Ilikan turinat turbo rojektista. *dedlaini 10.3*
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Vai alkoiko se tc sittenkin kiinnostamaan
no hyvä hyvä ........ kaikki löytyy 1.6 tc kone "osina " valmis koppa leimattu ja verot ok alusta bilstein ja jos kukkaro kestää kisa vannetta ym ym herkkua on kymessä .
-
someroladasti
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
kyllä se niin taitaa olla kun, lada muutenkaan ei oo suurimmasta päästä kokonsa puolesta ett ainakin se ois aika mielenkiintoinen yhtälö viis paikasena ja kaarilla. no, oppia ikä kaikki, taas sitä oppis jotain uutta ja todella mielenkiintoista kun joku sen onnistuis tekeen
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Jep, nämä nyt on tämmösiä hipistely asioita, jotka helposti myös kierrettävissä. Tahto ois vaan kova tehä kaikki otteet papereihin, niin ei sitten tule hitsi jälkikäteenJokari kirjoitti:Jaahas, paljon asiaa taas, poimitaas jotain. Toi raidevälin 30 mm sääntö tiedetään mutta konttorilla se ei kiinnosta ketään.
Esimerkiksi kuinka monella bemaristilla olisi hyväksytyt vanteet allaan jos tosta pidettäisiin kiinni? Vastaus: ei yhdelläkään.
Jos sen tuplavakaajan laittaa kiinni vaikka niillä hydrauliputken kiinnikkeillä, niin se on täysin laillinen tapa, alkuperäista rakennetta heikentämättä. Itse tosin nappasin sen pois leiman ajaksi, jotain marinaa olisi kuitenkin tullut kun se on kuitenkin melko "epäilyttävän" näköinen.
Jopa Ladan originaali levikepaloja inssi syynäsi kerran pitkään koska onhan nekin melko jälkiasenteisen näköiset, mut ei sitten ruvennut itkemään vaikka olin varma että rupeaa.
Puskureiden puuttuminenkaan ei koskaan kiinnostanut.
Äänistäkään ei ole tullut ikinä sanomisia vaikka vaimentimia on kaksi vakiota vähemmän ja äänet on kovahkot. Silti useimmat amisjapsit yms. on selvästi kovaäänisempiä ja leimat paukkuu niin että pätkähtää
Nuo jarrut säädettynä tosiaan toimii ihan hyvin ladassa, ja tolla järkyttävän jykevällä rummullakin on tehoa ihan eri malliin, mutta jotenkin se levyjarru tuntuu järkevämmältä vaihtoeholtaJokari kirjoitti:Aina jaksan myös ihmetellä tota hinkua päivittää rummut levyksi. Onko kyseessä pelkästään ulkonäkösyyt vai mikä? Esson baarissa saa rispektiä?
Monessako autossa on kymppituumat rummut takana, vanhoissa jenkeissäkään ei ollut noin isoja rumpuja.
Vakioladassahan noi rummut toimii tosi pienellä teholla ymmärrettävistä syistä. Takapää täysillä paineilla on huomattavasti etupäätä tehokkaampi koska rummuthan on itsetehostavat.
Olen vakaasti sitä mieltä että jos joku tuote toimii rallipoluillakin, niin sen täytyy toimia siviilissäkin
Toisaalta taas tuo 4x100 jako eli joidenkin nimeämä peräkärryjako mahdollistaisi aivan erilaiset vannemarkkinat mitä 4x98.
Ja kuten sanoin, on tuon tässäkin topicissa näkyvän almeran jarruhilppeitä hyllyssä, eli satulat olis suoraan soppelit.
Niin ja jos sen taka-akselinkin vaihtaa, niin samassa rytäkässähän ne levytkin siihen laittaa
selittelyn makua......
Muttei tarpeeksi kevyttä? on se tuossa kaupunki rallissa mukavempi peippailla yhellä käelläJokari kirjoitti:Ladan ohjauksestakin saa kyllä siviiliajoon ihan hyvän kun vaan seurailee ralliäijien tekemiä muutoksia..
Jep, tätä itekin mietin, mutta jos ei sattumalta täristä, niin sitten ok. Jos täristää niin pitää repiä se irti ja viedä tasapainotukseen, niin ajomukavuus kasvaa taas hieman.Jokari kirjoitti:Se kardaani kannattaa kyllä viedä tasapainotukseen, PK-seudulta löytyy parikin putkaa jotka noita tekee, pikkusen se maksaa mut sit tulos on erinomainen.
Itseki tota lemmaripatenttia kokeilleena voin sanoa että sillä et saa kardaania tasapainoon päinkään. Älä edes yritä, turhaa vaivaa vaan. Voin myös kertoa että sitä 4000+ pyörivää jortaania ei kyllä mielellään lähesty![]()
.
Onhan se vähän niin kyllä, mutta siis itse tekemällä nuo kaaret tulis väkerrettyä, niin sittenhän sinne voi tehä minkälaiset haluaaJokari kirjoitti:Edit: joutui ihan ääneen nauramaan tolle turvakaarijutulle jonka heitit aiemmin. 5 paikkaa pitäisi säilyä, kaaret pitäisi olla ja neli-kuusipistevyötkin? Oletkos nyt ihan tarkkaan miettinyt tuon teknistä toteutusta?Sellainen kun on mahdotonta tehdä.
Pelkkien kunnollisten kaarienkin kanssa takapenkki jää pois ensimmäisenä.
Nuo vähän kulkee kiikussa, 5 paikkaa ja ei kaaria, kaaret ja kaksi paikkaa.
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Tuohon ekaan^^ Kun muutoskatsastin tuohon allekirjotuksen audiin tuon s2 turbo koneen niin samalla inssi syynäs metrimitan kanssa auton leveyden, että onko muuttunut -> alla 16x9 ET15 aluvanteet.Jokari kirjoitti:Jaahas, paljon asiaa taas, poimitaas jotain. Toi raidevälin 30 mm sääntö tiedetään mutta konttorilla se ei kiinnosta ketään.
Esimerkiksi kuinka monella bemaristilla olisi hyväksytyt vanteet allaan jos tosta pidettäisiin kiinni? Vastaus: ei yhdelläkään.
Edit: joutui ihan ääneen nauramaan tolle turvakaarijutulle jonka heitit aiemmin. 5 paikkaa pitäisi säilyä, kaaret pitäisi olla ja neli-kuusipistevyötkin? Oletkos nyt ihan tarkkaan miettinyt tuon teknistä toteutusta?Sellainen kun on mahdotonta tehdä.
Pelkkien kunnollisten kaarienkin kanssa takapenkki jää pois ensimmäisenä.
Nuo vähän kulkee kiikussa, 5 paikkaa ja ei kaaria, kaaret ja kaksi paikkaa.
Ja tuohon turvakaari hommaan niin laitoin F-ryhmäläisen ladan turvakaaret sisään ja jätin vänkärin puolelta pääkaaresta takalokariin tulevan putken pois että pääsee kyytiin sieltä. Muuten täydelliset ralliin käypäset kaaret. Ja orkkis takapenkkikin on paikallaan. Kuskin penkki on corbeaun rallikäyttöön tehty kuppipenkki ja vyöt GA:n 6-piste vyöt jotka käytössä 4-pisteenä ilman munavöitä. Vyöt samassa kiinnikkeessä takapenkkiläisten vöissä.
Kaikki takapenkin paikat on käytettävissä ja etupenkit eli 5 paikkanen on. Ja kaiken huipuks katsastin auton viimeviikolla noilla kaarilla ja vöillä. Inssi änkäyty hyvin hankalan näkösesti kuskin paikalle kaarien ohi kuppipenkkiin ja tokas "jaa, sulla on turvakaaret täällä
Ja onhan mahdollista tehdä kaaret jotka menevät katonrajassa hattuhyllylle niinku ennen vanhaan rallissa sai mennä.
Oon vissiin mahdottomien tehtävien mies
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
No okei, onhan se toki noin toteutettavissa, mut ei tota kyllä voi mitenkään käytännönläheiseksi sanoa.Susipoika kirjoitti: Ja tuohon turvakaari hommaan niin laitoin F-ryhmäläisen ladan turvakaaret sisään ja jätin vänkärin puolelta pääkaaresta takalokariin tulevan putken pois että pääsee kyytiin sieltä. Muuten täydelliset ralliin käypäset kaaret. Ja orkkis takapenkkikin on paikallaan. Kuskin penkki on corbeaun rallikäyttöön tehty kuppipenkki ja vyöt GA:n 6-piste vyöt jotka käytössä 4-pisteenä ilman munavöitä. Vyöt samassa kiinnikkeessä takapenkkiläisten vöissä.
Kaikki takapenkin paikat on käytettävissä ja etupenkit eli 5 paikkanen on. Ja kaiken huipuks katsastin auton viimeviikolla noilla kaarilla ja vöillä. Inssi änkäyty hyvin hankalan näkösesti kuskin paikalle kaarien ohi kuppipenkkiin ja tokas "jaa, sulla on turvakaaret täällänäitä ei enää paljon nykyään nääkkään." Ja katsastus jatku. no problem. Auto edelleen 5 paikkanen.
Itse olen kyllä sitä mieltä et jos kaaret tehdään niin ne tehdään mahdollisimman hyviksi matkustajaluvun kustannuksella.
Kuljettaa sitten vaan yhtä kaveria repsikassa eikä koko laumaa
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Jokari kirjoitti:No okei, onhan se toki noin toteutettavissa, mut ei tota kyllä voi mitenkään käytännönläheiseksi sanoa.Susipoika kirjoitti: Ja tuohon turvakaari hommaan niin laitoin F-ryhmäläisen ladan turvakaaret sisään ja jätin vänkärin puolelta pääkaaresta takalokariin tulevan putken pois että pääsee kyytiin sieltä. Muuten täydelliset ralliin käypäset kaaret. Ja orkkis takapenkkikin on paikallaan. Kuskin penkki on corbeaun rallikäyttöön tehty kuppipenkki ja vyöt GA:n 6-piste vyöt jotka käytössä 4-pisteenä ilman munavöitä. Vyöt samassa kiinnikkeessä takapenkkiläisten vöissä.
Kaikki takapenkin paikat on käytettävissä ja etupenkit eli 5 paikkanen on. Ja kaiken huipuks katsastin auton viimeviikolla noilla kaarilla ja vöillä. Inssi änkäyty hyvin hankalan näkösesti kuskin paikalle kaarien ohi kuppipenkkiin ja tokas "jaa, sulla on turvakaaret täällänäitä ei enää paljon nykyään nääkkään." Ja katsastus jatku. no problem. Auto edelleen 5 paikkanen.
Itse olen kyllä sitä mieltä et jos kaaret tehdään niin ne tehdään mahdollisimman hyviksi matkustajaluvun kustannuksella.
Kuljettaa sitten vaan yhtä kaveria repsikassa eikä koko laumaa
No ei se käytännön läheinen olekkaan(ja minähän en takana istu niin ei minun ongelma
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Jep, juuri sama itsellänikin, että niin monesti kyytiin olisi tulossa enemmän kuin kaksi, joten tuo 1+1 paikkasuus ei kiinnosta. Totta se on että sitten täytyy jostain muusta tinkiä, eli korin jäykkyydestä/painostakin, mutta ajattelin, josko kompromissin tekisi ja juuri hattuhyllyn läpi vasta tuonne iskari tolppiin kaaret. Pitää kuitenki suunnitella ja mittailla, tekeekö se takapenkillä matkustamisesta niin paskaa, että se olisi sama ottaa pois kokonaan.
Ja saiskait sitä vaikka 3paikkasenkin tehä
keskelle taakse yksi kuppi istuin, jonne sitten kömmitään hankalan kautta
Pitää nyt laittaa tuo tekniikka kuntoon, sitten miettiä muita asioita.
Ja saiskait sitä vaikka 3paikkasenkin tehä
Pitää nyt laittaa tuo tekniikka kuntoon, sitten miettiä muita asioita.
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Joko teet siitä autosta 2 paikkaisen jolla oikeasti ajat kovaa ajoa vaikka radalla ja laitat turvakaaret. Jos et meinaa tosissasi ajella tai jätät sen 5 paikkaiseksi niin unohda koko kaaret. Tuovat sitäpaitsi vaan lisäpainoa turhaan ja hankaloittavat takapenkkiläisten kulkua jos takapenkit meinasit jättää käyttöön.
Keskity nyt vaan siihen tekniikkaan ja sisustan rakentamiseen ja jätä kaikki ylimääräinen hipostelu pois
Keskity nyt vaan siihen tekniikkaan ja sisustan rakentamiseen ja jätä kaikki ylimääräinen hipostelu pois
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Sepä se kun ajaa kun heikkopäinen niin ei haittaa lisäturvallisuus yhtään. Muttakun välillä on autoon saatava se kolmasjantterikinBME316 kirjoitti:Joko teet siitä autosta 2 paikkaisen jolla oikeasti ajat kovaa ajoa vaikka radalla ja laitat turvakaaret. Jos et meinaa tosissasi ajella tai jätät sen 5 paikkaiseksi niin unohda koko kaaret. Tuovat sitäpaitsi vaan lisäpainoa turhaan ja hankaloittavat takapenkkiläisten kulkua jos takapenkit meinasit jättää käyttöön.
Keskity nyt vaan siihen tekniikkaan ja sisustan rakentamiseen ja jätä kaikki ylimääräinen hipostelu pois
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
BME316 kirjoitti:Joko teet siitä autosta 2 paikkaisen jolla oikeasti ajat kovaa ajoa vaikka radalla ja laitat turvakaaret. Jos et meinaa tosissasi ajella tai jätät sen 5 paikkaiseksi niin unohda koko kaaret. Tuovat sitäpaitsi vaan lisäpainoa turhaan ja hankaloittavat takapenkkiläisten kulkua jos takapenkit meinasit jättää käyttöön.
Keskity nyt vaan siihen tekniikkaan ja sisustan rakentamiseen ja jätä kaikki ylimääräinen hipostelu pois
Niinno, tolla kun ajetaan varmaan lainvarjopuolella kovaa
Noh, pitkä matka on vielä ladalla ajoon, joten tuskin tästä niin kannattaa päätäsä vaivata. Mielessä vaan oli tommoset lievät "show" turvakaaret. Thats it.
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Näyttävyys aina mukavuuden edelle, niinhän?IlkkaHe kirjoitti:Noh, pitkä matka on vielä ladalla ajoon, joten tuskin tästä niin kannattaa päätäsä vaivata. Mielessä vaan oli tommoset lievät "show" turvakaaret. Thats it.
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
En mä mukavuudesta tingi, en edes ladan tapauksessa (jossa mukavuus on vakiona huonon ja todella huonon välillä...) mutta koitan tehä itelle sopivaa kompromissia tuosta autostaBME316 kirjoitti:Näyttävyys aina mukavuuden edelle, niinhän?IlkkaHe kirjoitti:Noh, pitkä matka on vielä ladalla ajoon, joten tuskin tästä niin kannattaa päätäsä vaivata. Mielessä vaan oli tommoset lievät "show" turvakaaret. Thats it.Taitaa olla tuninkimiehen aineksia
Tänä viikonloppuna oli tarkotus väkrätä ladaa, mutta perjantaina juhuliessa meni taas vähän liian tappiin asti, niin vielä tänään sunnuntainakin on saanu rapulaa parantaa, niin ei ole kertakaikkiaan mitään saatu tehtyä
Syntymäpäivä juhlissahan ei muuta vikaa ollut kun että viina oli ilimasta ja sitä oli liikaa
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Tänään hain Innovaten LC-1 Laajakaista lambdan postista. Täydellinen setti oli (joskin hetken käytetty, eli ei nyt ihan uus, mutta vastaava) eli sarjaan kuului: Laajakaista lambda anturi, Laajakaistan ohjain boksi, Johtoahan nuissa on muutaman metrin verran, PC-Boksi ohjain kaapeli (COM liitäntä, eli sama kuin megassa) Hitsattava "mutteri" johon toi anturi tulee pakoputkessa kiinni, tähän myös kierteellinen tulppa, Asennus ohjeet (lontooksi, suht simppelit kuitenki), LogWorksin asennus CD (voi logittaa kaikki koneen tiedot koneelle, josta voi sitten ajon jälkeen tutkia onko käyny hetkeäkään laihalla, paljonko kierroksia yms. tätä ei kyllä mun tapauksessa tarvihte, koska logitan kaiken mielummin tuon megan kautta, sinne kun menee valmiiksi tieto kaasuista, paineista, lämmöistä yms...) Ainut mikä uupu uuteen sarjaan nähden oli Innovate Motorsportin tarra
Noh, jos hinta on puolet uudesta, ei tarran puuttuminen ehkä haittaa.
Tässä on myös siis 2analogista ulostuloa, joista toinen on laajakaista ulostulo (Menee megalle) ja toinen on kapiakaista ulostulo (Eli voi käyttää normi mittaria, jos ajossa haluaa nähä seoksia) Ja kumpikin kanava on täysin ohjelmoitavissa.
Jospa tälläsellä saa seokset kohilleen
Pittää silti koittaa hieroa nuo kartat mahd hyviksi, eikä jättää megaa sääteleen normi ajossa mielensä mukkaan seoksia, koska jos (ja kun) tuo mittari sekoaa/hajoaa, mega voipi vääntää seokset päin peetä, ja sitten kuuluukin kivaa rätinää konehuoneesta!
Ei taida muuten montaa ladaa olla laajakaistalla(kaan)? Turbiinilla ainakin on/oli, mutta muita ei sitten ainakaan tällä foorumilla ole esitelty? onkos Pappa-igorilla?
Myös Triggeripyörä on tulossa postissa, huomenna/ylihuomenna kolahtaa luukusta luultavasti.
Nyt vaan viikon ehkä parin mittanen puserrus ton koulun kanssa, niin lakki on päässä, ja voidaan koko joulukuu painia auton kanssa, ilman huolta kouluista yms
vielä kun sais töitä kuukaudeksi, ois myös rahotus tota autonlaittoa varten kunnossa.
Tässä on myös siis 2analogista ulostuloa, joista toinen on laajakaista ulostulo (Menee megalle) ja toinen on kapiakaista ulostulo (Eli voi käyttää normi mittaria, jos ajossa haluaa nähä seoksia) Ja kumpikin kanava on täysin ohjelmoitavissa.
Jospa tälläsellä saa seokset kohilleen
Ei taida muuten montaa ladaa olla laajakaistalla(kaan)? Turbiinilla ainakin on/oli, mutta muita ei sitten ainakaan tällä foorumilla ole esitelty? onkos Pappa-igorilla?
Myös Triggeripyörä on tulossa postissa, huomenna/ylihuomenna kolahtaa luukusta luultavasti.
Nyt vaan viikon ehkä parin mittanen puserrus ton koulun kanssa, niin lakki on päässä, ja voidaan koko joulukuu painia auton kanssa, ilman huolta kouluista yms
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Tuolla on kuvia takapenkkiläisten turva kaarista minun mielestäni järkevästi tehty ja toimivaksi ilmeisesti todettu.
AkK- Kirjasta tuollaisia ei loydy joten tuskin lailliset...
http://suzukituning.fi/phpbb/viewtopic.php?p=1822#1822
AkK- Kirjasta tuollaisia ei loydy joten tuskin lailliset...
http://suzukituning.fi/phpbb/viewtopic.php?p=1822#1822
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
R.I.P Lada 2104 1700i -96