Tulisitko töihin Ladalla?

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

Tulisitko sinä töihin Ladalla?

Kyllä
158
94%
Ehkä
4
2%
En
6
4%

Ääniä yhteensä: 168

wileeni

Re: Tulisitko töihin Ladalla?

Viesti Kirjoittaja wileeni »

Nappisilmää pidettiin töissä piristävänä (toki jotkut narsistisena erikoisuuden tavoitteluna).
Kanttilamppua ei juuri noteerattu.
Perätön Samara herätti sääliä ja kummastusta.
Porrasperäisellä Samaralla kun menin töihin, tuli eismies ihastelemaan. Kun mainitsin siinä olevan "sen sähvöohjatun kaasarin", otti hän lakin päästään ja kumarsi.
kappa12
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Tottakai, jos vaan ehdin Ladan saada kesän mittaan katsastuskuntoon niin voorttit jää pihaan ja Ladalla kuljetaan työmatkat...
Midi^

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Itellä on semmoset hommat että eihän sinne pääsisikään muulla kuin Ladalla 8)

Ja aina saa kuulla että sullahan on kunnon peli ja että tolla varmaan pääsee..
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
keikkakuski

Viesti Kirjoittaja keikkakuski »

Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Vaimo kulki melkein 10 vuotta 40km päässä töissä ja koko aikana Toveri Ässä hyytyi yhden kerran 5km ennen työpaikkaa. Hetken odottelun jälkeen se käynnistyi jälleen. Ilmanoton esilämmitysvipu oli jäänyt kesäasentoon. Työpaikalla ei ollut sähkötolppia mutta 1200S käynnistyi olipa kesä tai talvi. Itse ajoin silloin Ladalla kun se emannuuvelta jouti.
mulla itellä 1500s -90 ja 5:nä päivänä viikossa 80-100km työmatkoja,ilman ongelmia. Aiemmin oli just 1200s -86,sillä sama juttu,nää "ei kestä ajoo jutut" taitaa olla sellasilta porukoilta lähtöisin jotka ei ole edes kyydissä koskaan ollut. Toki kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen,ehkä mä ajan paljon omillani sen takia etten ole tiennyt ettei sitä voi tehdä.
jonir

Viesti Kirjoittaja jonir »

Helposti menisin, jos tuon nyt saisi katsastettua ja ajokuntoon. Luulisin, että moni sekä nykyisen että tulevan työpaikan porukasta voisi arvostaakin.
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Pikkujehu

Viesti Kirjoittaja Pikkujehu »

Työkavereista suuri osa tietää, että minulla on harrasteautona Lada 1200L ja muutama jo keväällä kysyikin, että onko se ajokuntoinen ja jos on, niin aionko ajaa sillä töihin kesällä. Lupasin harkita asiaa... ;) Saan osakseni lähinnä ymmärtäviä kommentteja ja koska olen saanut vanhoilla autoilla ajavan ja niitä ajankulukseni (= usein pakonkin edessä) rassailevan hepun leiman, niin ei se ketään kummastuttaisi.

Ajaisin, vaikkei kukaan asiaa 'hyväksyisikään'. Lähinnä ongelma on nyt se, ettei em. autolla raaski ajaa 'tavallisia ajoja' (autolla on todistetusti ajettu vain n. 55000 km). Näitähän ei enää uusia saa tilalle ja vanhatkin hyväkuntoiset ovat jo aika harvassa...
1200L Red

Viesti Kirjoittaja 1200L Red »

Ajelen työmatkat omallani, ainakin vielä.N. 46km päivässä.73tkm ajettu.Hienosti menee :D
Toki sitä ihmetellään,että miks Lada.
Ei mulla ole varaa seisottaa edes Ladaa säästössä.Sillä ajetaan, ja sitä huolletaan kuten muitakin autoja.
Red Angry Bird
Janne93

Viesti Kirjoittaja Janne93 »

Ladalla mennään joka paikkaan minne on asiaa :D Töihin, kauppaan, matkoille, lomille, kavereille, tutuille, häihin, hautajaisiin jne jne :)

Töissä hieman ihmetellään auto valintaa ja kysellään tekniikasta "kuinka kestää" ja "onko toiminu ny hyvin", niitä perus kysymyksiä :)
JohnDoe

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Jaska HKI kirjoitti:Työpaikkahaastatteluihinkin olen kurvannut Ladalla.
Tästä tuli mieleen, että kummisetäni, joka on alallaan maamme tunnetuimpia professoreja, ajeli aikanaan työpaikkahaastatteluihin kyllä Ladalla, mutta jätti sen vähän matkan päähän ja käveli itse paikalle. Ei ihan tuohon maailman aikaan ilmeisesti riittänyt itsevarmuus. :D

Itselle ei ole Ladalla työpaikalle ajelemisesta tullut koskaan mitään kommenttia, vaimo taas kun meni töihin 112:lla, niin kuulemma oli tulut kommenttia tyyliin mitäs oikein ajelet kommunistien autolla (yläasteen oppilaalta, vaimo on opettaja - ja kummisedän vaimo myös, hänen Wartburgilla töihin mennessään olivat oppilaat antaneet palautetta hajusta).
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Itse muistan vielä hyvin niiltä 70-luvun stallariajoilta, miten suuremmilla rakennustyömailla oli pelkkä plussaa ajellessaan itä-autolla. Parhaiten työmailla aate-uskottavuutta sai Volgalla tai Mossella. :) Lada muistutti vielä silloin liikaa Fiatia. 8)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Ladaritari
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Paljon rajumpi kysymys olisi:

Tulisitko Kouluun Ladan kyydissä? :lol: :lol: :lol:
Päiväkotiin pappani vei minut monesti punaisella nappiksella, papalle nortti maistui ja vanhat pullonpohjalasit oli silmillä, kaverit naureskeli mutta minua ei haitannut

Ala-asteelle pappani vei minut monesti kanttilamppu Ladoilla (niitä hänellä oli monia, jotka ovat tulleet minulle perintönä sekä myös yksi nappis) nortti maistui silloinkin ja tekohampaat oli vesilasissa kojelaudalla, pappani laittoi tekarit suuhunsa aika harvoin... Ala-aste aikoinakin moni vitsaili Ladasta, minua ei kiinnostanut eikä haitannut :D

Yläasteelle kuljin pappani kyydillä kanttiksilla sekä ajoin itse mopolla, minulla alkoi olemaan Ladoja jo omasta takaa ja aina tuli asiasta palautetta kavereilta...

Ammattikoulu ikä koitti, amiksen 3 vuosi menossa ja ikää on nyt 18v, pappani menetti ajokorttinsa dementian takia mutta nyt olen minä Ladan ratin takana. Nykyään minulla on aika paljon Ladaharrastaja kavereita, mutta vieläkin osa jaksaa koulussa tulla nälvimään Ladasta... Osalla ihmisistä tuntuu olevan BMW sekä Audi aika kova sana mutta olen muutaman kerran asiasta maininnut että jos pelkästään renkaiden vaihtaiminen tuottaa vaikeuksia niin kannattaa vain pysyä BiltemanMunanWenyttimen sisällä ja olla aivan hiljaa minun kulkuneuvostani.

Olen kouluun ja töihin kulkenut Ladalla, hoidan kaikki vapaa-ajan ajoni Ladalla, enkä ole nähnyt vielä mitään syytä häpeään. Olen kai erilainen nuori mutta on 3 asiaa mistä en ikinä luovu: Lada, nahkatakki sekä ikivanha huopahattu 8)
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
KSE 1995

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

Joka aamu omalla Ladalla töihin. Ja jos se ei pelitä, niin sitten poika lainaa omaa Ladaansa. 8)
volga m22

Viesti Kirjoittaja volga m22 »

samarai kirjoitti:Itse muistan vielä hyvin niiltä 70-luvun stallariajoilta, miten suuremmilla rakennustyömailla oli pelkkä plussaa ajellessaan itä-autolla. Parhaiten työmailla aate-uskottavuutta sai Volgalla tai Mossella. :) Lada muistutti vielä silloin liikaa Fiatia. 8)
ei ladaa varsin itäautona tuolloin edes pidetty. isäukkokaan ei sitä silloin pitäny minään, kuulemma mosse oli parempi.
kouluun se mua joskus heitti keltakilpi rättikatto gaz 69:llä. varsinkin silloin ku oli sukset niin ei tarttenu raahata olalla.

ajettiin muijan kanssa tänään 112 hätänumeroladan perässä, kysyin että ajaisitko tollasella. sano että jaa mikä ettei vähän hassun näkönen vaan.

kanttiladalla ei suostu ajaan ei tainnu tunnistaa merkkiä.
Vastaa Viestiin