

Jep, nämä nyt on tämmösiä hipistely asioita, jotka helposti myös kierrettävissä. Tahto ois vaan kova tehä kaikki otteet papereihin, niin ei sitten tule hitsi jälkikäteenJokari kirjoitti:Jaahas, paljon asiaa taas, poimitaas jotain. Toi raidevälin 30 mm sääntö tiedetään mutta konttorilla se ei kiinnosta ketään.
Esimerkiksi kuinka monella bemaristilla olisi hyväksytyt vanteet allaan jos tosta pidettäisiin kiinni? Vastaus: ei yhdelläkään.
Jos sen tuplavakaajan laittaa kiinni vaikka niillä hydrauliputken kiinnikkeillä, niin se on täysin laillinen tapa, alkuperäista rakennetta heikentämättä. Itse tosin nappasin sen pois leiman ajaksi, jotain marinaa olisi kuitenkin tullut kun se on kuitenkin melko "epäilyttävän" näköinen.
Jopa Ladan originaali levikepaloja inssi syynäsi kerran pitkään koska onhan nekin melko jälkiasenteisen näköiset, mut ei sitten ruvennut itkemään vaikka olin varma että rupeaa.
Puskureiden puuttuminenkaan ei koskaan kiinnostanut.
Äänistäkään ei ole tullut ikinä sanomisia vaikka vaimentimia on kaksi vakiota vähemmän ja äänet on kovahkot. Silti useimmat amisjapsit yms. on selvästi kovaäänisempiä ja leimat paukkuu niin että pätkähtää
Nuo jarrut säädettynä tosiaan toimii ihan hyvin ladassa, ja tolla järkyttävän jykevällä rummullakin on tehoa ihan eri malliin, mutta jotenkin se levyjarru tuntuu järkevämmältä vaihtoeholtaJokari kirjoitti:Aina jaksan myös ihmetellä tota hinkua päivittää rummut levyksi. Onko kyseessä pelkästään ulkonäkösyyt vai mikä? Esson baarissa saa rispektiä?
Monessako autossa on kymppituumat rummut takana, vanhoissa jenkeissäkään ei ollut noin isoja rumpuja.
Vakioladassahan noi rummut toimii tosi pienellä teholla ymmärrettävistä syistä. Takapää täysillä paineilla on huomattavasti etupäätä tehokkaampi koska rummuthan on itsetehostavat.
Olen vakaasti sitä mieltä että jos joku tuote toimii rallipoluillakin, niin sen täytyy toimia siviilissäkin
Toisaalta taas tuo 4x100 jako eli joidenkin nimeämä peräkärryjako mahdollistaisi aivan erilaiset vannemarkkinat mitä 4x98.
Muttei tarpeeksi kevyttä? on se tuossa kaupunki rallissa mukavempi peippailla yhellä käelläJokari kirjoitti:Ladan ohjauksestakin saa kyllä siviiliajoon ihan hyvän kun vaan seurailee ralliäijien tekemiä muutoksia..
Jep, tätä itekin mietin, mutta jos ei sattumalta täristä, niin sitten ok. Jos täristää niin pitää repiä se irti ja viedä tasapainotukseen, niin ajomukavuus kasvaa taas hieman.Jokari kirjoitti:Se kardaani kannattaa kyllä viedä tasapainotukseen, PK-seudulta löytyy parikin putkaa jotka noita tekee, pikkusen se maksaa mut sit tulos on erinomainen.
Itseki tota lemmaripatenttia kokeilleena voin sanoa että sillä et saa kardaania tasapainoon päinkään. Älä edes yritä, turhaa vaivaa vaan. Voin myös kertoa että sitä 4000+ pyörivää jortaania ei kyllä mielellään lähesty![]()
.
Onhan se vähän niin kyllä, mutta siis itse tekemällä nuo kaaret tulis väkerrettyä, niin sittenhän sinne voi tehä minkälaiset haluaaJokari kirjoitti:Edit: joutui ihan ääneen nauramaan tolle turvakaarijutulle jonka heitit aiemmin. 5 paikkaa pitäisi säilyä, kaaret pitäisi olla ja neli-kuusipistevyötkin? Oletkos nyt ihan tarkkaan miettinyt tuon teknistä toteutusta?Sellainen kun on mahdotonta tehdä.
Pelkkien kunnollisten kaarienkin kanssa takapenkki jää pois ensimmäisenä.
Nuo vähän kulkee kiikussa, 5 paikkaa ja ei kaaria, kaaret ja kaksi paikkaa.
Tuohon ekaan^^ Kun muutoskatsastin tuohon allekirjotuksen audiin tuon s2 turbo koneen niin samalla inssi syynäs metrimitan kanssa auton leveyden, että onko muuttunut -> alla 16x9 ET15 aluvanteet.Jokari kirjoitti:Jaahas, paljon asiaa taas, poimitaas jotain. Toi raidevälin 30 mm sääntö tiedetään mutta konttorilla se ei kiinnosta ketään.
Esimerkiksi kuinka monella bemaristilla olisi hyväksytyt vanteet allaan jos tosta pidettäisiin kiinni? Vastaus: ei yhdelläkään.
Edit: joutui ihan ääneen nauramaan tolle turvakaarijutulle jonka heitit aiemmin. 5 paikkaa pitäisi säilyä, kaaret pitäisi olla ja neli-kuusipistevyötkin? Oletkos nyt ihan tarkkaan miettinyt tuon teknistä toteutusta?Sellainen kun on mahdotonta tehdä.
Pelkkien kunnollisten kaarienkin kanssa takapenkki jää pois ensimmäisenä.
Nuo vähän kulkee kiikussa, 5 paikkaa ja ei kaaria, kaaret ja kaksi paikkaa.
No okei, onhan se toki noin toteutettavissa, mut ei tota kyllä voi mitenkään käytännönläheiseksi sanoa.Susipoika kirjoitti: Ja tuohon turvakaari hommaan niin laitoin F-ryhmäläisen ladan turvakaaret sisään ja jätin vänkärin puolelta pääkaaresta takalokariin tulevan putken pois että pääsee kyytiin sieltä. Muuten täydelliset ralliin käypäset kaaret. Ja orkkis takapenkkikin on paikallaan. Kuskin penkki on corbeaun rallikäyttöön tehty kuppipenkki ja vyöt GA:n 6-piste vyöt jotka käytössä 4-pisteenä ilman munavöitä. Vyöt samassa kiinnikkeessä takapenkkiläisten vöissä.
Kaikki takapenkin paikat on käytettävissä ja etupenkit eli 5 paikkanen on. Ja kaiken huipuks katsastin auton viimeviikolla noilla kaarilla ja vöillä. Inssi änkäyty hyvin hankalan näkösesti kuskin paikalle kaarien ohi kuppipenkkiin ja tokas "jaa, sulla on turvakaaret täällänäitä ei enää paljon nykyään nääkkään." Ja katsastus jatku. no problem. Auto edelleen 5 paikkanen.
Jokari kirjoitti:No okei, onhan se toki noin toteutettavissa, mut ei tota kyllä voi mitenkään käytännönläheiseksi sanoa.Susipoika kirjoitti: Ja tuohon turvakaari hommaan niin laitoin F-ryhmäläisen ladan turvakaaret sisään ja jätin vänkärin puolelta pääkaaresta takalokariin tulevan putken pois että pääsee kyytiin sieltä. Muuten täydelliset ralliin käypäset kaaret. Ja orkkis takapenkkikin on paikallaan. Kuskin penkki on corbeaun rallikäyttöön tehty kuppipenkki ja vyöt GA:n 6-piste vyöt jotka käytössä 4-pisteenä ilman munavöitä. Vyöt samassa kiinnikkeessä takapenkkiläisten vöissä.
Kaikki takapenkin paikat on käytettävissä ja etupenkit eli 5 paikkanen on. Ja kaiken huipuks katsastin auton viimeviikolla noilla kaarilla ja vöillä. Inssi änkäyty hyvin hankalan näkösesti kuskin paikalle kaarien ohi kuppipenkkiin ja tokas "jaa, sulla on turvakaaret täällänäitä ei enää paljon nykyään nääkkään." Ja katsastus jatku. no problem. Auto edelleen 5 paikkanen.
Itse olen kyllä sitä mieltä et jos kaaret tehdään niin ne tehdään mahdollisimman hyviksi matkustajaluvun kustannuksella.
Kuljettaa sitten vaan yhtä kaveria repsikassa eikä koko laumaa
Sepä se kun ajaa kun heikkopäinen niin ei haittaa lisäturvallisuus yhtään. Muttakun välillä on autoon saatava se kolmasjantterikinBME316 kirjoitti:Joko teet siitä autosta 2 paikkaisen jolla oikeasti ajat kovaa ajoa vaikka radalla ja laitat turvakaaret. Jos et meinaa tosissasi ajella tai jätät sen 5 paikkaiseksi niin unohda koko kaaret. Tuovat sitäpaitsi vaan lisäpainoa turhaan ja hankaloittavat takapenkkiläisten kulkua jos takapenkit meinasit jättää käyttöön.
Keskity nyt vaan siihen tekniikkaan ja sisustan rakentamiseen ja jätä kaikki ylimääräinen hipostelu pois
BME316 kirjoitti:Joko teet siitä autosta 2 paikkaisen jolla oikeasti ajat kovaa ajoa vaikka radalla ja laitat turvakaaret. Jos et meinaa tosissasi ajella tai jätät sen 5 paikkaiseksi niin unohda koko kaaret. Tuovat sitäpaitsi vaan lisäpainoa turhaan ja hankaloittavat takapenkkiläisten kulkua jos takapenkit meinasit jättää käyttöön.
Keskity nyt vaan siihen tekniikkaan ja sisustan rakentamiseen ja jätä kaikki ylimääräinen hipostelu pois
Näyttävyys aina mukavuuden edelle, niinhän?IlkkaHe kirjoitti:Noh, pitkä matka on vielä ladalla ajoon, joten tuskin tästä niin kannattaa päätäsä vaivata. Mielessä vaan oli tommoset lievät "show" turvakaaret. Thats it.
En mä mukavuudesta tingi, en edes ladan tapauksessa (jossa mukavuus on vakiona huonon ja todella huonon välillä...) mutta koitan tehä itelle sopivaa kompromissia tuosta autostaBME316 kirjoitti:Näyttävyys aina mukavuuden edelle, niinhän?IlkkaHe kirjoitti:Noh, pitkä matka on vielä ladalla ajoon, joten tuskin tästä niin kannattaa päätäsä vaivata. Mielessä vaan oli tommoset lievät "show" turvakaaret. Thats it.Taitaa olla tuninkimiehen aineksia