Sivu 6/7
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 3.2.2009 9:39
Kirjoittaja BME316
Miltäs nämä talvimobiilin päästöarvot vaikuttaa?
CO 1,92 (sallittu 3,50)
HC 229 (sallittu 600)
CO2 13,30
O2 0,94 (sallittu 5,00)
Käy kuitenki aivan selvästi rikkaalla pakokaasujen hajusta päätellen, vaikka kone olisi suoraan ajosta ja normaalilämpöinen

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 3.2.2009 17:00
Kirjoittaja START
mites tuon hapen kanssa? vaikuttaako muu kuin jokin vuoto? pakoputki ei vuoda ja kyllä imusarjakin mielestäni vuodoton on.
huomenna tämä pääsee säätöihin ja mittauksiin amikselle
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 3.2.2009 22:18
Kirjoittaja Jokari
No ei vissiin ole oikein mahdollista tän tapauksen kanssa mut mulla oli vanhalla mosalla happi siinä ysin huitteissa vaikka putki ei vuotanut. Oli pakoseetit niin rokkoiset että varmasti falskasi niistä läpi. Imupuolikaan ei hääppöinen ollut.
Sit tein kansi- ja venarempan niin happi putos heti johonkin 1.5 muistaakseni.
Mites tehostimen letku, onks sulla vielä se kangaspäällysteinen sonta siellä kiinni joka yleensä fuskaa läpeensä?
Mut luulen kyllä että saat vaihtaa nokan vielä ennenkuin kelpaa päästöistä.
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 3.2.2009 22:42
Kirjoittaja START
tehostajan putki on vaihdettu uuteen kumi letkuun.
ei se kansi ihan huono pitänyt olla, en tiiä sitten mimmoseksi on muuttunut yhen jääratatalven ja lyhyen liikenne ajon aikana.
tosiaan huomenna toivon mukaan selviää mihin suuntaan tän kanssa ollaan menossa.
olikos näissä jokin tyhjäkäynti raja? siis saako käydä yli 1000rpm tyhjäkäyntiä? tuntus että vois päästöt olla paremmin pikkasen isommilla kierroksilla. tai ainakin se käy aika epätasasesti ja raskaasti pienillä kierroksilla.
sinänsä jos tuo nokka sitten menisikin vaihtoon sitä pääsis samalla vaihtaan uudet keinut ja voishan siinä jos kerkeis niin kurkata kannen alle ja laittaa sinne sitten se oikea 1700 kannen tiiviste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 4.2.2009 14:31
Kirjoittaja START
ja amiksen opettajan arvio: nokka vaihtoon ja uudestaan.
tarvii kesällä hommata säädettävä nokka pyörä niin sitten vois kokeilla tuon nokan ajottamisella pelaamista. nyt kun siinä ei ole kun vakio pyörä
itellä oli vähän niinkun omatekonenkin tekeillä mutta ehkä tähän voi laittaa ihan tehastekosen

ja vähän kahen vaiheilla että nykäseekö samalla kannen auki ja kahtoo mitä on syönyt
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 4.2.2009 14:36
Kirjoittaja Jokari
Jos löytyy ohivuotomittaria niin sillä voi vähän katella pitääkö se kansi painetta, niin ei tartte välttämättä turhaan aukoa..
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 14.2.2009 23:56
Kirjoittaja START
nyt on vaihettu inhimillisempien päästöjen toivossa vakio nokka.
ja voin muuten sanoa että vaikutus on iso. tyhjäkäynti tasottu täysin. mutta suurin muutos on vedossa, ennen siinä 4000rpm jälkeen oli jo tapahtumiakin, tuntu että sitä johkin kerkeisikin. nykyään samaa kuminauhan venytystä jatkuu sinne 6000rpm ja mihkään se ei todellakaan mene
eihän tollasella kukaan kehtaa ajaa, ihmetyttää oikeen että kuka kehtaa ajaa jollakin laiskalla vakio padalla
jos sitä alkuviikosta sais isolohkon merkinnän ja leiman paperiin niin saa taas kunnon nokalla ajaa mobiliaan
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 15.2.2009 0:11
Kirjoittaja Jokari
Minä!!
En ainakaan omaa isolohkoa laiskana pidä noin vakiokuntoisena ja "muutama" muukin lada on vertailussa ollut , mut täytyy muistaa että vakiopatoja on kaikenlaisia. Ajetaan mobiliassa romut ristiin niin sitten tietää ainakin missä mennään eikä tartte arvuutella
Kun tossa kelit rupeaa muuttumaan keväämmäksi niin täytyy taas käydä ottamassa vetoja 0-402 m, 0-100 ja 0-120...
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 17.2.2009 17:38
Kirjoittaja START
päästöt saatu kohalleen. etujarrut testattu ovat OK.
huomenna konttorille ja uutta leimaa paperiin, ja sitten vanha nenä takasi

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 18.2.2009 18:11
Kirjoittaja START
leima paperissa, kone otteessa, alustaa ja nokkapyörää tulossa. kyllä se siitä
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 20.2.2009 14:40
Kirjoittaja THI-900
Onnittelut. Mitä maksoi muutoskatsastus?
Tässä kun nyt tossa viikolla yhden Daaz-Weberin kasailin, niin ajattelin että vois siihen pikkuhiljaa ostella oikeita suuttimia ja seosputkia. Malli on 2106-1107010 ja sen olis mahdollisesti tarkotus sopia 1500cc padan jatkoksi. Epäselvyyttää aiheuttaa apukurkut. Onko pikkukurkku ja apukurkku sama asia - kysyy tyhmä. Joku sanoi joskus että Daazissa apukurkut ei ole vaihdettavia, mutta kyllä tossa ainakin on. Siis jos apukurkku ja pikkukurkku on sama asia. Pikkukurkku on siis englannin kielellä mulle venturi, jos nyt auttaa ymmärtämisessä.
Jos kuitenkaan vaihtamainen ei ole mahdollista, niin onko kukaan koskaan koittanut näitä ajaa vaikka dremelin sylinterihiomanauhalla suuremmaksi. Tuleeko liian rososita pintaa tms? Aihio ei oo kovin kallis, joten ei haittaisi vaikka nyt meniskin vituralleen.
Tämä Daaz oli muuten vielä niitä vanhan liiton mehumaijoja, jossa oli kunnon suuttimet. 130 ykkösellä ja 140 kakkosella.
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 20.2.2009 14:55
Kirjoittaja Jokari
THI-900 kirjoitti:Onnittelut. Mitä maksoi muutoskatsastus?
Tässä kun nyt tossa viikolla yhden Daaz-Weberin kasailin, niin ajattelin että vois siihen pikkuhiljaa ostella oikeita suuttimia ja seosputkia. Malli on 2106-1107010 ja sen olis mahdollisesti tarkotus sopia 1500cc padan jatkoksi. Epäselvyyttää aiheuttaa apukurkut. Onko pikkukurkku ja apukurkku sama asia - kysyy tyhmä. Joku sanoi joskus että Daazissa apukurkut ei ole vaihdettavia, mutta kyllä tossa ainakin on. Siis jos apukurkku ja pikkukurkku on sama asia. Pikkukurkku on siis englannin kielellä mulle venturi, jos nyt auttaa ymmärtämisessä.
Jos kuitenkaan vaihtamainen ei ole mahdollista, niin onko kukaan koskaan koittanut näitä ajaa vaikka dremelin sylinterihiomanauhalla suuremmaksi. Tuleeko liian rososita pintaa tms? Aihio ei oo kovin kallis, joten ei haittaisi vaikka nyt meniskin vituralleen.
Tämä Daaz oli muuten vielä niitä vanhan liiton mehumaijoja, jossa oli kunnon suuttimet. 130 ykkösellä ja 140 kakkosella.
Apukurkut eli hajottimet eli eng. auxiliary venturit on toki vaihdettavissa kaikissa ladan kaasareissa daazeista ozoneihin. Itse SISÄkurkut ei ole vaihdettavia koska ne on osa rungon valua. Jos niitä hajottimia irroittelee niin pitää pitää huoli siitä että ne istuvat tiukasti paikoilleen, nei eivät saa heilua yhtään.
Tossa kaasarissa pitäisi olla korjausrompun mukaan 4.0 hajottimet joten en näe syytä ruveta niitä muuttelemaan. Yleisesti käytetty setuppi Webereissä on 3.5/3.5 ja paljon näkee myös 3.5/4.5 joka antaa vähän enemmän paukkua kakkoskurkun puolelle.
Pitäisi yksi 4.5 hajotin löytää Weberiin kokeiltavaksi ykköskurkulle, isot pojat väittää että tällä voisi saada hieman lisää vetoa ja vääntöä keskialueelle.
Mitäs oli THI-900 puhetta niistä suuttimista joskus...piti laittaa webruun 150 takaisin ykköselle koska 145 kanssa vetää jo turhan laihalle 60-> tasakaasulla ajaessa, nykii ja veto on heikkoa. Vitosen muutos suuttimessa laski AFR:n 16+ -> ~15. Pienestä se on kiinni
Joskus kun jaksaisi vaivautua ja kunnostaa tuon yhden Ozonin niin olisi mielenkiintoista kattella sen seossuhteita eri kierrosalueilla. Veikkaan että tulokset voisi yllättää eikä välttämättä positiivisesti...
Seuraava kokeiltava homma on bensanpaineensäädin, uusi vakiopumppu työntää tyhjäkäynnilläkin 0,35 bar -> aivan liian kovat paineet. Suositus on kuitenkin 0,2 bar. Ajossa ne toki laskee hieman mutta ei paljoa.
Ihme että välillä rupeaa käymään hieman hontelosti ja bensaa valuu läppäakselin välistä kun ei neula jaksa pitää tollaista painetta...
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 20.2.2009 15:04
Kirjoittaja THI-900
Eli suutin kauppaan sitten vain. Taitaa olla paree etten rupee sen Dremelin kanssa huseeraamaan...
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 20.2.2009 17:34
Kirjoittaja START
THI-900 kirjoitti:Onnittelut. Mitä maksoi muutoskatsastus?
n.90e ihanan kallista

en kyllä tajua mistä tommonen hinta on keksitty.
taidan pysyä vielä vakio nokka pyörässä, nokka oli tarkotus laittaa vielä tänään. säädettävä pyörä tulee viimistää jos vaihtaa parempaa kantta.
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 21.2.2009 11:24
Kirjoittaja START
nyt taas kunnon nokalla säätelin, ihmettelin kun ei toimi yhtään alhaalta. suutinta vaihettiin bensan pintaa mitattiin, ja mikään ei auttanut. heräsi kysymys onko sytty muka kääntynyt omia aikojaan päin seiniä? no siinä ajattelin kääntää jakajaa niin sain kunnon tällit johoista. vissiin haettava uudet tulpat ja johot, niin rupeis pelaan.
nokkapyörää en tähän hätään vaihtanut. joskus keväämmällä ottaa kansi auki ja vaihtaa parempaan. samalla laittaa säädettävä pyörä ja ruveta ihmetteleen jos vaikka sais säätöihin. (tehä vaikka jotain merkkejä pyörään)