Sivu 6/22
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 21.1.2010 0:51
Kirjoittaja Mara
Meneekö se kakkoskurkun kaasuläppä edes kiinni? Olisko toppariruuvia menty kääntelemään?

Siinä vaiheessa kun sieltä kakkosen hajottimesta alkaa tulla tavaraa, on melko seppä se, joka sen silmillään toteaa.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 21.1.2010 20:33
Kirjoittaja Jokari
En tiedä Solexeista yhtään mitään enkä edes halua tietää.
Ykköskurkun hajottimesta alkaa tulla soppaa siinä vaiheessa kun siirrytään tyhjäkäyntipiiriltä pääsuutinpiirin alueelle, joka tapahtuu kaasarista/moottorista riippuen yleensä noin 2000-3000 kierroksen välillä. Tätä siirtymää tietenkin avustaa progressioreiät kaasarin läpän yhteydessä.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 2.2.2010 22:40
Kirjoittaja START
nyt kun leimakin meni maanantaina vanhaks, sain tehtyä katsastus huollon ja "säädöt" (eli vakio nokkakeppi paikalleen)
tälläkertaa hilpeyttä herätti vakionokalla terävä "piikkaaminen" 5000rpm kohdalla. tosin kyse ei todellakaan ole mistään räjähtävästä kiihtymisestä, vaan päin vastoin kone kuolee täysin kun mennään siitä yli. ekalla kertaa oli aika lähellä etten lyönyt päätä tuulilasiin kun yht äkkiä meno katkes.

muutenkin tuo käytös oli semmosta kuminauhan venytystä, missään vaiheessa ei ole kovin suuria tapahtumia.
en oikeen äkkiä keksinyt mistä tuo johtuu, (kaasupohjassa 3vaihteella)
säädöthän on täysin samat kuin tolla toisella nokalla, nokan ajotuskin on ladan vakio,(paitsi mitä se muuttuu kun lohkosta -1mm ja kannesta vajaa 2mm) mutta jos nyt edes ne päästöt sais kohilleen. voi olla ettei hermo pidä ajaa tolla kokoon panolla kauaa..
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 2.2.2010 23:22
Kirjoittaja Jokari
No on tossa kylillä yksi tapaus -1,5 mm lohkosta ja vakionokka vakioajoituksilla, ei töksyjä ja löytyy tuolta yksi - 2mm lohkosta ja muistaakseni vakionokka siinäkin, pelaa kuin junan vessa. Ekassa oli muistaakseni 26/27 sisäkurkuilla DGV 32/36 ja toisessa 32 DGR. En tosin ole ajanut kuin ekaa varovasti sisäänajovaiheessa, joten muuta en tiedä. Sillon yllätti sikahyvä vääntö ja herkkyys.. satku taittui noin 11 sekuntiin aika maltillisilla jengoilla.
On tuossa yksi vakio 1,6 vinkämikin, se tuntuu olevan oikein tyytyväinen 32 DGR:ään joka aika lähellä koneen orkkiskaasaria. Laajakaistalla (sekin) säädetty, kaasupohjassa noin 12,7 AFR tappiin saakka.
Vääntö kohtalainen ja mukava vetoalue 5000-6000, joskus ylikin.
Milli lohkosta ja pari kannesta niin aika myöhäsellehän se heittää ajoituksen. Teoriassa lisäisi yläkierroksille jerkkua, mutta tässä tapauksessa varmaan vaan sotkee lisää.
Onhan niitä muitakin syitä:
- Menee jostain syystä vakiorojuilla helvetin laihalle/rikkaalle, on kintaalla ollut ennenkin?
- Sytkän vaikutus?
- Bensapaine? (epätodennäköinen)
Onhan noita...
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 2.2.2010 23:28
Kirjoittaja Mara
Mainitsemistasi esimerkeistä ekasta oli höylätty 1.5mm lohkosta ja vain muutama kymppi kannesta.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 2.2.2010 23:46
Kirjoittaja Jokari
^^ Noniin oli tarkotus kirjottaa

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 3.2.2010 7:33
Kirjoittaja START
seoksia ja sytkää itse epäilin.
no ehkäpä sillä ei tarvi ajaa kauaa, vaikka letkee peli se on ajaa, vääntää alhaalta paljon paremmin (ainakin pykälää isommalla vaihteella voi mennä joka paikkaan) ja käyhän se kymmenen kertaa paremmin tyhjäkäyntiä. eivät vaan ole omasta mielestä niin tärkeitä ominaisuuksia että suosiolla hävisin siinä yläpäässä noin paljoa
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 3.2.2010 7:41
Kirjoittaja Jokari
Joo en jaksa vähäisimmässäkään määrin uskoa että kahdella täysin eri tyyppisellä nokalla tulee toimeen samoilla suuttimilla, esimerkin eka kone tyytyi vakiona muistaakseni 140/200 settiin kakkosella ja viritysten jälkeen 150/190 jäi vielä hieman liian laihalle, 155/180 varmaan olisi ollut hyvin lähellä totuutta.
Sytkä taisi olla vitosen perusennakolla ja maksimit siinä 34-35 noin. Aika sama mitä säädän vakiomoottoreihin..
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 3.2.2010 9:59
Kirjoittaja Mara
Perusennakko oli kahdeksan-yhdeksän asteen nurkilla, kokonaisennakkoa vähän rajoitettu.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 3.2.2010 18:27
Kirjoittaja START
rikkaalle se menee, mitä nyt pääsin vähän jo ajamaankin. 1000-3000rpm vetää ihan hyvin mutta siitä ylöspäin ei mihinkään.
no samapa tuo viikon lopuks nokka takas ja on the road
leimakin ihme kyllä tuli, melkeen. takarenkaista toinen oli kuulemma liian huono, (tai eturenkaat liian hyvät) vaikka ne kyllä leimalle vaihoin. nyt on talven ajetut daytonat alla ja eiköhän se niillä läpi mee.
sitten onkin kahen vaiheilla, vieläkö säätää, ja virittää tota vai siirtyykö nykyaikaan..
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 18.2.2010 19:58
Kirjoittaja 'aatee'
32/32 Lisence Solex Made in Russia:n sisältä löytyi seuraavanlaiset suuttimet
Pääsuutin 107.5/115
Lisäilma 135/150
Pääsuuttimet pitää ehdottomasti laittaa isommaksi, venttiilitkin olivat aivan valkoiset... Laihalla menee ja matkassa n7-7.5L/100km noilla

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 25.2.2010 23:05
Kirjoittaja Jokari
Jaahas, taas on ilmeisesti saatu yksi taho käännytettyä weberin ihmeelliseen maailmaan...alkaa olemaan toi käännytettyjen lista
melkoisen pitkä
Omasta puolesta ei sen kummempaa raportoitavaa, seokset tarkistelin taannoin laajakaistalla joutessani, ja eipä siellä mikään ollut muuttunut. Pelaa kuin junan vessa

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 25.2.2010 23:07
Kirjoittaja 'aatee'
Odotan innolla
Jokarille vielä kerran kiitoksia, hienoa että asiallista neuvoa saa.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 14.3.2010 18:41
Kirjoittaja 'aatee'
Uskomatonta miten kevyesti voi Lada liikkua, eikä muuten nyji yhtään missään kaasun asennossa ja muutenkin toimii erittäin asiallisesti
Hirveä ero ryssän kopio solexiin, joka nyki jossain kaasunasennoissa tasaisella + 80km/h

Aika vi*uttavaa oli kun nyt muistelee.
Suosittelen Weberiä ehdottomasti.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 19.3.2010 19:20
Kirjoittaja Karrppa
Tänään värkättiin dgv axteekki kaverin ladaan ja voin sanoa et toimiihan se hyvin. Ei tarvi enää valoissa lypsää kaasua että pysyis käynnissä ja vetoja tuli huomattavasti. Ens viikolla ihan pakko tehä sama dgv:n vaihto omaan ja samalla modata kärjetönsytkä. Suosittelen jos haluaa suhkoht pienellä vaivalla toimivan ladan. Kiitos Jokarille tän topicin luomisesta.