Eerola on ässä näissä hommissa. Mies paneutuu siihen mitä tekee.Lada-Jussi kirjoitti:tossa koeajoraportissahan oli asiantuntemusta enemmän kuin moni Ladistikaan tietää, meinaan mitä tulee varusteluihin ja termeihin sekä tyyppikoodeihin.
Mese.fi -foorumin ensimmäinen Lada-Viesti!
-
Lada-HVM
-
Lada-HVM
-
dealer
Lada oli eilisillan minulla ajossa, se tuli Mesen MikkeK:lta Kannuksesta ja jatkoi Melitoksen, Malmin ja Mazzan ohjastamana yöksi Ouluun.
Kerrotaanpas tässä rehellisiä mielipiteitä Ladasta, mersumiehen koeajamana.
- Virtalukko oudossa paikassa, mutta tottumiskysymys.
- Valokatkaisin omaperäisessä paikassa. Kun sain Ladan käyntiin kokeiltuani kaikkia seitsemää avainta molemminpäin virtalukkoon en löytänyt valokatkaisijaa mistään muutamaan minuuttiin.
- Valot oikein hyvät sitten kun ne viimein saa päälle.
- Vaihdekeppi yllättävän napakka mutta vaatii määrätietoista käsittelyä.
- Kaasu ja kytkin hieman jäykät, jarrupoljin säikäyttää ensikokeilulla; pitävätkö nämä ?
Pitävät.
- Hyvä ajoasento löytyy 197 cm pitkälle korstolle helposti.
- Penkki on OK
- Mittarivalot liian himmeät (liekö jossain säätö) mutta mittarit selkeät.
- Jousitus yllättää odotukset.
Tämähän on hyvä.
Mitä isompi kuoppa ja kovempi vauhti sen parempi.
- Ei kolise eikä pauku.
- Ajo-ominaisuudet matkanteossa hyvät, liukkaalla tiellä NR09:eillä ohjaus hakee hieman. Auraus pikkuisen pielessä vai ominaisuus ?
- Moottorin ominaisuudet paremmat kuin odotin. Vääntöäkin on jonkin verran.
- Vaihteistosta jäi sellainen kuva että ykkönen saisi olla pitempi, kakkonen ja kolmonen lyhyempiä ?
- Viitosvaihteella 2500 kierrosta tuntuu 80 vauhdilta (nopeusmittari rikki)
- Kantikas kori aiheuttaa suhinaa jota on häiritsevästi.
- Mersumiehen olo on kotoinen - perä huutaa 80-90 vauhdissa kaasua löysätessä
Tankkaan auton Haapaveden ABC:llä, lukollisen tankinkorkin kanssa pidän samat sulkeiset kuin virtalukonkin. Sama toistuu kotona kun yritän katsoa peräkonttiin. Sairas systeemi.
Kyllä yhden avaimen pitää käydä auton joka lukkoon ja kumminpäin vaan.
Kuudenkymmenen kilometrin matkalla maantiellä ja kierrellessäni Ladalla Ylivieskan ja Haapaveden keskustaa totun autoon ja sen ominaisuuksiin niin että tuntuu haikealta luovuttaa se eteenpäin.
Ei millään pahalla, mutta nämä takavetoiset Ladat ovat autoja, Samaraa ja varsinkaan näitä uudempia 110:ejä en pidä yhtään minään.
Kerrotaanpas tässä rehellisiä mielipiteitä Ladasta, mersumiehen koeajamana.
- Virtalukko oudossa paikassa, mutta tottumiskysymys.
- Valokatkaisin omaperäisessä paikassa. Kun sain Ladan käyntiin kokeiltuani kaikkia seitsemää avainta molemminpäin virtalukkoon en löytänyt valokatkaisijaa mistään muutamaan minuuttiin.
- Valot oikein hyvät sitten kun ne viimein saa päälle.
- Vaihdekeppi yllättävän napakka mutta vaatii määrätietoista käsittelyä.
- Kaasu ja kytkin hieman jäykät, jarrupoljin säikäyttää ensikokeilulla; pitävätkö nämä ?
- Hyvä ajoasento löytyy 197 cm pitkälle korstolle helposti.
- Penkki on OK
- Mittarivalot liian himmeät (liekö jossain säätö) mutta mittarit selkeät.
- Jousitus yllättää odotukset.
- Ei kolise eikä pauku.
- Ajo-ominaisuudet matkanteossa hyvät, liukkaalla tiellä NR09:eillä ohjaus hakee hieman. Auraus pikkuisen pielessä vai ominaisuus ?
- Moottorin ominaisuudet paremmat kuin odotin. Vääntöäkin on jonkin verran.
- Vaihteistosta jäi sellainen kuva että ykkönen saisi olla pitempi, kakkonen ja kolmonen lyhyempiä ?
- Viitosvaihteella 2500 kierrosta tuntuu 80 vauhdilta (nopeusmittari rikki)
- Kantikas kori aiheuttaa suhinaa jota on häiritsevästi.
- Mersumiehen olo on kotoinen - perä huutaa 80-90 vauhdissa kaasua löysätessä
Tankkaan auton Haapaveden ABC:llä, lukollisen tankinkorkin kanssa pidän samat sulkeiset kuin virtalukonkin. Sama toistuu kotona kun yritän katsoa peräkonttiin. Sairas systeemi.
Kuudenkymmenen kilometrin matkalla maantiellä ja kierrellessäni Ladalla Ylivieskan ja Haapaveden keskustaa totun autoon ja sen ominaisuuksiin niin että tuntuu haikealta luovuttaa se eteenpäin.
Ei millään pahalla, mutta nämä takavetoiset Ladat ovat autoja, Samaraa ja varsinkaan näitä uudempia 110:ejä en pidä yhtään minään.
Mutta jos ei ole mitään kokemustakaan etuveto-Ladoista kannattaa niistä olla silloin kokonaan hiljaa.dealer kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta nämä takavetoiset Ladat ovat autoja, Samaraa ja varsinkaan näitä uudempia 110:ejä en pidä yhtään minään.
Täällä on tätä vastakkain asettelua tarpeeksi jo omastakin takaa.
Itsellä on ollut yli 10v. Samara jokapäiväisenä käyttöautona ja olen siihen enemmän kuin tyytyväinen.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Ootte vaan tottuneet liian hyvään kyytiindealer kirjoitti:Lada oli eilisillan minulla ajossa, se tuli Mesen MikkeK:lta Kannuksesta ja jatkoi Melitoksen, Malmin ja Mazzan ohjastamana yöksi Ouluun.
Kerrotaanpas tässä rehellisiä mielipiteitä Ladasta, mersumiehen koeajamana.
Onko Ladassa muka Hakkis nollaysit? Pitoa täytyy siis olla vähintään yhtä paljon kuin legendaarisessa mustamakkarassa
Ja niistä avaimista, johan sitä nyt tylsistyisi yhteen avaimeen
Viimeksi muokannut Jokari, 16.11.2006 9:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
dealer
Kokemusta on kyllä, olen tehnyt automekaanikon hommia noin 20 vuotta ja usein on Samaraa huollettu / korjattu.samarai kirjoitti:Mutta jos ei ole mitään kokemustakaan etuveto-Ladoista kannattaa niistä olla silloin kokonaan hiljaa.
Täällä on tätä vastakkain asettelua tarpeeksi jo omastakin takaa.
Itsellä on ollut yli 10v. Samara jokapäiväisenä käyttöautona ja olen siihen enemmän kuin tyytyväinen.
Muutama noita uudempiakin käy korjaamolla sillointällöin.
Vaan en tarkoittanut etteikö joku voisi olla tyytyväinen Samaraan ja uskon kyllä että Samara täyttää tarpeesi hyvin.
Kommenttinihan oli vain yhden ihmisen mielipide, ei mikään totuus.
Ladassa oli nollaysit, nyt alla on uudet Hankookit kiitos sponsoreiden.Jokari kirjoitti:Onko Ladassa muka Hakkis nollaysit? ...
Ja niistä avaimista, johan sitä nyt tylsistyisi yhteen avaimeen
Avaimista ... noniinno, jännitystä elämään.
Ei ole Lada ainoa, jossa on kolmen avaimen systeemi. Esim. tuossa buikisa on sama homma, oviin yksi, virtalukkoon yksi ja tankin korkkiin yksi. Eivät myöskään käy lukkoihin kuin toisinpäin. Avaimet onneksi ovat päällisin puolin erinäköisiä, eli yhdesti oikeat löydetyään tietää kyllä mikä mihinkin sopii.dealer kirjoitti:Ladassa oli nollaysit, nyt alla on uudet Hankookit kiitos sponsoreiden.Jokari kirjoitti:Onko Ladassa muka Hakkis nollaysit? ...
Ja niistä avaimista, johan sitä nyt tylsistyisi yhteen avaimeen![]()
Avaimista ... noniinno, jännitystä elämään.
Silti olen sitä mieltä, että yhden avaimen systeemi ois parempi
,_,/ukka
Autoton on huoleton
No näitä "etuveto-Lada - ei ole oikea Lada kommentteja" täällä on kyllä totuttu ennenkin lukemaan kyllästymiseen saakka - ja jonkunhan niihin on puututtava- vaikkei sitten "oikea Lada-mies" olisikaan.dealer kirjoitti:
Kokemusta on kyllä, olen tehnyt automekaanikon hommia noin 20 vuotta ja usein on Samaraa huollettu / korjattu.
Muutama noita uudempiakin käy korjaamolla sillointällöin.
Vaan en tarkoittanut etteikö joku voisi olla tyytyväinen Samaraan ja uskon kyllä että Samara täyttää tarpeesi hyvin.![]()
Kommenttinihan oli vain yhden ihmisen mielipide, ei mikään totuus.![]()
No itse en ainakaan ensimmäiseksi veisi etuveto-Ladaa tollaiseen korjaamoon, jossa on valmiiksi huolto/korjauksista jo tollainen "perusasenne" niitä kohtaan. Ihmetyttää vaan minkälaisista töistä se on voinut tulla - ei niissä nyt mitään ihmeempiä pitäisi olla
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
"3:n avaimen" Volgan koeajo,_,/ukka kirjoitti:
Ei ole Lada ainoa, jossa on kolmen avaimen systeemi. Esim. tuossa buikisa on sama homma, oviin yksi, virtalukkoon yksi ja tankin korkkiin yksi.
,_,/ukka
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
dealer
samarai, vaikken minä viitsisi ajaa Samaralla metriäkään vapaa-aikanani se ei vaikuta mitenkään työhöni - esitin asiani epäselvästi.No itse en ainakaan ensimmäiseksi veisi etuveto-Ladaa tollaiseen korjaamoon, jossa on valmiiksi huolto/korjauksista jo tollainen "perusasenne" niitä kohtaan. Ihmetyttää vaan minkälaisista töistä se on voinut tulla - ei niissä nyt mitään ihmeempiä pitäisi olla Takapotkuako pidät nyt sitten autona pelkästäänkö vain ton koeajon perusteella..Ei morjens -sanovat Tampesterissakin
Eihän Samaran huoltamisessa tai korjaamisessa mitään ikävää ole, eikä Samara lie sen heikompi auto kuin nuo uudehkot Mersut, aina niistä mannelaveteista joku paikka on hajalla.
Jos auto olisi hyvä etuvetoisena, luojamme olisi luonut meidät kävelemään käsillään.
Vaan palataan asiaan eikä aloiteta isompaa kiistelyä.
Lada on Oulussa, eilen se keräsi jääradalla rahaa sydänlapsille.
Päivän Kalevassa oli hyvä juttu, verkosta se löytyy tästä.
-
dealer
-
Kostaja
-
dealer