Nappis uuteen kotiin

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Re: Nappis uuteen kotiin

Viesti Kirjoittaja Jusu »

38 mm hylsy ja voipi olla mytivöitynyt hyvinkin kiinni. Täytyisi olla joku konsti teljetä moottori pyörimättömäksi.

Yksi keino on asettaa iso taltta mutterin kantille ja kopauttaa isolla vasaralla aukipäin. Tai se iso hylsy + vääntiö ja vääntiön päähän sitä vasaraa.
Tosin pitäisi olla tarpeeksi tilaa riehua sen vasaran kanssa ja moottoritilassa sitä on vähän hintsusti...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Nappis uuteen kotiin

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Joskus lähtee startilla ja joskus parin metrin vääntövarrella. Eroja siis on :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pikku-maukka
Viestit: 655
Liittynyt: 18.1.2007 20:38
Paikkakunta: Starttila

Re: Nappis uuteen kotiin

Viesti Kirjoittaja pikku-maukka »

pekkaolavi kirjoitti:
Muuten olin luullut että ladan huoltohommat olisi aika helppoja mutta kyllä tässä ainakin tuntuu olevan kaikki niin piukkaan ahdettu konehuoneeseen että... Monessa muussa autossa on ollut huollot ja korjaukset paljon helpommin tehtävissä.
no ladassa saa onneks ne kädet ja vähän työ kaluja konehuoneesee, monesti on ollu itkuherkässä kun on pitäny appiukon vania ruveta korjailee, ei sitä vähääkään tilaa. tosin ei se liianhelppoo oo ladoissakaa kun on niin hirveet lapiot nuo kädet.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 117
Liittynyt: 24.10.2009 22:40

Re: Nappis uuteen kotiin

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Tollaisella avaimella aukesi kampiakselin hihnapyörän mutteri sen jälkeen kun kiilasin vahtipyörän hammaskehältä....

Kuva
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä
Lada 1200L vm 86
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 117
Liittynyt: 24.10.2009 22:40

Re: Nappis uuteen kotiin

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Onkohan nyt ajoitusmerkit kohdallaan?

Eli onko tossa kohdistusmerkki toi akselilla oleva kohouma?

Kuva

Tossa nokkapyörän merkki lienee kohdallaan...

Kuva

Luuletteko että näillä voi laittaa kiristimen paikoilleen ja ketjun suojuksen ja säätää venttiilit?
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä
Lada 1200L vm 86
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Nappis uuteen kotiin

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Juu merkit on hyvin kohdallaan, kasaan vaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 117
Liittynyt: 24.10.2009 22:40

Re: Nappis uuteen kotiin

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Tossa muutama eilen otettu sisäkuva....

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä
Lada 1200L vm 86
Avatar
Jimsgarage
Viestit: 110
Liittynyt: 28.10.2009 16:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Nappis uuteen kotiin

Viesti Kirjoittaja Jimsgarage »

Kappas..Siinähän on verhoilu hyvässä kunnossa. Penkitkin ovat ihan ehjät,kuten myös ovipahvit näyttävät oleva. :D

- Jim
'69 IC Jupiter 2K MR-kilpinen
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Nappis uuteen kotiin

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

olisko autoon tuunattu penkit jostain uudemmasta yksilöstä? muuten auton varusteet kuvissa näyttää -86 mallilta, mutta penkit on uudempaa mallia, jos ei sit ole vähän vaiheittain muuttunut noi osat tuotannossa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Nappis uuteen kotiin

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Lada-Jussi kirjoitti:olisko autoon tuunattu penkit jostain uudemmasta yksilöstä? muuten auton varusteet kuvissa näyttää -86 mallilta, mutta penkit on uudempaa mallia, jos ei sit ole vähän vaiheittain muuttunut noi osat tuotannossa.
Mulla oli 84 mallissa samannäköiset penkit ja ne oli varmasti originaalit.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Jimsgarage
Viestit: 110
Liittynyt: 28.10.2009 16:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Nappis uuteen kotiin

Viesti Kirjoittaja Jimsgarage »

Mulla '88 samanlaiset mut väritys mustatreunat ja harmaa keskiosa. Tosin kunto huonompi :(

- Jim
'69 IC Jupiter 2K MR-kilpinen
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 117
Liittynyt: 24.10.2009 22:40

Re: Nappis uuteen kotiin

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Joo ei tietoa mulla penkkeistä, onko alkuperäiset vaiko ei. Kiva tietysti jos alkuperäiset ovat noinkin hyvässä kunnossa.

No nyt on laitettu ketjun kiristin, suojalevy ja hihnapyörä ja venttiilit säädetty. Onko tuolla hihnapöyrän mutterilla joku kiristysarvo? Luulis kirivän itsellään tiukempaan...

Muuten miten virranjakaja asennetaan oikeaoppisesti? Onko jossain foorumilla käsitelty aihetta?
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä
Lada 1200L vm 86
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Nappis uuteen kotiin

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

pekkaolavi kirjoitti:Muuten miten virranjakaja asennetaan oikeaoppisesti? Onko jossain foorumilla käsitelty aihetta?
Ihan niinkuin muissakin autoissa. Ei ole ihmeellinen juttu. Alapyörästä merkki kohdilleen ja sitten jakaja paikalleen + kierto niin että lamppu syttyy. kannattaa kokeilla imeä vielä alipainekelloa ja katsoa toimiiko.

Huomenna tulee sitten se kaasari, niin pääset suunnitteleen käynnistämistäkin :)
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Jos ja kun sen ajoituksen haluaa kerrasta kohdalleen, niin kannattaa katsoa siitä nokka-akselin merkistä, kampiakseli kun ei kerro pitääkö sytyttää ykkösessä vai nelosessa. :idea:
Nokka kohdalleen, sytytys nelospytylle ja sitten se hienosäätö.

Kai sille kampiakselin mutterille jokin törkymomentti on, mutta minä olen vain pistänyt avaimen sopivasti hollille ja täräyttänyt pari kertaa lekalla kiinnipäin eikä yksikään ole vielä karannut.
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 117
Liittynyt: 24.10.2009 22:40

Re: Nappis uuteen kotiin

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Jusu kirjoitti:Jos ja kun sen ajoituksen haluaa kerrasta kohdalleen, niin kannattaa katsoa siitä nokka-akselin merkistä, kampiakseli kun ei kerro pitääkö sytyttää ykkösessä vai nelosessa. :idea:
Nokka kohdalleen, sytytys nelospytylle ja sitten se hienosäätö.
Tota just hain että mistä tietää kummassa pitää sytyttää ykkösessä vai nelosessa.

Mutta tosiaan nokan merkki kohdalleen niin nelosessa pitää sytyttää.
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä
Lada 1200L vm 86
Vastaa Viestiin