Suomessa on sitten 1 kpl V6 ladoja leimassa

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
J-Tech

Re: Suomessa on sitten 1 kpl V6 ladoja leimassa

Viesti Kirjoittaja J-Tech »

Tässäkö on arvostus ja kiinnostus todella hienoa projektia kohtaan.Joku on tehnyt älyttömän määrän työtä hieman erikoisemman harraste auton tekemiseen ja saanut sen valmiiksi asti.Ja loppu tulosta minä en osaa muuta kuin kehua,hienoa työtä!
Täällä osa porukasta on kiinnostunut aidosti auton teknisistä jutuista joku jopa alustaa myöden,se on hyvä juttu.
Mutta surettaa tommonen aivan asiaa sivuava typerä inttäminen ja valmiiksi saadun projektin musta maalaaminen kun uskon että suurimmalla osalla noista huutelijoista jäisi tuommoinen projekti tekemättä kuten myös itseltäni,se on kaikkea muuta kun hyvä juttu.En yhtään ihmettele että ajoneuvon omistaja on kaikonnut keskuudesta paremmille metsästys maille herrasmiesten sikari kerhon pariin...
Loud&Fast
Patu925

Re:

Viesti Kirjoittaja Patu925 »

X
Viimeksi muokannut Patu925, 14.7.2007 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
robson

Viesti Kirjoittaja robson »

tosta pöhön kirjoituksesta saa sen käsityksen että jos et laita tuhansia euroja autoosi,niin olet peltotuunaaja.onkohan pöhö ikinä miettinyt,että "peltotuunajilla"ei välttämättä ole paljoa rahaa käytettävissä autoonsa.osa "peltotuunaajista"on työttömiä,opiskelijoita,ym ym...helppohan se on rahalla rakentaa.itse arvostan enemmän niitä joka oikeasti itse tekevät osia autoon,samase sitten kestääkö "turbokone"(tai muu vastaava)päivän vai kaksivuotta.ja koneen vaihto autosta toiseen ei ole isojuttu.sen myönnän että itsellä ei hermot kestäisi katsastus/paperisota ruljanssia.tuo pöhön lada on kyllä hienosti rakennettu,arvostan projektia.mutta tuo pöhön asenne. :shock: alkaa nyt heti v*ttuilemaan muille ja sen kirjoituksista saa sen käsityksen että vain hän pystyi tohon projektiin.
larssi21074

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Tuo pöhön projekti olis tullu maksamaan varmaan reilusti yli uuden ladan hinnan mikäli lähes kaikkea ei olisi itse tehty!!

Eli vaikka peltotuunaajat alkaa vastaavaan niin samat kustannukset syntyy vähintään! Eli pointti ei ollu se kuinka paljon rahaa on käytetty.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
pappa- igor

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

larssi21074 kirjoitti:Tuo pöhön projekti olis tullu maksamaan varmaan reilusti yli uuden ladan hinnan mikäli lähes kaikkea ei olisi itse tehty!!

Eli vaikka peltotuunaajat alkaa vastaavaan niin samat kustannukset syntyy vähintään! Eli pointti ei ollu se kuinka paljon rahaa on käytetty.
Tämä peltotuunaaja on kohta laittanut ladaansa 6kilo euroa eikä se edes mene vielä eteenpäin... lähes kaikki mitä vain on pystynyt niin on tehty itse... aina tulee joku takapakki ja sitten taas menee euroja :? Nostan kyllä hattua pöhön rojektille!! ......Mutta vielä kun ton sais kulkeen.... :lol:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Jouska

Viesti Kirjoittaja Jouska »

pappa- igor kirjoitti:
larssi21074 kirjoitti:Tuo pöhön projekti olis tullu maksamaan varmaan reilusti yli uuden ladan hinnan mikäli lähes kaikkea ei olisi itse tehty!!

Tämä peltotuunaaja on kohta laittanut ladaansa 6kilo euroa eikä se edes mene vielä eteenpäin... lähes kaikki mitä vain on pystynyt niin on tehty itse... aina tulee joku takapakki ja sitten taas menee euroja :? Nostan kyllä hattua pöhön rojektille!! ......Mutta vielä kun ton sais kulkeen.... :lol:
Moi Pappa-Igor.Tämäkin menee vähän off-topicin, mutta... Oon katellu pitkään että sulla on tosi hieno "pyssy" rakenteilla. Kauneimpia tuunattuja nappiksia joita olen nähnyt. Olisi kiva tietää vähän yksityiskohtia tosta sun projektista. Onko sulla omia nettisivuja joissa olisi tietoa aiheesta?? Että minkälainen tappovehje tosta tulee? Värikin on hieno, kenen maalivalmistajan maalia olet käyttänyt?? Onko väri metallinhohto musta? Entä kenen valmistamia vanteita olet käyttänyt?? Ilmeisesti 15 tuumaiset vanteet??

Itse en ala samaraani tuunaamaan, ainoastaan entisöinti ja maalaus olisi ajankohtaista.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
pappa- igor

Jouska kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:

Moi Pappa-Igor.Tämäkin menee vähän off-topicin, mutta... Oon katellu pitkään että sulla on tosi hieno "pyssy" rakenteilla. Kauneimpia tuunattuja nappiksia joita olen nähnyt. Olisi kiva tietää vähän yksityiskohtia tosta sun projektista. Onko sulla omia nettisivuja joissa olisi tietoa aiheesta?? Että minkälainen tappovehje tosta tulee? Värikin on hieno, kenen maalivalmistajan maalia olet käyttänyt?? Onko väri metallinhohto musta? Entä kenen valmistamia vanteita olet käyttänyt?? Ilmeisesti 15 tuumaiset vanteet??

Itse en ala samaraani tuunaamaan, ainoastaan entisöinti ja maalaus olisi ajankohtaista.
OHO!! Kiitoksia kehuista :shock: vanteet ovat 16" merkkiä en nyt muista mutta voin sen jossain vaiheessa katsoa, maalin valmistajasta en osaa sanoa mutta pirun kallista se oli... ei ole metalli väri vaan ihan perus kiiltävä musta :( nettisivuja en ole ikinä ehtinyt tekemään ja tarkempia speksejä en viitti alkaa tässä luettelemaan kun niin moni asia ehtii muuttua kuitenkin ennen kun on muutoskatsastus tehty.. Mutta eihän ladassa saa olla kun se 100.8hv, eihän 8)
destor

Viesti Kirjoittaja destor »

robson kirjoitti:tosta pöhön kirjoituksesta saa sen käsityksen että jos et laita tuhansia euroja autoosi,niin olet peltotuunaaja.onkohan pöhö ikinä miettinyt,että "peltotuunajilla"ei välttämättä ole paljoa rahaa käytettävissä autoonsa.osa "peltotuunaajista"on työttömiä,opiskelijoita,ym ym...helppohan se on rahalla rakentaa.itse arvostan enemmän niitä joka oikeasti itse tekevät osia autoon,samase sitten kestääkö "turbokone"(tai muu vastaava)päivän vai kaksivuotta.ja koneen vaihto autosta toiseen ei ole isojuttu.sen myönnän että itsellä ei hermot kestäisi katsastus/paperisota ruljanssia.tuo pöhön lada on kyllä hienosti rakennettu,arvostan projektia.mutta tuo pöhön asenne. :shock: alkaa nyt heti v*ttuilemaan muille ja sen kirjoituksista saa sen käsityksen että vain hän pystyi tohon projektiin.
Vaikka kuinka kaiken tekisi itse niin aina joutuu laittamaan rahaa likoon jotta saa kelvollista jälkeä. Otetaan esimerkkinä maalaus, kunnolla tehdessä pelkät maalit ja muut kemikaalit maksavat pitkälti kolminumeroisia summia. Ne keillä tähän ei ole varaa, hakevat 10 kpl mattamustia paukkupulloja (=30e) ja jo työn laatu laskee kohisten. Oikeastaan laadusta ei voi enää edes puhua.

Toinen kaveri ostaa kaikki uudet kuluvat osat moottorin sisään, tiivisteitä myöten (rahaa palaa karkeasti 300e). Taas persaukinen säästää ja vaihtaa uuteen vain vuotavan etupään stefan sekä palaneen nelospytyn pakoventtiilin. Uusia osia käyttänyt mittaa moottorinsa puristuspaineet ja toteaa kaikissa pytyissä olevan 14bar +-0,1bar. Kusinuuka toveri tekee saman mittauksen ja saa tulokseksi 7 - 11bar, kaikissa pytyissä yli 1 bar heittoa toisiinsa nähden ja kahden pytyn paineet hälyttävän alhaisella.

Eiköhän tästäkin tarinasta taas näe ettei halvalla saa hyvää. Se on taas makuasia että missä rahamäärässä se raja menee peltotuunaajalla ja edes jonkinlaisella tekijällä, tiivistettynä voi sanoa ettei ilman riittävää budjettia ole mitään toivoa tehdä kunnollista työtä. Lada on siitä paha auto että hankintahinta voi olla kovinkin alhainen ja siksi kaikki kädettömät ja rahattomat pääsevät helpommin autonlaittoon kiinni, ei tarvita ensin rahaa tuhansia euroja auton ostoon vaan käydään hakemassa lada parilla sataa ja "tehdään auto kokonaan uusiksi" toisella parilla sataa. Itseäänhän siitä voi sitten enää syyttää.

Heti kun joku toinen on tehnyt vastaavanlaajuisen ja työnlaadulta samanlaisen muutoksen tieliikenneautoon, voi tulla asiasta ilmoittamaan ja kertomaan kuinka helppoa ja halpaa se oli. Sen jälkeen voi vielä kertoa kuinka huono ihminen Pöhö on kun kehtaa kehaista noinkin vähäpätöisestä muutoksesta, ja vielä mainita että on sen itse tehnyt eikä välttämättä ihan jokainen siihen olisi pystynyt.

Larssi sanoikin hyvin tuosta rahankäytöstä ja peltotuunaajista.
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

robson kirjoitti:tosta pöhön kirjoituksesta saa sen käsityksen ... sen kirjoituksista saa sen käsityksen ...
Käsityksiä on niin monenlaisia ja yleensä toisten mielestä ne ovat vääriä.
Minulla on oma käsitykseni siitä mitä Pöhö lausunnossaan tarkoitti, mutta taidan pitää sen omana tietonani jotta ei tule enempiä väärinkäsityksiä.

Peltotuunaaja taitaa muuten olla Jussin keksimä ja käyttämä termi eikä Pöhön. Jussi siitä tuunaamisesta ainakin jaksaa jatkuvasti motkottaa.
robson

destor kirjoitti: Vaikka kuinka kaiken tekisi itse niin aina joutuu laittamaan rahaa likoon jotta saa kelvollista jälkeä. Otetaan esimerkkinä maalaus, kunnolla tehdessä pelkät maalit ja muut kemikaalit maksavat pitkälti kolminumeroisia summia. Ne keillä tähän ei ole varaa, hakevat 10 kpl mattamustia paukkupulloja (=30e) ja jo työn laatu laskee kohisten. Oikeastaan laadusta ei voi enää edes puhua.

Toinen kaveri ostaa kaikki uudet kuluvat osat moottorin sisään, tiivisteitä myöten (rahaa palaa karkeasti 300e).
tuli maalattua viikko sitten tuo morris projekti ja maalit/ohenteet maksoivat alle 100euroa.ruiskulla maalattiin.saman maksoi combiladan maalit/ohenteet viime syksynä.perusmaalit on halpoja.

morriksen kone remppa maksoi n.100euroa.koneeseen vaihdettiin kaikki laakerit,männänrenkaat,tiivisteet....itse moottori maksoi parikymppiä.

koko projektiin(auton hinta mukaanlukien) on mennyt tähän mennessä reilusti alle 1000euroa.auto hitsattu,maalattu,alusta/moottori läpikäyty...kyllä halvallakin pystyy tekemään.
Samara87/88

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

^^repesin tohon peltotuning.

oma autoni ei voi olla peltotuning. se on tuunattu kerrostalonpihalla. ehkä siksi se näyttää juuri tuolta.

aiheeseen kommentoin seuraavasti: kyseessä oleva auto on todella hieno, ja etenkin huolella tehty olemus on todella mukavaa katseltavaa, vaikka kuvia niin vähän olenkin nähnyt. Valtavasti aikaa&rahaa&hermoja vaativa homma.

mutta. Sitten tähän talttahammas/peltotuunaaja keskusteluun.

kaikilla ei ole rahaa laittaa autoon/autoa samalla tavalla. Esim itse "tuunaan" käyttöautoani, ja jopa koneen vaihto ruuttakoneeseen aiheuttaa epäsuotuisan käyttökatkon. Jos täällä samalla foorumilla pyörii niin tuskin tarvii olla talttahammas tai peltotuunaaja. ei oo saatna rahaa tehä tommosia projekteja, hyvä jos kahella opiskelijalla on vara ylläpitää autoa ylipäätänsä.

joten, vaikka jotkut on peltotuunaajia ja muitakin sellasia, vaikka mulla on alla monen esimerkkinä käyttämä tunnissa tuunattu amispommi, niin silti oon ylpeä että siinä on cruiset ja kaukosäätöiset k-lukot yms. pientä. Ja että on panostettu renkaisiin vanteisiin yms. Ei tarvii otta hernettä nenään vaikka ite oisitki pistäny 10000e omaan ladaas.

ks rakentelija ei ole minulle mtn sanonut, eikä minulla ole häntä vastaan yhtään mitään. RESPECT V6 ladasta.

tv. kädetön amispommin peltotuunaava omistaja
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
robson

Samara87/88 kirjoitti:^^repesin tohon peltotuning.

oma autoni ei voi olla peltotuning. se on tuunattu kerrostalonpihalla. ehkä siksi se näyttää juuri tuolta.

aiheeseen kommentoin seuraavasti: kyseessä oleva auto on todella hieno, ja etenkin huolella tehty olemus on todella mukavaa katseltavaa, vaikka kuvia niin vähän olenkin nähnyt. Valtavasti aikaa&rahaa&hermoja vaativa homma.

mutta. Sitten tähän talttahammas/peltotuunaaja keskusteluun.

kaikilla ei ole rahaa laittaa autoon/autoa samalla tavalla. Esim itse "tuunaan" käyttöautoani, ja jopa koneen vaihto ruuttakoneeseen aiheuttaa epäsuotuisan käyttökatkon. Jos täällä samalla foorumilla pyörii niin tuskin tarvii olla talttahammas tai peltotuunaaja. ei oo saatna rahaa tehä tommosia projekteja, hyvä jos kahella opiskelijalla on vara ylläpitää autoa ylipäätänsä.

joten, vaikka jotkut on peltotuunaajia ja muitakin sellasia, vaikka mulla on alla monen esimerkkinä käyttämä tunnissa tuunattu amispommi, niin silti oon ylpeä että siinä on cruiset ja kaukosäätöiset k-lukot yms. pientä. Ja että on panostettu renkaisiin vanteisiin yms. Ei tarvii otta hernettä nenään vaikka ite oisitki pistäny 10000e omaan ladaas.

ks rakentelija ei ole minulle mtn sanonut, eikä minulla ole häntä vastaan yhtään mitään. RESPECT V6 ladasta.

tv. kädetön amispommin peltotuunaava omistaja
juurikin näin! :)
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Samara87/88 kirjoitti:Jos täällä samalla foorumilla pyörii niin tuskin tarvii olla talttahammas tai peltotuunaaja.
No eipä tarvitse.
Onkos näin muuten edes missään väitetty?
Lada-Jussi

Re:

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Jusu kirjoitti:Peltotuunaaja taitaa muuten olla Jussin keksimä ja käyttämä termi eikä Pöhön. Jussi siitä tuunaamisesta ainakin jaksaa jatkuvasti motkottaa.
oliskohan, enpä muista kenen suusta termi ensin lähti. Mutta siinä mielessä olen "parempien" puolella, että arvostan kyllä hienosti ja ajatuksella tuunattua laitetta. Tämäkin projekti varmaan kuuluu niihin, kuten Larssin luomukset ja se virolainen nappis Argentan tekniikalla, jos näin muutamia mainitsen. Tätä talttahammas osastoa lienee tämä peltotuningin pahin imentymä, jossa jokin papan vanha helmi sutataan ja tuherretaan piloille ja lopputulos on että auto ei käy ja kaikki on levällään, tai jos käy niin sillä rässitään kesä tai talvi ja sitten laitetaan paaliin. Lisäksi vielä jonkun toverin venäjältä kiikuttamat osat projektia varten on joko maksamatta tai noutamatta postista, kun ei niitä nyt sitten tarvinnutkaan. Painotan kuitenkin edelleen sitä, että orkkis on aina parempi kuin mikään tuninki.

Kattelin noita pöhön viimeisiä viestäjä boardilla ja totesin olevani syypää pöhön lähtöön, viimeiseimmät kommentit pöhö oli kirjoittanut juurikin mun Samaran jarrujen korjauksesta käytetyillä osilla ja HCPU projektista, sitten tuli mitta täyteen, olen mä aika paha.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
pappa- igor

Re: Re:

Lada-Jussi kirjoitti:sitten tuli mitta täyteen, olen mä aika paha.
Kuulostaa kohtalokkaalta :shock:
Vastaa Viestiin