Mikä on mielestäsi kaunein itäauto ?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

Juu, nuo kuvissa näkyvät kuormurit taitavat olla noita Sungri 58:ja? Nuo venäläisten kuvasarjat ovat kyllä melko monipuolisia, vaikka luulisi kyllä että tuollaiset jotka luulevat Kim Il-Sungin kuvaa Maoksi palautetaan kotimaahansa heti kättelyssä ;)
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Pitää kai hankkia tämä "Automobiles Made in North Korea" :) , hinta on 50€ (kuvat on kuitenkin mustavalkoisia :? )

Pari autokuvaa:

Sungri 58 (Gaz 51)

Kaengsaeng 69 (GAZ 69)

Nämähän ei nyt varsinaisesti ole "ehtaa kommarikamaa" mutta kuitenkin kommunistisessa valtiossa tehtyjä:

Pyonghwan markkinointivideo "kuvaruutua klikattava"

Pyonghwan mainos Pjongjangissa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Kuva

Moskvitsh 404 Sport -54

The sport car with the aluminium block of cylinders and four carburettos; the four-cylinder engine - 1074 cm3 - 58 hp. Weight - 0,9t.;. The greatest speed - 147 km/h. 1959 more powerful engine -70 hp and 160 km/h

Kuva

ZIL 112 -51
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Iltalehden lukijoita mielytti Wartburg 311

http://www.iltalehti.fi/autot/200608315048098_au.shtml
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10252
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

hieno lyhyt oppimäärä wartburgerin historiastakin oli tuolla iltalehden sivuilla. eikä yhtään hassumman näköinen toi, mutta kyllä pidän uudestakin korimallista, se viimeisten mallien maski ei ehkä ollut niin nätti kuin aiempien 353:ten
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

samarai kirjoitti:Nämähän ei nyt varsinaisesti ole "ehtaa kommarikamaa" mutta kuitenkin kommunistisessa valtiossa tehtyjä.
Pyonghwa Junma:
Kuva

Lienee lisenssillä tehty SsangYoung Chairman (MB W124-pohjainen)
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

KIA 124 , Korea 1970 :)

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

hianoja laitoksia on kyllä 8) kaikki näyttäis olevan omalla tyylillään komeita
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tässä myös kaunis "itä-auto": NAMI Debutt proto:

edestä
sivusta
sisältä

Protosta löytyy mielestäni yhteistä Samaran ja 110:n designiin. :roll:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Oli niin kauniit Ifa F9 Cabrion kuvat, että täytyy laittaa tännekin:

edestä
sisältä
takaa
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

[quote="samarai"]Tässä myös kaunis "itä-auto": NAMI Debutt proto:

Näyttää ihan Ranskalaiselta patongin pätkältä :D

[quote="samarai"]Oli niin kauniit Ifa F9 Cabrion kuvat, että täytyy laittaa tännekin:

Kerrassaan upee avo kupee 8)
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
Lada-poliisi
Viestit: 152
Liittynyt: 6.6.2005 10:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Lada-poliisi »

Kaunein on tietysti Tatraplan:

http://mafia.czech-games.net/tatra.jpg
Miliisi-henkinen Ladisti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kauneudesta en tiedä, mutta kaikkein äijämäisin on tietenkin ZIL 131 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

SeAZ SZD on kanssa erittäin kaunis ;)
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10252
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

noi koppimopot on kyllä aika hienoja vehkeitä, mielestäni tuolloin koppimopoaikana tehdas oli nimeltään SMZ (serpuhovskij motokoljasik zavod) ja toinen mikä noissa hämää on, että kuuluuko noi kääntää muotoon SZD tai SZL vai onko keskimmäinen merkki oikeasti numero 3 eli S3D ja S3L, muistaakseni joskus menneisyydessä oli joku S1A tjsp malli. Noi ei kai ollu mitää autoja, tai joksiki motokoljakeiksi noita on kutsuttu ja moottorit oli moottoripyöristä, eli olisko jotain koppimoottoripyöriä? Sitten kun noista mopoista siirryttiin Okan valmistukseen tehdas tunsi nimen SeAZ (serpuhovskij avtomobilnij zavod)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin