikeassa, mutta silti mielestäni tällaisessa tapauksessa Deltalle on halvempi hävitä juttu oikeudessa, kuin antaa "julkisesti" periksi. Todennäköisesti joutuvat sinulle sen ohjaustehostimen hankkimaan ja oikeudenkäynti kulut maksamaan, mutta tällä tavoin kuitenkin viestittävät niille 10.000:lle lukijalle jotka tätä viestiketjua ovat kahdessa viikossa tavanneet, että "kiristämällä" asiat eivät etene.

,_,/ukka

Lähetetty: 4.5.2006 18:16
Kirjoittaja sakke
,_,/ukka kirjoitti:Olet oikeassa, mutta silti mielestäni tällaisessa tapauksessa Deltalle on halvempi hävitä juttu oikeudessa, kuin antaa "julkisesti" periksi. Todennäköisesti joutuvat sinulle sen ohjaustehostimen hankkimaan ja oikeudenkäynti kulut maksamaan, mutta tällä tavoin kuitenkin viestittävät niille 10.000:lle lukijalle jotka tätä viestiketjua ovat kahdessa viikossa tavanneet, että "kiristämällä" asiat eivät etene.

,_,/ukka
Ennemminkin viestittävät sitä, etteivät voi koskaan itse olla väärässä vaan se rooli on varattu maksavalle asiakkaalle.

Nykyajan kovassa yhteiskunnassa on tehty jotenkin hienoksi kaikenlainen vastuun vältteleminen kun taas semmoiset ihmiset, joilla on selkärankaa myöntää tehneensä virheen, ovat sitten jotenkin luusereita tai muuten vaan nössöjä.

Tuntuu jotenkin epätodelliselta, että aiheuttaisi jonkun ison vaatimusryppään jos vaikka Delta nyt laittaisi Aamulehden kanteen ilmoituksen, että ovat antaneet asiakkaalle hänelle kuuluvan varusteen.

Lähetetty: 4.5.2006 18:24
Kirjoittaja Mikko_PKP
,_,/ukka kirjoitti:Olet oikeassa, mutta silti mielestäni tällaisessa tapauksessa Deltalle on halvempi hävitä juttu oikeudessa, kuin antaa "julkisesti" periksi. Todennäköisesti joutuvat sinulle sen ohjaustehostimen hankkimaan ja oikeudenkäynti kulut maksamaan, mutta tällä tavoin kuitenkin viestittävät niille 10.000:lle lukijalle jotka tätä viestiketjua ovat kahdessa viikossa tavanneet, että "kiristämällä" asiat eivät etene.
Itse yrittäjänä olen täysin eri mieltä, eikä tulisi mieleenikään lähettää tällaista viestiä omille asiakkailleni. Jos päällikössä olisi ollut miestä myöntää, että virhe on tehty ja se korjataan, homma olisi ollut siinä. Riidan pitkittäminen johti siihen, että 10 000 ihmistä luki tämän aiheen, ja veikkaanpa että kovin monen heistä käsitys Deltasta ei kovasti kohentunut tämän perusteella - itsestäni nyt puhumattakaan.

Juristin laatima reklamaatiokirje ei ole kiristämistä, se on normaali käytäntö yhteistyöhaluttoman tahon kanssa toimittaessa. Kirjeessä ilmoitettiin selkeästi, keneen voi ottaa yhteyttä, jotta asiasta voidaan sopia, ja mihin vetoamme, mikäli he haluavat oikeusprosessia. Kiristämistä olisi se, että uhkailtaisiin katteettomasti tai henkilöön kohdistuen, tai että hakisin tässä jotain sellaista, mikä minulle ei kuulu.

Jos Delta haluaa viestittää ihmisille, että he voivat vapaasti tehdä virheitä joita heidän ei tarvitse myöntää ja joiden korjaamiseksi asiakas tarvitsee lakimiehen, on tottavie erikoinen viesti.

Lähetetty: 4.5.2006 19:32
Kirjoittaja samarai
Tulee varmasti "kallis tehostin" Deltalle. Ja ryssii vielä samalla loputkin Ladan myynnistään, siihen kai Deltalla pyritäänkin. :roll:

Lähetetty: 4.5.2006 20:11
Kirjoittaja ,_,/ukka
sakke kirjoitti:Tuntuu jotenkin epätodelliselta, että aiheuttaisi jonkun ison vaatimusryppään jos vaikka Delta nyt laittaisi Aamulehden kanteen ilmoituksen, että ovat antaneet asiakkaalle hänelle kuuluvan varusteen.
Mutta jos aamuledessä uutisoitaisiin se näin: "Delta antoi asiakkaalle heidän mielestään autoon kuulumattoman varusteen, kun asiakas sitä juristin laatimalla reklamaatiokirjeellä vaati."
Täälainenhan tämä tapahtumaketju olisi, jos he nyt olisivat luovuttaneet.

,_,/ukka

Lähetetty: 4.5.2006 20:39
Kirjoittaja larssi21074
Noh noh.. Taas solvataan kimpassa koko delta-autoa.. :shock:

Olen edelleen sitä mieltä tehostin kuuluu saada tai uusi auto mutta virhe joka on sattunut, on sattunut parille deltan työntekijälle. Suotta siitä koko konsernia syytetään. Samalla perusteella voidaan syyttää vaikka Deltamotor-groupin omistajaa eli Lada-tehdasta!

Ihminen tekee virheitä, se on sitten toinen asia kuinka ne hoidetaan. Se tässä minuakin närästää, että asiaan ei suhtauduttu oikealla tavalla.

Taidanpa vaieta..

Lähetetty: 4.5.2006 20:44
Kirjoittaja Mikko_PKP
En tiedä millaisen viestin se sitten olisi lähettänyt, jos olisin istunut hiljaa nurkassa ja odotellut, mitä ko. yhtiö suvaitsee vastata. Jos joku firma nykyaikana vielä luulee, että tällainen asia ei päädy julkisuuteen tavalla tai toisella, on jo korkea aika herätä todellisuuteen. Tätä aihetta seuraavat sadat ihmiset, ja kunniallinen perääntyminen, sitä kautta osittainen kasvojen pelastaminen, olisi ollut mahdollista missä vaiheessa tahansa. Kuten jo aiemmin sanoin, minä en riitele riitelyn vuoksi, riitelen, koska en ole saanut sitä mitä minulle on luvattu, ja päälle sain vielä varsin ylimielistä kohtelua. Deltan näkemys siitä, mitä on luvattu, muuttui jo keskustelujen aikana kahdesti (sitä mukaa kun esitin lisää asiakirjatodisteita), joten minä en ihan oikeasti tiedä, mikä siellä päässä on tällä hetkellä kanta asiaan, ja mikä mahdollinen peruste heillä on sille, että haluavat edetä oikeusasteisiin.

Toinen seikka tässä on se, että tämä tapaukseni ei ollut edes ainoa, kuten tuossa toisessa aiheessa kävi ilmi. Jo senkin vuoksi halusin tehdä asiasta julkisen, ettei kukaan vain jättäisi puuttumatta tällaiseen toimintaan. Aion käydä lakitien tässä asiassa loppuun, vaikka se voi kestää, ja vaikka on olemassa mahdollisuus että häviän.

Lähetetty: 4.5.2006 20:45
Kirjoittaja Mikko_PKP
larssi21074 kirjoitti:Samalla perusteella voidaan syyttää vaikka Deltamotor-groupin omistajaa eli Lada-tehdasta!
No sitähän tässä on syyttäminen koko elämän mittaisesta kärsimyksestä muutenkin :D

Lähetetty: 4.5.2006 20:51
Kirjoittaja larssi21074
Mikko_PKP kirjoitti:En tiedä millaisen viestin se sitten olisi lähettänyt, jos olisin istunut hiljaa nurkassa ja odotellut, mitä ko. yhtiö suvaitsee vastata. Jos joku firma nykyaikana vielä luulee, että tällainen asia ei päädy julkisuuteen tavalla tai toisella, on jo korkea aika herätä todellisuuteen. Tätä aihetta seuraavat sadat ihmiset, ja kunniallinen perääntyminen, sitä kautta osittainen kasvojen pelastaminen, olisi ollut mahdollista missä vaiheessa tahansa. Kuten jo aiemmin sanoin, minä en riitele riitelyn vuoksi, riitelen, koska en ole saanut sitä mitä minulle on luvattu, ja päälle sain vielä varsin ylimielistä kohtelua. Deltan näkemys siitä, mitä on luvattu, muuttui jo keskustelujen aikana kahdesti (sitä mukaa kun esitin lisää asiakirjatodisteita), joten minä en ihan oikeasti tiedä, mikä siellä päässä on tällä hetkellä kanta asiaan, ja mikä mahdollinen peruste heillä on sille, että haluavat edetä oikeusasteisiin.

Toinen seikka tässä on se, että tämä tapaukseni ei ollut edes ainoa, kuten tuossa toisessa aiheessa kävi ilmi. Jo senkin vuoksi halusin tehdä asiasta julkisen, ettei kukaan vain jättäisi puuttumatta tällaiseen toimintaan. Aion käydä lakitien tässä asiassa loppuun, vaikka se voi kestää, ja vaikka on olemassa mahdollisuus että häviän.
Myönnän että puhut asiaa. Tiedän myös, että et ole ikinä täällä foorumilla delta-autoa haukkunut. Tietenkin tässä on pääasia, että oikeus voittaa. Saman olisin itsekin tehnyt sinun asemassa.

Toivonkin edelleen ettei tämänkaltaisten tapausten takia koko konsernia leimata "huijariksi". :wink:

Lähetetty: 5.5.2006 3:35
Kirjoittaja samarai
larssi21074 kirjoitti:
Toivonkin edelleen ettei tämänkaltaisten tapausten takia koko konsernia leimata "huijariksi". :wink:
no pallohan tässä on Deltalla, jos emoyhtiö ei tähän puutu kun haaste tulee. Eli haluaako konsernikin itselleen huijarin maineen. Ja emo tai tytär, mainehan se yleensä menee muutenkin koko perheeltä. :wink: