Sivu 6/8

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 13.7.2009 20:56
Kirjoittaja Mutis
Mäntä kirjoitti:
Mutis kirjoitti:oliskohan se 2.0 sitten vähän pienempi halkisijaltaan. epäilisin näin kun tuntuu tuo 1.6 olevan liian iso ladan startilla.

kokeiltiin tuota sileekylkisen vasemman puolen startin kytkinkoppaa ja saatiin justiin mallattua siihen tc koneen starttia (rälläkkää joutu näyttämään) jossa hampaat osuu kohdalleen justiin niinkuin pitääkin, mutta siinä tulisi sitten muita ongelmia vastaan jos pistää startin vasemmalle puolelle. esim öljypaine anturi ei mahtiusi startin ja lohkon väliin. sitten sekin että se ei ole toimiva startti, eli pitäisi ostaa uusi tc koneen startti.

Eli mikäs vauhtis ja startti yhdistelmä kavisi suoraan ilman modauksia tikkukoneen kytkinkoppaan (startti oikealla puolella, käypänen sileekylkiseen)?
Tämä muuten onnistuu tuossa omassa laitoin pari kuukautta sitten fiatin startin "väärälle puolelle" ja saa sen sinne mahtumaan..
ö-paine anturin joutuu kumminkin korvaamaan banjopultilla :wink:
Se Ladoihin saatava pikkustartti ois paras tähän, mutta siinä on väärä pultti "jako"..

Vois melkeinpä pistää startin väärälle puolelle niin ei tarvii metsästää vauhtipyörää ja ja holkittaa sitä. :) ja ois samalla pari kiloa kevyempi vauhtipyörä. Täytyy mietiskellä kun ei tämän kanssa kiire ole, meinaan ei autokaan ole läheskään valmis (on muuten kätevä rakennella runkoa vartaassa :lol: ).

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 13.7.2009 22:23
Kirjoittaja START
Mutis kirjoitti: (on muuten kätevä rakennella runkoa vartaassa :lol: ).
näin on 8)
täytyy varmaan muuttaa otsikkoa, kun tähän tuota fiatin laatikko infoa tuntuu tulevan.

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 6.8.2009 13:20
Kirjoittaja Mutis
Mitä painelaakeria ja vipujalkaa (mikä lie nimeltään) olette käyttänyt sileekykisen kanssa? Millä koodilla saa esim motonetistä painelaakerin? Kun ei itsellä mitään tietoa mikä siihen sileekylkisen jalkaan käy. Ja ilmeisesti käytätte ladan työsylinteriä?

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 6.8.2009 14:04
Kirjoittaja START
mulla oli fiiatin (131?) painelaakeri, satuin saamaan käsiini.
ladan omakin saattas käydä mutta se painaa vähän hölmösti sitä fiiatin asetelmaa. pitäskö ottaa valasevia kuvia?
mulla on ladan kytkin käpälä. kytkin koppaan on siirretty toiselle puolelle se nasta ja käpälään laitettu eri "peltilirvake"
työ sylkkä on ladasta.

Re: nokan ajotusta, koneen tekoa, fiiatin sileekylkistälootaa

Lähetetty: 6.8.2009 14:41
Kirjoittaja Mutis
Mullahan tulee luultavasti 1.6tc vauhtipyörä eli ladan asetelma käy suoraan siihen. Eli kävisköhän ladan painelaakeri suoraan siihen jos modaa sen nastan toiselle puolelle ja käyttää ladan jalkaa. Jos näin nii sehän olis aika helppo modailla toimivaksi. katsellaan sano joku..

ja voithan sä pari kuvaa pistää niin näkee vähä mallia.

Re: nokan ajotusta, koneen tekoa, fiiatin sileekylkistälootaa

Lähetetty: 18.8.2009 17:08
Kirjoittaja START
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 859&pos=10
sain fiiatin vauhtipyörän sorvattua, 5,7kg tuli painoks. holkit tein pultin reikiin, ja tällä kertaa ne on rympillä kiinni. myös keskireikä on sopivan tarkalla sovituksella, joten pitäs keskittyä.
huomenna tasapainotukseen.
ja sitten lootan vaihtoon. (nyt se seisoo pihassa kun jotain häikkää kytkimessä)

Re: nokan ajotusta, koneen tekoa, fiiatin sileekylkistälootaa

Lähetetty: 18.8.2009 21:12
Kirjoittaja IlkkaHe
Aikaslailla samannäköinen on munkin vauhtipyörä kevennyksen jälkeen, mutta sulle tuo syvennys tehty hieman ulommas (pultin reikien päälle jo menee) itellä jätetty vajaammaksi, mutta siinä onkin painoa jotain 1,5kg enempi.

Re: nokan ajotusta, koneen tekoa, fiiatin sileekylkistälootaa

Lähetetty: 25.8.2009 14:47
Kirjoittaja START
tiistaiks lupasivat tasapainotuksen, mutta eipä ollut vielä tullu :?
tällä viikolla se olisi aikomus taas niputtaa

Re: nokan ajotusta, koneen tekoa, fiiatin sileekylkistälootaa

Lähetetty: 25.8.2009 15:02
Kirjoittaja Mutis
joutuuko muuten aukasemaan tunnelin sileekylkiselle vaikka ei ole jatkopalaa vaihekepille? en ole vielä edes mallannut koko laitosta auton alle :D

Re: nokan ajotusta, koneen tekoa, fiiatin sileekylkistälootaa

Lähetetty: 25.8.2009 15:05
Kirjoittaja Jokari
^^ Joutuu.

Re: nokan ajotusta, koneen tekoa, fiiatin sileekylkistälootaa

Lähetetty: 25.8.2009 15:09
Kirjoittaja Mutis
rälläkkäö laulamaan ja uutta peltiä tilalle :)

Re: nokan ajotusta, koneen tekoa, fiiatin sileekylkistälootaa

Lähetetty: 25.8.2009 15:13
Kirjoittaja START
tää on sitten maku asia. toiset sanoo ettei sovi, mutta mulla ei ole kun isonnettu kepin reikää (yli puolta isompi kun vakio) ja pikkasen lekaa kytkinkopalle, että sopii muljahtaan paikalleen. takapäässä voi tulla ahdasta sen kumilimpun kanssa (riippuu siis että onko kumilimpulla vai ilman, siinä poorillisessa takapäässä ei kumi limppua väliin tuu)
toiset sitten sanoo että joutuu koko tunnelin avaan, itse kyseen alasta tämän ajatuksen.

Re: nokan ajotusta, koneen tekoa, fiiatin sileekylkistälootaa

Lähetetty: 30.8.2009 21:34
Kirjoittaja START
nonni. nyt toimii :)
testikilsojakin reilu 20km joten eikös tolla voi jo lähteä vaikka lappiin :lol:
taas se oli jännä ajaa tällä, sanoisinko melko kiihkeä ajettava hyvä pintaisella soratiellä noilla sakkorajaahipovilla 195/50?/15" renkailla.
aika lailla urista hakee ja pitoraja tulee aika terävästi vastaan.
nollaakin pyörittelin assulla ja ihmeen kivasti kakkosella pyörii avoperällä. hieman nahkea se pinta tosin oli joten ei se oikeesti niin tehokas ole.
taitaa perä tula tiensä päähän lähiaikoina :?

Re: nokan ajotusta, koneen tekoa, fiiatin sileekylkistälootaa

Lähetetty: 3.9.2009 14:17
Kirjoittaja START
kyllä se koettelee :shock:
startti oikuttelee välillä, ja tänään kun piti koulusta lähteä sylki kytkin mehunsa pihalle. työ sylkkän "työntötankoa" pitäisi jatkaa ja pariviikkoa vanha tatvike sylkkä heittää roskiin. tarvike sylinteri tuntuu olevan aivan p*ska mäntä on jo sen näkönenkin ettei se voi toimia ja kumit oli riekaleina nyt kun se mäntä sitten pihalle ampui. ja mikä hauskinta ne kumit on niin ihmeellisen kokosia ettei sellaisia täysin oikeita löydy mistään.
liukkauskin yllätti ja tolpan kuvia joutu takanurkasta oikomaan :? sadekeli + sileät kumit eivät olleet hyvä yhdistelmä

Re: nokan ajotusta, koneen tekoa, fiiatin sileekylkistälootaa

Lähetetty: 3.9.2009 14:56
Kirjoittaja ralli lada
Opettelisit ajaan luistossa niin ei tarvis oikoa :lol:
Vähänkö ois päässy nauraan kun oisit kunnolla rullannu tolpan ympärille :lol: :lol: :lol:

"Ei se oo helppoo ajaa viritetyillä vehkeillä", niin se sano gronholmikin.