Sivu 6/8
Re: 1600SL "Jallulada"
Lähetetty: 21.8.2011 23:44
Kirjoittaja Qulle
Sotkettiin ladaa eilen oikein kunnolla... hienosti toimii kaikki tällä hetkellä - pois lukien tietty nelosvaihde mutta se nyt on koko ajan sylkenyt itteään pois päältä.
Lukko toimii soralla kuin unelma. Voimahan tuossa tällä hetkellä tuntuu loppuvan kesken, kun alusta on kunnossa ja lukko taka-akselilla.
Mutta ainakin tämä syksy ja talvi mennään tällä setupilla, jos pysyy nipussa.
Pelkurin penkki pitää vielä vaihtaa legacyn penkkiin niin sen jälkeen pääseekin alustan suojauksen kimppuun.
Muutaman kunnon lähdön otin hiekkatiellä... siinä kohtaa aika pehmeä tie. Hienosti jaksaa jatkaa sutimista vielä kakkosella sinne asti, että tulee tarve vaihtaa kolmosella. Koko ajan piirtää kahta viivaa \o/
Re: 1600SL "Jallulada"
Lähetetty: 28.8.2011 22:15
Kirjoittaja Qulle
Sen verran juonittiin Jokarin kanssa, että nyt olis tulossa sellanen modernimpi Nivan nokka tähän laitteeseen. Katellaan mitä se vaikuttaa... kuulemma ero on aika selkeä vakioon.
Putkisto alkaa näyttämään siltä, että kohta se tippuu... sekin tarttee varmaan hoitaa kuntoon ennen talvea. Eli hommaa vielä on mutta koko ajan jotain pientä parannusta tuntuu tuohon tekniikkapuolelle tulevan - tai olevan ainakin suunnitelmissa

Re: 1600SL "Jallulada"
Lähetetty: 9.10.2011 20:29
Kirjoittaja Qulle
Tänään laiteltiin ladaa leimauskuntoon.
Hitsasin yhden lapun kuskin jalkatilaan, muuten näytti pohja olevan suorastaan loistavassa kunnossa. Koitan kotelot ja palkit vielä ruostesuojata vaikka tällä viikolla, jos kelit sallii.
Lada toimii kuin junan vessa... kulkee sen mitä sen varmasti kuuluukin kulkea ja alusta toimii hienosti.
Nyt ei puutu kuin tehoa tai sitten lunta

Re: 1600SL "Jallulada"
Lähetetty: 12.10.2011 19:04
Kirjoittaja Qulle
Eilen tuli käytyä dinitronilla kotelotkin läpi joten auto ei kaipaa kuin todella kovaa ajoa!
Re: 1600SL "Jallulada"
Lähetetty: 15.10.2011 22:33
Kirjoittaja 'aatee'
Hyvä että pidetään laitteista huolta
Seuraavaksi vaan jyrkkää nokkaa kehiin, tarvittavat säädöt ja sitä kautta enemmän rengasta sutimaan jos alkaa tuntumaan liian laiskalta

, onneksi kohta on liukasta jolloin rittää vaikka täysin väljä 1200 Lata

Re: 1600SL "Jallulada"
Lähetetty: 18.10.2011 15:18
Kirjoittaja Qulle
'aatee' kirjoitti:Hyvä että pidetään laitteista huolta
Seuraavaksi vaan jyrkkää nokkaa kehiin, tarvittavat säädöt ja sitä kautta enemmän rengasta sutimaan jos alkaa tuntumaan liian laiskalta

, onneksi kohta on liukasta jolloin rittää vaikka täysin väljä 1200 Lata

Joo nokka tuolla lepää laatikossaan... tänään piti leimata mutta töötti ei toiminut - onneksi muistin sen eilen illalla.
Meni rattiakselin laskun yhteydessä muistaakseni toimimattomaksi. Se kupariluiska ei ylety enää sinne keskiön puolelle (vai miten päin se nyt olikaan) joten huso ei kule. Pitää ylihuomenna kaverin kanssa kattoa ulosvetäjällä keskiö irti ratteineen ja ehjätä tuo. Ens ma on viimeinen päivä ajoaikaa, joten tän viikon pe olis kiva leimata tuo

Re: 1600SL "Jallulada"
Lähetetty: 21.10.2011 18:48
Kirjoittaja Qulle
LEIMA!!! \o/
Oli se viiksipakka liukunut konehuonetta kohta pari senttiä, siksi ei toiminut töötti. Oli kerrankin helppo korjaus

Re: 1600SL "Jallulada"
Lähetetty: 9.12.2011 18:25
Kirjoittaja Qulle
Nyt on testattu huolella, miten tuo takaperän torseni toimii - ja kyllähän se toimii kuin ihmisen mieli.
Pystyy vetämään vaikka millasessa kulmassa mutkaan ja selviää vielä voittajana. Tehoja tämä laite seuraavaksi kaipaa lisää mutta jos on lunta tiellä niin hauskaa riittää tälläkin "viritysasteella"

Re: 1600SL "Jallulada"
Lähetetty: 9.12.2011 18:58
Kirjoittaja Jokari
Takaveto ilman lukkoa on säälittävää pelleilyä. Näin se menee pojat.
http://www.youtube.com/watch?v=siiWstFqBlY
Mutta nysvätä ei saa, jos hölläät niin poistuminen tangentin suuntaan on tosiasia.
"kaasua pidä pohjassa niin näät kuinka helppoa se on"
Re: 1600SL "Jallulada"
Lähetetty: 9.12.2011 20:27
Kirjoittaja Qulle
Jokari kirjoitti:Takaveto ilman lukkoa on säälittävää pelleilyä. Näin se menee pojat.
http://www.youtube.com/watch?v=siiWstFqBlY
Mutta nysvätä ei saa, jos hölläät niin poistuminen tangentin suuntaan on tosiasia.
"kaasua pidä pohjassa niin näät kuinka helppoa se on"
Tuo on kyllä hyvä pätkä
Nelivetosten kanss kun on viimeiset reilu 13v. pelattu ja nykyinen käyttiskin on turbosubaru, niin vanha legendaarinen "laki" on syytä taas kerrata:
"Kaasulla se oikenee, ja loput pajalla..."

Re: 1600SL "Jallulada"
Lähetetty: 9.12.2011 22:34
Kirjoittaja ziguli
Jokos on ekat sakot saatu ladalla luisuttelust..?

Aattelin vaa ite omalta kohalta ku siittä syystä on parit kerrat pysäytetty..

Re: 1600SL "Jallulada"
Lähetetty: 10.12.2011 10:26
Kirjoittaja 'aatee'
ziguli kirjoitti:Jokos on ekat sakot saatu ladalla luisuttelust..?

Aattelin vaa ite omalta kohalta ku siittä syystä on parit kerrat pysäytetty..

Hyvät luisukelit, myös itse sain
heti varoituksen aiheesta

"Jos sovitaan että sladittelu loppuu tähän niin ei tule sakkoa"
Re: 1600SL "Jallulada"
Lähetetty: 12.12.2011 12:45
Kirjoittaja Qulle
ziguli kirjoitti:Jokos on ekat sakot saatu ladalla luisuttelust..?

Aattelin vaa ite omalta kohalta ku siittä syystä on parit kerrat pysäytetty..

Ei oo osunut kohalle vielä sakkoja. Olis kyllä viime perjantaina tullu, mutta kaveri pelkurin penkiltä huomas maijan juuri kun olni alottamassa massiiviista driftausta

Re: 1600SL "Jallulada"
Lähetetty: 23.1.2012 9:53
Kirjoittaja Qulle
Redlinen peräöljyt tuli tohon lukkoperään laitettua kun sisäänajokilsat tuli täyteen.
Hienosti tuntuu pelaavan ja eilen tulikin pöllyteltyä oikein olan takaa ladalla. Sais tulla vaan lunta lisää ja sitä kautta kunnon penkat, jotta vois alkaa tosissaan vetämään

Re: 1600SL "Jallulada"
Lähetetty: 12.3.2012 8:42
Kirjoittaja Qulle
Tämäkin laite saa kohta vähän uutta piristystä... käretön sytty hommattu heebeleineen ja tarttee tällä tai ens viikolla ostaa uus pakoputki tähän ja ainakin kartaanin ristikkonivelet.
Kovaa kyytiä on saanut kun ristikkonivelet alkaa antautumaan
Niin ja se uudemman nivan nokka (pitäisi olla vähän parempi kuin vakio) odottaa myös asennusta, mutta se tuskin ennen kesää löytää paikkansa.