Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Pyyhkijän sulka

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Aamulla oli pari astetta pakkasta.Jouduin töihin mennessä ajamaan muutaman kilometrin rekan perässä ja kun tiet oli suolattu lensi rekan perästä suolan ja likaisen veden sekaista töhnää tuulilasille.Pyyhkijällä oli vaikeuksia pyyhkiä lasia puhtaaksi.Vasta runsaalla tuulilasipesunesteen käytöllä sulka alkoi toimia.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Ovipeilien asennonmuutokset

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tänä aamuna jäätä rapsuteltuani auton taustapeileistä huomasin auton sisältä taas peruuttaessani,että taustapeili oli kääntynyt puhdistamisen johdosta.Sama ongelma oli ennen esim.DX-corollassa,missä laitoin saniteettisilikoni tipat 4kpl peilin äärilaitojen ja kehyksen saumaan.Ongelma on hieman erilainen kuin vanhoissa Samaroissa,joissa alumiinin oksidoituminen jäykistää peilien sisällä olevan nivelen siten ,että peilin kääntäminen ei onnistu.Lisäksi näkökenttä kapeni peilin reunoilta taustakalvon irtoamisen johdosta.Tekniikan maailman testissä oli maininta peilin säätönupin osumisesta A-pilariin.Ainakaan itse en ole asiaa havainnut,tai sitten TM:än koeajajat ovat reilusti yli kaksimetrisiä.
Avatar
Ladaperhe
Viestit: 145
Liittynyt: 26.9.2003 10:37
Paikkakunta: Turku, Åbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ladaperhe »

Tänään lumisaateen saavutettua Turunkin pääsin oikeastaan ensimmäisen kerran ajamaan 110:llä oikeassa talvikelissä. Oikein nautittavaa, niin maantiellä kuin kaupungissakin. Moottoritielläkin Raisiosta Turkuun uskalsi ajaa aika reipasta vauhtia tuiskussa ja tuiverruksessa turvallisin mielin.
Kaupungissa oikein liukkaalla perä irtosi pari kertaa, mutta pienellä korjausliikkeellä sai takarenkaatkin taas pitämään.
On se upea auto talvikelillä ja lämpöä piisaa enemmän kuin missään mun aiemmissa kulkupeleissä, mutta nehän on ollut vaan sakemanneja.
Lada on Auto.
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.
Kuva
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Peräluukun kaasupumpuista

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tänään havaitsin kun oli hieman pakkasta,että vaikka kaasupumput pitävät luukua auki,on niiden toleranssi vain muutama kilo.Mitenkähän sitten kun on parikymmentä astetta pakkasta.Pumput ovat venäläistä valmistetta.Toivottavasti jos niihin tulee ongelmia niin se tapahtuisi tämän talven aikana kun takuu päätyy syyskesällä.Luukku auki peruuttaessani on luukku sulkeutunut heilumisen johdosta,mutta vain harvoin.Kysymys on nyt HB:stä,jossa on pidempi luukku kuin farmarissa ja tuulikuormakin on siinä suurempi.
Largoidi

Takaluukun kaasujouset

Viesti Kirjoittaja Largoidi »

Omasta HB:stä kypsyivät takaluukun kaasujouset viime talven pakkasilla. Menivät tietysti takuuseen ja ovat toistaiseksi pelanneet (puolen vuoden iässä hyytyivät meikäläisellä).
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Lumessa eteneminen

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Eilen ja viime yönä tuli Etelä-Suomessa lunta.Lehdenjakotöissä havaitsin 110:n hyvin lumessa eteneväksi.Parhaiten sen näki liikkellelähdöissä joita ajoreitin varrelle sattuu pari pahempaa.Vertailukohdetta riittää koska olen kolunnut samaa reittiä 15vuotta melkein kymmenellä erilaisella autolla ja aamuöisin ei pihakatuja ja -kujia ole vielä aurattu.Rauhallisessa liikkeellelähdössä auto ei ruopaise kovinkaan herkästi tyhjää ja kun on liikkeelle päästy,niin liikkeellä pysytään.Suuren maavaran ansiosta pohjakosketuksen vaaraa ei ole ja suurtenkin vallien yli pääsee mallikkaasti.Renkaina minulla on vanhat Michelin 200 M+S.Ne oli ennenmuinoin huippuluokan renkaat,nykyään varmaan keskitasoa.Tekniikan maailman testien mukaan Lada 110 etenee lumessa samalla varmuudella kuin kolme kertaa kaliimmat autot ja he osaavat eliminoida mittauksistaan mittavirheitä aiheuttavat tekijät.
Largoidi

Viesti Kirjoittaja Largoidi »

Kyllä Largolla (112) pystyy menemään todella pahoihin paikkoihin. Maavara on niin mahtava, että usko loppuu kuljettajalta ennemmin! Oikeat maastoautot (Niva) ovat sitten toinen juttu. Kokeilkaa ja vertailkaa!
Largoidi

Viesti Kirjoittaja Largoidi »

Omasta Largosta keskuslukitus lopetti toiminnan 500 km:n jälkeen, ajoin Delta-Auton pikahuoltoon ja homma tuli heti kuntoon.

Nyt on vihoitellut oikean puolen takaikkuna (sähköinen). Toimi viimeiseń eli takuuhuollon jälkeen ainakin kerran todistettavasti (kokeilin). Nyt ei enää toimi. Sääli.

Muuten on ollut hyvä auto, kulkee, halvalla ja on lämmin.
Largoidi

Viesti Kirjoittaja Largoidi »

Tässä hieman käppyrää matkalta Varkaus (KöPe) -Puksun Esso:

http://personal.inet.fi/koti/idi/speed.gif
http://personal.inet.fi/koti/idi/rpm.gif
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Millä oheiset käppyrät on saatu?
Largoidi

Viesti Kirjoittaja Largoidi »

CarChip:illä, http://www.davisnet.com/drive/products/ ... oducts.asp.

Maahantuoja on http://www.iloy.fi.

Palikka on dataloggeri, joka tökätään EOBD/OBD-II -diagnostiikkaliittimeen. Sillä voi myös tarkistaa ja nollata vikakoodit.

Oli TM:n pikakokeessa pari numeroa sitten.

Tuossa vielä jäähdytysnesteen lämpötila

http://personal.inet.fi/koti/idi/coolant.gif
Avatar
Ladaperhe
Viestit: 145
Liittynyt: 26.9.2003 10:37
Paikkakunta: Turku, Åbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ladaperhe »

Korjasin linkkii, otin ton pisteen pois.
http://www.davisnet.com/drive/products/ ... oducts.asp
Largoidi kirjoitti:CarChip:illä, http://www.davisnet.com/drive/products/ ... oducts.asp.
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.
Kuva
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Auto takuukorjaukseen

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Töistä palatessa huomasin,että auto alkaa viilenemään.Laitoin säätimen +28 asteeseen.Lehmän henkäily jatkui.Puhallin ei vaihda automatiikalla nopeutta ja lämmityslaitteen hana ei säädy.Oikea takaovi rääkyy ja kaasupumput ovat löysät.Oviongelmat olivat töiden vastaanottajallekin tuttuja,kaasupumput myös.Voin saada auton takaisin huomenna.Palvelu oli leppoista ja asiakkaita vähän.Tultiin takaisin pojan 2105:lla,vaikka lämmityslaite puoliksi pois päältä tuntui,että autoon paistuu.
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Re: Auto takuukorjaukseen

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Jaska HKI kirjoitti:lämmityslaitteen hana ei säädy.
Onkohan lämmityslaitteessa hanaa ollenkaan? Tuntuu, että lämmitystä ohjaillaan ilmavirranohjaamisella kennon kautta tai ohitse?

Kohta 110 stw:ssä 14 000 km mittarissa. "Ainoastaan" kuljettajan oven sisävalokatkaisija on ryppyillyt. Kun menee autoon, ei ajonestoautomatiikka kykeydy vastaanottotilaan, jos ovea ei ole avattu. Signaali tulee kytkimestä.

Lisävalojen hankinta on tullut mieleen; eivät alkuperäiset tuikut kovin kummoiset ole täällä pimeillä maalaispitäjän teillä.

Polttoaineen kulutus on jäänyt alle 7 l/100km :D
Avatar
Ladaperhe
Viestit: 145
Liittynyt: 26.9.2003 10:37
Paikkakunta: Turku, Åbo
Viesti:

Re: Auto takuukorjaukseen

Viesti Kirjoittaja Ladaperhe »

Lainaan yhtä aiempaani viestiä:
Ajonestolaite, oli aika erikoinen vika, sillä kun hälyttimen otti pois päältä ja yritti ottaa ajonestolaitettakin pois päältä niin se ei onnistunut ennenkuin oli yrittänyt käynnistää autoa tai laittanut avaimen virtalukkoon. Sinänsä vika oli kiusallinen kun ajonestolaiten aktivoitui joskus vasta käynnistämistä yrittäessä, ledin vilkutus oli jatkuvasti samanlaista eli koskaan ei tiennyt, että oliko ajonestolaite päällä vai ei. Maneeriksi tuli varsin pian sellainen, että autoon tultua ensin avain virtalukkoon, sitten avain ulosvirtalukosta, sitten ajonestolaitteen poiskytkeminene ja starttausyritys.

Nyt toimii taas kaikki hienosti, ajonestolaite aktivoituu normaalisti ja ledi kertoo laitteen tilan.

Mä olen myös lisävaloja asennuttamassa nyt kun tämä varustelu on saatu käyntiin...valoiksi tulee vissiin Hellan Comet FF 100:set tai peräti 300:set.
Maksaa alle 70€ pari.
Lisävaloa pitkien tueksi tarvitaan, sen olen ykköstiellä huomannut.
Ja mökkireissuilla Turusta Lemille sattuu kaikenlaista eteen.
ladamaster kirjoitti: Kun menee autoon, ei ajonestoautomatiikka kykeydy vastaanottotilaan, jos ovea ei ole avattu. Signaali tulee kytkimestä.
Lisävalojen hankinta on tullut mieleen; eivät alkuperäiset tuikut kovin kummoiset ole täällä pimeillä maalaispitäjän teillä.
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.
Kuva
Vastaa Viestiin