Sivu 6/7
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 22.1.2011 0:20
Kirjoittaja samarai
AI kirjoitti:Onpahan v-mäinen bensatankin reikä! Pirun pieni ja vielä joku metalliläppä edessä. Mitähän saksaninsinöörillä on ollut mielessä tuota suunnitellessa?
Muistuttaa aivan tuota Samaran reikää, onkohan se Mersu kopioinut sen Ladalta?

Ennen ainakin tuo pieni reikä johtui siitä, ettei sinne käy kuin lyijyttömän bensakahvan pää. Sen läpän idea ei ole oikein itsellekään avautunut, kai se joku suoja on olevinaan.
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 23.1.2011 8:28
Kirjoittaja AI
Jusu kirjoitti:eikö sillä kylällä ole bensa-asemia?
Lopetti joskus 60-luvulla.
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 23.1.2011 8:29
Kirjoittaja AI
samarai kirjoitti:Sen läpän idea ei ole oikein itsellekään avautunut, kai se joku suoja on olevinaan.
Itsellä tuli mieleen että jos korkki häviää niin ei bensat roisku mutkissa pois...
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 3.2.2011 7:37
Kirjoittaja AI
Lumipöpperöisellä pihalla liikkeelle lähtiessä oli mittariin alkuviikosta tullut punaisella pohjalla akun kuva ja teksti Battery jotain. Oli kuitenkin sammunut eikä ole uudestaan tullut. Tuli mieleen että olisikohan voinut melkein sammua ja kierrokset tippua niin pieniksi että oli latausjännite hetkeksi tipahtanut?
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 3.2.2011 8:36
Kirjoittaja pressa
Käynnistyshetkellä on akun jännite käynyt alhaalla (vaikka vielä käynnistyy) että antaa varoituksen. Akkuvaroituksen aikana osa mukavuuslaitteista on poissa käytöstä, toiminta palautuu (ja varoitus poistuu) kun jännite on riittävän ajan normaali.
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 3.2.2011 10:06
Kirjoittaja AI
Ei liittynyt käynnistykseen vaan liikkeellelähtöön, auto oli käynnistetty omalla pihalla jo kymmenkunta minuuttia aikaisemmin. Oma piha ei siis ollut lumipöpperöinen vaan se piha jonne omalta pihalta oli noin kymmenen minuutin ajomatka ja jolta pois lähdettiin...
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 4.2.2011 23:37
Kirjoittaja Marko
Voisko se olla ominaisuus?.Ainakaa Mersun kuorma-autoissa vikavalot ei tarkota MITÄÄN.Loistavat kauniisti päivästä toisee.
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 21.2.2011 8:05
Kirjoittaja AI
Hyvin on pakkasilla toiminut. Aamuisin on ollut 2-3 tuntia johdon päässä ja aina lähtee käymään välittömästi kun avainta starttiasennossa käyttää. Mittariston näyttö on ihan pimeä näillä pakkasilla ja sitten kun siihen alkaa tekstiä tulemaan siinä loimottaa Brake Assistant ja vieraile korjaamolla -teksti. Päivällä kun pakkasta on vajaa 20 tuota tekstiä ei tule. Toinen takaovi kuulemma temppuilee kylmänä, joutuu jopa paiskaamaan että menee kiinni. Itse ovea kokeilin niin toimi ihan hyvin, tosin pakkastakaan ei enää ollut kuin joku 16 ja auto lämmin. Pitäisiköhän ruiskaista jotain öljyä lukkoon?
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 11.3.2011 19:03
Kirjoittaja AI
Tuulilasinpesunestettä lisätessä katsoin öljytikusta öljyn, melkein säikähdin kun öljynpinta oli vain 1/4. Syksyllähän tähän vaihdettiin öljyt ja sen jälkeen on ajettu noin 8000 km enkä kai kertaakaan ole öljyjä tarkistanut eikä tietokonekaan öljyn vähyydestä ole huomauttanut. Ihmetyttää vain kun kesällä öljyä ei kulunut lainkaan, Saksassa tähän olikin laitettu 10W40 öljyt, nyt 5W40 synteettiset ja luulisin että huollossa ovat myyneet niin paljon öljyä kuin maksimiviivaan asti menee. No, ostin neljän litran kannun ja lisäsin siitä litran ja nyt on tikussa 3/4. Täytyy välillä tarkkailla kuinka öljyt pysyy tai on pysymättä.
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 25.4.2011 8:33
Kirjoittaja AI
Eilen väänsin kesärenkaat alle. Tällä kertaa nuo uudet aluvanteet kävivät jopa paikoilleen, alunperinhän ne tuli ostettua talvirenkaille mutta kun eivät käyneet paikoilleen niin joutui sitten talvirenkaat laittamaan kesärenkaiden vanteille ja kesärenkaat sitten näille uusille vanteille kun liikkeen varastossa ei sopivia ollut. Mutta paremman näköiset nämä minun mielestäni ovat kuin ne jotka eivät paikoilleen käyneet, pitää joku kerta näppäistä kuvakin. Ruosteita ihmettelin samalla, kuskin puolelta takalokarin sisäpuolelta sitä aavistuksen verran löytyi, samasta paikasta oikealta ei löytynyt yhtään. Samasta pellistä löytyi pientä osumajälkeä, ei lommoa mutta maali vähän hiertynyt, mihin lie vaimo talven aikana kolhinut! Mahdollista myös on että tuo lokari on kolhittu jo Saksassa ja fixattu, oviaukossa kun samassa kohtaa pieni nirhauma oli jo ostaessa kuten myös lokarissa pienen pieni lommo sekä naarmu ja nyt talvella fixaukset rapistuneet pois. Pitänee fixata jossain vaiheessa. Kävin vielä heittämässä pienen lenkin ja ilmanpaineet pienentämässä kun rengasliikkeen jäljiltä joka renkaassa oli tasan 3 painetta. Eipä paljoa ole tällä itse tullut ajettua, viimeksi kun tankkasin kun itse ajoin nollasin trippimittarin, nyt kun tankkasin niin siihen oli kertynyt reilut 7900 km!!! Nyt tripissä on 10 km.
Mittailin nuo kesärenkaat, jotka siis ovat alkuperäiset tai ainakin samana vuonna valmistettu kuin autokin, työntömitan kanssa. Eturenkaissa on pintaa 3,4 mm ja takarenkaissa 4,4 mm. Eivät taida koko kesää enää kestää. Mitkähän nuo auton mukana tulleet kitkarenkaat mahtaa kesärenkaina olla ajaa? Jotkut Kleberit ja kuvio on kuin kesärenkaassa. Niissä vaan eilen suoritetun mittauksen mukaan on kahdessa yli 6 mm pintaa ja kahdessa yli 7 mm. Ei ihan tunkiollekaan niitä viitsisi heittää, yksihän niistä on vararenkaana paikka-ainepullon tilalla.
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 2.5.2011 17:40
Kirjoittaja AI
Tuli näyttöön lampun kuva ja teksti "LOW BEAM R" eli oikea lähivalo pimeä. Noin kahden minuutin työ oli vaihtaa, vaikeinta oli saada lamppu pois paketistaan, piti ihan käydä sisällä saksilla leikkaamassa. Lampuksi tuli jo viime kesänä ostettu Osram Ultra Life jolla kolmen vuoden takuu ja hintaa kympin verran, onneksi ei ole Xenonit. Vasen olkoon vielä vaihtamatta, poltetaan loppuun.
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 3.5.2011 13:51
Kirjoittaja AI
Vaimo valitteli että mersu jyrisee. No, heitin lenkin enkä kuullut jyrinää mutta etupäästä kuului jonkinlaista naputusta käännöksissä. Tarkistelin pyörän pultit ja kuskin puolelta kaksi olisi kohta jo irronneet eikä loput kolmekaan kovin tiukassa ollut. Kiristelin kaikki pultit, se olikin tällä viikolla tarkoitus tehdä. Kyllä nuo olevinaan ihan tiukkaan laitoin, olisiko sitten uudet aluvanteet litistyneet pulttien alla ajaessa? Täytyy vielä varmuuden vuoksi loppuviikosta kiristellä uudemman kerran!
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 3.5.2011 18:31
Kirjoittaja Vanja-eno
AI kirjoitti:Vaimo valitteli että mersu jyrisee. No, heitin lenkin enkä kuullut jyrinää mutta etupäästä kuului jonkinlaista naputusta käännöksissä. Tarkistelin pyörän pultit ja kuskin puolelta kaksi olisi kohta jo irronneet eikä loput kolmekaan kovin tiukassa ollut. Kiristelin kaikki pultit, se olikin tällä viikolla tarkoitus tehdä. Kyllä nuo olevinaan ihan tiukkaan laitoin, olisiko sitten uudet aluvanteet litistyneet pulttien alla ajaessa? Täytyy vielä varmuuden vuoksi loppuviikosta kiristellä uudemman kerran!
Aluvanteiden pultit täytyy aina jälkikiristää 100-500 km ajon jälkeen, ja koska vara ei venettä kaada, niin itse olen tehnyt tuplasti tuon jälkikiristyksen.
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 5.5.2011 17:54
Kirjoittaja AI
Tiedän että ne pitää jälkikiristää mutta 500 km ei edes ollut vielä täynnä. Mutta tiedänhän nyt että uusista vanteista jälkikiristetään aikaisemmin. Ja aion vielä nuo kertaallen kiristää.
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 9.5.2011 7:39
Kirjoittaja AI
Pyörän pultit taas jälkikiristetty, eivät kyllä enää kiristyneet vaikka olivat samaan momenttiin kiristetty kuin ensimmäisellä kerrallakin.
Ja 20.000 km tuli täyteen tällä laitteella. Vikalista:
- Oikean etuvilkun kanta palanut puhki, korjattu rautalangalla.
- Avaimesta loppui patteri, ei toiminut keskuslukitus kuin mekaanisella avaimella.
- -30 asteen pakkasessa tietokone valittaa jarruavustimesta.
- -30 asteen pakkasessa oikean takaoven keskuslukitus temppuilee, joutuu sisältä käsin avaamaan. Alkaa toimimaan kun auto lämpenee.
- Oikea lähivalo pimeä, vaihdettu Osram Ultralife H7 tilalle.